Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2012, 23:16   #1061
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rife Bekijk bericht
Euh, de werking van het oog en hersens uitgelegd voor 12-jarigen? Ik zie er absoluut niets "vernieuwend" in.
De items die je ziet en voelt zijn wel degelijk aanwezig. Probeer anders maar eens door de muur die je ziet te lopen?

Compleet iets anders waar men het in MIJN link over heeft. Lichtjaren sta je achter
Ondanks dat ik het probeer uit te leggen, in een manier van 12 jarigen, begrijp je het concept van de holografische wereld, ook niet echt ten volle.
Want, idd, jouw artikel, gaat over iets anders.
Maar 't is dan ook jij die dat gepost hebt he? Ik was idd over iets anders bezig.
Maar heb je de documentaire gezien of niet?

Soit.
U mag het denigrerende toontje laten. Zelfs als ik me tov U zou verhouden als een 12jarige tov een volwassene, netjes is anders.

Ìk volg hier een discussie en probeer niet om mijn grote gelijk te behalen.
Integendeel, ik probeer net om antwoorden te vinden mbt mijn eigen vaststellingen.

en btw; Lara Croft kan ook niet door 'haar' muren he?
Wie staat er nu hoeveel jaren achter?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 5 maart 2012 om 23:26.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:34   #1062
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Eerder schreef je "Nu, de 2 stellingen gaan beiden in de richting van het concept "holografisch universum".
Had je de moeite gedaan éérst mn link te bekijken had je dit verschil kunnen voorkomen
Lange tenen? Ik heb het duidelijk over het filmpje.

simpele code. (gamemaker)
Met je ogen dicht ontvang je geen impulsen en toch geraak je ook niet door je muur. Ga je nu zeggen dat we in de Matrix leven?

Waarom zoeken jullie het allemaal toch zo ver? De wet waardoor we niet ergens doorzakken of kunnen doorlopen is Pauli_exclusion_principle
Ten eerste als het universum holografisch is, dan is de/onze wereld het ook.

Ten tweede, neen ik heb zeker geen lange tenen, maar ik vind dat je in een discussie, ondanks hoe slim je zelf bent en hoe dom je tegenstrever ook kan overkomen, dat je elkaar moet respecteren.
Het moment dat je daarmee stopt... Da's 't moment dat ik mijn grote gelijk ga halen, niet omdat ik slimmer ben of het juiste antwoord heb, maar omdat ik sterker of gemener ben dan jij. Wat ik zeker ben btw.
Dus dat punt willen we allebei vermijden.
En mbt het filmpje, heb je het helemaal gezien of niet?
Ik heb eerder in deze draad nog één gepost, van een beter allooi; BBC Horizon.

Ten derde zeg ik niet dat we in The Matrix leven.
Maar er zijn aanwijzingen in de richting van een soortgelijk iets.
Het zou alvast al die religies verklaren en de 'schepper' of mss wel de 'gamemaker'.
Nu ik denk -neen, ik wéét- dat 't wel wat complexer is dan dat.

De toekomst gaat het ons, of onze kinderen zeker leren.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 5 maart 2012 om 23:37.
Oud 5 maart 2012, 23:52   #1063
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welke "aanwijzigingen"?

Goed, als je het weet kan je dit makkelijk uitleggen (GM = software)

En water is nat...

Het moment dat je daarmee stopt... Da's 't moment dat ik mijn grote gelijk ga halen, niet omdat ik slimmer ben of het juiste antwoord heb, maar omdat ik sterker of gemener ben dan jij. Wat ik zeker ben btw.

aanwijzingen zijn de docu's waar ik naar verwijs. Maar je moet ze natuurlijk wel eerst bekijken voor je de volgende vraag stelt.

En niet alles wat je weet kan je makkelijk uitleggen, zeker niet in een draadje waar men constant om 'hard' bewijs vraagt.
U kan het natuurlijk zelf ook uitzoeken.

En mbt dat wat je met WTF quote, ik wilde gewoon uitleggen waarom je elkaar ten allen tijde moet respecteren.

Maar zelfs dat heb ik niet goed aangepakt.

Ik wens je een rustige nacht.

Oud 5 maart 2012, 23:59   #1064
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoutoplossing ook
Met een kop vol snot heb ik geen zin in yoga.
Ik denk dat je hier het paard achter de kar spant.
Als je de yoga-ademhaling dagelijks enkele minuten beoefent, heb je geen verstopte neus (meer).

Citaat:
*edit* was dus zoutoplossing
Jij betaalt dus liever voor iets wat je zelf gratis kan maken ?

Citaat:
En ook hier weten ze niet wanneer op te houden.
Voor een sportzwemmer ridiculiseer je blijkbaar graag de positieve neveneffecten van (gratis) neusspoelingen en gezondheidsbevorderende yoga-ademhaling...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 00:00   #1065
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Mooie avatar trouwens!
Ik versta 'm beter, nu.
Oud 6 maart 2012, 02:03   #1066
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, we kwamen van "buitenaards leven dat hier ineens toekomt..."
Het is een interessant draadje:
van buitenaards leven, over god, naar creator om zo bij alternatieve geneeswijzen uit te komen.
lol
Juist ja
lol

Citaat:
Ik denk dat er veel in ligt, in de ziens- of levenswijze;
of je bent een lichaam met een ziel, die gecreëerd wordt door een brein
of je bent een ziel en je hebt een lichaam.

Nu, de 2 stellingen gaan beiden in de richting van het concept "holografisch universum".
jep ... en wordt het weer lekker zelfbedruipend
Jullie moten echt eens proberen om met een geheel of facet af te komen dat nog mogelijks in twijfel te trekken valt ... en als het dan nog even kan toetsbaar is.

In het geval van het topic wordt dan bv de waarschijnlijkheid dat aliens tot hier komen ( en daarmee de waarschijnlijkheid dat ufo's of een groot deel ervan van buitenaardse afkomst zouden zijn ) opdrijven door deftige argumenten ipv af te zwakken door vanalles erbij te moeten sleuren.

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 02:06.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 02:20   #1067
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste als het universum holografisch is, dan is de/onze wereld het ook.
En als het een groot smurfendorp is dan zijn wij de smurfen.

Die als-en moeten eruit tenzij daar enige gegronde reden voor is en dat die als dan iets oplevert dat we zouden kunnen toetsen om die als als juiste stelling overeind te kunnen houden.

Begrijp je dat dan niet ?

Citaat:
Ten derde zeg ik niet dat we in The Matrix leven.
Maar er zijn aanwijzingen in de richting van een soortgelijk iets.
Het zou alvast al die religies verklaren en de 'schepper' of mss wel de 'gamemaker'.
Nu ik denk -neen, ik wéét- dat 't wel wat complexer is dan dat.

De toekomst gaat het ons, of onze kinderen zeker leren.
Welke aanwijzingen ?
Alles wijst net in de omgekeerde zin.
een matrix-achtig iets zo inhouden dat we in zoiets als een grot van plato zitten en enkel een afdruk te zien zouden krijgen van de werkelijkheid waar we niet mee kunnen klooien
de afbeelding is dus de 'werkelijkheid' om het zo te zeggen... meer is er dan niet tot nader order.
Dan kan je daar inderdaad nog bij fantaseren dat god daar in die grot zit en wacht tot we wakker schieten -> hiernamaals
Maar daar blijft het dan ook bij
Een intervenierende god ( of werkelijkheid ) op onze 'werkelijkheid' is er niet zóver we weten... maar jullie weten natuurlijk beter... alleen ontbreekt iedere duideing zelfs aanwijzing in die richting.

Dus kom op met dat rode pilletje of zelfs die ene boodschap op dien terminal
Oud 6 maart 2012, 02:26   #1068
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aanwijzingen zijn de docu's waar ik naar verwijs. Maar je moet ze natuurlijk wel eerst bekijken voor je de volgende vraag stelt.
docu's, getuigenissen, mensen met bepaalde hypothesen erover ZIJN GEEN aanwijzingen... in dat geval moeten we vanuit gaan dat elfjes ook bestaan

Citaat:
En niet alles wat je weet kan je makkelijk uitleggen, zeker niet in een draadje waar men constant om 'hard' bewijs vraagt.
Er wordt zelfs niet eens gevraag achter 'zwaar hard' bewijs

Citaat:
U kan het natuurlijk zelf ook uitzoeken.
Beetje makkelijk hé... zolang we dan zogezegd niet gevonden zouden hebben hebben we het veronderstelt niet deftig uitgezocht... ondertussen kunnen we onze dagen slijten om al dien troep aan filmpjes en links naar de meest obscure sites te doorworstelen ?
Als het echt zo gedocumenteerd en vast ligt dan moet het toch verdomd mogelijk zijn dat de ingewijden dat boeltje synthetiseren tot een praktisch geheel waar men niet meer onderuit kan ?

Speciaal voor de pindar's onder ons kan een begin alvast zijn anti-gravitatie waarvan Tesla die geheimen reeds doorgrond heeft op 't net te gooien.

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 02:28.
Oud 6 maart 2012, 07:27   #1069
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
docu's, getuigenissen, mensen met bepaalde hypothesen erover ZIJN GEEN aanwijzingen... in dat geval moeten we vanuit gaan dat elfjes ook bestaan

Er wordt zelfs niet eens gevraag achter 'zwaar hard' bewijs

Beetje makkelijk hé... zolang we dan zogezegd niet gevonden zouden hebben hebben we het veronderstelt niet deftig uitgezocht... ondertussen kunnen we onze dagen slijten om al dien troep aan filmpjes en links naar de meest obscure sites te doorworstelen ?
Als het echt zo gedocumenteerd en vast ligt dan moet het toch verdomd mogelijk zijn dat de ingewijden dat boeltje synthetiseren tot een praktisch geheel waar men niet meer onderuit kan ?

Speciaal voor de pindar's onder ons kan een begin alvast zijn anti-gravitatie waarvan Tesla die geheimen reeds doorgrond heeft op 't net te gooien.

Ik probeer U niet te overtuigen zenne. Ik schreef enkel maar neer hoe ik 't zie, ervaar en meemaak en denk te kunnen uitleggen.

En de obscure sites kan je ook gerust zo laten, die gaan je niets laten beleven. Wat ze -sommigen- n�* een belevenis wel kunnen doen, is een beetje, enkele, antwoorden geven en tonen dat je niet alleen bent met die ervaring.

En of die ervaringen nu bewijsbaar zijn of niet, zich afspelen in je brein of werkelijk in tijd/ruimte dat maakt niet zoveel uit.
Wat wel uitmaakt is dat je nadien niet echt meer dezelfde bent, in de positieve zin dan.

Ik stond zelf ook erg weigerachtig tov esotherische toestanden... Tot er je iets overkomt natuurlijk. Dan zit je met een hoop vragen waarvoor je bij de wetenschap niet terecht kunt, want voor hen bestaat die toestand niet eens, wegens 'niet bewijsbaar'.

Maar zoals ik al schreef, ik probeer u niet te overtuigen.
Leeft U gewoon uw 'bewijsbaar' leven maar verder, op de manier die u het gelukkigst maakt. Zal ik dat aan mijn kant ook doen.
Verder zou ik er op hopen dat U ook zo eens iets zou ervaren omdat het ten eerste u wat nederigheid zou kunnen bijbrengen, omdat u dan zou beseffen dat je niet het grotere plaatje zag
en ten tweede omdat het je leven wel wat aangenamer kan maken, omdat je kan inzien dat er 'wel iets anders is' dan enkel geld verdienen, neuken, je kinderen het goede pad op helpen en gedaan.
ìk zal me alvast niet op de valreep tot de kerk of iets dergelijks moeten wenden als ik van m'n dokter een doodvonnis krijg, zoals zovelen doen.

Oud 6 maart 2012, 09:35   #1070
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik kan alleen maar herhalen wat ik enkele pagina's al geleden zei, maar wat je blijkbaar vergeten hebt:

Dat heb ik dus niet gezegd, zei mijn quote hierboven. Wederom ga je kort door de bocht.

Als jij het aanvalt zou je er beter in verdiepen. Zo simpel is het. Ik kan jou nergens van overtuigen, jij kan alleen jezelf overtuigen.

Nogmaals, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat alternatieve methodes niet op lucht gebaseerd zijn, en dat je energie kan voelen. Dat het bestaat. Ik heb nooit gezegd dat het altijd tot resultaten leidt.

Heel je tirade is gebaseerd op zaken die je inbeeld dat ik gezegd zou hebben, in je blind vooroordeel omdat ik een of andere "esoterist" ben.

Wat betreft het bestaan van energie (wat dat is toch waar vele alternatieve geneeswijzen op steunen), daar kan je zelf kennis mee maken.
Wat draai jij je toch in kronkels. Als je zegt dat bepaalde farmaceutica misschien wel werken, zeg je ook dat er zijn die niet werken.

Welke?

En ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn andere vragen. Moet ik je er echt mee confronteren?

Staaf:
Citaat:
Volgens sommige insiders kunnen ze kanker al veel langer veel efficienter genezen, maar het wordt niet toegelaten.
Welke insiders? Hoe genezen?

Citaat:
De chemotherapïeen kosten stukken van mensen, maar zijn in feite een zeer primitieve manier van genezing.
Hoezo primitief? Wat is dan niet primitief?

Citaat:
Maar sommige kwalen worden echter uitgemolken en er worden miljarden mee verdiend
Hoe gebeurt zoiets?

Het enige wat je aangebracht hebt is een zelf-kritisch stuk over klinische studies. Heel zwak.

Jij mag geloven wat je wil over chakra's en energiestromen, maar als jij leugens verspreidt over evidence-based medicine ten voordele van onbewezen hocus pocus die goedgelovige mensen geld aftroggelt ben je even moreel verwerpelijk als die geit van astro-tv.
Tenzij je ze kan bewijzen. Quod non.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 09:50   #1071
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Hoezo primitief? Wat is dan niet primitief?
Een halve dag aan een baxter met vergift liggen, met je handen in een zak ijs en daarna doodziek zijn en al je haar verliezen is een primitieve geneeswijze ja.

Chemo valt alle snelgroeiende cellen aan, niet alleen de zieke. Als je geluk hebt, recupereer je. Als je pech hebt, sterf je. Een elegantere geneeswijze zou zijn om alleen de zieke cellen te vernietigen. De ideale geneeswijze zou zijn om het lichaam te ondersteunen zodat het zelf die kankercellen kan aanpakken. Bij gezonde mensen gebeurt dat trouwens.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 6 maart 2012 om 09:52.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 10:07   #1072
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Weet je wat primitief is? Sjamanisme. Waarbij een sjamaan een bosje paardebloemen over je buik zwaait om de kwade geest eruit te halen. Of de moderne versie ervan, waarbij een lifestyle consultant je aura analyseert en met een steentje over je buik wrijft om de kwade energie eruit te halen.

Gezonde mensen hebben geen kanker. Als je dan zegt dat dat komt door reiki of wat dan ook dat het lichaam ondersteunt, dan heb ik hier een fluitje dat uitstekend werkt tegen tijgers in de buurt als je er één keer per dag op blaast. Slecht 75 €, werkt gegarandeerd. Het kan ook zijn dat er gewoon geen tijgers in je pad lopen zonder dat fluitje, maar je weet nooit he. Je kan het maar ondersteunen.

Wat je zegt over chemo klopt. maar er bestaan al kuren die enkel de kankercellen aanvallen. Niet veel, maar het onderzoek gaat verder en is succesvol. Gefinancierd door die kwaadaardige farmasector.

edit: Fred: dit met alle respect voor wat je overkomen is trouwens.

Laatst gewijzigd door Liederik : 6 maart 2012 om 10:17.
Oud 6 maart 2012, 10:10   #1073
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Een halve dag aan een baxter met vergift liggen, met je handen in een zak ijs en daarna doodziek zijn en al je haar verliezen is een primitieve geneeswijze ja.

Chemo valt alle snelgroeiende cellen aan, niet alleen de zieke. Als je geluk hebt, recupereer je. Als je pech hebt, sterf je. Een elegantere geneeswijze zou zijn om alleen de zieke cellen te vernietigen. De ideale geneeswijze zou zijn om het lichaam te ondersteunen zodat het zelf die kankercellen kan aanpakken. Bij gezonde mensen gebeurt dat trouwens.

Fred.
we hoeven niet zo ver terug in de tijd te gaan om te zien wat een kankerbehandeling zonder chemo doet voor de overlevingskansen van een individu
Oud 6 maart 2012, 18:44   #1074
zeddie
Banneling

Standaard

Dr. Burzynski : Cancer is Serious Business, FDA Tyranny

Full documentary on youtube...

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:58   #1075
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Dr. Burzynski : Cancer is Serious Business, FDA Tyranny

Full documentary on youtube...

GreetzZ
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanislaw_Burzynski

Citaat:
There is no convincing evidence from randomized controlled trials in the scientific literature that antineoplastons are useful treatments of cancer, and the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has not approved these products for the treatment of any disease.[1] The American Cancer Society has stated since 1983 that there is no evidence that antineoplastons have any beneficial effects in cancer and recommended that people do not buy these products since there could be serious health consequences to patients who use this therapy.[2][3] A 2004 medical review described antioneoplaston treatment as a "disproven therapy".[4] Oncologists have described Burzynski's research on antineoplastons as "flawed" and "scientific nonsense",[5] and independent scientists have been unable to reproduce the positive results reported in Burzynski's studies.[6]

Burzynski’s use and advertising of antineoplastons as an unapproved cancer therapy were deemed to be unlawful by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and the Texas Attorney General,[7][7][8] and limits on the sale and advertising of the treatment were imposed as a result. In 1994, Burzynski was found guilty of insurance fraud for filing a claim for reimbursement by a health insurer for an illegally administered cancer treatment.[9] In 2010, the Texas State Board of Medical Examiners filed a multi-count complaint against Burzynski for failure to meet state medical standards.[10]
GreetzZ

Laatst gewijzigd door Liederik : 6 maart 2012 om 19:59.
Oud 6 maart 2012, 20:32   #1076
Diego Raga

Standaard

Terug even on-topic.

Buitenaards leven, intelligent leven,wat dan...

Mocht ik ooit nen ET tegen het lijf lopen dan zou ik hem vragen hoe het leven ontstaan is.
Wsl zou ie dan ongeveer dit zeggen:

"Dit beginsel (Atman) is universeel; volgens theosofische leringen vloeit of (emaneert) uit Atman het begripsvermogen (buddhi} voort, en weer uit buddhi emaneert het denkvermogen (manas), en verder uit manas de begeerte (kama), en zo verder uit kama de levenskracht (prana) tot in het tijdruimtelijke waarin de manifestatie een feit wordt en een incarnatie in een (vorm en stof) lichaam kan bestaan ook door emanatie."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atman_(hindoe%C3%AFsme)

Dan zou ik 'm antwoorden: "Mor allé gij, al die materialisten hier zouden zeggen da gij goe zot zijt, want die beweren bij hoog en laag dat alle materie toevallig ontstaan is en bewustzijn niet meer is dan een weergave van de hersenen..."

ET zou me dan even sprakeloos aankijken, iets mompelen van prrimitiivolekzque en als de wiedeweerga weer verdwijnen in de kosmische leegte, de aarde voorgoed achterlatend...
Oud 6 maart 2012, 21:26   #1077
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

deze heb ik er even uitgelicht :

Citaat:
En of die ervaringen nu bewijsbaar zijn of niet, zich afspelen in je brein of werkelijk in tijd/ruimte dat maakt niet zoveel uit.
Wat wel uitmaakt is dat je nadien niet echt meer dezelfde bent, in de positieve zin dan.
Citaat:
Verder zou ik er op hopen dat U ook zo eens iets zou ervaren omdat het ten eerste u wat nederigheid zou kunnen bijbrengen, omdat u dan zou beseffen dat je niet het grotere plaatje zag
Welk groter plaatje bedoel je hier dan bij als het niet uitmaakt of zich het enkel in je brein zou afspelen ?

dit onderstaande ?

Citaat:
en ten tweede omdat het je leven wel wat aangenamer kan maken, omdat je kan inzien dat er 'wel iets anders is' dan enkel geld verdienen, neuken, je kinderen het goede pad op helpen en gedaan.
ìk zal me alvast niet op de valreep tot de kerk of iets dergelijks moeten wenden als ik van m'n dokter een doodvonnis krijg, zoals zovelen doen.
Ik weet niet wat voor gezwets dat moet voorstellen... allemaal eigenschappen die je me blijkbaar wilt aansmeren ?

Ik vrees dat je je ietwat vergist in me.

Laatst gewijzigd door praha : 6 maart 2012 om 21:26.
Oud 6 maart 2012, 21:32   #1078
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht

Men gebruikt wat men heeft... je kan dat primiteif noemen maar als dat de enige kans is dan moet dat maar zou ik denken
Uiteraard kosten en baten afwegen.
Ik ken er die sessie na sessie na sessie moesten doorstaan en er vreselijk ziek van geweest zijn ... en het tenslotte opgaven ook al was er sprake van progressie.

Het laatste stukje over die elegantere geneeswijze die enkel en alleen zieke cellen zou vernietigen : daar is men aardig mee bezig en boekt goede resultaten
Ook hier komt het antwoord dan vanuit de wetenschappelijke wereld en niet door bv het afdreunen van mantra's
Oud 6 maart 2012, 21:34   #1079
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Terug even on-topic.

Buitenaards leven, intelligent leven,wat dan...

Mocht ik ooit nen ET tegen het lijf lopen dan zou ik hem vragen hoe het leven ontstaan is.
Wsl zou ie dan ongeveer dit zeggen:

"Dit beginsel (Atman) is universeel; volgens theosofische leringen vloeit of (emaneert) uit Atman het begripsvermogen (buddhi} voort, en weer uit buddhi emaneert het denkvermogen (manas), en verder uit manas de begeerte (kama), en zo verder uit kama de levenskracht (prana) tot in het tijdruimtelijke waarin de manifestatie een feit wordt en een incarnatie in een (vorm en stof) lichaam kan bestaan ook door emanatie."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atman_(hindoe%C3%AFsme)

Dan zou ik 'm antwoorden: "Mor allé gij, al die materialisten hier zouden zeggen da gij goe zot zijt, want die beweren bij hoog en laag dat alle materie toevallig ontstaan is en bewustzijn niet meer is dan een weergave van de hersenen..."

ET zou me dan even sprakeloos aankijken, iets mompelen van prrimitiivolekzque en als de wiedeweerga weer verdwijnen in de kosmische leegte, de aarde voorgoed achterlatend...
En als 't nu net omgekeerd is ?
Oud 6 maart 2012, 22:11   #1080
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En als 't nu net omgekeerd is ?
Dan kan ET naar de maan lopen, zekers ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be