Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2017, 16:22   #1061
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En jij meent dat te kunnen stellen zonder dat je de studie gelezen hebt ? Heb je paranormale krachten of zo ?

Is het nu echt zo moeilijk om eens een tekst van een paar bladzijden te lezen ? Wat is daar eigenlijk problematisch aan ?
Je moet nadenken en je loopt dan het risico om de dogma's in vraag te stellen.

Stel u voor, zeg...
Oud 14 april 2017, 16:23   #1062
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Stel u voor, zeg...
Zonder iets te lezen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 16:52   #1063
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat meer zegt over jouw dan over mij...
In ieder geval zie ik er niets positiefs in..., maar het is je gegund
Het was humor, om te lachen, ik meende dat dus niet, enkel een zwanske, .....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 17:06   #1064
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad fier dat ik mijn hersenen niet volstouw met onbenulligheden, die vooral de politiek correcte censuur ons door de strot wil duwen...

Het vreemde is dat hoe minder men leest, hoe klaarder men blijkt te zien... en jullie 'wetenschappelijke' onderlegde wijzen die niet verder komen dan stom getrol zijn er wel een groot bewijs van...

ik kan jullie dan ook alleen maar dankbaar zijn voor de onderzoeken die jullie, ik moet toegeven dat het misschien ongewild is, mij besparen...
Als je geen zin hebt om jezelf enigszins te informeren, doe dan ook niet mee aan discussies op een politiek forum.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 17:43   #1065
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je geen zin hebt om jezelf enigszins te informeren, doe dan ook niet mee aan discussies op een politiek forum.
In tegendeel !

Het is net superbelangrijk dat Marie zo actief blijft als maar mogelijk is. Zij is het ideale uithangbord voor de intellectuele bagage van het nationalisme te illustreren.
VRT zou haar moeten interviewen, Doorbraak zou haar een vaste column moeten geven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 17:53   #1066
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
... ik wil dat U mij vertelt waarom u een Vlaming bent! ...
Ik ben in West-Vlaanderen geboren, net als mijn ouders, mijn grootouders, mijn overgrootouders, mijn betovergrootouders, de ouders van mijn betovergrootouders, ... (ergens rond de tijd van Napoleon zou ook een Siciliaan wat van z'n DNA in de 'stam' hebben ingebracht).

Ik ben er opgegroeid.

Ik begrijp zonder de minste moeite - dus zonder een woordenboek, een spraakkunst en/of een vertaler-tolk te moeten raadplegen - alle liedjes van Willem Vermandere, net zoals ik met het verstaan van wat Freddy De Vadder, Preuteleute, Kenji Minogue, Kamiel, 't Hof van Commerce, Brihang, ... produceren/produceerden geen enkel probleem ondervind.

Om de voortbrengselen van Gaston & Leo, Big Bill, Tourist Le MC, Jef Elbers, Wannes Van De Velde, ABN, Ivan Heylen, Walter De Buck, Belgian Asociality, ... te begrijpen hoef ik evenmin grote inspanningen te doen.

Ik kan "Frits & Freddy" en "Frits & Franky" helemaal volgen, zonder ondertiteling.

Ik weet wanneer precies Mie Katoen komt, en wat we dan gaan doen.

Ik ken de naam van de beste vriend van Jommeke.

Ik ken ook de naam (én voornaam) van de beste vriend van Piet Pienter.

Ik begrijp (nog steeds zonder woordenboek/spraakkunst/vertaler-tolk) de op het Brusselse dialect gebaseerde woordspelingen in "Tintin" van Hergé.

Ik ken daarnaast ook nog de naam van de kwelgeest van de Kapoentjes (en hun Club).

Dat, en nog vele duizenden andere kleine en minder kleine dingen maken dat ik (ondermeer) een Vlaming ben.

Tot spijt van wie het benijdt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 april 2017 om 17:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2017, 19:51   #1067
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben in West-Vlaanderen geboren, net als mijn ouders, mijn grootouders, mijn overgrootouders, mijn betovergrootouders, de ouders van mijn betovergrootouders, ... (ergens rond de tijd van Napoleon zou ook een Siciliaan wat van z'n DNA in de 'stam' hebben ingebracht).

Ik ben er opgegroeid.

Ik begrijp zonder de minste moeite - dus zonder een woordenboek, een spraakkunst en/of een vertaler-tolk te moeten raadplegen - alle liedjes van Willem Vermandere, net zoals ik met het verstaan van wat Freddy De Vadder, Preuteleute, Kenji Minogue, Kamiel, 't Hof van Commerce, Brihang, ... produceren/produceerden geen enkel probleem ondervind.

Om de voortbrengselen van Gaston & Leo, Big Bill, Tourist Le MC, Jef Elbers, Wannes Van De Velde, ABN, Ivan Heylen, Walter De Buck, Belgian Asociality, ... te begrijpen hoef ik evenmin grote inspanningen te doen.

Ik kan "Frits & Freddy" en "Frits & Franky" helemaal volgen, zonder ondertiteling.

Ik weet wanneer precies Mie Katoen komt, en wat we dan gaan doen.

Ik ken de naam van de beste vriend van Jommeke.

Ik ken ook de naam (én voornaam) van de beste vriend van Piet Pienter.

Ik begrijp (nog steeds zonder woordenboek/spraakkunst/vertaler-tolk) de op het Brusselse dialect gebaseerde woordspelingen in "Tintin" van Hergé.

Ik ken daarnaast ook nog de naam van de kwelgeest van de Kapoentjes (en hun Club).

Dat, en nog vele duizenden andere kleine en minder kleine dingen maken dat ik (ondermeer) een Vlaming ben.
Nee, gij weet die dingen doordat ge toevallig geografisch ergens geboren zijt waardoor ge die dingen te weten zijt gekomen. Al die zaken kan een Argentijn ook te weten komen.
In het Engels hebben ze voor uw redenering trouwens een speciaal woord. Ik ken er nu niet opkomen, maar het eindigt op ... falacy.

Het komt erop neer dat ge een propositie bewijst door alle feiten op te noemen die de propositie bevestigen, en alle feiten die het ontkennen 'toevallig' vergeet. Dat ge de metro bvb weet te nemen in Parijs, zijt ge 'vergeten' te vermelden. Ah ja, dat zou u een Parijzenaar maken.

Ik weet niet of gij ooit al iemand hebt proberen uit te leggen dat waar hij in gelooft een illusie is. Maar als ge het ooit al hebt moeten doen, dan weet ge hoe ik mij voel.
Oud 14 april 2017, 20:18   #1068
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, gij weet die dingen doordat ge toevallig geografisch ergens geboren zijt waardoor ge die dingen te weten zijt gekomen. Al die zaken kan een Argentijn ook te weten komen.
In het Engels hebben ze voor uw redenering trouwens een speciaal woord. Ik ken er nu niet opkomen, maar het eindigt op ... falacy.

Het komt erop neer dat ge een propositie bewijst door alle feiten op te noemen die de propositie bevestigen, en alle feiten die het ontkennen 'toevallig' vergeet. Dat ge de metro bvb weet te nemen in Parijs, zijt ge 'vergeten' te vermelden. Ah ja, dat zou u een Parijzenaar maken.

Ik weet niet of gij ooit al iemand hebt proberen uit te leggen dat waar hij in gelooft een illusie is. Maar als ge het ooit al hebt moeten doen, dan weet ge hoe ik mij voel.
Ge gaat seffes toch niet kinneke Jezus en heel zijn familie aanpakken?
Oud 14 april 2017, 21:11   #1069
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer uw gewoonlijk schabouwelijk Nederlands....

En het Nederlands wordt weer verkracht alsof het een normale zaak is ....
Bewezen: 'Taalverbeteraars zijn onprettige mensen'
Erger jij je ook zo erg aan de spelfouten die Metrojournalisten maken? En kun je niet stoppen met hen continu verbeteren en je te gedragen als taalpolitie? Dan val jij volgens onderzoek in het echte leven waarschijnlijk onder de noemer: minder aangenaam persoon.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/ext...rettige-mensen

Mensen die taalfouten verbeteren, zijn minder vriendelijk
Slecht nieuws voor de ‘taalfreaks’ onder ons: mensen die geneigd zijn om taalfouten te corrigeren, worden doorgaans als minder vriendelijk ervaren. Dat heeft onderzoek aan de Universiteit van Michigan uitgewezen.

Onderzoekers aan de Universiteit van Michigan lieten 83 proefpersonen e-mails lezen van potentiële huisgenoten. In die e-mails stonden zowel tikfouten als grammaticafouten. De proefpersonen moesten daarna de schrijvers van de e-mails beoordelen op hun intelligentie, vriendelijkheid en andere kenmerken.

Dingemanse beaamt dat taal iets zegt over iemands persoonlijkheid, volgens hem komen mensen die geneigd zijn anderen te verbeteren vaak bazig over. Voortaan dus toch maar twee keer nadenken voordat je de taalpurist gaat uithangen?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2620199
Voila, het is bewezen: mensen die je wijzen op taalfouten zijn smeerlappen
De volgende keer dat iemand je wijst op een spelfout of op een grammaticale fout moet je maar bedenken dat die persoon zelf een eikel is. Dat is althans de conclusie van een studie van, jawel, een groep taalkundigen. Zij ontdekten dat het cliché over mensen die heel gevoelig zijn voor dat soort fouten eigenlijk gewoon klopt.
http://newsmonkey.be/article/65349
Oud 14 april 2017, 21:13   #1070
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik wil dat U mij vertelt waarom u een Vlaming bent!
Ik wil dat jij mij vertelt waarom jij een Belg bent!
Oud 14 april 2017, 21:41   #1071
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als ik een katholiek vertel dat ik niet in zijn god geloof, betekent dat dan dat ik een protestant ben? Al eens aan gedacht dat er nog andere opties zijn??

Hoeveel keer heb ik dat hier al moeten uitleggen in deze thread alleen al?

Hoeveel keer heb ik u dat al moeten uitleggen? EN dat ik niet links ben. EN geen mohammed liefhebber? EN ... EN .... EN ....

Andere vrouwen zitten hier te klagen (en threads te openen) dat ze zich niet welkom voelen op dit forum. Hoe zou dat komen, denkt ge?
Oud 15 april 2017, 06:41   #1072
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik een katholiek vertel dat ik niet in zijn god geloof, betekent dat dan dat ik een protestant ben? Al eens aan gedacht dat er nog andere opties zijn??

Hoeveel keer heb ik dat hier al moeten uitleggen in deze thread alleen al?

Hoeveel keer heb ik u dat al moeten uitleggen? EN dat ik niet links ben. EN geen mohammed liefhebber? EN ... EN .... EN ....

Andere vrouwen zitten hier te klagen (en threads te openen) dat ze zich niet welkom voelen op dit forum. Hoe zou dat komen, denkt ge?
De enige vrouw die beweert dat ze hier niet welkom is, is een fanatieke moslima. Dat zij zich hier niet gerespecteerd voelt heeft niets met haar sekse te maken maar met haar fanatieke uitlatingen als moslima. Gelieve mij daar niet mee te vergelijken. Ik ben hier namelijk al actief sinds het ontstaan van het forum, nooit heeft iemand (behalve jij en Genever) erop gewezen dat vrouwen hier niet welkom zijn!

Kijk geertje, je kan nog zoveel kronkelen, draaien en ontwijken als je wil, maar als jij wil dat Vlamingen verklaren waarom zij Vlaming zijn, dan lok jij zélf de vraag uit waarom jij je wel Belg voelt, maar als duidelijk Nederlandstalige geen Vlaming.

Jij hebt er hier het katholicisme, het protestantisme, de islam, het linksisme én mijn vrouwelijke sekse bijgesleurd, maar géén antwoord gegeven op mijn vraag. Noch heb je met één woord gereageerd op de verklarende uitleg van djimi. Welke godsdienst of politieke strekking jij aanhangt kan mij aan mijn reet roesten. De vraag was waarom jij je Belg voelt. Simpele vraag, toch?

Ik ga het je maar één keer uitleggen, knul. Ik ben een vrouw, maar heb me hier nooit een buitenstaander gevoeld. Hoe kom jij erbij dat dit wél zo zou zijn?
Ik heb het recht om hier threads te openen zoveel ik wil. Als het openen van een veelheid aan threads jou stoort moet jij bij demonen zijn , maar d�*�*rover hebben we jou nog nooit horen memmen.
Hoe zou d�*t komen?
Oud 15 april 2017, 08:38   #1073
geertvdb

Standaard

Citaat:
De enige vrouw die beweert dat ze hier niet welkom is, is een fanatieke moslima. Dat zij zich hier niet gerespecteerd voelt heeft niets met haar sekse te maken maar met haar fanatieke uitlatingen als moslima. Gelieve mij daar niet mee te vergelijken. Ik ben hier namelijk al actief sinds het ontstaan van het forum, nooit heeft iemand (behalve jij en Genever) erop gewezen dat vrouwen hier niet welkom zijn!
Ik nooit gezegd dat vrouwen niet welkom zijn, ik zeg enkel dat ze zich niet welkom voelen. Of ze moslima zijn of fanatiek extreem rechts, maakt niet uit, en in mijn ogen is daar zeer weinig verschil tussen. Beiden zitten hier enkel op 1 nagel te kloppen, hebben geen gevoel voor humor, zien zichzelf als een slachtoffer, en zijn compulsief in het vals beschuldigen van anderen.
Citaat:
Kijk geertje, je kan nog zoveel kronkelen, draaien en ontwijken als je wil, maar als jij wil dat Vlamingen verklaren waarom zij Vlaming zijn, dan lok jij zélf de vraag uit waarom jij je wel Belg voelt, maar als duidelijk Nederlandstalige geen Vlaming.
Ik lok niets uit. Ik voel mij géén Vlaming en géén Belg. Geen Bulgaar, en géén pinguin. Als gij zoiets simpel niet snapt ligt dat bij u, en enkel bij u. Dat noemen ze binair denken. Voor u is alles zwart of wit: 'Oh, gij voelt u geen Vlaming, DAN MOET GIJ u een Belg voelen!'
Citaat:

Jij hebt er hier het katholicisme, het protestantisme, de islam, het linksisme én mijn vrouwelijke sekse bijgesleurd, maar géén antwoord gegeven op mijn vraag. Noch heb je met één woord gereageerd op de verklarende uitleg van djimi. Welke godsdienst of politieke strekking jij aanhangt kan mij aan mijn reet roesten. De vraag was waarom jij je Belg voelt. Simpele vraag, toch?
Als ik u meerdere malen uitleg dat ik mij geen Belg voel, is de vraag 'waarom voelt gij u een Belg' dan een domme vraag, of een oerdomme vraag?
Citaat:

Ik ga het je maar één keer uitleggen, knul. Ik ben een vrouw, maar heb me hier nooit een buitenstaander gevoeld. Hoe kom jij erbij dat dit wél zo zou zijn?
Weer een valse uitlating, ik heb dat nooit beweerd.
Citaat:

Ik heb het recht om hier threads te openen zoveel ik wil. Als het openen van een veelheid aan threads jou stoort moet jij bij demonen zijn , maar d�*�*rover hebben we jou nog nooit horen memmen.
Hoe zou d�*t komen?
Dit is wartaal.
Oud 15 april 2017, 09:18   #1074
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gijlle zet gijlle allemoal pinzuti, nah!
Oud 15 april 2017, 10:12   #1075
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Nee, gij weet die dingen doordat ge toevallig geografisch ergens geboren zijt waardoor ge die dingen te weten zijt gekomen. Al die zaken kan een Argentijn ook te weten komen...

2) Het komt erop neer dat ge een propositie bewijst door alle feiten op te noemen die de propositie bevestigen, en alle feiten die het ontkennen 'toevallig' vergeet. Dat ge de metro bvb weet te nemen in Parijs, zijt ge 'vergeten' te vermelden. Ah ja, dat zou u een Parijzenaar maken...
1) Als die Argentijn van u in de omgeving van Brugge geboren en getogen zou zijn, is er inderdaad een grote kans dat hij het West-vlaams zo goed zou beheersen dat hij de liedjes van Willem Vermandere en die anderen probleemloos zou begrijpen. Zeker als ook zijn ouders, grootouders, ... eveneens hier geboren en getogen zouden zijn. Maar in dat geval zou hij allang geen Argentijn meer zijn, maar Vlaming met de andere Vlamingen.

Een Argentijn die in pakweg Buenos Aires opgroeit, zal een tweede leven nodig hebben om alles wat ik 'toevallig' ken & weet, in zijn geheugen te krijgen.

En waar zou hij West-vlaams kunnen leren?

2) Maakt het feit dat honderdduizenden Japanse, Britse, Duitse, Nederlandse, Spaanse, Franse, Amerikaanse, Arabische, Poolse, Russische, ... toeristen elk jaar opnieuw de weg van het station van Brugge naar pakweg de Grote Markt weten te vinden, en weer terug, van deze mensen dan ineens allemaal Bruggelingen?

Oud 15 april 2017, 10:20   #1076
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik voel mij géén Vlaming en géén Belg...
Gij hoeft u helemaal geen Belg te voelen, hoor, beste "geertvdb".

Maar zolang gij nog geen andere nationaliteit hebt aangenomen, zijt ge een Belg.

Althans, dat hebt ge zelf gezegd.

Oud 15 april 2017, 10:27   #1077
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Stel u voor, zeg...
Het forum is geworden tot een kleuterschool waar men braaf de juffrouw moet gehoorzamen...
Welkom in die kleuterklas... Ik speel liever buiten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 10:31   #1078
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wie zegt jou dat ik niets weet??? Wie zegt jou dat ik mij niet op mijn manier informeer en zo te zien ben ik zelfs beter op de hoogte dan veel van het geleuter dat hier voor informatie moet doorgaan...
Ik weet zelfs wie Palin, of hoe heet dat mens ook weer, is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 10:32   #1079
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het forum is geworden tot een kleuterschool waar men braaf de juffrouw moet gehoorzamen...
Welkom in die kleuterklas... Ik speel liever buiten...
Ja, doe maar... voor de juf een boek bovenhaalt...
Oud 15 april 2017, 10:33   #1080
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt jou dat ik niets weet??? Wie zegt jou dat ik mij niet op mijn manier informeer en zo te zien ben ik zelfs beter op de hoogte dan veel van het geleuter dat hier voor informatie moet doorgaan...
Ik weet zelfs wie Palin, of hoe heet dat mens ook weer, is...
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be