Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Komt er een Russische invasie van de Oekraïne?
JA 35 61,40%
NEEN 22 38,60%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2022, 20:30   #1061
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wat wel heel erg goed is, is dat het Westen, de liberale wereldorde, nu eens goed op hun plaats is gezet.

Een verzwakking van het Europese politieke systeem is per definitie een goede zaak voor Vlaanderen en onze onafhankelijkheidsstrijd die er in 2024 zit aan te komen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 20:37   #1062
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat wel heel erg goed is, is dat het Westen, de liberale wereldorde, nu eens goed op hun plaats is gezet.

Een verzwakking van het Europese politieke systeem is per definitie een goede zaak voor Vlaanderen en onze onafhankelijkheidsstrijd die er in 2024 zit aan te komen.
nog effe en alle Vlaams-nationalisten mogen achter de communistische KGB-vlag marcheren richting Goelag.
Oud 24 februari 2022, 20:44   #1063
edwinp
Banneling

Standaard

IK ben verrast, ik had ondanks de westerse doemscenario's (profetische voorspellingen) nog het gedacht dat deze soep niet zo heet gegeten zou worden.

Interessant hoe sommige forummers van de eerste pagina's nu geen kik meer geven...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 20:50   #1064
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
IK ben verrast, ik had ondanks de westerse doemscenario's (profetische voorspellingen) nog het gedacht dat deze soep niet zo heet gegeten zou worden.

Interessant hoe sommige forummers van de eerste pagina's nu geen kik meer geven...
Dat is menselijk, ik heb vaak met veteranen van de Veldtocht van 1940 gesproken. Hoewel oorlog al maanden in de lucht hing ('t Belgisch leger, was net als het Franse en Duitse al 9 maanden gemobiliseerd) konden ze toch niet geloven dat het écht oorlog was toen het zover was... tot ze de bommen van de Duitse Stuka's over zich kregen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 20:56   #1065
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens. Abou Jahjah heeft een gelijkaardige visie hierover: https://twitter.com/Aboujahjah/statu...36340709117958

Citaat:
Poetin kijkt naar het westen en ziet zwak leiderschap. Hij ziet de teloorgang van de veerkrachtcultuur en de cultus van kwetsbaarheid. Hij ziet mensen vlaggen van hun seksualiteit eren en niet van hun landen. Dus hij denkt dat hij over ons heen kan rollen.
Citaat:
Niet mee eens. Een nog zwakker politiek systeem is net wat we nu niet nodig hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 februari 2022 om 21:22.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 00:23   #1066
cato

Standaard

Citaat:

Niet alleen de neofascisten van Poetin zijn een gevaar voor de vrede in Europa.
ook de collaborerende rechts extremisten in de EU landen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 00:47   #1067
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je beseft het niet niet goed maar het omgekeerde zal gebeuren. Het is net de zwakte van Rusland die de Westerse wereld heeft doen indommelen en doen vergeten waar het voor staat.

Wat nu gebeurt is een wake-up call. Men zal meer dan ooit beseffen dat men elkaar nodig heeft en dat er gevochten moet worden voor onze waarden. Dit zorgt op termijn juist voor meer cohesie.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 07:51   #1068
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Je beseft het niet niet goed maar het omgekeerde zal gebeuren. Het is net de zwakte van Rusland die de Westerse wereld heeft doen indommelen en doen vergeten waar het voor staat.

Wat nu gebeurt is een wake-up call. Men zal meer dan ooit beseffen dat men elkaar nodig heeft en dat er gevochten moet worden voor onze waarden. Dit zorgt op termijn juist voor meer cohesie.
De oorlog in Oekraïne gaat nog jaren duren en de EU en de NAVO zullen zich de komende jaren versterken om het fascistisch geweld buiten de deur te houden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 08:48   #1069
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De oorlog in Oekraïne gaat nog jaren duren en de EU en de NAVO zullen zich de komende jaren versterken om het fascistisch geweld buiten de deur te houden.
Ik denk en hoop het ook.

En hopelijk zorgt dit eindelijk voor genoeg kritische massa om EINDELIJK van de Europse gas- en Olie-verslaving af te kicken waarmee we zelf Rusland sponseren om ons aan te vallen.

Zo snel mogelijk de kranen dicht en laten we het zelf doen.
Koen Schoors gisteren in De Afspraak was zo ongelofelijk juist : De Sancties moeten zo hard zijn dat ze ook onszelf pijn doen, DAT is een signaal dat ze in Rusland begrijpen.

De laatste kilometer van Nordstream 2 afbreken en terugsturen naar Moskou geadresseerd aan "Dictator - Kremlin" bvb. DAT zou een signaal zijn.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 08:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2022, 08:50   #1070
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik denk en hoop het ook.

En hopelijk zorgt dit eindelijk voor genoeg kritische massa om EINDELIJK van de Europse gas- en Olie-verslaving af te kicken waarmee we zelf Rusland sponseren om ons aan te vallen.

Zo snel mogelijk de kranen dicht en laten we het zelf doen.
Koen Schoors gisteren in De Afspraak was zo ongelofelijk juist : De Sancties moeten zo hard zijn dat ze ook onszelf pijn doen, DAT is een signaal dat ze in Rusland begrijpen.

De laatste kilometer van Nordstream 2 afbreken en terugsturen naar Moskou geadresseerd aan "Dictator - Kremlin" bvb. DAT zou een signaal zijn.
Als je op olie en gas wil afkicken, mag je ook wel eens buiten Rusland gaan kijken. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe de Koch-broeders de boel frustreren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 12:55   #1071
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik denk en hoop het ook.
Ik hoop het, maar ik vrees ervoor.
De Oekraïners zijn dapper en verdienen alle lof voor hun verzet tegen de onmenselijk wrede Russische troepen, die doelbewust over auto's met burgers
rijden en woonwijken beschieten.
Maar of ze het kunnen halen tegen de overmacht?
Ik vrees ervoor.
Ik hoop alleen dat nadat het land veroverd is, er een guerilla oorlog komt, en Poetin zoveel bodybags van Russische soldaten zijn richting uitgestuurd krijgt, dat het het Russische Vietnam wordt.

PS: als ik de enquête bekijk, zat ik er weer boenk op, terwijl heel wat van zij die altijd het hoge woord hier voeren, er naast zaten.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 februari 2022 om 12:56.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 12:58   #1072
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Teken dat ze over burgers rijden, woonwijken beschieten en ziekenhuizen bombarderen is teken van frustratie.

Teken dat er meer verliezen zijn dan gedacht en de bevolking hun totaal niet met open armen ontvangt.

Als alles soepel volgens schema verliep zagen we dit niet denk ik.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 13:01   #1073
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Teken dat ze over burgers rijden, woonwijken beschieten en ziekenhuizen bombarderen is teken van frustratie.

Teken dat er meer verliezen zijn dan gedacht en de bevolking hun totaal niet met open armen ontvangt.

Ik vermoed dat je gelijk hebt, maar het lijkt verdomd moeilijk om betrouwbare info, of info tout court, te verkrijgen over de krijgshandelingen. Je hoort iets van een luchtlanding hier, en Russische opmars daar, maar hoe het juist zit lijkt écht niet duidelijk.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 19:57   #1074
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed zo, hoe meer bodybags Poetin toegestuurd krijgt, hoe beter.
Ik denk echter dat dit niet op radeloosheid duidt, maar op een wreedheid die groter is dan die van de nazi's.
De nazi's gingen op het einde van de oorlog liever zelfmoord plegen dan in handen vallen van de Russen.
Dat werd verklaard vanuit het standpunt dat de nazi's zo gebrainwasht waren dat ze de Russen als onmensen zagen, ongehoord wreed.
Zo te zien hebben ze gelijk, als ik zie hoe de Russen met een tank gewone burgers proberen te vermoorden, of als ze met zwaar geschut op woonwijken mikken.
Oud 26 februari 2022, 20:08   #1075
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

²

Meestal schakelt men dan snel over naar oorlogsmisdaden, als Poetin zijn kop hierdoor rolt zijn deze mensen tenminste niet voor niets vermoord

Of hoe dictators omringd door kontenkruipers de realiteit verliezen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:25   #1076
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
"het fascistisch geweld" Wat is verdorie het verschil tussen >> fascistisch geweld en extreem links China/Noord Korea geweld"

Bij mijn weten is onderdrukken, foltering, doden van bevolking onder onder welke strekking of vlag even afstotelijk afschuwelijk!

Dat is blijkbaar iets dat velen weigeren in te zien als hun eigen club de hemel in prijzen. Pfffff Mens dom..................
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:32   #1077
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je op olie en gas wil afkicken, mag je ook wel eens buiten Rusland gaan kijken. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe de Koch-broeders de boel frustreren.
O we kunnen niet omheen het feit heen,en proberen zelfs niet te ontkennen, dat "de markt" ,dus niet Mr Putin,gigantische stoorzenders zijn.

Zo zijn er die kompleet onlogische schommelingen in de olieprijzen......onbegrijpelijk....En heel straf dat ze prompt doorgerekend gaan naar de pomp waarin nochtans destillaten zitten die mogelijk al weken voordien,aan gans andere prijzen ,vervaardigd zijn....

Zelfs de gasprijzen moeten niet zo onnozel doen.......de Russische leveringen zijn niet eens afgesneden en ik wens er de lezertjes ook aan te herinneren dat het in het Noordelijk halfrond Lente dreigt te worden waardoor het residentiele deel van de markt voor vele maanden vrijwel zal verdwijnen...

OF nog.....speculanten,even gemeen als Mr Putin in zekere zin,zijn onze vijfde colonne......

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 20:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:34   #1078
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
²

Meestal schakelt men dan snel over naar oorlogsmisdaden, als Poetin zijn kop hierdoor rolt zijn deze mensen tenminste niet voor niets vermoord

Of hoe dictators omringd door kontenkruipers de realiteit verliezen
Is toch het zelfde wat in Noord Korea gebeurd, Erdogan in Turkije doet/deed, wat Trump nastreefde door steeds weer te ontslaan en anderen die betere kontkruipers waren aan te stellen. Of zijn er andere dan kontkruipers die in Brazilië, Venezuela, China het vuile werk uitvoeren,

Dit om de eigen bevolking te keten om de almacht van enkelen. Is niet zo erg hier, maar kontkruipers zijn er hier wel degelijk....actief of slapend. Wachtend op hun momentum, om garen te spinnen om medemensen te koeioneren.

Zoals ik steeds zeg: alles draait om geld..............
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2022, 20:59   #1079
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eindelijk...eindelijk....eindelijk.....hallelujah!

https://www.youtube.com/watch?v=dwYhSSehvSA

De Moffen hebben zowat een uur geleden hun kar geleerd....Duitsland zal met de grootste spoed dodelijke wapens leveren aan de Oekrainers..

In eerste instantie zowat 1000 anti-tankwapens en 500 Stingers(luchtafweer)

DAT is wat de Oekrainers momenteel in grote hoeveelheden behoeven natuurlijk...En indikaties zijn dat het al behoorlijk geholpen heeft tegen de denazificators..

Hopelijk is er een beetje een goede logistiek want dat moet ondertussen doelwit nr 1 zijn voor de Russische sabotageteams......

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 21:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 21:45   #1080
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Als Oekraine nucleair vernietigd is, en het Westen valt NIET aan, weten alle andere niet-nato-landen dat ze zich beter voegen. En doet Poetin nadien wat hij wil, zolang het geen nato land is.
Inderdaad, dus geen fantasieën nodig over "Poetin in Lissabon", zelfs dan niet. Goed zo!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be