![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Russische invasie van de Oekraïne? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
35 | 61,40% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
22 | 38,60% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat wel heel erg goed is, is dat het Westen, de liberale wereldorde, nu eens goed op hun plaats is gezet.
Een verzwakking van het Europese politieke systeem is per definitie een goede zaak voor Vlaanderen en onze onafhankelijkheidsstrijd die er in 2024 zit aan te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1063 |
Banneling
|
![]() IK ben verrast, ik had ondanks de westerse doemscenario's (profetische voorspellingen) nog het gedacht dat deze soep niet zo heet gegeten zou worden.
Interessant hoe sommige forummers van de eerste pagina's nu geen kik meer geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
|
![]() Dat is menselijk, ik heb vaak met veteranen van de Veldtocht van 1940 gesproken. Hoewel oorlog al maanden in de lucht hing ('t Belgisch leger, was net als het Franse en Duitse al 9 maanden gemobiliseerd) konden ze toch niet geloven dat het écht oorlog was toen het zover was... tot ze de bommen van de Duitse Stuka's over zich kregen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 24 februari 2022 om 21:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
|
![]() Citaat:
ook de collaborerende rechts extremisten in de EU landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat nu gebeurt is een wake-up call. Men zal meer dan ooit beseffen dat men elkaar nodig heeft en dat er gevochten moet worden voor onze waarden. Dit zorgt op termijn juist voor meer cohesie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hopelijk zorgt dit eindelijk voor genoeg kritische massa om EINDELIJK van de Europse gas- en Olie-verslaving af te kicken waarmee we zelf Rusland sponseren om ons aan te vallen. Zo snel mogelijk de kranen dicht en laten we het zelf doen. Koen Schoors gisteren in De Afspraak was zo ongelofelijk juist : De Sancties moeten zo hard zijn dat ze ook onszelf pijn doen, DAT is een signaal dat ze in Rusland begrijpen. De laatste kilometer van Nordstream 2 afbreken en terugsturen naar Moskou geadresseerd aan "Dictator - Kremlin" bvb. DAT zou een signaal zijn. Laatst gewijzigd door parcifal : 25 februari 2022 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
|
![]() Ik hoop het, maar ik vrees ervoor.
De Oekraïners zijn dapper en verdienen alle lof voor hun verzet tegen de onmenselijk wrede Russische troepen, die doelbewust over auto's met burgers rijden en woonwijken beschieten. Maar of ze het kunnen halen tegen de overmacht? Ik vrees ervoor. Ik hoop alleen dat nadat het land veroverd is, er een guerilla oorlog komt, en Poetin zoveel bodybags van Russische soldaten zijn richting uitgestuurd krijgt, dat het het Russische Vietnam wordt. PS: als ik de enquête bekijk, zat ik er weer boenk op, terwijl heel wat van zij die altijd het hoge woord hier voeren, er naast zaten.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 februari 2022 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Teken dat ze over burgers rijden, woonwijken beschieten en ziekenhuizen bombarderen is teken van frustratie.
Teken dat er meer verliezen zijn dan gedacht en de bevolking hun totaal niet met open armen ontvangt. Als alles soepel volgens schema verliep zagen we dit niet denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk echter dat dit niet op radeloosheid duidt, maar op een wreedheid die groter is dan die van de nazi's. De nazi's gingen op het einde van de oorlog liever zelfmoord plegen dan in handen vallen van de Russen. Dat werd verklaard vanuit het standpunt dat de nazi's zo gebrainwasht waren dat ze de Russen als onmensen zagen, ongehoord wreed. Zo te zien hebben ze gelijk, als ik zie hoe de Russen met een tank gewone burgers proberen te vermoorden, of als ze met zwaar geschut op woonwijken mikken.
![]() |
![]() |
#1075 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meestal schakelt men dan snel over naar oorlogsmisdaden, als Poetin zijn kop hierdoor rolt zijn deze mensen tenminste niet voor niets vermoord Of hoe dictators omringd door kontenkruipers de realiteit verliezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is onderdrukken, foltering, doden van bevolking onder onder welke strekking of vlag even afstotelijk afschuwelijk! ![]() Dat is blijkbaar iets dat velen weigeren in te zien als hun eigen club de hemel in prijzen. Pfffff ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er die kompleet onlogische schommelingen in de olieprijzen......onbegrijpelijk....En heel straf dat ze prompt doorgerekend gaan naar de pomp waarin nochtans destillaten zitten die mogelijk al weken voordien,aan gans andere prijzen ,vervaardigd zijn.... Zelfs de gasprijzen moeten niet zo onnozel doen.......de Russische leveringen zijn niet eens afgesneden en ik wens er de lezertjes ook aan te herinneren dat het in het Noordelijk halfrond Lente dreigt te worden waardoor het residentiele deel van de markt voor vele maanden vrijwel zal verdwijnen... OF nog.....speculanten,even gemeen als Mr Putin in zekere zin,zijn onze vijfde colonne...... Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit om de eigen bevolking te keten om de almacht van enkelen. Is niet zo erg hier, maar kontkruipers zijn er hier wel degelijk....actief of slapend. Wachtend op hun momentum, om garen te spinnen om medemensen te koeioneren. Zoals ik steeds zeg: alles draait om geld..............
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk...eindelijk....eindelijk.....hallelujah!
https://www.youtube.com/watch?v=dwYhSSehvSA De Moffen hebben zowat een uur geleden hun kar geleerd....Duitsland zal met de grootste spoed dodelijke wapens leveren aan de Oekrainers.. In eerste instantie zowat 1000 anti-tankwapens en 500 Stingers(luchtafweer) DAT is wat de Oekrainers momenteel in grote hoeveelheden behoeven natuurlijk...En indikaties zijn dat het al behoorlijk geholpen heeft tegen de denazificators.. Hopelijk is er een beetje een goede logistiek want dat moet ondertussen doelwit nr 1 zijn voor de Russische sabotageteams...... Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2022 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, dus geen fantasieën nodig over "Poetin in Lissabon", zelfs dan niet. Goed zo!