Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 14:01   #1061
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat een grap.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 18:55   #1062
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akke Bekijk bericht
Wat een grap.
wat een diepe intelligente uitspraak!

heel diep

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 19:02   #1063
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
wat een diepe intelligente uitspraak!

heel diep

Pin d"Ar
Neen, u vergist zich. Het was gewoon een mededeling. Intellect heeft daar niets mee te maken.

U was trouwens toch wel een grap aan het maken hé?
Want Monckton is een businessconsulent en politiek adviseur, geen klimaatwetenschapper. Hij heeft wel overal een mening over. Hij stelde bvb. voor om AIDS-patiënten allemaal te laten opsluiten, om zo de ziekte uit te roeien. Tja.
Oud 14 december 2007, 09:05   #1064
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, u vergist zich. Het was gewoon een mededeling. Intellect heeft daar niets mee te maken.

U was trouwens toch wel een grap aan het maken hé?
Want Monckton is een businessconsulent en politiek adviseur, geen klimaatwetenschapper. Hij heeft wel overal een mening over. Hij stelde bvb. voor om AIDS-patiënten allemaal te laten opsluiten, om zo de ziekte uit te roeien. Tja.
Dat wist ik niet en daar ben ik het uiteraard niet mee eens.
Maar dat iemand geen 'wetenschapper' ls, daar hecht ik bijzonder weinig waarde aan, daar de meeste 'wetenschappers" of gigantische oogkleppen op hebben,dichtgetimmerd zijn of het zijn tamelijk domme en bange schaapjes die met de 'wetenschappelijke kudde' meehobbelen.

Pin d"Ar
Oud 14 december 2007, 09:13   #1065
Anna List
Banneling

Standaard

http://nl.youtube.com/watch?v=oZrhG2....com/node/2767
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 09:28   #1066
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat iemand geen 'wetenschapper' ls, daar hecht ik bijzonder weinig waarde aan, daar de meeste 'wetenschappers" of gigantische oogkleppen op hebben,dichtgetimmerd zijn of het zijn tamelijk domme en bange schaapjes die met de 'wetenschappelijke kudde' meehobbelen.
Ik neem aan dat u 'de wetenschapper' kent, en weet wat onze drijfveren zijn. Ongetwijfeld geld en macht (lol).

Ik zeg u: elk wetenschappelijk tijdschrift wil *heel erg graag* een artikel waarin antropogene klimaatopwarming op overtuigende wijze naar de prullenbak wordt verwezen. Zo'n artikel genereerd immers massa's publiciteit en citaties. Elke rechtgeaarde wetenschapper wil ook "de waarheid" ontdekken en publiceren. Combineer deze twee zaken met het feit dat "sceptische" artikels over klimaatverandering bijna niet meer voorkomen (neen, ik heb het niet over blogjes), en het wordt duidelijk dat alles geen samenzwering is, maar gewoon een logisch gevolg van een steeds duidelijker wordend beeld over klimaatopwarming.

Laatst gewijzigd door Akke : 14 december 2007 om 09:29.
Oud 14 december 2007, 09:55   #1067
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u 'de wetenschapper' kent, en weet wat onze drijfveren zijn. Ongetwijfeld geld en macht (lol).

Ik zeg u: elk wetenschappelijk tijdschrift wil *heel erg graag* een artikel waarin antropogene klimaatopwarming op overtuigende wijze naar de prullenbak wordt verwezen. Zo'n artikel genereerd immers massa's publiciteit en citaties. Elke rechtgeaarde wetenschapper wil ook "de waarheid" ontdekken en publiceren. Combineer deze twee zaken met het feit dat "sceptische" artikels over klimaatverandering bijna niet meer voorkomen (neen, ik heb het niet over blogjes), en het wordt duidelijk dat alles geen samenzwering is, maar gewoon een logisch gevolg van een steeds duidelijker wordend beeld over klimaatopwarming.
helaas helaas, ik heb het al eens in de NWO thread genoemd
maar de door U zo geroemde "wetenschap" is een tool van de elite.
Als U wil weten hoe het zit kunt U het beste dit boek eens lezen, legt het erg goed uit:

Citaat:
the Ascendancy of the Scientific Dictatorship:
A. In the past, the elite manipulated the population through a more mystical belief system. In particular, there was the institution of Sun worship (typified by deities such as Osiris and Set). However, as antiquity gave way to modern history, this system of control began to lose its effectiveness. During the sixteenth century, the ruling class managed to co-opt a relatively new methodology of truth discernment…science. Over the years, they would contaminate this institution with their own virulent strains of thought…metaphysical naturalism, radical empiricism, Malthusianism, Darwinism, behaviorism, radical environmentalism, etc. Many of these paradigms were derivative of their own occult doctrines, thinly veiled to appear as objective science. All of these concepts correlate in some way and, at some point, coalesce. Together, they are gradually paving the way for the re-introduction of the hidden god of the Ancient Mysteries.[/quote]
Hij staat ergens online maar heb ik nu niet een twee paraat.

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 14 december 2007 om 09:59.
Oud 14 december 2007, 15:10   #1068
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Zeer goed boek van Pindar hierboven, een echte ogen openenr.

De UN wil nu de global tax tegen global warming invoeren. Een global tax als verdere stap naar hun NWO, dat was het plan all along...

http://www.prisonplanet.com/articles...carbon_tax.htm
Oud 15 december 2007, 13:47   #1069
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen is in grote delen van de VS de sneeuwschop een veelgebruikt item...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:13   #1070
Groentje-18

Standaard

Weliswaar uit de krant:

Citaat:
13/12 1998-2007 was het warmste decennium ooit

Het decennium 1998-2007 is het warmste dat ooit genoteerd werd sinds het begin van de waarnemingen in 1850.
Citaat:
Het WMO wijst ook op de recordvermindering van het ijsoppervlak in Antarctica. Daardoor smolt dit jaar voor het eerst in de geschiedenis de Canadese noord-westverbinding gedurende vijf weken. Het ijsoppervlak was in september gemiddeld 39 procent kleiner dan in 1979-2000. De gemiddelde grootte van het ijsoppervlak is de kleinste die ooit werd vastgesteld, namelijk 4,28 miljoen vierkante kilometer, met elke tien jaar een vermindering van tien procent.

http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={E9572ED6-AB96-47FC-867E-97E553AEBD42}

Citaat:
13/12 2007 een van warmste jaren ooit

Dit jaar is hard op weg om in de top vijf te eindigen van de warmste jaren op de planeet sinds we begonnen zijn met meten.
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={00D1840F-BF88-4A84-817B-2F8175B1A29B}
Oud 15 december 2007, 18:29   #1071
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen is in grote delen van de VS de sneeuwschop een veelgebruikt item...
Hét bewijs dat er geen klimaatopwarming is!

Anderzijds zijn meer sneeuwstormen in koude gebieden wel voorspeld onder global change owv de verhoogde absolute vochtgehaltes die warmere lucht kan bevatten.
Oud 15 december 2007, 23:56   #1072
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
helaas helaas, ik heb het al eens in de NWO thread genoemd
maar de door U zo geroemde "wetenschap" is een tool van de elite.
Als U wil weten hoe het zit kunt U het beste dit boek eens lezen, legt het erg goed uit:

Het staat in een boek dus het is waar?
Is dat jouw criterium om waarheid van onwaarheid te onderscheiden?

Dat is zo oneindig zwak. Erger nog, het is dom.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 18:55   #1073
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Deze alternatieve docu ontkracht Al Gore's "An inconvenient truth" tot op het bot. De voornaamste thesis van de global warming theorie wordt onderuit gehaald namelijk dat CO2 verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde.
Deze docu moet echter opboksen tegen an inconvenient truth en de global warming theorie die gepropageerd wordt via de officiele kanalen, in scholen , etc.
Ik sta in het onderwijs en geef BEIDE kanten van het verhaal weer

Het is indeed een propaganda van Gore, het klimaat warmt inderdaad op, maar zou dit zonder de mens ( in mindere mate ) ook gedaan hebben.

Ik ben voor het relativisme van Aelbrecht en het realisme van mezelf!Waterstofwagen rijden rond vanaf 2015 maar als het vrachtverkeer en scheepvaart al wat vroeger zouden willen ( en moeten ) is er allicht een betere toekomst voor onze kids, dan voor onszelf weggelegd !
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 10:38   #1074
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Ik sta in het onderwijs en geef BEIDE kanten van het verhaal weer

Het is indeed een propaganda van Gore, het klimaat warmt inderdaad op, maar zou dit zonder de mens ( in mindere mate ) ook gedaan hebben.

Ik ben voor het relativisme van Aelbrecht en het realisme van mezelf!Waterstofwagen rijden rond vanaf 2015 maar als het vrachtverkeer en scheepvaart al wat vroeger zouden willen ( en moeten ) is er allicht een betere toekomst voor onze kids, dan voor onszelf weggelegd !
Ik hoop dat u ook weet dat de Great Global Warming Swindle argument voor argument kan worden ontkracht, en véél meer de populistische/manipulistische toer opgaat dan Inconventient Truth.

Ik hoop ook dat u andere, meer wetenschappelijke bronnen gebruikt in uw lessen.
Oud 17 december 2007, 10:53   #1075
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u ook weet dat de Great Global Warming Swindle argument voor argument kan worden ontkracht, en véél meer de populistische/manipulistische toer opgaat dan Inconventient Truth.

Ik hoop ook dat u andere, meer wetenschappelijke bronnen gebruikt in uw lessen.
beiden zijn elkaar waard.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 11:02   #1076
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
beiden zijn elkaar waard.
Niet echt mee eens.

An Inconvenient Truth vertelt het verhaal vanuit een wetenschappelijke basis doorspekt met een heel pak crap, marketeering en personencultus.

The Global Warming Swindle vertelt het verhaal vanuit een anti-personencultus, vertrekkend vanuit een heel pak crap en doorspekt met een heel pak crap.
Oud 17 december 2007, 11:09   #1077
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Niet echt mee eens.

An Inconvenient Truth vertelt het verhaal vanuit een wetenschappelijke basis doorspekt met een heel pak crap, marketeering en personencultus.

The Global Warming Swindle vertelt het verhaal vanuit een anti-personencultus, vertrekkend vanuit een heel pak crap en doorspekt met een heel pak crap.
potaito, potato

beiden trappen in de dezelfde val, en trachten zelfgekozen, cherry-picked wetenschappelijke bewijzen te gebruiken om hun vooropgestelde doel te bewijzen.
Oud 17 december 2007, 11:23   #1078
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
potaito, potato

beiden trappen in de dezelfde val, en trachten zelfgekozen, cherry-picked wetenschappelijke bewijzen te gebruiken om hun vooropgestelde doel te bewijzen.
Er staan nochtans minder fouten in Inconvenient Truth. En zeker een pak minder fundamentele. Meer zelfs, in Swindle staan bijna geen correcte feiten.
Oud 17 december 2007, 11:25   #1079
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staan nochtans minder fouten in Inconvenient Truth. En zeker een pak minder fundamentele. Meer zelfs, in Swindle staan bijna geen correcte feiten.
allee, een wedstrijdje wie-maakt-het-minst-aantal-fouten-en-verkeerde-aannames.

Minder fundamentele? Mt Kilimanjaro? Lake Tchaad?
Oud 17 december 2007, 11:33   #1080
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, een wedstrijdje wie-maakt-het-minst-aantal-fouten-en-verkeerde-aannames.

Minder fundamentele? Mt Kilimanjaro? Lake Tchaad?
Zeker Kilimanjaro kan wel het gevolg van een veranderend klimaat zijn. Echter niet T-verhoging op zich, maar wel veranderde neerslagpatronen. Het is een fout, en er waren zoveel betere voorbeelden te vinden, maar het was geen fundamentele fout zoals het verkeerd weergeven van grafieken van zonneactiviteit dat wél is (erger nog: dat is een bewust gemaakte foute weergave).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be