![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10861 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10862 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom heb dan ook de neiging te denken dat u veel verbeelding hebt en dat u uw wensen voor werkelijkheid neemt. Laatst gewijzigd door system : 23 mei 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10863 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10864 |
Banneling
|
![]() Onverschilligheid? Precies of Limburgers uit Nederlands Limburg zoveel inztten met de Friezen of met de Zeeuwen. U vertelt zo maar wat.
Laatst gewijzigd door system : 23 mei 2010 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10865 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Via internet (toegegeven) ken ik wel iemand uit Luik, maar ik merk dat ze zo weinig weet wat in Vlaanderen leeft. We hebben goede contacten en we verhouden ons vriendelijk, maar ik merk dat ze toch meer met Frankrijk leeft. Ze denkt zelfs dat wij unaniem onze taal Vlaams noemen en dat de Vlaming een afkeer heeft van Nederlanders tenzij hij Groot-Nederlands is. Goed bezig. Mij valt ook op dat stereotyperen van Nederlanders blijkbaar nog meer leeft in Wallonië dan in Vlaanderen, alsof ik kijk naar Vlaanderen toen het oude Belgicisme nog welig tierde. Spinoza mag wel zeggen dat Walen hartelijker zijn voor Nederlanders, maar ik durf dat wel te betwijfelen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10866 |
Banneling
|
![]() Goed, maar eigenlijk bent u ook 'onverschillig' tegenover mensen van deze of gene provincie. Dus wat u allemaal komt te vertellen over 'onverschilligheid mbt de relatie Vlamingen- Walen, houdt geen steek.
Laatst gewijzigd door system : 23 mei 2010 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10867 |
Europees Commissaris
|
![]() En Limburgers zijn niet Nederlandstalig. Dat kennen we wel.
![]() |
#10868 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10869 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al vaak poneerde.
Als een echte vlaming niet meer weet van welk hout hij/zij pijlen moet maken, dan beginnen ze over iets anders of sleuren ze oude koeien uit de gracht. Met zo'n mensen is een zinvolle dicussie haast altijd onmogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10870 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee, maar Wallonië ziet er me niet bepaald een provincie uit. Maar goed, als het u een plezier doet.
Ja! Vlamingen en Walen klampen aan elkaar en leven dagelijks in elkaars wereld. Spontaan voelen zij zich één volk! Net als de Waal leeft de Vlaming ook eerder met Frankrijk, overigens.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 mei 2010 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10872 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik dat de Vlaamse politiekers meer met uitwerpselen gooien dan de Waalse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10873 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10874 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen kunnen heel goed overweg met Walen en omgekeerd. Het zijn vooral Vlamingen die nog nooit met Walen in contact zijn gekomen die zomaar aannemen dat ze er niet mee overeen komen. Dat merk je ook hier met bv Shadowke die een oordeel klaar heeft over die mensen maar er nog nooit mee gepraat heeft.
![]() |
![]() |
#10875 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens is het geen kwestie van overeenkomen op persoonlijk niveau, maar om de mogelijkheid van samen in één land te leven zonder dat de één steeds compromissen moet sluiten voor wat een logica dient te zijn. Dit is erg gespleten materie in ons land, volgens mij.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 mei 2010 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10876 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In tegendeel. Persoonlijke ervaring, geen 'horen zeggen' of 'volgens de media'.
![]() |
#10877 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het vooral op je laatste zin.
![]() |
#10878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10880 |
Europees Commissaris
|
![]() Die persoon is dus perfect tweetalig. Ze spreek Nederlands op B2-niveau en mag in Nederlandse en Vlaamse universiteiten studeren indien ze die ambitie heeft.