Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2021, 11:01   #10881
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Vaccinatie gaat contaminatie niet tegen. Je wordt minder ziek, maar aangezien kinderen van nature amper/niet ziek worden van COVID is dat verspilde energie en geld.

Dit is dus vanuit wetenschappelijk oogpunt nonsens. Maar in deze hysterische tijdsgeest kan blijkbaar alles.
Alles wel beschouwd, is vaccinatie mss een politiek elegante oplossing voor een politiek probleem dat de covid19-pandemie geworden is.
Als het een einde kan stellen aan de coronagekte, maar ik vrees ervoor.
Oud 16 mei 2021, 11:22   #10882
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Alles wel beschouwd, is vaccinatie mss een politiek elegante oplossing voor een politiek probleem dat de covid19-pandemie geworden is.
Als het een einde kan stellen aan de coronagekte, maar ik vrees ervoor.
Dat is ook hoe ik het zie. Men is gaan beseffen dat de respons (lockdowns) overtrokken was en niet in verhouding staat tot de epidemie. Men gaat nu de vaccinatie als elegante uitweg gebruiken om de lockdowns te lossen zonder daarbij al te veel gezichtsverlies te lijden.

Ik gebruikt hier het woord "men", ik wil hierbij niet suggereren dat hier 1 groot complot achter zit. Dat is niet zo, men is hier gewoon ingesukkeld. Dit soort mondiale events hebben een bepaalde dynamiek die niet gestuurd wordt vanuit 1 hoek, het komt allemaal samen en je krijgt wat men nu ziet. Wat niet mooi is, maar dat wilt nog niet zeggen dat het gestuurd is.

Het grote gevaar van de huidige "vaccinatie-uforie" is dat men aan vaccinatie bepaalde positieve kenmerken toekent die men niet gaat kunnen waarmaken. Dat kan dan weer weerslag hebben op andere vaccinatie-strategien die volledig los staan van de corona-hysterie. In dat opzicht zou een meer kritische benadering van de vaccinatie-opzet eerder positief dan negatief zijn. Je gaat mensen niet overtuigen door alles rond vaccinatie te verbloemen, mensen zijn geen uilen, je moet vooral een realistisch beeld schetsen. Dat gebeurt nu niet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 11:28   #10883
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Contaminatie moet zoveel mogelijk beperkt worden, ook bij en door kinderen.
Joden moeten zoveel mogelijk worden uitgeroeid.

Man toch, die massahysterie vreet het verstand en redelijkheid weg.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 16 mei 2021 om 11:29.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 11:36   #10884
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Joden moeten zoveel mogelijk worden uitgeroeid.

Man toch, die massahysterie vreet het verstand en redelijkheid weg.
Wat komen de joden hier doen? Hebt ge een probleem met hen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 11:42   #10885
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat komen de joden hier doen? Hebt ge een probleem met hen?
Citaat:
Contaminatie moet zoveel mogelijk beperkt worden, ook bij en door kinderen
Allez, lees uw toon nog eens.

Kinderen worden niet ziek van Covid en ze vaccineren zal ervoor zorgen dat er meer sterven door vaccinatie dan door Covid zelf, en joden waren ook maar mensen.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 16 mei 2021, 11:52   #10886
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kinderen worden niet ziek van Covid en ze vaccineren zal ervoor zorgen dat er meer sterven door vaccinatie dan door Covid zelf, en joden waren ook maar mensen.
Nogmaals wat komen de joden hier doen?
Oud 16 mei 2021, 11:58   #10887
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals wat komen de joden hier doen?
Nogmaals :

Ik kan daar echt niet bij, waar komt die zever toch vandaan?
Neem u vaccin, verdien je reispermissie en hervat je activiteiten.
Wat zit je hier nu te krijsen voor kinderen in te spuiten?

Metaforen gaan aan je voorbij, zoveel is duidelijk.

Laatst gewijzigd door Reverberation : 16 mei 2021 om 11:59.
Oud 16 mei 2021, 12:03   #10888
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook hoe ik het zie. Men is gaan beseffen dat de respons (lockdowns) overtrokken was en niet in verhouding staat tot de epidemie. Men gaat nu de vaccinatie als elegante uitweg gebruiken om de lockdowns te lossen zonder daarbij al te veel gezichtsverlies te lijden.

Ik gebruikt hier het woord "men", ik wil hierbij niet suggereren dat hier 1 groot complot achter zit. Dat is niet zo, men is hier gewoon ingesukkeld. Dit soort mondiale events hebben een bepaalde dynamiek die niet gestuurd wordt vanuit 1 hoek, het komt allemaal samen en je krijgt wat men nu ziet. Wat niet mooi is, maar dat wilt nog niet zeggen dat het gestuurd is.

Het grote gevaar van de huidige "vaccinatie-uforie" is dat men aan vaccinatie bepaalde positieve kenmerken toekent die men niet gaat kunnen waarmaken. Dat kan dan weer weerslag hebben op andere vaccinatie-strategien die volledig los staan van de corona-hysterie. In dat opzicht zou een meer kritische benadering van de vaccinatie-opzet eerder positief dan negatief zijn. Je gaat mensen niet overtuigen door alles rond vaccinatie te verbloemen, mensen zijn geen uilen, je moet vooral een realistisch beeld schetsen. Dat gebeurt nu niet.
Dikke vette twee. Ik denk dat het voornaamste probleem is dat men nu al meer dan een jaar "de strijd voert tegen besmettingen" terwijl het probleem daar natuurlijk niet zit, maar bij zwaar zieken en doden. Vaccinatie kan daar (tenminste toch op korte termijn) een oplossing voor zijn, dat men minder zwaar zieken en doden heeft. Men moet dus vooral die mensen die zwaar ziek zouden zijn, aanzetten om zich te vaccineren. En dan ermee ophouden. En dat laatste wil blijkbaar niet lukken, men blijft maar met dat riedeltje komen van "besmettingen tegengaan". Men moet zogezegd vaccineren om besmettingen tegen te gaan, die zever met die vaccinatie paspoorten draait daarrond, en de drang om jonge mensen willen te vaccineren ook. Terwijl dat idioot is. Ik begrijp niet dat men blijft volharden in die idiote boosheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 12:09   #10889
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:

3!

Plus, aan een behandeling met zaken die voorhanden zijn besteed men geen aandacht, ondanks dat er genoeg bewijs voor is.
Oud 16 mei 2021, 12:14   #10890
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3!

Plus, aan een behandeling met zaken die voorhanden zijn besteed men geen aandacht, ondanks dat er genoeg bewijs voor is.
Dat vooral. Ik zou toch hopen dat daar ooit een rechtszaak van komt, want het gaat daar over vele duizenden levens, naast het gegeven dat men veel minder ziekenzorg problemen zou kunnen gehad hebben (en dus ook minder "noodzakelijke" maatregelen).

Het is het objectieve punt (zonder de minste "maatschappelijke en politieke keuze" inbreng) dat mij het meeste perplex gelaten heeft. Veel aanwijzingen dat er enkele middelen zijn die significant kunnen werken ; of men dat als definitief bewijs aanvaardt, of als "sterke hint", daar kan over gediscussieerd worden, maar dat men gewoon NIET GAAT KIJKEN is voor mij onweerlegbaar schuldig verzuim. Hoeveel mensen waren niet gered had men daar naar gekeken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 12:21   #10891
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dikke vette twee. Ik denk dat het voornaamste probleem is dat men nu al meer dan een jaar "de strijd voert tegen besmettingen" terwijl het probleem daar natuurlijk niet zit, maar bij zwaar zieken en doden. Vaccinatie kan daar (tenminste toch op korte termijn) een oplossing voor zijn, dat men minder zwaar zieken en doden heeft. Men moet dus vooral die mensen die zwaar ziek zouden zijn, aanzetten om zich te vaccineren. En dan ermee ophouden. En dat laatste wil blijkbaar niet lukken, men blijft maar met dat riedeltje komen van "besmettingen tegengaan". Men moet zogezegd vaccineren om besmettingen tegen te gaan, die zever met die vaccinatie paspoorten draait daarrond, en de drang om jonge mensen willen te vaccineren ook. Terwijl dat idioot is. Ik begrijp niet dat men blijft volharden in die idiote boosheid.
Zodra men de wetenschappelijke methode verlaat en men met feiten de hypothese/theorie niet bijstuurt, en slechts één 'proces' als vaststaand, onveranderbare waarheid aanneemt dan komt men in die idiote boosheid terecht. Elke twijfel wordt dan verboden en de zogenaamde 'waarheid' wordt gehandhaafd met boeten en andere straffen. Lysenkoïsme heet dat.
Oud 16 mei 2021, 13:21   #10892
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik kan daar echt niet bij, waar komt die zever toch vandaan?
Neem u vaccin, verdien je reispermissie en hervat je activiteiten.
Wat zit je hier nu te krijsen voor kinderen in te spuiten?

Metaforen gaan aan je voorbij, zoveel is duidelijk.
Dat zou dan de oude en wijze generatie moeten zijn... Shame shame shame.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:32   #10893
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geloof toch niet dat er al veel gestorven zijn door te vaccineren.
Maar door ze te vaccineren verhoogt men wel de groepsimmuniteit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:46   #10894
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Triestig, anderhalf jaar geleden werd je afgeschoten als je het over groepsimmuniteit had en nu is het het toverwoord.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:48   #10895
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Dat zou dan de oude en wijze generatie moeten zijn... Shame shame shame.
Ze denken dat ze met das haben wir nicht gewusst nog eens kunnen onderuit komen. Dat werkte toen toch perfect.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 14:27   #10896
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Bob, ge vaccineert niet waarvoor men niet ziek wordt, das dom.
Als ze besmet worden zonder ziek te zijn winnen ze natuurlijke immuniteit, daarvoor moet ge niet liggen spuiten.
Oud 16 mei 2021, 15:49   #10897
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Verder ...

Ondanks de WOT (Web Of Trust) melding dat de webstek een slechte klantbeoordeling heeft ...

Schlag gegen den Corona-Impfpaß: Französisches Parlament stimmt dagegen

Citaat:
Een bittere klap voor de “groene” en andere coronapaspoorten, zoals het Europees Parlement, maar ook de Duitse (Nederlandse!) regering plant: het Franse parlement heeft nu verrassend tegen de door de regering geplande “gezondheidspas” gestemd.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 mei 2021 om 15:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 15:52   #10898
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Ik zat vandaag toevallig in een tram. Daar werd toch wel reclame gemaakt voor vaccinatie zeker...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 15:53   #10899
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien wordt er dan toch 'gestuurd' he, daarom niet eens per se of primair door de virocraten zelf.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 mei 2021 om 15:54.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 15:55   #10900
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.hln.be/binnenland/tiener...prik~ac282887/

Zoals te verwachten komen ook in België 16-17 jarigen aan de beurt, toestemming van ouders zelfs niet nodig, en daarna vanaf de 12 jarigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be