![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10901 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10902 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laatst gewijzigd door Fetai : 25 mei 2010 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10903 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 mei 2010 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10904 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10905 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10906 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10907 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg zowel patat als friet. Ik heb ieder geval nog nooit het woord 'patatkraam' gehoord en Henri1 beweerde dat we dat zouden zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10908 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10909 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10910 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10911 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik eerder pessimistisch omtrent de slaagkansen. Maingain heeft reeds elke notie van confederalisme stante pede afgewezen. De rest van de MR zal hem volgen. Het CDH al evenzeer. Dan stel ik de nuchtere vraag "Quid als de Belgische Francofonie van geen confederalisme wil horen?" Verwachten zij nu werkelijk dat de Vlamingen dan maar gelaten, lichtjes pruttelend, hun confederalismewens zullen inslikken? Geloof me vrij, als op dit ogenblik er nog geen meerderheid is bij de Vlamingen om voor onafhankelijkheid te opteren, is die meerderheid voor een confederale staat er wel degelijk.
![]() |
![]() |
#10912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U mij hier door tweede-,of derderangs-posts in discrediet wil brengen zegt veel over uw persoon, en niet over mij. Denkt U daar maar eens aan. Ik denk dat het eerder gaat over een persoonlijke rancune van U naar mij toe. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 mei 2010 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10913 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10914 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want uw magisch woord 'confederalisme' dat u voordurend hanteert, is gewoon een opstapje voor het uit mekaar rukken van België. Niet meer, maar ook niet minder. En daarmee is alles gezegd op dit punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10916 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 25 mei 2010 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10918 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals buitenlandse handel. Het zou nogal een lachterje zijn geweest, en we hadden een mal figuur geslagen, moest België daar nu gestaan hebben op de wereldhandelsbeurs in Shanghai met ieder gewest een stand of een 'paleis'. Dat van Vlaanderen, dat van Wallonië en dan misschien nog een kleintje voor Brussel (of de Duitstaligen)l. We zouden ons kompleet belachelijk gemaakt hebben . En nu doen we dat dus niet als ik de kranten goed lees. Integendeel zelfs. België komt er zeer goed uit. En dat komt omdat België als één geheel wordt gepresenteerd. Ook een herfederalisering van de kieskring is nodig. Iedereen moet kunnen stemmen in België voor wie hij wilt. Of dat nu een Duitstalige is, een Franstalige of een Nederlandstalige en/of Vlaamstalige. Als men aan een buitenlander moet gaan uitleggen dat onze Eerste Minister een Vlaming is, maar dat de andere bevolkingsgroepen zoals de Walen of de Duitstaligen, daar niet op kunnen stemmen wanneer het verkiezingen zijn, dan slaat men een volslagen modderfiguur. Dus verregaande bevoegdheden aan de deelstaten, mij goed, maar sommige dingen afschaffen en herfederaliseren wanneer dit nodig is. Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2010 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10919 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
affijn, das 15 km noordelijker se ![]()
![]() |
![]() |
#10920 |
Banneling
|
![]() Ja zeker wordt dit gebruikt in Nederland. Zelfs in Nederlands Limburg op sommige plaatsen. Zo erg en zo diep is de 'Hollandisering' doorgedrongen daar in Limburg, helaas. Kan ook niet anders na zoveel eeuwen Hollandse dwingelandij.
|
![]() |
![]() |