![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar u gaat me toch niet proberen wijs te maken dat alle rokers die in het café zitten, met een vergelijkbaar ernstig drama zitten als deze dame? Dat het stuk voor stuk probleemgevallen zijn, die al paffend tot rust moeten komen in de kroeg? Dan zou het geen café meer zijn, maar een psychiatrische instelling. Dit is dus stemmingmakerij.
![]() |
![]() |
#1082 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bovendien is parfum alleen hinderlijk of desnoods schadelijk voor mensen met een allergie. Rook van een open vuur met bladeren en papier is voor iederéén op zijn minst schadelijk en is het slechtste geval dodelijk. Zéér belangrijke nuance, me dunkt.
![]() |
![]() |
#1084 |
|
![]() om even terug te komen op maximumsnelheid.
Ik vind dat een perfect voorbeeld voor "overheid als georganiseerde schadeclaim". Aangezien (en ik hanteer hier Adrian) de snelheidsbeperking altijd "ex post" is - je kan immers nooit een straf of boete op voorhand uitzitten/betalen - beschouw ik dit niet als geweld. Er is zeker een consensus te vinden voor deze regel, los van overheidsideologie. De grote vraag voor mij blijft of de straf/boete (som, cel, ...) op voorhand in de wet geschreven dient.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 november 2008 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan dan ineens ook voor afschaffing van open haarden, schouwen en uiteraard autoverkeer in de steden. Ja kijk, sorry hoor folks. Buiten mijn stellig voornemen om nooit tot die antirookgestapo te horen, zit ik nu al bijna een volledig jaar te wachten op het moment dat andere rokers me dus effektief gaan storen (rook stinkt, zij schijnen te stinken, hun asbak schijnt te stinken, heel mijn huis schijnt te moeten stinken, heel hun huis schijnt te moeten stinken.... ) maar het stoort me dus helem�*�*l niet. Ik heb effektief méér last van die antirook kankeraars dan van die kankerstokjes zelf. Wat ik wèl doe is onmiddellijk de asbak uitkuisen als de rokers buiten zijn. Maar dan niet omwille van de geur maar gewoon omdat ik het geen proper zicht vind.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2008 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 |
Parlementslid
|
![]() [quote=circe;3784292]... te wachten op het moment dat andere rokers me dus effektief gaan storen (rook stinkt, zij schijnen te stinken, hun asbak schijnt te stinken, heel mijn huis schijnt te moeten stinken, heel hun huis schijnt te moeten stinken.... ) maar het stoort me dus helem�*�*l niet.
Vreemd dat de rook en de stank ervan u niet stoort. Ik ken twee gestopte, vroeger verstokte, rokers - onder wie mijn vrouw - en allebei gruwen ze van de stank van sigarettenrook. In die mate zelfs dat zij, als we al eens in een rokerscafé terechtkomen - wat zelden gebeurt - de eersten zijn die er weg willen. Tussen haakjes: open vuur maken is ook door de meeste politiereglementen verboden. Maar BBQ's en open haarden worden gedoogd, blijkbaar. Zo zijn er wel meer rare kronkels in de wet. 't Zijn dan ook wetten die door de groenen gepushed zijn. En doordacht zijn die zelden.
![]() |
#1087 | |
|
![]() Citaat:
Kwestie van die zware parfums, ik betaal om een gezellig avondje en die parfum verpest alles u ruikt uw eten niet meer, u smaakt u eten amper, de bouquet van uwe wijn ruikt ge niet meer enz. Als zo een madam binnen komt, zou ik, indien ik maitre moest zijn ze weigeren. Hier wordt alleen over rookhinder gepraat, maar parfum kan voor mij althans erger uw avondje verknallen dan dat er iemand rookt (wat verboden is al goed, maar stel dat het dat niet is geval was geef me dan maar een roker naast mij in plaats van zo een stinkmadam) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 |
Banneling
|
![]() Ik moet eerlijk zeggen, dat, om een wat lichtere toon in de discussie te brengen, dat van die oudere stinkmadammen me ook ferm tegensteken
![]() De vraag is, gebruiken ze die geur om iets ergens te verbergen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
|
![]() [quote=Jukes;3784329]
Citaat:
Mijn moeder eveneens dertig jaar gestopt heeft er geen enkel bezwaar tegen dat er in haar omgeving of in haar huis gerookt wordt. Verder ken ik nog wel enkele personen die nooit gerookt hebben en die er geen enkel bezwaar tegen hebben dat er in hun nabijheid gerookt wordt, in hun huis willen ze het niet, maar dat is meer uit angst dat hun plafong geel gaat worden. Ik denk dat de meest verstokte anti-rokers gewoon van het mensen soort zijn die tegen alle wat zij niet doen anti zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel iets anders dan de geur van een rokerig café. Alleen, ja, hoe kan je nog spreken van een bruin café als alles wordt witgeschilderd en rookvrij gemaakt? Ga dan toch in de sporthal zitten, of in de cafetaria van de tennisclub, toch mogelijkheden genoeg.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2008 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=Hoomer;3784357]
Citaat:
Integendeel, ik gun het rokers van harte dat ze er op los paffen. Ik ben dus hoegenaamd niet anti. Wat kan het mij schelen wat een ander doet? Alleen vind ik dat het gruwelijk stinkt en heb ik het bewijs gezien dat het ook doodt (mijn schoonvader, een verstokte roker, is heel jong aan longkanker gestorven), en daarom wil IK niet worden opgezadeld met die gifitige rommel.
![]() |
![]() |
#1092 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar zonder stank en rook. Geen wit te bespeuren, trouwens, behalve in de toiletpotten.
![]() |
![]() |
#1093 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zware parfums moeten in goede restaurants (ik heb het niet over het dorpsfrituur) inderdaad asap verboden worden. Net als gsm's, bleitende baby's en jengelende koters, trouwens.
![]() |
![]() |
#1094 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Hoomer;3784357]
Citaat:
nagels met grotere koppen dan eender welke wetenschappelijke studie.
![]() |
![]() |
#1095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor meneer mogen dus enkel niet-rokende, ongeparfumeerde, alcoholvrije en kinderloze mensen op restaurant gaan. Want het zou hem kunnen storen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn buurvrouw heeft twee zulke kindjes, èn een oude zieke hond. Maar zij rookt niet. Zij kan nooit naar een kaffee om tot rust te kunnen komen, want (straks-)kriminelen blazen daar vuile lucht in haar longen. ps: aangezien openbare plaats een te moeilijk begrip is, vervangen we het in dit forum beter door "een voor het publiek toegankelijke plaats".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
|
![]() Niks is zo fataal als geboren worden zeg ik dan.