Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 21:36   #1081
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Is dat een argument?

Paulus.
Ja...natuurlijk...want daarmee maak je ineens goed wat migratie kost, onze pensioenen zijn ineens betaald en bewezen dat die jongens helemaal niet hoeven te studeren! Ze hebben gouwe pootjes, allemaal!Zo talentvol, allemaal schitterende rappers, sportlui! Wij geven ze geen kans als wit klootjesvolk met corrupte bovenlaag, snap dat nou toch! Ineens bewezen met Eberharts uitspraak; Paulus, ge zijt weer niet mee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:41   #1082
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is er al iemand die heeft uitgerekend wat de 'opbrengsten' zijn als één van die 'less well-educated' de winnende erin schopt in Zuid Afrika straks?
Wat Paulus al opmerkte.

Daarbij zou het financiëel gewin voor Nederland in geval zo'n 'less well-educated' het winnende doelpunt maakt compleet te verwaarlozen zijn vergeleken met de kosten van veertig jaar multicul en import van 'less well-educated'. Dat weet u ook wel en het bevreemdt me dat u desondanks deze vraag meent te moeten stellen.
Nu ja, het zal me verder een rotzorg zijn. Het Nederlands Elftal is allang het Nederlands Elftal niet meer sinds dubbelpaspoortigen ervoor mogen uitkomen en sinds leden van de 'Kabel' het nodig vonden om met Surinaamse vlaggen te gaan wapperen na afloop van de gewonnen finale van het jeugd-EK door Jong Oranje.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 22:00   #1083
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb daar dus wel een idee van, en ben me al schrap aan het zetten voor wanneer die hoogstwaarschijnlijk gruwelijke cijfers op tafel komen. Maar... de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus misschien, héél misschien, gaat er aangetoond worden dat ze niets aan geld kosten. De immateriële schade van hun aanwezigheid zal er hoe dan ook wel zijn en blijven.
Van waar haal jij je idee? Waarop heb jij je gebaseerd?

Citaat:
Heel juist artisjok.
Tijd dus om aan ons onderwijs te sleutelen.

Citaat:
Wat dacht u van gewoon minstens een generatie lang de grenzen dicht voor die "less well-educated"?
Zo zorg je er toch niet voor dat "well-educated" zijn minder erfelijk is en een minder goede gezondheid minder bepaald wordt door sociale afkomst en inkomen. (ongeacht of die citizens immigranten zijn of niet)

Denk er ook aan om ons economisch systeem wat bij te sleutelen; onze economie heeft immers ook nood aan de laag-betaalde "less well-educated" werknemers.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 22:27   #1084
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eerdere rapporten en onderzoeken alsmede een solide dosis levenservaring.

Citaat:
Aan het onderwijs hoeft nauwelijks gesleuteld te worden, en als er al aan gesleuteld dient te worden, dan moet dat zijn dat de lat weer hoger wordt gelegd. Terug naar het niveau van veertig jaar geleden dus.

Citaat:
Zo zorg je er toch niet voor dat "well-educated" zijn minder erfelijk is en een minder goede gezondheid minder bepaald wordt door sociale afkomst en inkomen. (ongeacht of die citizens immigranten zijn of niet)
Jawel. Door de toestroom van nieuwe kansloze ongeletterde paupers aan banden te leggen of zelfs helemaal te stoppen, zorgt men er wel degelijk voor dat zulks niet erfelijk is. Dat de hele immigratie- en asieleisersindustrie dan op non-actief komt te staan, neem ik er gaarne bij.
Daarbij heeft en krijgt iedereen die al binnen is alle kansen, ook qua scholing. Dat die kansen lang niet altijd gegrepen worden, is een andere zaak. Maar dat is de samenleving niet aan te rekenen.

Citaat:
Denk er ook aan om ons economisch systeem wat bij te sleutelen; onze economie heeft immers ook nood aan de laag-betaalde "less well-educated" werknemers.
Onze economie had wellicht in vroeger jaren dat soort lieden nodig. Tegenwoordig allang niet meer.
Wat onze economie nodig heeft, zijn mensen die werken, aan de schatkist bijdragen en die zichzelf kunnen bedruipen. Dat zijn dus geen kansloze uitkeringstrekkers uit de derde wereld. En het zijn ook geen ambtenaren, want ambtenaren kosten de schatkist alleen maar geld. Dat geldt ook voor door de overheid gesubsidiëerd 'werk' overigens.

Maar goed, ik heb deze discussie al een aantal maal met u gevoerd in andere draden, en heb verder weinig zin om nog eens een rondje met u te gaan touwtrekken aangezien het toen toch nergens tot leidde. Derhalve zal het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nu niet veel anders zijn.
Oud 2 april 2010, 23:29   #1085
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarbij zou het financiëel gewin voor Nederland in geval zo'n 'less well-educated' het winnende doelpunt maakt compleet te verwaarlozen zijn vergeleken met de kosten...

Het voorbeeld van een sportprestatie is een manier om te laten zien dat de 'opbrengsten' van immigratie onmogelijk goed te berekenen zijn.

In het specifiek Vlaamse geval noemde ik al eerder de 'opbrengst' van een blijvende Nederlandstalige meerderheid in Belgie, of zo je wilt de kosten van een nl minderheid in deze bananenmonarchie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 01:51   #1086
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voorbeeld van een sportprestatie is een manier om te laten zien dat de 'opbrengsten' van immigratie onmogelijk goed te berekenen zijn.

In het specifiek Vlaamse geval noemde ik al eerder de 'opbrengst' van een blijvende Nederlandstalige meerderheid in Belgie, of zo je wilt de kosten van een nl minderheid in deze bananenmonarchie.
Ik zie niet in waarom Eber,bereken gewoon wat dit opbrengt binnen het bruto nationaal inkomen van migranten en nazaten, en leg dit naast de kostprijs van migranten en nazaten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 05:59   #1087
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerdere rapporten en onderzoeken alsmede een solide dosis levenservaring.
Welke rapporten en onderzoeken?
Wat zijn ze waard?

Citaat:
Aan het onderwijs hoeft nauwelijks gesleuteld te worden, en als er al aan gesleuteld dient te worden, dan moet dat zijn dat de lat weer hoger wordt gelegd. Terug naar het niveau van veertig jaar geleden dus.
Ons onderwijs is het meest kans-ongelijke van heel de wereld (behalve 2 landen)
Jij vindt dat goed zo?

Citaat:
Jawel. Door de toestroom van nieuwe kansloze ongeletterde paupers aan banden te leggen of zelfs helemaal te stoppen, zorgt men er wel degelijk voor dat zulks niet erfelijk is. Dat de hele immigratie- en asieleisersindustrie dan op non-actief komt te staan, neem ik er gaarne bij.
Daarbij heeft en krijgt iedereen die al binnen is alle kansen, ook qua scholing. Dat die kansen lang niet altijd gegrepen worden, is een andere zaak. Maar dat is de samenleving niet aan te rekenen.
Neen; dat armoede erfelijk is en de armsten de slechtste gezondheid, geldt zowel voor "rasechte Belgen" als voor immigranten.

Citaat:
Onze economie had wellicht in vroeger jaren dat soort lieden nodig. Tegenwoordig allang niet meer.
Wat onze economie nodig heeft, zijn mensen die werken, aan de schatkist bijdragen en die zichzelf kunnen bedruipen. Dat zijn dus geen kansloze uitkeringstrekkers uit de derde wereld. En het zijn ook geen ambtenaren, want ambtenaren kosten de schatkist alleen maar geld. Dat geldt ook voor door de overheid gesubsidiëerd 'werk' overigens.
Wie zal er dan met de vrachtwagen rijden; aan de lopende band staan; je bureau schoonmaken?

Citaat:
Maar goed, ik heb deze discussie al een aantal maal met u gevoerd in andere draden, en heb verder weinig zin om nog eens een rondje met u te gaan touwtrekken aangezien het toen toch nergens tot leidde. Derhalve zal het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nu niet veel anders zijn.
Gaf je bericht, waarvan je klaagde dat er niet voldoende reactie op kwam, dan de mogelijkheid tot een andere discussie?
Oud 3 april 2010, 08:28   #1088
artisjok
Banneling

Standaard

Telt dit ook mee voor de kostprijsberekening van immigratie?
http://www.nieuws.be/nieuws/Illegale..._f166b7fc.aspx
Oud 3 april 2010, 09:11   #1089
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Alhoewel ik weet dat je niet inhoudelijk en concreet zal antwoorden, toch een poging....)

Bedoel je de belastingen die we mislopen voor onze gemeenschap? Of reken jij de verrijking van enkelingen ten koste van de gemeenschap als nationaal inkomen misschien?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 april 2010 om 09:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 09:20   #1090
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb het al meermaals gezegd, waar jullie het geduld vandaan blijven halen om te reageren op dat eindeloos gedram is mij een raadsel.
Ik heb al lang besloten mijn tijd daar niet meer in te steken.
Inderdaad. Het is allemaal bladzijdenlang gezever en gezwam over een virtuele wereld, een wereld die alleen bestaat in haar geest.Een wereld die niets gemeen heeft met de werkelijke wereld en waarin de wetten van de werkelijkheid bijgevolg niet van toepassing zijn. Dit alles geeft dan ook onmiddellijk aanleiding tot surrealistisch discussies zonder reëel voorwerp. Ik reageer ook niet meer, tenzij , af en toe, om eens goed te kunnen lachen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 09:28   #1091
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is om met cijfers af te komen ik zeg
"Als de cijfers die Pericles gaf, bestaan en correct zijn kan dat toch niet moeilijk zijn."
Jij kent ongetwijfeld de betekenis van "als".
Wat dus betekent :
Als je cijfers geeft; en die cijfers bestaan en zijn correct dan kan het toch niet moeilijk zijn om de bron te geven.

Waar blijven je cijfers?
"80% van de Paulussen zijn werkloos en hebben nog nooit gewerkt.
Geef jij mij nu de cijfers en bron die dit weerleggen. "

Waarom kan niemand de titel geven van het/de onderzoek(en) waarop hij zich baseert?

Als; ja. Waarom mogen we dit niet nalezen in dit onderzoek?

Originele visie.

Neen, ik heb geen cijfers.
Mijn kritiek is :
JMDD geeft geen bronnen.
JMDD houdt geen rekening met de baten
Wat voor een ongelooflijke zagemadam ben jij toch!
Hou je liever bezig met de fratsen van de bende waarover iedereen zich hier zit te ergeren. Maar van elke overval, andere vorm van agressie, diefstal, inbraak enz plus allerlei vormen van schandeloos geprofiteer moet je ook een bron, een filmpje en een onderhoud met het of de slachtoffers hebben voor je er zogezegd een bal van gelooft...
Die steeds herhaalde ontkenningen en oeverloos gezaag over je bronnen hebben we zo ongeveer gehad. Misschien beter geen enkele aandacht meer aan schenken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 09:40   #1092
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u met 'goed' bedoelt 'tot op de laatste eurocent berekend', dan heeft u een gedeeltelijk punt. Er wordt in dit soort gevallen daarom dan ook altijd met een bepaalde marge naar zowel boven als beneden gewerkt. Het eventuele scoren van het winnende doelpunt door een dubbelpaspoortige verandert daar zeer weinig tot niets aan - dat blijft binnen die marges.

Interessanter zou het zijn om ook de immateriële schade veroorzaakt door de massale import van ongeletterde derde wereld-paupers proberen te berekenen.
Welke prijs kan men zetten op het onbewoonbaar geworden zijn van hele wijken en stadsdelen? Men denke dan aan het waardeverlies van eigen huizen, bijvoorbeeld. Welke prijs kan gezet worden op totale vervreemding van iets dat ooit eigen was? Wat kost de braindrain van hoger opgeleide autochtonen die naar elders uitwijken, de economie en samenleving? Allemaal zaken die stuk voor stuk tig keer belangrijker zijn dan het scoren van een doelpunt door een geïmporteerde.
Oud 3 april 2010, 09:56   #1093
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke rapporten en onderzoeken?
Ik, en anderen, hebben in deze draad en soortgelijke draden al de nodige links en verwijzingen naar onderzoeken en rapporten gegeven. Dat weet u heel goed. Zoek ze maar op. Ik hoef uw huiswerk niet te doen, dat heb ik u ook al eens gezegd trouwens.

Citaat:
Wat zijn ze waard?
Wat zijn uw argumenten waard? Wat zijn de linkjes naar zaken waarvan u meent dat ze uw bevindingen onderbouwen, waard?

Citaat:
Ons onderwijs is het meest kans-ongelijke van heel de wereld (behalve 2 landen)
Jij vindt dat goed zo?
Daarover hebben we al gediscussiëerd. U kunt mijn standpunten hieromtrent dan ook in de respectievelijke draden terugvinden.

Citaat:
Neen; dat armoede erfelijk is en de armsten de slechtste gezondheid, geldt zowel voor "rasechte Belgen" als voor immigranten.

Citaat:
Wie zal er dan met de vrachtwagen rijden; aan de lopende band staan; je bureau schoonmaken?
Gaaaaap.

Citaat:
Gaf je bericht, waarvan je klaagde dat er niet voldoende reactie op kwam, dan de mogelijkheid tot een andere discussie?
Jazeker is er mogelijkheid tot een andere discussie, maar die mogelijkheid wenst u overduidelijk niet te grijpen. Mijn discussie met u over deze materie is daarom hiermee tot een einde gekomen. Tot de volgende keer maar weer.
Oud 3 april 2010, 10:01   #1094
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Waarom zou het ook? Dat is Afrikaans geld, verkregen uit doorgaans illegale praktijken, dat op Westerse banken geparkeerd staat. Dat heeft dus niets te maken met kansloze Afrikanen die zich hier komen vestigen.
Oud 3 april 2010, 10:13   #1095
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En zijn er daardoor minder bejaarden met een mank linker been in een tehuis? Of worden de zorgen daaardoor goedkoper?
Of wordt gewoon een statistisch bureau ingehuurd om die privaatsector zijn kans op winst te gunnnen?
Asjeblief, dat men niet onderzoekt wat die vreemde reutemeteut waar jij je zo voor inzet ons kost! De doodgewone waarheid, dat zou pas een ramp zijn!
Iemand als Artisjok zou bij elk woord en elk getal honderd keer naar bronnen vragen! Om daarna de bronnen of de personen die ervoor hebben gezorgd ook in vraag te stellen...
Oud 3 april 2010, 10:17   #1096
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sommige groepen van migranten zullen opbrengen zoals de Nederlanders, de Fransen , de Duitser ... anderen zullen veel geld kosten.
Twijfelt er iemand aan dat ze véél meer zullen kosten dan opbrengen?
Trek dat beetje opbrengsten maar af van de kosten, zal niet veel maken! Het enige dat men kan doen is alles in het werk stellen vanuit de overheid omdat we er niets duidelijk over te weten zouden krijgen "wegens een aanval op een bepaalde bevolkingsgroep", en terzelfdertijd voortdurend naar bronnen vragen...
Sommige dingen zijn echter zo overduidelijk dat er helemaal geen bronnen nodig zijn om te beseffen wat er aan de hand is.
Oud 3 april 2010, 10:24   #1097
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik denk dit niet. Ik heb geen idee wat het resultaat zal zijn. Jij waarschijnlijk ook niet.

Dan wordt het hoog tijd om maatregelen te treffen zodat we minder "less well-educated citizens" hebben. Om ervoor te zorgen dat "well-educated" zijn minder erfelijk is en een minder goede gezondheid minder bepaald wordt door sociale afkomst en inkomen. (ongeacht of die citizens immigranten zijn of niet)
En als je gezeur over bronnen die moeten bewijzen dat een bepaalde groep veel meer kost dan ze kunnen opbrengen ooit aan zijn einde geraakt... ga je dan beginnen over het feit dat het toch onze schuld is dat ze niet meer"well-educated" werden gemaakt door onze gemeenschap?
Je hele multiculzootje is gewoon een op barsten staande zweer. Niets goeds van te verwachten.
Oud 3 april 2010, 10:27   #1098
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er al iemand die heeft uitgerekend wat de 'opbrengsten' zijn als één van die 'less well-educated' de winnende erin schopt in Zuid Afrika straks?
Ga je nu dat onnozele brood-en-spelen promoten van die balstampers?
Arm mensdom...
Oud 3 april 2010, 10:34   #1099
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er moet helemaal niet aan ons onderwijs gesleuteld worden! De ingevoerde less-educated moeten op één of andere manier verplicht worden zich in dat onderwijs in te spannen ipv te doen alsof het vooral over het dragen van hoofddoekjes en halalvreterij gaat! Geef hen enkel kindergeld in functie van hun prestaties op school en laat diegenen die na jaren onderwijs cadeau gekregen te hebben nog steeds niets kennen en willen kennen grachten graven met een versleten schop. Inkomen bepalen per meter graafwerk...
Ons onderwijs verbeteren? Daar weten al diegenen uit die migratielanden inderdaad alles over, over onderwijs! Gezien in hun landen van oorsprong voor ze vertrokken...
Oud 3 april 2010, 10:38   #1100
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er moet helemaal niet aan ons onderwijs gesleuteld worden! De ingevoerde less-educated moeten op één of andere manier verplicht worden zich in dat onderwijs in te spannen ipv te doen alsof het vooral over het dragen van hoofddoekjes en halalvreterij gaat! Geef hen enkel kindergeld in functie van hun prestaties op school en laat diegenen die na jaren onderwijs cadeau gekregen te hebben nog steeds niets kennen en willen kennen grachten graven met een versleten schop. Inkomen bepalen per meter graafwerk...
Ons onderwijs verbeteren? Daar weten al diegenen uit die migratielanden inderdaad alles over, over onderwijs! Gezien in hun landen van oorsprong voor ze vertrokken...
Ik ben akoord, maar voor mij hoeft de schop niet versleten te zijn , dan kunnen ze beter en dieper graven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be