![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad wel vaker een probleem dat 2de of 3de generatie grotere problemen met integratie hebben dan 1ste generatie. Heb jij ook dat probleem of zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel eigenaardig is, is dat zelfs al denken velen er anders over, dat het knipwerk vooral te vinden is bij de mensen die de gehoofddoekte, en nu werkloze, jongedame steunen.
![]() |
![]() |
#1085 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1086 |
Vreemdeling
|
![]() Staatkundig. Ze is geen etnische Vlaming zoals Herr Flick al prachtig aangaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Suqar_7Loe heeft een Belgische identiteitskaart. Yeps. Ze is de Nederlandse taal machtig. (en zelfs beter dan een aantal van de "ouwe Belgen hier).
Ze is hier geboren. Misschien was 1 of zelfs allebei van haar ouders ook al hier geboren. Ik heb die belgische identiteitskaart ook (mijn eerste gekregen op mijn 16, joepie). Ik durf te beweren dat ik redelijk Nederlands kan schrijven. Mijn vader is geboren in Rotterdam. Maar ik ben geboren, opgegroeid en leef nog steeds in't vaartland. Wat is het verschil tussen ons, qua nationaliteit? En ja, ik zie hier relevantie voor het topic in.
![]() |
#1088 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Walen zijn toch ook geen Vlamingen en toch Belgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bestaan Vlamingen ondertussen ook als aparte etnie?
![]() |
![]() |
#1090 | ||
|
![]() Citaat:
Voor mij is integreren deftig de taal spreken van het land waar ge leeft, hard studeren en werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als U de kranten opslaat, en dan voornamelijk de Franstalige kranten (hoeven niet Belgisch te zijn) komt U regelmatig verwijzingen naar "Flamands" tegen. En zelden in een goeie connotatie. Bof, we kunnen er van uit gaan dat de filiaal/francisehouder dan "den Hema" in Genk zich nu met een dikke plank voor de kop aan't slaan is. Al die mediaheisa omdat hij een uitzendkracht-kontrakt niet verlengd heeft.
![]() |
![]() |
#1092 |
|
![]() ben ik blij dat ik geen etnische vlaming ben
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Vreemdeling
|
![]() Er bestaat geen Belgische etniciteit enkel een staatkundig gegeven.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 3 punten die U aanhaalt gelden ook bijvoorbeeld voor de orthodoxe Joden. Er zullen er maar weinig op't forum zijn die gaan zeggen dat deze geïntegreerd zijn in de "Belgische samenleving". Ze verblijven binnen die samenleving, maar stellen zichzelf er toch buiten, zonder eisen te stellen.
![]() |
![]() |
#1095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook, maar echte integratie is pas mogelijk als allochtoonse vrouwen mogen huwen (of samenwonen, soit een relatie hebben met) met autochtoonse mannen. Zolang dat niet kan (en vooral, niet mag - fucking religion) kan van een echte integratie geen sprake zijn, en zullen we, zoals de voorbije veertig jaar, naast elkaar leven ipv met elkaar.
Laatst gewijzigd door Zipper : 11 maart 2011 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | ||
|
![]() Citaat:
- Ik en vele anderen hebben gewoon tussen de Vlamingen school gelopen. Ik bijvoorbeeld zat op een strenge katholieke school. Joden hebben hun eigen scholen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind dat absoluut geen vereiste om te integreren. Als ik geen Vlaming wil huwen dan is dat mijn zaak. En als u daaruit afleidt dat ik weiger te integreren dan zegt dat meer over u dan over mij. Voor ik aangevallen word; ik zou gerust kunnen huwen met een Vlaming ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mag een christelijke man met een islamitische vrouw trouwen en mogen de kinderen dan christelijk worden opgevoed? Laatst gewijzigd door Nechtan : 11 maart 2011 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |