Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 17:12   #1081
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar is het een verdienste te winnen van een mongool van het VB ?
Dat eeuwig wentelen in zelfbeklag, zelfbeperking, zelfvernedering... het is zo kenmerkend. And I hate it.
Oud 4 juni 2012, 17:18   #1082
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat eeuwig wentelen in zelfbeklag, zelfbeperking, zelfvernedering... het is zo kenmerkend. And I hate it.
De zelfvernedering die de N-Va ondergaat , inderdaad , daar passen we voor.
Dat hopeloos schurken aan de zij van de traditionelen , om toch maar salonfähig te blijven , inderdaad , daar passen we voor.
Het heeft allemaal te maken met zelfrespect , E. Gidius.
Sommigen hebben dat , anderen hebben dat niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 17:19   #1083
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft allemaal te maken met zelfrespect , E. Gidius.
Sommigen hebben dat , anderen hebben dat niet.
... zegt iemand die zichzelf en de club waartoe hij behoort "mongolen" noemt.
Oud 4 juni 2012, 17:27   #1084
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... zegt iemand die zichzelf en de club waartoe hij behoort "mongolen" noemt.
Sarcasme is u natuurlijk volkomen vreemd he E. Gidius.
Oud 4 juni 2012, 17:30   #1085
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sarcasme is u natuurlijk volkomen vreemd he E. Gidius.
Uzelf een mongool noemen blijft slachtoffergedrag, sarcastisch of niet.
Oud 4 juni 2012, 17:35   #1086
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uzelf een mongool noemen blijft slachtoffergedrag, sarcastisch of niet.
U herkent zelfs geen sarcasme.
U herkent zelfs niet het moment waarop met uw voeten wordt gespeeld.
Oud 4 juni 2012, 17:37   #1087
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Supe®Staaf;6149996]
Citaat:
Ik ben niet zo zeker dat Fieseler de vernietiging van N-Va wenst.
Voor mijn reactie verwijs ik naar mijn antwoord aan F.
Citaat:
Ik weet echt niet waar De Wever uiteindelijk voor staat in het communautaire debat.
Schraagt hij nog het 'officiële' partijprogramma van de N-Va (onomwonden separatisme)?
Of mogen we geloven wat hij na de verkiezingsoverwinning in een sussende speech aan het Belgische en Europese establishment richtte?
Hou vooral in het achterhoofd dat De Wever hier een paar jaar terug ontmaskerd werd als een gore leugenaar i.v.m. zijn standpunt over directe demokratie.
Ik deel je onwetendheid, ik weet het ook niet. Dat De Wever op dit eigenste forum betrapt werd op leugens i.v.m. directe democratie kan ik me eerlijk gezegd niet herinneren. Wanneer was dat? Ik moet je wel zeggen dat ik ook niet wakker lig van dit item. Zwitserland is België niet. Om één voorbeeldje te geven, ik heb nog nooit gehoord dat bv. de Duitstaligen uitbreiding vragen van hun grondgebied. Het zijn m.a.w. democraten, wat je niet kan zeggen van onze franstaligen.

Citaat:
Dat liedje hoor ik al een halve eeuw zingen.
Ik klasseer het bij de sprookjes, kolder, en in elk geval bij fictie.
Ik moet toegeven dat de belgische tante tekenen van verval vertoont maar taaier is dan ik vermoedde.

Langs de andere kant kan je niet ontkennen dat de Vlaamse ontvoogdingsgedachte op tien jaar tijd een spectaculaire opgang heeft gemaakt en dit op een democratische manier wat niet meer dan normaal is.
Ieder volk heeft recht op zelfbeschikkingsrecht maar niet alle volkeren zijn niet zo vreedzaam als wij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:02   #1088
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat de belgische tante tekenen van verval vertoont maar taaier is dan ik vermoedde.
Dat heb je eindelijk door.
Good for you!

Citaat:
Langs de andere kant kan je niet ontkennen dat de Vlaamse ontvoogdingsgedachte op tien jaar tijd een spectaculaire opgang heeft gemaakt en dit op een democratische manier wat niet meer dan normaal is.
Ik ben er niet van overtuigd dat al die VB en N-Va stemmers echt perse België willen splitsen en Vlaanderen afscheuren en zelfstandig maken.
Het lijkt me meer de wil dat er rechtvaardiger met onze centen omgesprongen wordt, ipv ermee te smossen aan weerszijden van de taalgrens.
Je bent dan wel niet voor directe demokratie, maar in Zwitserland kan de bevolking zelf uitmaken waar het belastinggeld al dan niet naartoe gaat.

Citaat:
Ieder volk heeft recht op zelfbeschikkingsrecht maar niet alle volkeren zijn niet zo vreedzaam als wij.
Schrik niet: ik ben daar mee akkoord.
Maar andermaal kan je dit enkel weten wanneer dat volk zich bij meerderheid in een referendum uitspreekt pro of contra zelfbeschikking.
Enkel via particratische weg weet je nooit waarvoor precies iemand zijn stem uitbrengt.
Ik zou bijvoorbeeld als notoire racist op VB kunnen stemmen voor de gemeente, daar ze op communaitair vlak bij die verkiezingen toch niks te bieden hebben, en ik er ook niks van te vrezen heb.
Maar ze doen met je stem daarna wat ze willen.
In een directe demokratie kan je over één onderwerp heel duidelijk je stem uitbrengen...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2012 om 18:02.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:03   #1089
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan djimi. Waar geef je les? Waar woon je? Je bent vermoedelijk een goede leraar die zijn uiterste best doet zijn leerlingen niet alleen goed Nederlands bij te brengen, maar ook respect voor de medemens, zelfs bepaalde normen en waarden die een leerling tot mens maakt.

Dit gezegd zijnde is er ook een keerzijde aan de Brusselse medaille. Wanneer je s'avonds een pint gaat drinken of een hapje gaat eten zit je ook in een cordon, beste djimi. Het cordon van de franstalige arrogantie dat ook jij ondergaat als je consequent Nederlands praat en niet overschakelt op het Frans wanneer een onbeschofte kelner je duidelijk laat blijken dat hij je boerentaaltje niet verstaat of wil verstaan. En dat is nog maar één aspect van de brusselse mistoestanden. Dus kom niet af met de "oogkleppendragers van de N-VA" maar richt je pijlen op je échte vijanden. Doei.
Beste robert t,

ik wéét ondertussen héél goed waar ik terecht kan als ik door vriendelijke mensen in mijn eigen taal wens te worden bediend, en nog véél beter waar ik geen één rotte euro-cent ga uitgeven om een of ander omhooggevallen stuk stront aan extra inkomsten te helpen.

Ik vind het gewoon bijzonder spijtig (eufemisme!) dat de meeste aanhangers en partijmilitanten van de N-VA die dit forum met hun aanwezigheid opvrolijken nog steeds niet lijken te beseffen dat ze wel dégelijk in een federaal 'cordon de velours' werden gestopt, en dat het gespuis van de PS & C° dat daarvoor zorgde allerminst van plan is hen daar uit filantropie of democratisch fatsoen - twee zaken waar we dat gespuis eigenlijk moeilijk van kunnen verdenken - zomaar weer uit te halen.

Let wel: ik schreef 'lijken te beseffen'.

Misschien - en hopelijk - vergis ik mij.

Voor de rest zal ik proberen met uw goede raad rekening te houden.

Vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:09   #1090
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och , als ze in Brussel doen alsof ze mij niet begrijpen , bestel ik in het Frans , Vervolgens verlaat ik de zaal voor de levering. Meermaals gedaan en mij goed geamuseerd. In een bepaalde zaak heb ik hen dat zelfs twee keer gelapt.
Dit vind ik ronduit schitterend

En:

(Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden, hé!)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:23   #1091
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Wanneer ik op restaurant ga verwacht ik dat het eten lekker is. Eén enkele keer is het superlekker. Buitengewoon lekker. Hemels lekker. Ik heb het hier dus over een niveau dat het gewone overstijgt.
bon...tja...ik ben inderdaad V Nationalist...enerzijds gezond chauvinist maar anderzijds erg streng en ernstig als het over de houding van mijn volk gaat...

Citaat:
Hopelijk bedoel je daarmee je partner en niet je ongetwijfeld bevallige poetsvrouw.
Alhoewel mijn poetsvrouw, als Napelse, een zuid Italiaanse temperament heeft komt kan ze bij lange niet concureren met de pure schoonheid, aantrekkelijkheid, bekoring, bevalligheid, charme, innemendheid en lieflijkheiden van mijn Waalse madame hé Robert...

Citaat:
Is dat zo? Indien je de N-VA graag ziet druk je het wel op een merkwaardige manier uit. Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent omdat de N-VA haar eerste programmapunt steeds weer met de voeten treedt. Ik ben daar ook niet gelukkig mee. Voor de gemeenteraadsverkiezingen speelt dit echter weinig mee. Dan is er dat verdomde cordon waar ik ook niet vrolijk van word. Hopen op betere tijden.. meer kan ik niet doen.
Welnu Robert...ik heb identiek dezelfde gevoelens aangaande de NVA als u en ben ook zeer zeer ontgoocheld.
Ik heb echter niet het karakter om mij bij die gang van zaken neer te leggen en te hopen dat het ooit zal overwaaien.

Ik mag hopen dat mijn vinger in de etterende NVA wonde enig resultaat genereert Robert want anders zal u mijn akties nog lang moeten doorstaan hoor ...vergeet niet dat dit een politiek forum is waar het niet verboden is om kritiek te uiten op partijen...

Citaat:
Ik heb vele gebreken maar leugens uitkramen tracht ik te beperken tot een strikt minimum. Van je tweede zin begrijp ik niets.
U beschuldigt mij van het willen vernietigen van de NVA. Dat is een leugen.
Ik heb gezocht naar een omschrijving (vergissing, erreur, lapsus linguae, enz) die minder confronterend zou zijn maar ik vind er geen.

Citaat:
Wablief? Ik geloof mijn ogen niet. Geef me één citaat waarin ik je "freedom of speech" wil beperken en ik laat ten huize Fieseler een kist champagne afleveren. Ik ben verdomme vermoedelijk de enige separatist die én het VB niet verkettert en anderzijds de kritiek op de N-VA niet spaart.
Ik vraag géén schouderklopjes maar wil ook niet beticht worden van smeerlapperijen waar ik niks mee vandoen heb. Kom d�*t tegen.
Tut tut...u beschuldigt mij dat ik maar blijf melden dat de keizer geen kleren aanheeft...ik vraag u (zie de vraagtekens Robert) hoe u mij gaat stoppen...ik heb u van niks beschuldigd...dat u zo gevoelig bent voor kritiek op de NVA is niet mijn fout...

Citaat:
Deze taal is zo onredelijk én agressief dat ik weiger hierop enige commentaar te leveren.
u mag de waarheid noemen zoals u wil Robert...maar ze blijft de keiharde waarheid...

ik ga mijn eigen eens even quoten zie:

Citaat:
Nu komen we bij de essentie van mijn stelling zie.
Er is nog een derde weg: Hou u goed vast hé Robert...hier komt het:

Zou het niet kunnen dat de realiteit en de voorraad munitie die de NVA ons levert van zulke enorme overweldigende kwantiteit is dat wij niet anders kunnen dan ons er van bedienen omdat we er niet langs kunnen en omdat we er dagelijks over struikelen?

Nu mijn vraag: waarom zou ik mijn mond moeten houden over een in mijn ogen nefaste of een obsolete of een domme of een anti-Vlaamse NVA-strategie?
Waarom zou ik mijn mond moeten houden over een partij die mij racist noemt?
Waarom zou ik mij godverdorie moeten inhouden om kritiek te geven tav een partij die er een punt van maakt om mij "met alle middelen" weg te houden van het democratische gebeuren?
Waarom zou ik mij, als Vlaams Nationalist, verdorie gedeisd moeten houden als een partij die in haar statuten de Vlaamse onafhankeljkheid heeft staan haar eigen core business afzweert?.

Omdat wij "moeten samenwerken"?
WABLIEF????
SAMENWERKEN zegt u?
Luisteren jullie Niveanen niet naar jullie eigen mandatarissen?

Wat zegde de NVA mandatarissen over samenwerking?

NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ik zou mij nu moeten inhouden?
niks te agressief...maar wel vrij confronterend gezien uw vluchtreflex...

Citaat:
Amen.
ainsi soit il
Oud 4 juni 2012, 18:27   #1092
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zou bijvoorbeeld als notoire racist op VB kunnen stemmen voor de gemeente
Wat ?
Waarom zou u dat doen ? Het VB is immers niet racistisch!
Het zijn uw eigen woorden.
En neen hoor, maak je geen zorgen, u bent absoluut geen hypocriet.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:46   #1093
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U herkent zelfs niet het moment waarop met uw voeten wordt gespeeld.
Wat maken we veel stof hé, zei de muis tegen de olifant.
Oud 4 juni 2012, 18:51   #1094
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik mag hopen dat mijn vinger in de etterende NVA wonde enig resultaat genereert Robert
Vergeet het, uw morele oordelen en uw emoties doen er op geen enkele wijze toe. Alleen uw macht telt.

Citaat:
want anders zal u mijn akties nog lang moeten doorstaan hoor ...vergeet niet dat dit een politiek forum is waar het niet verboden is om kritiek te uiten op partijen...
Tout ce qui est excessif, est insignifiant.

In het geval van het VB mag je dat zelfs politiek letterlijk nemen: ik zal uw partij ernstig nemen de dag dat ze weer 20 procent haalt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2012 om 18:54.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:20   #1095
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Vergeet het, uw morele oordelen en uw emoties doen er op geen enkele wijze toe. Alleen uw macht telt.
Goed Zo E...met deze moraal had u eigenlijk ook bij de sossen kunnen gaan suporteren...maar u koos voor de NVA....oemph....tja...

Citaat:
Tout ce qui est excessif, est insignifiant.

In het geval van het VB mag je dat zelfs politiek letterlijk nemen: ik zal uw partij ernstig nemen de dag dat ze weer 20 procent haalt.
U zal ons zeker vergeven dat wij ondertussen als enige partij de Vlaams Nationalistische weg blijven bewandelen en ons geen bal van uw appreciatie* aantrekken mag ik hopen?

*: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1066
Oud 4 juni 2012, 19:25   #1096
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed Zo E...met deze moraal had u eigenlijk ook bij de sossen kunnen gaan suporteren...maar u koos voor de NVA....oemph....tja...
U mag uw moraal stoppen waar De Winter (niet) schijnt, Fies.

E. Gidius en moraal zijn incompatibel (behalve als ik ze kan misbruiken om mijn doel te bereiken).

Citaat:
U zal ons zeker vergeven dat wij ondertussen als enige partij de Vlaams Nationalistische weg blijven bewandelen en ons geen bal van uw appreciatie* aantrekken mag ik hopen?

*: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1066
Whatever. Zolang u rond de 10 pct schommelt, ben ik er niet mee bezig.
Oud 4 juni 2012, 19:27   #1097
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
E. Gidius en moraal zijn incompatibel
My point exactly...daarom ook bent u supporter van de Niveanen en ik van het Blok hé vriend...
Oud 4 juni 2012, 19:30   #1098
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
My point exactly...daarom ook bent u supporter van de Niveanen en ik van het Blok hé vriend...
Daarom haalt u 10 pct en wij 40.

Kleine correctie toch: u bent een aanhanger, ik mag wel zeggen een partijsoldaat hé, terwijl ik een uiterst voorwaardelijk supporter ben.

Niet helemaal gelijk.

Verder is het wachten tot jullie uitgenodigd worden om in "de laatste Belgische regering" te gaan zetelen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2012 om 19:33.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:30   #1099
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
... Ik ben er niet van overtuigd dat al die VB en N-Va stemmers echt perse België willen splitsen en Vlaanderen afscheuren en zelfstandig maken.
Het lijkt me meer de wil dat er rechtvaardiger met onze centen omgesprongen wordt, ipv ermee te smossen aan weerszijden van de taalgrens.
Je bent dan wel niet voor directe demokratie, maar in Zwitserland kan de bevolking zelf uitmaken waar het belastinggeld al dan niet naartoe gaat.

Schrik niet: ik ben daar mee akkoord.
Maar andermaal kan je dit enkel weten wanneer dat volk zich bij meerderheid in een referendum uitspreekt pro of contra zelfbeschikking.
Enkel via particratische weg weet je nooit waarvoor precies iemand zijn stem uitbrengt.
Ik zou bijvoorbeeld als notoire racist op VB kunnen stemmen voor de gemeente, daar ze op communaitair vlak bij die verkiezingen toch niks te bieden hebben, en ik er ook niks van te vrezen heb.
Maar ze doen met je stem daarna wat ze willen.
In een directe demokratie kan je over één onderwerp heel duidelijk je stem uitbrengen...
In deze stellingname kan ik me goed terugvinden. België hoeft niet noodzakelijk gesplitst te worden, kan rustig verder bijeen blijven en zelfs uw geliefde monarchie behouden, zij het hervormd.
Er zijn echter enkele voorwaarden, die naar zich laat aanzien enkel in een bepaald type van staatsordening kunnen verwezenlijkt worden. Zo'n staatsordening zoals in Zwitserland met een zo groot mogelijke decentralisatie qua inkomsten, besteding en inspraak, territoriale en culturele onschendbaarheid, federale loyauteit, e.d.m. Hierbij is directe democratie een plus-punt zeker als gekozen wordt voor een proportioneel verkiezingstelsel. Het hoeft geen kopie te worden van Zwitserland maar toch in de grond van de zaak dit te benaderen in een ons passende vorm.

Alleen ik bemerk bij de franstaligen absoluut geen neiging dit ook na te streven. Integendeel zij lijken nog steeds uit op gebiedsuitbreiding, voorrangsregels, bevoordeling, inkomstenfraude op allerlei gebieden, spilzucht en kortzichtig politiek groepsegoïsme waarbij de normale werking van het land verhinderd wordt door allerlei politieke 'betonneringen'. Ik vrees dat zij een krachtig signaal nodig hebben om te begrijpen dat België op de huidige leest geschoend onmogelijk verder kan en dreigt het Griekenland aan de Noordzee te worden. Deze evolutie gaat gepaard met een afglijden van democratische bestel naar een corporastische particratie, waar afkomst (zoon, dochter van ...) belangrijker is dan de merites en waar meningsvrijheid tot een loos woord geworden is.

Binnenkort zal een keuze gemaakt dienen te worden en zullen de betrokken partijen door de kiezer, dankzij o.a. de verbreiding van internet, gedwongen worden tot een duidelijker verantwoordelijker staatsbestel. De juiste keuze dringt zich op.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:36   #1100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Om het geheugen van NVA-volgelingen nog eens op te frissen:

“Ook de afschaffing van de visumplicht voor Albanezen en Bosniërs is mede goedgekeurd door Euro-parlementslid Frieda Brepoels (N-VA) die in het Europees Parlement deel uitmaakt van de fractie van de Groenen/EVA met Daniel Cohn-Bendit als fractieleider.”http://www.hagengoyvaerts.org/actual...spx?artikel=72

En hier wordt de hypocrisie van de NVA mooi aangetoond op hun eigen website:

“Terwijl onze buurlanden dus een kordaat lik-op-stukbeleid voeren voor economische asielzoekers uit de Balkan, laat België hen toe tot een asielprocedure die tot 16 maanden kan duren, met verzekerde opvang.”http://www.n-va.be/nieuws/persberich...iet-voorbereid

En nog durven sommigen beweren dat de NVA goe bezig is ?

H Y P O C R I E T met een tsjeefse inslag, is wel het minste wat men hierover kan zeggen.
Nog wat van dat soort volksverraad en je mag blij zijn dat NVA in 2014 nog 25% van de stemmen haalt, als 't zoveel nog is.
Zoete dromen, P, da’s het minste wat ik je kan toewensen.
Pijnlijk ..... heel pijnlijk!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be