Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 18:30   #1021
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
qed.
Oud 3 juni 2012, 18:39   #1022
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

We moeten héél goed opletten dat we de NVA niet afrekenen op de achterlijkheid van een paar randdebielen in hun rangen...dat zou uiterst oneerlijk zijn.

Daartgenover staat dat de top drie van de NVA unisono hetzelfde liedje zingen.
Samenwerking nooit!!!!
Daarom blijft ik met mijn vraag zitten:
Wat denkt de NVA met pakweg 38% van de stemmen te bereiken nu ze zich zowel Federaal (NVA totaal irrelevant door cordon de velours) als gewestelijk (establishmentspartij en bijgevolg ook totaal irrelevant) hebben laten kaltstellen?
Niet alleen de vraag "wat" schreeuwt om een antwoord maar ook de vraag "hoe" doet dat.
Oud 3 juni 2012, 18:51   #1023
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En welke gore standpunten heeft de N-VA dat ze in een federaal cordon zitten?
geen enkele want we zitten niet in een cordon.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:52   #1024
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
tis maar een groen smiley in uw geval.
Oud 3 juni 2012, 18:52   #1025
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
We moeten héél goed opletten dat we de NVA niet afrekenen op de achterlijkheid van een paar randdebielen in hun rangen...dat zou uiterst oneerlijk zijn.
Het erge voor de NV-a is dat dit smoesje van VB-schuldig-aan-cordon ook door iets verstandiger mensen gezongen werd.
Dit werd meestal gedebiteerd toen ze geconfronteerd werden met het minder demokratische aspect van het cordoniseren.
Toen werden ze ongemakkelijk want poco's willen het aureool demokratisch toch graag behouden.
Toen kwamen ze met het bekende smoesje, maar je zag de gêne van hun gezichten druipen, telkens ze het apert demagogische foefje moesten debiteren.

Toen zich met De Wever het parallelle gebeuren voordeed, toen hebben ze nooit gezegd: het is De Wevers fout die zichzelf buitenspel zet met zijn harde standpunten.
Neen toen waren het de andere partijen die hem pootje lapten.
En dat is ook zo.

Het minste wat je dan kan verlangen is enige intellectuele eerlijkheid (of het laten vallen van poco-kortzichtigheid) en eenzelfde situatie op een analoge manier beoordelen.
Maar sommigen verkiezen hier om het zwakke non-argumentje te blijven na-papegaaien.
Tenenkrullend.

Citaat:
Daartgenover staat dat de top drie van de NVA unisono hetzelfde liedje zingen.
Samenwerking nooit!!!!
Daarom blijft ik met mijn vraag zitten:
Wat denkt de NVA met pakweg 38% van de stemmen te bereiken nu ze zich zowel Federaal (NVA totaal irrelevant door cordon de velours) als gewestelijk (establishmentspartij en bijgevolg ook totaal irrelevant) hebben laten kaltstellen?
Niet alleen de vraag "wat" schreeuwt om een antwoord maar ook de vraag "hoe" doet dat.
Sorry, waarde wederstrever, maar de flaminganten zijn gezjost, gechareld en gekeesd.
Zolang ze niet samenwerken, blijf ik lustig tricoloortje zwaaien.
't Is niet eerlijk, 't is crapuleus, maar het hemd is nader dan de rok.
Oud 3 juni 2012, 19:13   #1026
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen enkele want we zitten niet in een cordon.
Ah ok, ik kan dan alleen maar aannemen dat de N-VA in geen geval deel wou uit maken van de federale regering. De N-VA is helemaal niet opzij gezet, ze wilden niet in de regering.
Oud 3 juni 2012, 19:59   #1027
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, ik kan dan alleen maar aannemen dat de N-VA in geen geval deel wou uit maken van de federale regering. De N-VA is helemaal niet opzij gezet, ze wilden niet in de regering.
U ziet eindelijk het licht ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 20:09   #1028
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Het erge voor de NV-a is dat dit smoesje van VB-schuldig-aan-cordon ook door iets verstandiger mensen gezongen werd.
Dit werd meestal gedebiteerd toen ze geconfronteerd werden met het minder demokratische aspect van het cordoniseren.
Toen werden ze ongemakkelijk want poco's willen het aureool demokratisch toch graag behouden.
Toen kwamen ze met het bekende smoesje, maar je zag de gêne van hun gezichten druipen, telkens ze het apert demagogische foefje moesten debiteren.
De vraag is...kunnen we iemand die met zulke aperte stommiteiten blijft leuren een "ietwat verstandiger mens" noemen?

Citaat:
Toen zich met De Wever het parallelle gebeuren voordeed, toen hebben ze nooit gezegd: het is De Wevers fout die zichzelf buitenspel zet met zijn harde standpunten.
Neen toen waren het de andere partijen die hem pootje lapten.
En dat is ook zo.

Yep...
Echter: de Vlamingen bewijzen al 180 jaar dat ze hun zelfbeschikking en democratie niet verdienen.
Gisteren nog lieten ze zich door de tjeven naar de fiscale, economische en kulturele slachtbank leiden...vandaag noemen diezelfde tjeven zich Nieuw Vlaams en Alliant.
Bijgevolg moeten diegenen die daar op stemmen maar bloeden voor hun eigen stommiteiten.

Citaat:
Het minste wat je dan kan verlangen is enige intellectuele eerlijkheid (of het laten vallen van poco-kortzichtigheid) en eenzelfde situatie op een analoge manier beoordelen.
Maar sommigen verkiezen hier om het zwakke non-argumentje te blijven na-papegaaien.
Tenenkrullend.
U zit met een groot probleem Staaf...
U verlangt van een tjeef dat hij van inborst gaat veranderen omdat hij zichzelf een andere naam heeft gegeven?

Iemand op dit forum schrijft dat je een tjeef enkel kan bestrijden door hem een zilveren kogel door zijn lijf te schieten en daarna een houten wig in zijn hart te kloppen...

nu serieus: had u nu echt gedacht dat de NVA-gemeenschap zich unisono, in volle verontwaardiging, zou afzetten tegen de establishmentsgestuurde "schaamlaptheorie" ivm het schandalige cordon sanitair?

Citaat:
Sorry, waarde wederstrever, maar de flaminganten zijn gezjost, gechareld en gekeesd.
Zolang ze niet samenwerken, blijf ik lustig tricoloortje zwaaien.
't Is niet eerlijk, 't is crapuleus, maar het hemd is nader dan de rok.

U en ik zijn deelverzamelingsgewijs veroordeeld om dezelfde nationalistische gevoelens te koesteren voor hetzelfde volk.
Of je nu B-nationalist bent of V-nationalist...het is bijna een straf om in dit land te moeten vaststellen dat de Vlaamse Belg evenzeer gekloot is als de Belgische Vlaming.

Bottom line: Volgens de laatste peiling behalen de staatsondersteunende partijen 88% van de stemmen....ikzelf behoor bij die andere 12%....als democraat leg ik mij daar bij neer...aan het dol gekrijs van sommige NVA supporters te horen hebben zij het met die vaststelling veel moeilijker.
Daarom liegen zij zich, als zichzelf in gewetensnood wetende tjeven, een imaginaire leefruimte bij elkaar.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 juni 2012 om 20:19.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 20:32   #1029
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u Theo zoiets heeft horen zeggen, laat het me dan vooral weten. Me dunkt dat een consequent uitzettingsbeleid en daarvoor ijveren niet per definitie racistisch is maar gezond verstand.
Consequent ja, daar kunnen we N-VA niet altijd van beschuldigen.
Terwijl N-VA in Belgie voor minder immigratie pleit doen ze in het Europees parlement juist het tegenovergestelde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 21:39   #1030
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Consequent ja, daar kunnen we N-VA niet altijd van beschuldigen.
Terwijl N-VA in Belgie voor minder immigratie pleit doen ze in het Europees parlement juist het tegenovergestelde.
Bron ?
Oud 3 juni 2012, 22:25   #1031
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?
Ook de afschaffing van de visumplicht voor Albanezen en Bosniërs is mede goedgekeurd door Euro-parlementslid Frieda Brepoels (N-VA) die in het Europees Parlement deel uitmaakt van de fractie van de Groenen/EVA met Daniel Cohn-Bendit als fractieleider.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 23:35   #1032
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Om het geheugen van NVA-volgelingen nog eens op te frissen:

“Ook de afschaffing van de visumplicht voor Albanezen en Bosniërs is mede goedgekeurd door Euro-parlementslid Frieda Brepoels (N-VA) die in het Europees Parlement deel uitmaakt van de fractie van de Groenen/EVA met Daniel Cohn-Bendit als fractieleider.”http://www.hagengoyvaerts.org/actual...spx?artikel=72

En hier wordt de hypocrisie van de NVA mooi aangetoond op hun eigen website:

“Terwijl onze buurlanden dus een kordaat lik-op-stukbeleid voeren voor economische asielzoekers uit de Balkan, laat België hen toe tot een asielprocedure die tot 16 maanden kan duren, met verzekerde opvang.”http://www.n-va.be/nieuws/persberich...iet-voorbereid

En nog durven sommigen beweren dat de NVA goe bezig is ?

H Y P O C R I E T met een tsjeefse inslag, is wel het minste wat men hierover kan zeggen.
Nog wat van dat soort volksverraad en je mag blij zijn dat NVA in 2014 nog 25% van de stemmen haalt, als 't zoveel nog is.
Zoete dromen, P, da’s het minste wat ik je kan toewensen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 08:51   #1033
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die eisen zullen de Waalse verkozenen eens stevig lachen, waarna ze met CD&V, SP-a, O-VLD, Groen!, en desnoods Rood en PVDA, de N-VA den bos insturen zoals altijd.
Als dat zo is, dan is dat zo.

Als het op een dag niet meer haalbaar blijkt, dan hang jij.
Oud 4 juni 2012, 08:53   #1034
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de maffia heeft haar goeie kant.
Hij houdt België nog even overeind?
Oud 4 juni 2012, 08:56   #1035
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs met een minderheid aan de kant van de grootste bevolkingsgroep wordt er lustig voortgeregeerd.
Ik wil toch nog wel even genieten van het spektakel van een volgende Belgische regering waarin 90 pct van de Franstalige partijen zitten en 30 pct van de Vlaamse partijen. Misschien iets voor binnen twee jaar?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2012 om 08:56.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 08:57   #1036
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tsjeven - in de brede betekenis van het woord - krijg je alleen kapot door ze een zilveren kogel door de hersenpan te jagen, en vervolgens een houten kruis in het hart van het kadaver te planten.
Waaaaaw...

Misschien is dit toch wat properder:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  eurocrate sers-toi de ta cravatte.jpg‎
Bekeken: 123
Grootte:  41,6 KB
ID: 85866  

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2012 om 09:05.
Oud 4 juni 2012, 09:06   #1037
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eerder een langdurig verblijf in een parallel universum, me dunkt.
Gewoon belgitude?
Oud 4 juni 2012, 09:11   #1038
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Logisch, het is een eisenbundel die gemaakt is om afgeschoten te worden ook.
Het is ook een pipe-dream om te denken dat je de staatsstructuren kunt doen evolueren met diktaten, of vanuit niet bestaande overlegstructuren zoals een discussie tussen vlaams en waalse regering. Dat is propaganda.

Maar deze discussie gaat er voor de volle 100% vanuit dat n-va op federaal vlak WIL meerregeren vanaf 2014. Daar ben ik niet meer zo zeker van.
BDW heeft al één keer koudwatervrees gehad, dat zou een indikatie moeten zijn geweest. Maar nu zijn de bestaande belangen onnoemelijk veel groter dan voor 2010. N-VA is nu een grote partij, vergelijkbaar met de CVP van haar topjaren. Dan ontstaan er andere belangen, zoals in elke partij.
Vergeet niet dat na de splitsing, de n-va een "arme" partij was. Die financiële problemen zijn nu definitief van de baan. Door de bestaande regels van partijfinanciering zit de n-va financieel op rozen. Elk avontuur op elektoraal vlak, gaat in tegen de wil tot bestendiging van dit kapitaal.

N-VA is in record tempo een grote partij geworden, had vroeger veel militanten. Maar een niet onaanzienlijke groep van die militanten zijn nu parlementair, met de bijbehorende riante wedde. Dat went snel. Heel snel. Niet vergeten dat je in de privé toch al wel een direktie post moet hebben om meer te verdienen. Wel, deze mensen zijn volgens mij nu degenen die intern in hun partij zullen streven om behoudsgezinde standpunten in te nemen, zeker geen revolutie, en zeker niet teveel willen meeregeren op federaal vlak want dan dreigt daarna een elektorale pandoering. De vroegere VU kan erover meespreken, waarom zou het nu anders gaan ?

Timing. Nu in oktober zal het spelletje nogmaals een ander karakter krijgen. Vroeger kon n-va een congres houden met hun militanten, nu kunnen ze al een congreszaal vullen enkel met hun kandidaten. Een wezenlijk verschil, voor wie het financiële plaatje daarvan begrijpt.

Na oktober zal n-va voor het eerst een lokale machtsbasis krijgen in de gemeentebesturen. Er zal een hele groep mensen voor de eerste keer als gemeenteraadslid zetelen, ook vele schepenen, en zeer waarschijnlijk ook een pak burgemeesterssjerps zullen van n-va signatuur worden.

Verder zal BDW vermoedelijk zijn onuitgesproken droom zien in vervulling gaan, ik zie niet in hoe het miinister presidentschap hem in 2014 zou kunnen ontglippen. Hij zal de absolute luxe positie hebben dat hij zijn coalitie partner zelf zal kunnen kiezen als grootste partij van vlaanderen, kris peeters zijn zitje als minister in die regering is voor mij een zekerheid. Alexander zal nog wat moeten spartelen om te mogen meespelen, Bruno zijn partij is kansloos en Wouter zullen ze vermoedelijk zelfs vergeten uit te nodigen voor een gesprek.
Kortom : binnen de bestaande federale staatsstructuur zal n-va domineren op het enige beleidsniveau dat hen interesseert : het vlaamse. Persoonlijk geloof ik niet dat BDW ook maar enig risico gaat nemen om zich federaal "kapot" te regeren na de verkiezing van 2014 en zo dat vlaams en lokaal belang in gevaar te brengen. Eisenbundels ? Zeker. Maar mee in een coalitie gaan op nationaal vlak ? In 2010 geloofde ik daar nog in. Nu niet meer.
Ik zie het als een haalbare kaart dat BDW (okee, noem het n-va van mijn part) zijn ideaal zal kunnen bereiken op vlak van bestuur van vlaanderen enkel via het lokale en vooral regionale vlak. Door hun groot soortelijk gewicht zullen ze automatisch toch ook op het federale vlak kunnen meewegen op de besluitvorming en de keuzes die daar moeten gemaakt worden.
En zo is iedereen zijn wedde zeker. De vele backbenchers die nu een wedde verdienen dankzij BDW zijn elektoraal gewicht zullen de laatste zijn om dat tegen te spreken.

Er zijn enkel winnaars :
-de echte top van n-va zal vlaanderen vanaf 2014 kunnen besturen
-zij zullen de keuzes ook op federaal vlak mee kunnen beinvloeden zonder de elektorale risico's ervan te moeten dragen
-het leger aan nieuwe mandatarissen zal aan zijn tweede termijn kunnen beginnen zonder risico op jobverlies door het vallen van een regering waar n-va van zou deel uitmaken ergens na 2014. Elke verkiezing is een risico, en als je heel groot bent is er uiteraard kans op verlies. Risico's vermijden is een kunst. Kassa-kassa, daar gaat het om.
-vlaams blok zal zich verder kunnen wentelen in hun geliefkoosde slachtoffer rol in het bewust zelfgekozen cordon sanitaire, de zekerheid om steeds minimum 10% van het elektoraat te blijven krijgen. Tenslotte moet FDW nog een paar parlementaire termijnen meegaan, of hij zou echt werk moeten gaan zoeken.
-de klassieke partijen zullen dit scenario ook heel graag zien, omdat ze zo in 2014 mee kunnen deelnemen aan de regering Di Ruppo 2

Allemaal veeel realistischer dan zever over Senelle-scenario's, effe de grondwet tijdelijk parkeren, V-partijen, manisch splits-syndroom en andere polonaise toestanden.
Zeer interessante analyse, Peter.
Oud 4 juni 2012, 09:25   #1039
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens, behalve van dat verdampen. Politiek gaat heel traag. 2014 kan een belangrijke stap zijn. In ieder geval hebben de VBers gelijk dat de N-VA ers dit als een belangrijk jaar zien. Als dat jaar niets gebeurt zal het nog veel en veel langer duren, ik denk dat ik het dan niet meer ga meemaken. Het is al bezig sinds 1830 tenslotte.
Inderdaad.

Ter vergelijking kan men er eens de geschiedenis van de separatistische Parti Québécois op nalezen: http://fr.wikipedia.org/wiki/Parti_q...verainet.C3.A9.

Die heeft al tweemaal (in 1980 en 1995) een referendum over afscheiding gehouden en telkens (min of meer nipt) verloren. Toch wint ze regelmatig de parlementsverkiezingen en bestuurt ze de deelstaat Québec tot tevredenheid van allen.

De N-VA kan ook deze weg opgaan, samen met partijen als de Scottish National Party, de Catalaanse Convergència i Unió of de Baskische PNV.

En dat is niet eens zo verkeerd. Op deze manier zorgt ze er vooreerst voor dat het zwaartepunt sowieso bij de deelstaten komt te liggen, en daarnaast weegt ze als belangrijke machtspartij ook fundamenteel op de federale regering en evolutie.

Cruciaal is wel dat de N-VA zich concentreert op de blokkages die de Vlaamse meerderheid in dit land in een wurggreep houden. Alarmbellen, pariteiten, bijzondere meerderheden etc. moeten er aan. Nu en snel. De N-VA zou er beter aan doen daar de speerpunt van haar communicatie en politieke actie van te maken.
Oud 4 juni 2012, 09:26   #1040
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve het geloof in een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat wordt bestuurlijk een België in 't klein.
Het is het nu al.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2012 om 09:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be