![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Staatssecretaris
|
![]() Die gaat niet verloren, er komt enkel een mogelijkheid bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
Staatssecretaris
|
![]() Hier zeg je het zelf "wat een huwelijk hoort te zijn". Het huwelijk is een menselijke uitvinding. De mens kan dus op ieder moment zijn idee over wat een huwelijk hoort te zijn aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik, en anderen, hebben het hier al eens aangegeven: Het traditionele huwelijk was een contract tussen families. Het is juist de Kerk die er een contract tussen personen van heeft gemaakt. Het lijkt me dus dat de Kerk wat betreft de inhoud en definitie van het huwelijk zich ook niet veel aantrok van wat de traditionele inhoud en het doel van het huwelijk was. Citaat:
Geef je dan je verzet op? Citaat:
Kijk, laat die Homo's toch gewoon trouwen. Zij willen het tenminste nog.
![]() |
![]() |
#1087 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al eerder zei: eigenlijk is dat irrelevant. Hoe en waarom het huwelijk ontstaan is heeft nog weinig te maken met wat het hier en nu is. Wij hebben het huwelijk uitgevonden, wij bepalen wat we ermee doen. We hoeven daarbij niet te kijken naar waarvoor het eventueel ooit in het leven geroepen is, wanneer de definitie ervan voor de meeste mensen ondertussen grondig gewijzigd is. Het huwelijk is een levend instituut, met hedendaagse mensen. Het moet dus zijn en worden aangepast aan de hedendaagse realiteit, en aan de hedendaagse normen. Da's mijn (volgens Paulus compleet inhoudsloze) visie, nog maar eens. Allez Paulus, leg nog eens uit waarom jouw visie hier overduidelijk superieur aan is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, huwelijk is eigenlijk een term die voor verschillende door mensen uitgevonden sociale constructies van toepassing is. De motieven voor het opzetten van die constructie alsook de constructie zelf zijn doorheen de geschiedenis en culturen wisselend geweest. Zoals deze ook nu weer aan het wijzigen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je ook gezien waarin ze het wél eens zijn met elkaar? Citaat:
Voor u niet, dat weten we. Uw repliek was omdat we "hier en nu leven" dacht ik. Met andere woorden u veegt degelijke argumentatie van tafel omdat we hier en nu leven? Tjach?! Dat wisten we natuurlijk nog niet.... U blijft dus steken bij het "het-is-allemaal-niet-waar-argument". Lees: Kleuterniveau. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
Staatssecretaris
|
![]() Het huwelijk heeft zelf al in zeer veel verschillende incarnaties bestaan. Het is dus aan verandering onderhevig. Zoals ook nu gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij beschouwt het huwelijk alsof het los bestaat van zijn wettelijke of religieuze omkadering maar dat is niet zo. Het is een constructie opgezet (uitgevonden dus) door mensen om te voorzien in bepaalde behoeften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk. Er is niks op tegen om een kat te opereren zodat ze kan miaauwen. Dat ligt in haar aard. Maar het wordt wel enigszins anders als je er operatief gaat voor gaat zorgen dat een hond ook zou kunnen miaauwen, omdat hij zich niet gediscrimineerd zou voelen door de kat. Dat is toch gewoon onzinning?! Het is niet omdat je een hond kunt doen miaauwen dat het plots een kat wordt hoor?! Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik legde ook uit waarom. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1046 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 februari 2013 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U illustreert dat uitstekend! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 februari 2013 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ligt dat anders. In landen waar het homohuwelijk gewettigd is, is het huwelijk verworden tot louter een samenlevingscontract. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een huwelijk IS dan ook niks meer dan een samenlevingscontract.
![]() |
#1099 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het moet toch verschrikkelijk frustrerend zijn voor jou om te weten dat een groeiend aantal landen het gewoon met mijn visie eens is, en niet met de jouwe? Ik bedoel maar: te weten dat je zodanig veel intelligenter en volwassener bent dan al die wereldleiders, die allemaal op kleuterniveau denken over dit onderwerp, en er niks, maar dan ook niks, kan aan veranderen? Ik zou in jouw geval elke dag mijn kas thuis zitten op te fretten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Onderuit gehaald? Van de berichten van Dies werd tot nu toe helemaal niets onderuit gehaald...
|
![]() |
![]() |