Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2015, 17:37   #1081
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
en het voordeel dat E-wagens allemaal *thuis �* xx cent/kWh kunnen opladen.
*
Durf je er al geen prijs meer opplakken?
Hoe zit het eigenlijk met dat opladen? Als je 70 kWh in je batterij wil laden dan moet je ongetwijfeld er enkele kWh bijtellen.
Staat dat ergens in een tabel, eentje die rekening houdt met het rendement van uw laadtoestel en het percentage dat je wil tanken?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 17:43   #1082
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'ik ben tot op heden nog geen enkele vervelende Tesla-eigenaar tegengekomen...'

Citaat:
Wat bovendien onlangs getest is door autojournalisten die 3000 km door D aflegden in 3 weken
Lees wat Bartjeuh schrijft en lees dan wat jij antwoord.Ergens klopt er toch iets niet met uw antwoorden gezien ik niks lees over al dan niet vervelende Tesla rijders.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 18:04   #1083
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet waar. Ik ken wel enkele bedrijven die pareltjes van motoren kopen zonder er 100km mee te rijden.
Deze worden dan na enkele jaren aan zo goed als dezelfde prijs verkocht als hun nieuwwaarde.
Je kan zelf uitrekenen welke winst daarmee gemoeid is.

Het Tesla verhaal leek vergelijkbaar. Alleen vallen de prijzen op de tweedehandsmarkt flink tegen en wil zo goed als geen enkele particulier daar zijn zwart geld insteken. Dat de vroege investeerders zich vergist hebben en ipv grote winst nu een mager visje binnenhalen was te verwachten.
Het doet wel niets af aan de beweegredenen waarom in eerste instantie een Tesla werd aangekocht.
Ik heb een wagen gekocht die al voor levering serieus in prijs is gestegen. Met plezier ingeschreven maar wel 50% fsicaal in te brengen. Geen VAA want wordt enkel beroepsmatig gebruikt (heeft nu 300 km op de teller en voor 2016 schat ik dat er max. 1000 km zal op staan). Binnen 5 jaar afgeschreven maar wel in prijs verdubbelt
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 18:16   #1084
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vanonder welke 20-eeuwse steen kom jij eigenlijk? Ik zal het maar niet verder vertalen anders wordt het te pijnlijk voor menige 20-eeuwse petrolhead, naja ieder zijn meug indien hij alweer eens een nieuw stinkend-lawaaierig-giftiger fossiel aanschaft. Leven en laten leven en ieder zijn smaak.
Zo denk ik over de geitenwollen sokkendragers mer hun tesla's. Ik wil direct een twintigtal rondjes op een circuit doen. Tesla tegen Porsche.Snel rechtdoor accelereren kan het kleinste kind. En ja mijn wagen stinkt (ruikt lekker,hmm benzinegeur), Hij maakt lawaai (sportuitlaat staat altijd open, zalig dat geluid), giftiger (ik ga niet aan de uitlaat hangen en verder lig ik er geen seconde van wakker) maar ... HET IS DUIZENDEN MALEN LEUKER OM MEE TE RIJDEN DAN EEN ZOEMENDE LUXE DACIA

Einde van deze discussie voor mij. Voor mijn part verkopen ze dagelijks duizenden Tesla's. Allemaal dertien in en dozijn. Cijfers zeggen niets. Mijn dagelijkse wagen is na 5 jaar nog evenveel waard als een Tesla. Noppes. Mijn speeltjes stijgen in waarde. Hoe meer geitenwollen sokkendragers in sandalen een Tesla kopen hoe duurder de exclusievelingen worden.

Laatste voorbeeld : Porsche 993 turbo. In 2004 voor 49000 euro gekocht (tweedehands in showroomstaat). Ongeveer al 30000 km plezierkilometers mee gedaan. Momenteel al een bod van 135000 euro gehad. En dit voor een stinkend-lawaaierig-giftiger fossiel. Hoeveel zou een Tesla na 18 jaar waard zijn? Ik weet het : NUL
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 18:50   #1085
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Zo denk ik over de geitenwollen sokkendragers mer hun tesla's. Ik wil direct een twintigtal rondjes op een circuit doen. Tesla tegen Porsche.Snel rechtdoor accelereren kan het kleinste kind. En ja mijn wagen stinkt (ruikt lekker,hmm benzinegeur), Hij maakt lawaai (sportuitlaat staat altijd open, zalig dat geluid), giftiger (ik ga niet aan de uitlaat hangen en verder lig ik er geen seconde van wakker) maar ... HET IS DUIZENDEN MALEN LEUKER OM MEE TE RIJDEN DAN EEN ZOEMENDE LUXE DACIA

Einde van deze discussie voor mij. Voor mijn part verkopen ze dagelijks duizenden Tesla's. Allemaal dertien in en dozijn. Cijfers zeggen niets. Mijn dagelijkse wagen is na 5 jaar nog evenveel waard als een Tesla. Noppes. Mijn speeltjes stijgen in waarde. Hoe meer geitenwollen sokkendragers in sandalen een Tesla kopen hoe duurder de exclusievelingen worden.

Laatste voorbeeld : Porsche 993 turbo. In 2004 voor 49000 euro gekocht (tweedehands in showroomstaat). Ongeveer al 30000 km plezierkilometers mee gedaan. Momenteel al een bod van 135000 euro gehad. En dit voor een stinkend-lawaaierig-giftiger fossiel. Hoeveel zou een Tesla na 18 jaar waard zijn? Ik weet het : NUL
blabla, nul argumenten... bonen en peren...

Ook een dagelijkse Tesla-rijder kan (zeldene) occasie-Porsches kopen, ermee rijden, en wat later zijn geluk beproeven.

Hoeveel is overigens een Porsche 928 nog waard? LOL.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 19:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 19:26   #1086
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blabla, nul argumenten...
bon, en waarom zou je die auto nu ineens aanhet dubbele kunnen verkopen dat begrijp ik niet goed ? Is die auto zo zeldzaam en zo gegeerd of wat is de truuk ?
En hoe weet je dat op voorhand dat een auto zo kan stijgen in prijs ? Doordat er maar 5 gemaakt worden of hoe gaat dat ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 20:03   #1087
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bon, en waarom zou je die auto nu ineens aanhet dubbele kunnen verkopen dat begrijp ik niet goed ? Is die auto zo zeldzaam en zo gegeerd of wat is de truuk ?
En hoe weet je dat op voorhand dat een auto zo kan stijgen in prijs ? Doordat er maar 5 gemaakt worden of hoe gaat dat ?
Een zeldzame auto kan evenzo een speculatieobject worden zoals pakweg een schilderij.

Soms kan die speculatie ook maar een tijdelijk fenomeen zijn bij bepaalde "eerder gewone" modellen. Bvb het overlijden van Enzo Ferrari in 1988, toen er geruchten gingen dat er geen Ferrari´s meer geproduceerd zouden worden, of tenminste de stijl-orginaliteit van Ferrari verloren zou gaan.

Het zijn meestal wel geen auto´s die men dagelijks gebruikt om van A naar B te rijden, het is dus minstens een tweede wagen of best derde wagen die alleszins altijd een plaats heeft in een droge garage.

Of men vindt ze in een verlaten schuur, waar 1 zeldene Ferrari met een speciaal verleden alleen al ~ tien miljoen waard is...
Citaat:
http://www.faz.net/aktuell/gesellsch...-13313851.html
nchmal findet man unter alten Zeitungsstapeln wahre Schätze. Wie den Ferrari 250GT SW California Spider aus dem Jahr 1961, einst erstanden vom Schauspieler Gérard Blain, dann weiterverkauft an den Kollegen Alain Delon. Weltberühmt wurde das Auto, als Delon darin fotografiert wurde mit Jane Fonda beim Filmdreh zu „Les Felins“ und mit Shirley MacLaine an der Cote d’Azur. Sein Wert wird auf 9,5 bis zwölf Millionen Euro geschätzt, doch jahrelang war der Oldtimer verschwunden.

Natuurlijk zijn er bij een auto meer lopende kosten en meer risico, zeker als men er ook mee rijdt. Méér kms verlaagt natuurlijk navenant de waarde.
Zeldene Porsches (vooral 911-model) is bvb al een vb, maar ook talrijke andere merken maken soms auto´s in een beperkt aantal exemplaren.

De zeldenheid (of aantal gebouwde exemplaren) is idd ook een van de factoren. Meestal gaat het over auto´s waar men maar maximal een 10.000 tal of best veel minder van gebouwd heeft. Meestal gaat het over auto´s die niet roesten enz... Natuurlijk moet men die auto´s in orginele staat houden enz...

Maar nu wijken we alweer af van het topic.

Heb je ondertussen al een betere vergelijkingstest gevonden voor een Tesla bouwjaar 2015 ? Of geef je het op?

Aja als je een Tesla met vierwielaandrijving neemt mss ook best een plug-in-hybride met vierwielaandrijving te nemen, anders vergelijk je best een Tesla S-RWD met een Hybride-auto merk xx-RWD. En vergeet niet het gaat over ca. 5 meter lange limousines rond de 2 ton en van 80k tot 120k...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 20:32.
Oud 12 november 2015, 20:40   #1088
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zeldzame auto kan evenzo een speculatieobject worden zoals pakweg een schilderij.

Soms kan die speculatie ook maar een tijdelijk fenomeen zijn bij bepaalde "eerder gewone" modellen. Bvb het overlijden van Enzo Ferrari in 1988, toen er geruchten gingen dat er geen Ferrari´s meer geproduceerd zouden worden, of tenminste de stijl-orginaliteit van Ferrari verloren zou gaan.

Het zijn meestal wel geen auto´s die men dagelijks gebruikt om van A naar B te rijden, het is dus minstens een tweede wagen of best derde wagen die alleszins altijd een plaats heeft in een droge garage.

Of men vindt ze in een verlaten schuur, waar 1 zeldene Ferrari met een speciaal verleden alleen al ~ tien miljoen waard is...

Natuurlijk zijn er bij een auto meer lopende kosten en meer risico, zeker als men er ook mee rijdt. Méér kms verlaagt natuurlijk navenant de waarde.
Zeldene Porsches (vooral 911-model) is bvb al een vb, maar ook talrijke andere merken maken soms auto´s in een beperkt aantal exemplaren.

De zeldenheid (of aantal gebouwde exemplaren) is idd ook een van de factoren. Meestal gaat het over auto´s waar men maar maximal een 10.000 tal of best veel minder van gebouwd heeft. Meestal gaat het over auto´s die niet roesten enz... Natuurlijk moet men die auto´s in orginele staat houden enz...

Maar nu wijken we alweer af van het topic.

Heb je ondertussen al een betere vergelijkingstest gevonden voor een Tesla bouwjaar 2015 ? Of geef je het op?

Aja als je een Tesla met vierwielaandrijving neemt mss ook best een plug-in-hybride met vierwielaandrijving te nemen, anders vergelijk je best een Tesla S-RWD met een Hybride-auto merk xx-RWD. En vergeet niet het gaat over ca. 5 meter lange limousines rond de 2 ton en van 80k tot 120k...
De mijne is langer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 20:40   #1089
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De mijne is langer.
Proficiat.
Oud 12 november 2015, 20:49   #1090
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat.
Gij zijt er met begonnen, de uwe is 5 meter lang en de mijne 6 meter.
Oud 12 november 2015, 20:53   #1091
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt er met begonnen, de uwe is 5 meter lang en de mijne 6 meter.
Maar ik had het nergens over de jouwe.
Oud 12 november 2015, 20:55   #1092
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mijne is langer.
ja kijk de mijne rijdt even snel, zeker in snelheidgeconstipeerd BE, trekt rap genoeg op ben allang kontent van zijn acceleratie van 7-8 seconden meer moet dat niet zijn, verbruikt 5euro per 100km, en heeft die fantastische afstandradar cruise control (heeft Tesla daar, Micele gaat die vraag wel beantwoorden en ik denk van wel) en automatisch parkeren (tesla doet dat ook zeker micele ?) en ik kan hem rechargen aan zo'n ronkend machine met olifantslurf in 1 minuutje tijd,
Alsje hem start hoor je hem ontploffen, dat is even wennen natuurlijk
En tijdens het rijden maakt zo'n heerlijk bizar zoemend geluid dat zo ietsiepietsie boven de radio komt, ze tonen een toerenteller van 1800rpm aan 130km/u, of dat zijn banden zijn of de motor die zo snel draait ben ik nog niet aan uit zou heteens moeten narekenen. Je ziet dat meterje zo op en neer springen tussen 1500-2500rpm tijdens het versnellen, dat is grappig om te zien in feite. Hij maakt ook veel warmte vrij, hij wordt dus 100° warm tijdens het rijden. Naar het schijnt moet dat om het rendement goed te houden.
Nu op de snelweg houdt hij goed zijn snelheid vast, je hebt zo niet het gevoel dat uw batterij plat gaat en dat je zo stillekesaan trager moet rijden, en ik krijg ecobonuspunten of extra kilometers als ik hem op ecomode zet en dan zou de neus wat lager duiken zodat hij wat minder wind pakt en zo verbruikt hij half literke minder. Dat is zijn luchtvering (heeft de Tesla dat Micele ?) En dan heb ik daar een soort ipadje staan waar ik mijn weg kan laten optimaliseren zelfs in functie van verbruik ik kan jawel de zuinigste route kiezen.
Oud 12 november 2015, 21:04   #1093
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja kijk de mijne rijdt even snel, zeker in snelheidgeconstipeerd BE, trekt rap genoeg op ben allang kontent van zijn acceleratie van 7-8 seconden meer moet dat niet zijn, verbruikt 5euro per 100km, en heeft die fantastische afstandradar cruise control (heeft Tesla daar, Micele gaat die vraag wel beantwoorden en ik denk van wel) en automatisch parkeren (tesla doet dat ook zeker micele ?) en ik kan hem rechargen aan zo'n ronkend machine met olifantslurf in 1 minuutje tijd,
En tijdens het rijden maakt zo'n heerlijk bizar zoemend geluid dat zo ietsiepietsie boven de radio komt, ze tonen een toerenteller van 1800rpm aan 130km/u, of dat zijn banden zijn of de motor die zo snel draait ben ik nog niet aan uit zou heteens moeten narekenen. Je ziet dat meterje zo op en neer springen tussen 1500-2500rpm tijdens het versnellen, dat is grappig om te zien in feite. Hij maakt ook veel warmte vrij, hij wordt dus 100° warm tijdens het rijden. Naar het schijnt moet dat om het rendement goed te houden.
Nu op de snelweg houdt hij goed zijn snelheid vast, je hebt zo niet het gevoel dat uw batterij plat gaat en dat je zo stillekesaan trager moet rijden, en ik krijg ecobonuspunten of extra kilometers als ik hem op ecomode zet en dan zou de neus wat lager duiken zodat hij wat minder wind pakt en zo verbruikt hij half literke minder. Dat is zijn luchtvering (heeft de Tesla dat Micele ?) En dan heb ik daar een soort ipadje staan waar ik mijn weg kan laten optimaliseren zelfs in functie van verbruik ik kan jawel de zuinigste route kiezen.
In ideale omstandigheden, lange afstanden (honderden km) over autoweg daal ik tot 10.5 liter ( gemiddeld 130-140) maar over normaal dagelijks verkeer gebruik ik toch 13 �* 14 liter maar dat heb ik over voor het comfort.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 november 2015 om 21:05.
Oud 12 november 2015, 21:11   #1094
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tesla heeft ondertussen veel meer dan dat allemaal als je nu eens niet te lui waart om eens op de Tesla website te neuzen, of de links die ik je gaf.
Maar mss is een YT-filmpje leuker ?
Tesla Driving Without Driver:
https://www.youtube.com/watch?v=yLmxS71FIJc
Car is driving on autopilot on the highway with 83 KM / Hour -Dutch Highway- Don't try this at home !

Dus je geeft het op? Zeg dat dan hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 21:21.
Oud 12 november 2015, 21:27   #1095
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tesla heeft ondertussen veel meer dan dat allemaal als je nu eens niet te lui waart om eens op de Tesla website te neuzen, of de links die ik je gaf.
Car is driving on autopilot on the highway with 83 KM / Hour -Dutch Highway- Don't try this at home !

Waarom blijft hij achter die camion hangen aan 83 per uur? Kan hij niet voorbijsteken?
Oud 12 november 2015, 21:41   #1096
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://insideevs.com/tesla-model-s-a...-action-video/

http://techcrunch.com/2015/10/14/wat...#.spxx6jf:Q5PH

http://www.techinsider.io/tesla-auto...-video-2015-10

enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 21:45.
Oud 12 november 2015, 23:33   #1097
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Wink

Citaat:

dat wist ik dat hij dat kon. Maar ik vroeg gewoon kan hij vanzelf parkeren, en heeft hij luchtvering ? Ik rij graag comfortabel. En ja vanzelf parkeren vind ik leuk

En ik moet zeggen het enige wat ik impressionant vind is dat hij kan upgedate worden zoals een android telefoon.

Nu de meeste duitse wagen kunnen het al sneaky..
https://www.youtube.com/watch?v=ojSRm06ylD4
Je ziet de mercedes gezwind voorbijsteken
En je ziet de BMW met wielen volledig overslag door de bocht

Dat zelf sturen kan ik nog niet kiezen en moet hij dan ook niet doen van mij. Nu Ik betwijfel dat hij volledig zelfstandig van A naar B rijdt terwijl je op de achterbank ligt te slapen.

Wat ik wel bewonder Micele is dat zij 'sneaky' de wagen op de markt gegooid hebben met die optie, en dat je nu geneen ambtenaar hoort zeggen: jamaar hé dat mag niet;.. Je weet wel stel dat je morgen zou vragen we willen een google car op de markt gooien, en dan ga je 1 miljoen ambtenaren horen denken: van jamaar zeg mag dat wel ? Is dat niet verboden, moeten we dat niet controleren of dat wel werkt en andere blabla...

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2015 om 23:38.
Oud 12 november 2015, 23:40   #1098
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ideale omstandigheden, lange afstanden (honderden km) over autoweg daal ik tot 10.5 liter ( gemiddeld 130-140) maar over normaal dagelijks verkeer gebruik ik toch 13 �* 14 liter maar dat heb ik over voor het comfort.
ik heb nog nooit 10 liters verbruikt, niet dat ik dat niet kan betalen, maar daar ben ik nu echt te groen voor blijkbaar
Oud 12 november 2015, 23:47   #1099
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en heeft hij luchtvering ?
Wat staat er op de Tesla-site of egaer-link die ik gaf?

Citaat:
Citaat:
...
ANDERE OPTIES

Autopilot (bij configuratie) 2.800€ 2.800€ 2.800€
Autopilot (na aflevering) 3.300€ 3.300€ 3.300€
Winterpakket 1.100€ 1.100€ 1.100€
Intelligente luchtvering 2.800€ 2.800€ 2.800€

Citaat:
Nu de meeste duitse wagen kunnen het al sneaky..
https://www.youtube.com/watch?v=ojSRm06ylD4
Je ziet de mercedes gezwind voorbijsteken
Waar zie je dat ?

Het pakket Rijassistentie Plus wat Mercedes optioneel aanbiedt kan niet wat de Tesla kan, namelijk inhalen of van rijstrook wisselen door even aan de pinker te tikken.
BMW Mercedes en co hebben enkel verwittigingsystemen dat men zelf veilig van rijstrook kan wisselen door zelf te sturen of manueel zoals elke auto.

bron: http://www.mercedes-benz.be/content/.../packages.html
nergens van automatisch rijstrook wisselen zoals de autopiloot van Tesla.

ook hier staat het:
Citaat:
https://www.fool.de/2015/05/01/ist-t...chritt-voraus/

Automatischer Spurwechsel. Setz deinen Blinker auf der Autobahn und dein Tesla wechselt selbständig und sicher die Spur für dich. Ganz ohne Eingreifen des Fahrers, verspricht Musk. BMW soll an ganz ähnlichen Systemen arbeiten, aber die Systeme von BWM und anderen Herstellern sind momentan nur Warnsysteme, die dem Fahrer signalisieren, wann es sicher ist, Spuren (manuell) zu wechseln.
vanaf update 7.0 kan Tesla dat:

Citaat:
Autopilot

Met Autopilot kan Model S binnen de rijbaan blijven, door een tikje tegen de richtingaanwijzer van rijstrook veranderen en snelheid onder controle houden door de verkeersbewuste cruise control. Digitale controle over de motoren, remmen en het sturen helpt botsingen via de voor- en zijkanten, evenals het van de weg raken van de auto te voorkomen. Model S kan ook scannen op een parkeerplaats, u op de hoogte brengen wanneer er een beschikbaar is en fileparkeren op uw aanwijzing.

Autopilot functies worden na verloop van tijd geleidelijk geactiveerd door middel van software-updates. De huidige softwareversie is 7.0. Hierin is automatisch sturen en fileparkeren opgenomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 00:15.
Oud 13 november 2015, 00:31   #1100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat staat er op de Tesla-site of egaer-link die ik gaf?

Waar zie je dat ?

Het pakket Rijassistentie Plus wat Mercedes optioneel aanbiedt kan niet wat de Tesla kan, namelijk inhalen of van rijstrook wisselen door even aan de pinker te tikken.
BMW Mercedes en co hebben enkel verwittigingsystemen dat men zelf veilig van rijstrook kan wisselen door zelf te sturen of manueel zoals elke auto.

bron: http://www.mercedes-benz.be/content/.../packages.html
nergens van automatisch rijstrook wisselen zoals de autopiloot van Tesla.

ook hier staat het:

vanaf update 7.0 kan Tesla dat:
ale heb het eens bekeken, wist niet dat je versies hebt in functie van rijberijk en dat je viertal motorisaties hebt...

opties die ik niet direct zie staan.

verwarmbare zetels met lendensteuntjes luchtkussentjes
ledverlichting grootlichten
split airco
attention assist
verkeersbordherkenning
nachtzicht
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be