Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2015, 10:03   #1061
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Denk je nu echt dat iemand 120k uitgeeft voor een wagen met enkel die "aanlokkelijke" fiscaliteit voor ogen???
Elk bedrijf en elke particulier doet alles om zijn belastingen naar beneden te krijgen. De eerste Belg of onderneming die iets onderneemt om zijn belastingen naar boven te krijgen moet nog geboren worden.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 11:07   #1062
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik vraag me af WIE kijkt nu naar uitstoot of andere onzin? Groen stemmers misschien? Hippies die in een soort tweede jeugd zitten? Als DAT een argument is om met een tesla te rijden dan vind ik het maar heel zwak. Wees eerlijk en zeg gewoon dat je enkel en alleen met een tesla rijdt omwille van de 100% fiscale inbreng. Waarom is mijn bedrijfswagen een E-hybride. Omwille van de 90% fiscaal gunstmaatregel. Niet omdat die veel minder uitstoot heeft. Niet omdat ik die kan opladen.
Vanonder welke 20-eeuwse steen kom jij eigenlijk?

Een Tesla S P85D troeft toch maar gemakkelijk een -duurdere- *Audi RS7 af bij notabene een Duitse gedetailleerde test over 3 weken en + 3000 km door gans Duitsland.

Ondanks iets betere prestaties van de Audi RS7, is dat niet een Duits premiummerk avant la lettre ?
Maarja allround punten geeft nu eenmaal dé doorslag hé.

*
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7
26.05.2015
TESLA MODEL S P85D VS. AUDI RS 7 IM VERGLEICH
...

FAZIT
Die Spannung in der Redaktion war zwei Wochen lang hoch wie selten: Schafft es der Tesla Model S P85D wirklich, gegen den Audi RS 7 Sportback nach Punkten zu gewinnen? Und tatsächlich: Dem Elektroauto gelingt gegen den Bayern ein sensationeller Sieg. Warum? Weil er ein rundum gutes Auto ist. Er verliert außer bei Handling und Reichweite nirgends den Anschluss, liegt in vielen Bereichen auf Augenhöhe mit dem Audi und erarbeitet sich mit seinen konzeptbedingten Vorteilen (Verbrauch, Kofferraum und Variabilität) einen satten Punktevorsprung. Well done!
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,2

UNTERWEGS IM TESLA MODEL S
Mehr als 3000 Kilometer waren wir mit dem Model S in knapp drei Wochen unterwegs. Der Weg führte uns quer durch die Republik – von München, wo wir den Testwagen abgeholt haben, zur Redaktion nach Köln, von dort ins Contidrom bei Hannover und weiter für die Fotoproduktion nach Hamburg. Anschließend ging es zurück nach Köln, wo sich der Ami im Alltag bewähren musste. Sie sehen, wir sind mit dem Tesla so verfahren wie mit einem ganz gewöhnlichen Auto mit Verbrenner. Die Reichweitenangst, die sonst bei E-Autos stets mitfährt, existiert im Fall des Model S nicht. Das liegt zum einen an der praxistauglichen Reichweite von rund 300 km bei flotter (im Test inkl. Volllastfahrt auf der Autobahn) und mehr als 400 km bei gemäßigter Fahrweise.

Zum anderen an der exakten Vorhersage der Restreichweite sowie an der Navigation, die die inzwischen 37 Supercharger-Stationen in Deutschland in die Routenführung einbezieht. Stets waren mehrere Ladesäulen noch frei, meist befand sich in direkter Nähe ein Café oder Restaurant, um sich während des Ladevorgangs, der in der Regel zwischen 30 und 60 Minuten dauerte, zu stärken. Und das Beste daran: Der Strom ist nicht nur kostenlos, sondern zu 100 Prozent aus regenerativen Energien gewonnen.
1. TESLA S P85D: 3203 punten op 5000 (prijs testwagen 113.640 € incl opties)

2. AUDI RS7 : 3075 punten op 5000 (prijs testwagen 126.550 € incl opties)

alle details en punten per criteria hier te vinden:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf Moest men op de een of andere criteria meer waarde hechten of om wat subjectief te miereneuken over de totaal gegeven punten aan bepaalde criteria in het detail.

Zo´n gedetailleerde test en dat duidelijk puntentotaal in het voordeel van de Tesla S zal toch niet te moeilijk zijn om te begrijpen @ Porsche ?


** Zoals in 2013 waar ams de limousines Mercedes 500 S /L en een BMW 750iL met een Tesla S vergeleek, duidelijke winnaar Tesla S, en alweer die Duitse autojournalisten die jarenlang steeds maar auto´s testen.

Dus zwaai nog maar verder met je wereldvreemd molentje, niemand gelooft jouw praat.

Overigens vergelijkt men beter limousines met mekaar of geen bonen met peren. Die Duitse journalisten kennen hun vak.

**
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...inen-vergleich

FAZIT

In unserem verkürzten Testschema bringen das Tesla Model S acht erste, ein zweiter und drei dritte Plätze ganz nach vorn, die neue Mercedes S-Klasse und der BMW 7er teilen sich Rang zwei. Neben dem cleveren Karosserie- und dem neuartigen Bedienkonzept begeistert vor allem der E-Antrieb – die Reichweite ist für ein E-Mobil enorm. Mercedes und BMW punkten mit erstklassigen Komforteigenschaften und hohem Sicherheitsniveau, ansonsten kommt ihnen der Tesla überraschend nahe.
Tesla S won 8 criteria van 12 (8 eerste plaatsen), verder 1 tweede plaats, en 3 derde plaatsen, globaal natuurlijk gewonnen.

Ik zal het maar niet verder vertalen anders wordt het te pijnlijk voor menige 20-eeuwse petrolhead, naja ieder zijn meug indien hij alweer eens een nieuw stinkend-lawaaierig-giftiger fossiel aanschaft. Leven en laten leven en ieder zijn smaak.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 11:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 11:43   #1063
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Die Tesla is een cadillac met de acceleratie van een ferrari ?
In feite zijn er maar twee Tesla Killers op de markt momenteel, dat is Porshe plugin Hybrid
en de BMW i8
Dus als je vergelijkt moet je toch best met de 'killers' vergelijken vind ik toch
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 11:48   #1064
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Elk bedrijf en elke particulier doet alles om zijn belastingen naar beneden te krijgen. De eerste Belg of onderneming die iets onderneemt om zijn belastingen naar boven te krijgen moet nog geboren worden.
Maar de opmerking is heel duidelijk: er bestaat geen fiskale constructie met wagens die u geld doet verdienen. Dus de eerste ondernemer die een auto koopt omdat het winstgevend is moet nog geboren worden. Dus een auto koop je omdat je die nodig hebt, en je rijdt met een auto rond omdat het een bepaalde oplossing is voor een mobiliteitsprobleem en case closed

Er bestaat geen enkele fiskale constructie die een auto van 120K goedkoper doet rijden dan ee nauto van 35k Dus de eerste ondernemer die beweert dat hij een Tesla koopt omwille van de fiskaliteit moet geboren worden.

Er bestaat geen enkele meerwaarde van een Tesla te rijden versus een Mercedes S. De eerste die beweert dat hij het doet voor de meerwaarde, dan is die meerwaarde gewoon de 'hype' waarde of de 'aandacht' waarde of de 'marketing' waarde. Ik ken persoonlijk 4mensen met een Tesla, en zij gaan gewoon over de tong omdat het een auto is met een 'buzz' gehalte.

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2015 om 11:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 11:50   #1065
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die Tesla is een cadillac met de acceleratie van een ferrari ?
In feite zijn er maar twee Tesla Killers op de markt momenteel, dat is Porshe plugin Hybrid
en de BMW i8
Dus als je vergelijkt moet je toch best met de 'killers' vergelijken vind ik toch
Dat zijn beide pluginhybrids die heel duidelijk (BMW i8) en minder groot zijn als de Tesla S.

Neen Paul, die ervaren autojournalisten vergelijken wel de best vergelijkbare wagens, ook in prestaties en acceleratie.


De Audi RS7 accelereert iets sneller als de Tesla S P85D moet ik je de cijfers p/c geven? (of ga je toch eens die pdf bekijken ?)
klik er eens op Paul en kijk naar de tijden van 0 tot 200 kmh:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf

Of zoek dan eens een vergelijkstest Paul van "je Tesla killers" en citeer de prestaties en vooral het totaal aan punten eens van je bonen die je met peren tracht te vergelijken...
aja die 2 auto´s die ge daar noemt zijn ook nog eens duurder als de Tesla S P85D, en accelereren minder goed dan de Audi RS7 of Tesla S, waar heb je het dus over?

Citaat:
Er bestaat geen enkele meerwaarde van een Tesla te rijden versus een Mercedes S. De eerste die beweert dat hij het doet voor de meerwaarde, dan is die meerwaarde gewoon de 'hype' waarde of de 'aandacht' waarde of de 'marketing' waarde. Ik ken persoonlijk 4mensen met een Tesla, en zij gaan gewoon over de tong omdat het een auto is met een 'buzz' gehalte.
Tja ervaren Duitse autojournalisten hebben duidelijk een andere opvatting van meerwaarde als jij en je 4 mensen...

19.08.2013: http://www.autozeitung.de/auto-vergl...inen-vergleich
26.05.2015: http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 12:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:08   #1066
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zijn beide pluginhybrids die heel duidelijk (BMW i8) en minder groot zijn als de Tesla S. Neen Paul, die autojournalisten vergelijken wel vergelijkbare wagens.
Of zoek dan eens een vergelijktest Paul en citeer de punten eens..
aja die 2 auto´s die ge daar noemt zijn ook nog eens duurder als de Tesla S.
Bane ze vergelijken gewoon acceleratie/prijs wagens.
Ik had wel de R8 in gedachten oeps
In principe denk ik niet dat iedereen permanent die autolaunch mode zit te gebruiken, want ik zou niet weten waar en wanneer je uw auto als een raket naar 100km/u moet sturen... Bij elk verkeerslicht kun je dat spelletje spelen. Great, de gemiddelde belg met een gemiddelde Golf staat gewoon stil versus die autolaunch...

Anderzijds, en daar gaat het over, is die Tesla een vierzitter en die Audi een tweezitter ? Dus dat is de grootste reden voor mij om te zeggen dat die Tesla in feite niet moet vergeleken worden met die audi. De enige dat hij moet vergeleken worden is die Porsche cayenne, de Porsche panamera, de Mercedes hybrid, de BMW hybrid, en alle hogere segment plugin hybrides waar je met 4 personen kunt mee vervoerd worden. En uiteraard klopt hij gewoon voor alle wagens in de acceleratie ... zijn concurrenten.

Maar vergelijk : kostprijs per kilometer aan verschillende snelheden 120 -130 -140 -150km/u
Vergelijk de RANGE van die voertuigen, en reken dan eens uit dat je om de 4uur een pauze neemt van 1 uur, terwijl je met een pluginhybride een pauzetje pakt van 30 minuten... Of dat half uur trek je dus af van de kostprijs van het voordeel van die gratis laadpalen...

Vergelijk eens gewoon een rit op de duitse snelweg aan 200km/.u....
Vergelijk eens gewoon het netwerk dieje hebt van duitse fabrikanten, en de gemiddelde 'onderhoudsproblemen'...



En de tweede reden dat je hem daarmee moet vergelijken is gewoonweg de fiskale behandeling en de verkoopcijfers... De plugin hybrides en elektrische wagens krijgen dezelfde fiskale voorkeur

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2015 om 12:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:09   #1067
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bane ze vergelijken gewoon acceleratie/prijs wagens.
GELUL !

Citaat:
Anderzijds, en daar gaat het over, is die Tesla een vierzitter en die Audi een tweezitter ?
Dus jij kent helemaal geen Audi RS7 als supersportieve A7 limousine 4-5 zitter met zeer ruime koffer ? Wat zit je dan hier opeens te lullen als je te lui bent een link aan te klikken ? Amai.







__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 12:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:17   #1068
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
GELUL !



Dus jij kent helemaal geen Audi RS7 ? Wat zit je dan hier opeens te lullen als je te lui bent een link aan te klikken ? Amai.
maar enfin micele
ik zat op de R8 te filosoferen

ALs ik u wPDF nu wat grondiger gelezen heb denk ik dat je de Tesla moet vergelijken met de hybrides zoals al aangeduid.

En nee het moet niet gaan over accelleratie , want zo'n waanzinnige cijfers wil niemand neerzetten in het normale verkeer.

Het moet gaan over
- comfort
- updatability
- rijplezier uitgedrukt in acceleratie, max speed, schakelplezier, motorische sonorisatie etc
- verbruik
- fiskaliteit
- 'GT wagen gevoeld' dus vooral reizen door europa
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:25   #1069
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar enfin micele
ik zat op de R8 te filosoferen
RS7

Citaat:
ALs ik u wPDF nu wat grondiger gelezen heb denk ik dat je de Tesla moet vergelijken met de hybrides zoals al aangeduid.
Maar de Duitse autojournalisten doen dat daar wel niet, nog eens.

Ik wacht nog altijd ! op je vergelijkende testen van jouw heel zware hybrides-limousines, maar ik weet al op voorhand dat de Tesla daar ook niet moet voor onderdoen, want die hybrides slepen nog meer gewicht mee.

Citaat:
En nee het moet niet gaan over accelleratie , want zo'n waanzinnige cijfers wil niemand neerzetten in het normale verkeer.
Daarover heb jij het enkel, ik niet. Ik heb het over alle criteria.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maarja allround punten geeft nu eenmaal dé doorslag hé.
Citaat:
Het moet gaan over
- comfort
- updatability
- rijplezier uitgedrukt in acceleratie, max speed, schakelplezier, motorische sonorisatie etc
- verbruik
- fiskaliteit
- 'GT wagen gevoeld' dus vooral reizen door europa
En wat staat er allemaal in die pdf RS7 versus Tesla S ?
Wat denk je dat die autojournalisten 3 weken en + 3000 km gedaan hebben ?



Hier Paul zelfs met punten uit onze Belgische Autogids, wel een oude test uit 12-2013:
http://www.autogids.be/autotests/ver...en-geweld.html

Geschreven door Tony Verhelle op 10.12.2013

ex-aequo
Citaat:
SCOREBORD Veiligheid Techniek Rijgedrag Binnenruimte Budget TOTAAL
1. Porsche Panamera 3.0 S e-Hybrid 16,00 18,00 18,00 14,00 12,00 15,60
2. Tesla Model S 85kWh Performance 14,00 18,00 16,00 16,00 14,00 15,60
voor wat het waard is:
Citaat:
Ons verdict

Hoewel ze zowat even groot zijn en zich duidelijk op hetzelfde publiek richten, kunnen twee gelijkaardige auto’s niet meer van elkaar verschillen als deze Porsche en Tesla. Sla je er het scorebord op na, dan zie je dat er geen winnaar is, omdat wat de Panamera meer te bieden heeft op het vlak van veiligheid en rijgedrag, hij weer verliest qua binnenruimte en budget, terwijl de twee auto’s qua techniek, hoe verschillend ook, elkaars evenknie zijn. Alles hangt er dan ook van af hoe je deze auto’s wilt gebruiken. Als pendelauto met standing voor verkeer in en om de stad kiezen wij altijd voor de Tesla. In deze verkeersomstandigheden is hij (ook budgettair) heer en meester en bovendien helt de groene balans hier duidelijk over in zijn voordeel. Ga je echter ook regelmatig langere afstanden achter de wielen krijgen, dan is de hybride Porsche de betere keuze, mede door zijn grotere veer- en zitcomfort en zijn nog iets plezantere rijgedrag. In elk geval is geen van de twee een ‘straf ’, daarvoor bieden ze allebei te interessante rijervaringen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 12:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:50   #1070
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en case closed
Niet waar. Ik ken wel enkele bedrijven die pareltjes van motoren kopen zonder er 100km mee te rijden.
Deze worden dan na enkele jaren aan zo goed als dezelfde prijs verkocht als hun nieuwwaarde.
Je kan zelf uitrekenen welke winst daarmee gemoeid is.

Het Tesla verhaal leek vergelijkbaar. Alleen vallen de prijzen op de tweedehandsmarkt flink tegen en wil zo goed als geen enkele particulier daar zijn zwart geld insteken. Dat de vroege investeerders zich vergist hebben en ipv grote winst nu een mager visje binnenhalen was te verwachten.
Het doet wel niets af aan de beweegredenen waarom in eerste instantie een Tesla werd aangekocht.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 12:54   #1071
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja ervaren Duitse autojournalisten hebben duidelijk een andere opvatting van meerwaarde als jij en je 4 mensen...
Jij moet volgens mij nog je eerste autojournalist tegenkomen.
Die schrijven met een fluwelen pen of ze krijgen geen auto meer om te testen.

De meerwaarde zullen we kunnen aflezen aan de prijzen op de tweedehandsmarkt. Die liegen niet.

Citaat van één van die mannen:
"Als pendelauto met standing voor verkeer "in en om de stad" kiezen wij altijd voor de Tesla.

Nu mag je hier eens even de afmetingen van zo'n Tesla neerschrijven en dan het woord stadsauto googlen. Ai... lieft geen veelvoud van A4 formaat...

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 november 2015 om 12:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 13:05   #1072
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet waar. Ik ken wel enkele bedrijven die pareltjes van motoren kopen zonder er 100km mee te rijden.
Deze worden dan na enkele jaren aan zo goed als dezelfde prijs verkocht als hun nieuwwaarde.
Je kan zelf uitrekenen welke winst daarmee gemoeid is.

Het Tesla verhaal leek vergelijkbaar. Alleen vallen de prijzen op de tweedehandsmarkt flink tegen en wil zo goed als geen enkele particulier daar zijn zwart geld insteken. Dat de vroege investeerders zich vergist hebben en ipv grote winst nu een mager visje binnenhalen was te verwachten.
Het doet wel niets af aan de beweegredenen waarom in eerste instantie een Tesla werd aangekocht.
vriendje: er is niemand, lees duidelijk niemand, die zwart geld stopt in een NIEUWE wagen.
Als je zwart geld wilt versassen doe je dat met een tweedehandswagen... door de inruilwaarde laag te factureren en de verkoopprijs in het zwart te onderhandelen.

Maar bon, Daelemans weet dat beter: de Tesla is mensen die zwart geld kwijt willen ??? Alo een auto dat je aftrekt betaal je niet in het zwart, stom kieken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 13:15   #1073
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vriendje: er is niemand, lees duidelijk niemand, die zwart geld stopt in een NIEUWE wagen.
Waar heb ik dat neergeschreven?
Met zwart geld worden dure tweedehandswagens en dure tweedehandsmotoren gekocht door de particulier.
Klein factuurke, auto en/of moto uit de boekhouding - grote som zwart geld in de zak van de ondernemer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 13:17   #1074
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
stom kieken.
Worden we grof?
Altijd een teken van zwakte.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 13:49   #1075
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Worden we grof?
Altijd een teken van zwakte.
Volledig mee akkoord. Op de man spelen is altijd een teken van zwakte.
Om argumenten en/of ervaringen moet het gaan!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 15:18   #1076
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het moet gaan over
- comfort
- updatability
- rijplezier uitgedrukt in acceleratie, max speed, schakelplezier, motorische sonorisatie etc
- verbruik
- fiskaliteit
- 'GT wagen gevoeld' dus vooral reizen door europa
Ik wacht nog altijd op een link van een degelijke vergelijkingstest van jou, nog aan´t zoeken naar jouw keuze?

Er is zelfs meer keus bijgekomen bij de Tesla S of van 3 (2013) naar 9 versies (2015) integendeel tot bepaalde plug-in-hybrides zoals de Panamera S E-Hybrid die niet of nauwelijks veranderd zijn, nog altijd 416 PK zie ik op hun website.

Tesla S heeft nu een prijsbandbreedte vanaf ~78k tot ~120k en van 420 tot 560 km NEDC-rijbereik, ook talrijke (software)updates zijn er intussen.

Het spreekt voor zichzelf dat iemand die enkel in Vlaanderen pendelt ook een goedkope 70 kW kan kiezen, en iemand die af en toe eens (veel) meer dan 400 km wil doen best nu een 90 kW kiest, natuurlijk is het Europees superchargernet minstens verdubbeld tov 2013 .
Toen autogids die Tesla S P85 testte einde 2013 (vorige post) waren er wslk nog geen superchargers in België..., en die 422 PK P-versie was ook nog begrenst op 210 kmh en al die rijhulpsystemen waren er toen ook nog niet). Ook aan de kleine wensen van Europese klanten zal wel intussen voldaan zijn (bvb middenconsole e.d.)

Tesla-PKs vanaf 320 PK (1 motor, RWD) tot 772 PK in theorie (2 motoren, AWD)
accupack van 70 kW - 85 kW - 90 kW... soit ieder zijn keuze... :
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s/ prijzen-specs
VERSIE RIJBEREIK (NEDC) PRIJS INCL. BTW
70 420 km 77.800€
70D 442 km 83.300€
85 502 km 88.800€
85D 528 km 94.300€
P85D 491 km 116.000€
90 532 km 92.100€
90D 560 km 97.600€
P90D 520 km 119.300€

Specs & prestaties
MODEL S VERSIE 70 70D 85 85D P85D 90 90D P90D P90DLUDICROUS
Batterijcapaciteit [kWh] 70 70 85 85 85 90 90 90 90
Aandrijving RWD AWD RWD AWD AWD RWD AWD AWD AWD
Rijbereik NEDC [km] 420 442 502 528 491 532 560 520 520
0-100 km/u [s] 5,8 5,4 5,6 4,4 3,3 5,6 4,4 3,3 3
Topsnelheid [km/u] 225 225 225 250 250 250 250 250 250
Vermogen [pk] 320 332 378 422 772 378 422 772 772
Koppel [Nm] NA NA 440 491 930 NA NA NA NA
Gewicht [kg] NA NA 2100 2239 2239 NA NA NA NA
http://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/ ook al de mogelijke opties

nog meer: http://www.teslamotors.com/nl_BE/models

... veel geluk bij het zoeken, ik wacht !
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 15:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 15:39   #1077
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op een link van een vergelijkingstest van jou, nog aan ´t zoeken ?
Je weet weer zeker niet wat doen? Verveling is het ergste wat een mens kan tegenkomen...heb ik me laten vertellen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 november 2015 om 15:40.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 15:55   #1078
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zal je maar overkomen dat er aan een supercharger 5 voor u staan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 16:02   #1079
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zal je maar overkomen dat er aan een supercharger 5 voor u staan.
5 wat? 5 vervelende mensen? Ach, ik kan je verzekeren, ik ben tot op heden nog geen enkele vervelende Tesla-eigenaar tegengekomen...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 16:42   #1080
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
5 wat? 5 vervelende mensen? Ach, ik kan je verzekeren, ik ben tot op heden nog geen enkele vervelende Tesla-eigenaar tegengekomen...
Wat bovendien onlangs getest is door autojournalisten die 3000 km door D aflegden in 3 weken, nooit een probleem gehad met bezette laadpalen van superchargerstations, # er waren steeds meerdere laadpalen vrij #., En naast kostenloos opladen was het gegarandeerd groene stroom.
(naja @ Mambo zal wel geen Duits begrijpen?)

Bron#, of uit post 1062: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1062
Citaat:
UNTERWEGS IM TESLA MODEL S 26.05.2015

Mehr als 3000 Kilometer waren wir mit dem Model S in knapp drei Wochen unterwegs. Der Weg führte uns quer durch die Republik – von München, wo wir den Testwagen abgeholt haben, zur Redaktion nach Köln, von dort ins Contidrom bei Hannover und weiter für die Fotoproduktion nach Hamburg. Anschließend ging es zurück nach Köln, wo sich der Ami im Alltag bewähren musste. Sie sehen, wir sind mit dem Tesla so verfahren wie mit einem ganz gewöhnlichen Auto mit Verbrenner. Die Reichweitenangst, die sonst bei E-Autos stets mitfährt, existiert im Fall des Model S nicht. Das liegt zum einen an der praxistauglichen Reichweite von rund 300 km bei flotter (im Test inkl. Volllastfahrt auf der Autobahn) und mehr als 400 km bei gemäßigter Fahrweise.

Zum anderen an der exakten Vorhersage der Restreichweite sowie an der Navigation, die die inzwischen 37 Supercharger-Stationen in Deutschland in die Routenführung einbezieht. # Stets waren mehrere Ladesäulen noch frei # , meist befand sich in direkter Nähe ein Café oder Restaurant, um sich während des Ladevorgangs, der in der Regel zwischen 30 und 60 Minuten dauerte, zu stärken. Und das Beste daran: Der Strom ist nicht nur kostenlos, sondern zu 100 Prozent aus regenerativen Energien gewonnen.

http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,2
En van goedkoop tanken gesproken bij de goedkopere fossiele stinkpompen heb je dan soms files van 1 kilometer en tot 2 uur wachttijd, het zal je maar eens overkomen @Mambo....

Citaat:
https://www.recklinghaeuser-zeitung....rt1000,1400099

Ganz anders das Bild an der Merveldtstraße. Hier stauten sich die Autos bis auf einen Kilometer Länge.


Stau vor der Tanke: Der Liter Super wechselte an der Merveldtstraße zwischenzeitlich für 74 Cent den Besitzer. Die Folge waren bis zu zwei Stunden Wartezeit.
Nog andere vbn:
https://www.google.be/search?es_sm=1....0.EVtS_nZws0I

Tanken voor 1 € de liter, alles wat je maar wilt ! alle daarheen LOL
Citaat:
Am Donnerstag kann jeder zwischen 15 und 16 Uhr an der Freien Tankstelle in Kirchzarten bei Freiburg für einen Euro tanken (Diesel, E10, Super)


http://www.mydealz.de/deals/tanken-1...reiburg-104308
Het zal je maar overkomen als men echt wat goedkoper (fossiel) wil tanken...

Of het voordeel dat enkel Tesla´s bij al die laadpalen van superchargers kostenloos mogen opladen; en het voordeel dat E-wagens allemaal *thuis �* xx cent/kWh kunnen opladen.
*
Citaat:
http://www.ecopower.be/prijsberekening.htm
Prijs (euro/kWh) 0.2477
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2015 om 17:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be