Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 13:53   #1081
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Aan iedereen, nogmaals, de thread hier heeft als titel: "op zoek naar werk". Kobaf en ik bereikten daarmee een voor alle partijen aanvaardbare compromis. Gelieve dus bij het thema te blijven a.u.b.
Mogen alle partijen dat aanvaardbare compromis kennen?

't Is wel tekenend dat U om een draad te mogen opstarten over werken een compromis moet sluiten met iemand die weigert te werken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 13:57   #1082
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

't Is wel tekenend dat U om een draad te mogen opstarten over werken een compromis moet sluiten met iemand die weigert te werken...
Laat toch weeral zien hoe klein de hersenen van spitsmuizen zijn hé
Oud 10 april 2006, 14:00   #1083
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
uw venijnige reactie bewijst alleen maar debbie dat iets in jou het ook moeilijk heeft met dat gescheld en verrader noemen van mensen die eerst strijdmakkers waren. Wake up en stop met ne leider te volgen. Voor mij is internetsnelweg dicht voor vandaag. Karma ik lees wel nog je postings over het onderwerp verder. succes ermee.
uw venijnige en slectief tegen mij gerichte reacties ( terwijl chipie hier niet anders doet dan mij persoonlijk aanvallen - maar daar zegt ge niks op omdat het in uw kraam past ) bewijzen dat ge afgunstig zijt omdat ge mij als leider (dictator ) v vws ziet en er niet tegen kunt dat debbie u niet meer blind als leidster volgt.

btw het zijt gij die haar in de steek gelaten heeft he
niet zij die u in de steek liet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 14:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 14:05   #1084

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar karma als ik zeg dat onze overheid zelf knelpuntberoepen in stand houdt,zelf creëert dan wil dat toch iets zeggen hé verantwoordelijkheden afschuiven op de rug van de kleine man hé
Goed, ben blij dat we het weer hebben over het thema.
Wat betreft je opmerking dat de overheid zelf die knelpuntberoepen in stand houdt: zoals je weet ben zit ik in de opvoedersbranche, is ook één van de knelpuntberoepen. Eerlijk gezegd zie ik niet hoe de staat dat nu in stand houdt, ik kan wel opnoemen wat de knelpunten zijn (wat betreft opvoeder dan) en die zijn veeleer te zoeken in de aard van het beroep zelf. Onregelmatige uurroosters, de aard van het werk, te grote problematiek van de jongeren .... is eerder een maatschappelijk gegeven volgens mij. De overheid zou er juist alle belang bij hebben dat deze problemen zich eerder niet voordoen. Ze hebben de laatste jaren dat beroep ook opgewaardeerd, wat dus in tegenstelling is met het systematisch in stand willen houden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 14:08   #1085
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat toch weeral zien hoe klein de hersenen van spitsmuizen zijn hé
Allee, legt U het dan eens uit...
Dan kan ik eens zien hoe groot de hersens van kiekens zonder kop zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 14:08   #1086

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Het was mijn voorstel om de titel te veranderen Chipie. Enige dat belangrijk is, is dat we het hebben over "op zoek naar werk". Al de rest zijn nevendiscussies die eigenlijk, als ze dan toch moeten worden gevoerd niet hier op hun plaats zijn en dan maar een andere weg moeten zoeken.
Oud 10 april 2006, 14:11   #1087
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
uw venijnige en slectief tegen mij gerichte reacties ( terwijl chipie hier niet anders doet dan mij persoonlijk aanvallen - maar daar zegt ge niks op omdat het in uw kraam past ) bewijzen dat ge afgunstig zijt omdat ge mij als leider (dictator ) v vws ziet en er niet tegen kunt dat debbie u niet meer blind als leidster volgt.

btw het zijt gij die haar in de steek gelaten heeft he
niet zij die u in de steek liet
nog een laatste dus:

uw respect voor Debbie druipt van die post af
jij gaat er dus echt van uit dat Debbie mensen blindelings volgt.

in de steek gelaten? welke stemmen uit je droomwereld fluisteren je dat in?

Chipie is verre van de enige die reageert op jouw posts en is ook verre van de enige die door jou en vaak ( helaas) ook door jouw volgelingen uitgescholden wordt. Ik heb absoluut geen behoefte om daaraan mee te doen.
ik vind het trouwens prachtig dat hier nog steeds enkele mensen het volhouden om jou irrealistische en vaak op frustratie terende redevoeringen en monologen te ontkrachten.
Oud 10 april 2006, 14:11   #1088
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
weet je wat er met zwarten gebeurde in zuid afrika die zich ten aanzien van de emancipatie van de zwarten profileerden zoals katy ?
Weet je wat er gebeurde met zij die zoals jullie ten strijde trekken?

Citaat:
Ze trokken daar een autoband over en staken die in brand. Als debbie ze dus alleen maar trut noemt dan kan het toch niet zo moeilijk zijn dat te relativeren . Tenslotte als ik zie hoe jij al tekeer gaat hier omdat je als rijke ook eens gestigmatiseerd wordt zou ik jouw eens in onze plaats willen zien en zien hoe je dan tekeer zou gaan.

Je overschat jezelf kobafje. Ik wordt hier nergens gestigmatiseerd. Je probeert het wel hoor, maar je faalt schromelijk...
Ik vind het gewoonweg gezellig om tegenstrijdigheden en ongerijmdheden in jouw discours aan te duiden, en jullie luchtballon door te prikken, niet meer niet minder
Wat jij over mij te zeggen hebt, laat me werkelijk koud
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 14:14   #1089
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
graag de quoot waar ik mij als woordvoerder zou opgeworpen hebben van alle armen.
Zoek een willekeurige post van jezelf op kobafje. Dit topic is de eerste keer dat je er op wijst dat je eigenlijk enkel spreekt voor een splintergroepje van 20-25 man. Tot hiertoe heb je jezelf steeds het allure van een woordvoerder voor armen aangemeten...

Citaat:
We steken evenwel niet onder stoelen of banken dat we met vws de ambitie hebben net zoals elke politieke belangenorganisatie om zoveel mogelijk armen te mogen vertegenwoordigen.
Begin dan maar eens aan ledenwerving...

Citaat:
Het eigenaarssyndicaat probeert ook zoveel mogelijk eigenaars te vertegenwoordigen. Als zij dat mogen waarom zouden wij dat dan niet mogen ? Weer ga je dus zonder het te beseffen uit van twee standen.
Heb ik je gezegd dat je dat niet mag? Het verschil met het eigenaarssyndicaat is dat zij effectieve leden vertegenwoordigen; jij slechts een fractie...
Oud 10 april 2006, 14:17   #1090

Standaard

Citaat:
Wat betreft je opmerking dat de overheid zelf die knelpuntberoepen in stand houdt: zoals je weet ben zit ik in de opvoedersbranche, is ook één van de knelpuntberoepen. Eerlijk gezegd zie ik niet hoe de staat dat nu in stand houdt, ik kan wel opnoemen wat de knelpunten zijn (wat betreft opvoeder dan) en die zijn veeleer te zoeken in de aard van het beroep zelf. Onregelmatige uurroosters, de aard van het werk, te grote problematiek van de jongeren .... is eerder een maatschappelijk gegeven volgens mij. De overheid zou er juist alle belang bij hebben dat deze problemen zich eerder niet voordoen. Ze hebben de laatste jaren dat beroep ook opgewaardeerd, wat dus in tegenstelling is met het systematisch in stand willen houden.
als ik mij niet vergis karma hebt gij geen diploma als opvoeder maar zijt ge met die job begonnen toen het diplomafetisjisme nog zo geen hoogtij vierde.

Nu ga ik ervan uit dat ge uw job goed doet aangezien ge intussen zijt opgeklommen tot hoofdopvoeder. Als ge het slecht deed dan zou men u wel hebben buitengesmeten denk ik. Daaruit wordt dus bewezen dat iemand zonder diploma best een goede opvoeder kan zijn.

wat er ook door bewezen wordt is dat de overheid dus wel een knelpuntberoep van uw sector heeft gemaakt door het diplomafetisjisme in te voeren he.

zelf zou ik die job ook wel kunnen doen - deed ook al heel wat ervaring op met kansarme jongeren en was ook een paar keer voogd. Maar rara ze zouden me niet aannemen daar he. Bij wie zit het probleem dan ? Bij mij of bij het diplomafetisjisme ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 14:18.
Oud 10 april 2006, 14:18   #1091
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
wat franck van den broecke bvb doet in samenwerking met de bedrijfswereld dat is pure agressiviteit tav alle werklozen door ze te stigmatiseren als luiaards. door sectoren die dat in wezen niet zijn uit te roepen tot knelpuntsectoren enz. Alles doet hij om maar een beeld te kunnen ophangen van de werklozen als luiaards. Dit alles om maar niet te moeten toegeven dat hij er gewoon niet in slaagt jobs bij te maken. Ga dus tegen hem zagen over agressiviteit. Maar dat durf je wss niet natuurlijk - of nee dat is het niet - je hebt zelf belang bij het in stand houden van het werklozenstigma. Jij bent hier dus degene die hier enkel spreekt voor eigen winkel. Het beeld dat jij van ons tracht op te hangen dat is pure agressieve demagogie !
Waarom begin je hier plots over iets anders te zeveren? Ik haal een probleem in jullie gedrag aan, en jij begint direct over een ander, kwestie van toch maar niet te hoeven stilstaan bij je eigen gedrag? Is dat te pijnlijk of te moeilijk?
Allusies maken over mijn motieven zal je trouwens niet veel verder helpen aan je eigen falen... Je kent me niet, dus zet jezelf niet voor aap en laat die assumpties maat achterwege.
Als je mijn reacyies trouwens pure demagogie vindt, dan is het voor jezelf wellicht eens handig om stil te staan bij het feit dat ik jullie een spiegel voor houd...
Oud 10 april 2006, 14:19   #1092
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel in ziekenhuizen en rusthuizen(rvt) staan duizenden mensen te springen om te mogen werken (verzorgende logistieke medewerkers).
Het verzorgend werk dat mensen nodig hebben in ziekenhuizen of rusthuizen kan perfect gedaan worden door die verzorgende of logistieke medewerkers samen met de verpleegkundige,enkel de staat erkent verpleegkundige.

Maar ik kan deze lijn doortrekken naar cipiers BV,te korten houden, en het is een knelpuntberoep.

Genoeg voorbeelden waar de staat zo een onzin in stand houdt!

Versta je het nu?
Oud 10 april 2006, 14:21   #1093
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
we steken ook de handen in eigen boezem. We doen dat echter natuurlijk niet op de manier dat jij dat zou willen. Lees mijn vorige postings maar eens terug aan katy. Daar wijs ik haar op onze verantwoordelijkheid als armen voor onszelf en alle armen ( het vb v pirard ) en alle armen van de toekomst.

en ook over deze schaamte had ik het in mijn psoting aan katy. het is net deze schaamte die de HOOFDOORZAAK is van het feit dat men de armen als groep klein kan houden. Er zal geen oplossing komen tenzij dat de armen deze schaamte overwinnen, de schaamte om te zijn wie ze zijn, zondermeer. Als assertieve arme is het mijn taak om zelf geen schaamte te vertonen teneiinde de anderen ertoe aan te zetten de schaamte ook te overwinnen. Door zelf hier beschaamd te gaan zijn omdat ik werkloos en arm ben ga ik daar niks aan kunnen veranderen.
Al bij stil gestaan dat ik het hier niet over schaamte omwille van armoede en werkloosheid heb? Ik heb het over plaatsvervangende schaamte voor de uitlatingen die jij hier doet en het beeld dat jij hier ophangt over een werkloze/een arme. Jij duwt ze net dat keurslijf in...
Oud 10 april 2006, 14:22   #1094
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
allee sfax en zeg nu zelf - met zo n mentaal minderwaardig geval als chipie wat moet je daar nu mee ?
Geen idee; moet ik er dan iets mee zijn?
Oud 10 april 2006, 14:35   #1095

Standaard

Citaat:
als ik mij niet vergis karma hebt gij geen diploma als opvoeder maar zijt ge met die job begonnen toen het diplomafetisjisme nog zo geen hoogtij vierde.

Nu ga ik ervan uit dat ge uw job goed doet aangezien ge intussen zijt opgeklommen tot hoofdopvoeder. Als ge het slecht deed dan zou men u wel hebben buitengesmeten denk ik. Daaruit wordt dus bewezen dat iemand zonder diploma best een goede opvoeder kan zijn.

wat er ook door bewezen wordt is dat de overheid dus wel een knelpuntberoep van uw sector heeft gemaakt door het diplomafetisjisme in te voeren he.

zelf zou ik die job ook wel kunnen doen - deed ook al heel wat ervaring op met kansarme jongeren en was ook een paar keer voogd. Maar rara ze zouden me niet aannemen daar he. Bij wie zit het probleem dan ? Bij mij of bij het diplomafetisjisme ?
andere jobs die ik in theorie zou kunnen doen ( en eigenlijk graag zou doen ) is leraar godsdient, zedenleer, geschiedenis (mits één en ander wat opfrissen ).

verder straathoekwerk, bij het ocmw, de vdab zelfs ( maar ja op dat vlak moet ik lut goossens bedanken ) of zelf bij het vlaams netwerk .
Oud 10 april 2006, 14:42   #1096

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat ik geen specifieke studies heb gedaan voor opvoeder is inderdaad waar. Ik had, op het moment dat ik er (toevallig trouwens) aan begon enkel mijn humaniora diploma en dat was voldoende. Niet voldoende om hoofdopvoeder te worden, daarvoor moest je een pedagogisch diploma bezitten (vroegere A1, weet niet hoe dat tegenwoordig noemt). Ik heb, zoals je weet dat diploma later gehaald omdat ik nu eenmaal hoofdopvoeder wou worden. Vandaag de dag kan je ook nog steeds terecht met een diploma hoger middelbaar en zelfs met een diploma lager middelbaar. De eisen (kwaliteit) zijn echter ondertussen wel gestegen waardoor het bijna niet meer realiseerbaar is voor iemand die enkel lager middelbaar heeft gedaan (alhoewel er wel zijn).
De betogingen van de witte woede, nu al weer een hele tijd terug, hebben hier steevast grote invloed op gehad.
Oud 10 april 2006, 14:46   #1097

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel in ziekenhuizen en rusthuizen(rvt) staan duizenden mensen te springen om te mogen werken (verzorgende logistieke medewerkers).
Het verzorgend werk dat mensen nodig hebben in ziekenhuizen of rusthuizen kan perfect gedaan worden door die verzorgende of logistieke medewerkers samen met de verpleegkundige,enkel de staat erkent verpleegkundige.

Maar ik kan deze lijn doortrekken naar cipiers BV,te korten houden, en het is een knelpuntberoep.

Versta je het nu?
beantwoord ik straks hoor duveltje. Ga nu eerst de schotelkes wassen en de keuken een beetje op orde leggen [SIZE=1](vermits ik in congé ben en mijn madam gaan werken is).[/SIZE]
Oud 10 april 2006, 14:50   #1098
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beantwoord ik straks hoor duveltje. Ga nu eerst de schotelkes wassen en de keuken een beetje op orde leggen [SIZE=1](vermits ik in congé ben en mijn madam gaan werken is).[/SIZE]
Ha zoooooooooo!!!!!!!!
Oud 10 april 2006, 15:38   #1099

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Versta je het nu?
nog eventjes niet over die cipiers, ok.
Eerst wat je er voor schreef
Eigenlijk kan je het een beetje vergelijken met opvoeders klasse 1 (diploma hoger onderwijs, pedagogische richting vereist), opvoeders klasse 2 (diploma hoger middelbaar vereist) en opvoeders klasse 3 (diploma lager middelbaar vereist). Die indeling in klassen zijn nu eenmaal de officiele termen.
In vele instellingen doen alle opvoeders allemaal ongeveer hetzelfde. Toch wordt de ene beter betaald dan de andere. Grote probleem is eigenlijk dat er toch een specifieke geschooldheid wordt gevraagd de dag van vandaag (alles wordt in doelstellingen, handelingsplannen gegoten) waarvoor toch een aantal specifieke opleidingen vandoen zijn. Daarvoor zijn er mensen vandoen die een bepaald inzicht hebben geleerd op school. Als er voldoende klasse 1 opvoeders zijn komt de klasse 2 en klasse 3 opvoeders vanzelf wel mee omhoog (wat betreft inzichten dan natuurlijk). Op het moment dat de lonen zouden worden gelijkgeschakeld beginnen automatisch de klasse 1 opvoeders zich niet serieus behandeld voelen. Waarom hebben ze dan drie of vier jaar naar school geweest als ze maar evenveel worden betaald als diegenen die deze opleiding niet heeft moeten volgen. En in feite hebben ze nog een beetje gelijk ook, vermits ze maar drie of vier jaar later zijn kunnen beginnen werken en dus die jaren geen loon hebben verdiend.
Oud 10 april 2006, 15:39   #1100

Karma's schermafbeelding

Standaard

fout

Laatst gewijzigd door Karma : 10 april 2006 om 15:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be