Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 14:59   #1081
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Eentje voor 't Quote archief...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:05   #1082
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stop toch eens met leuteren over je vrije meningsuiting enz! Juist daarom dat de islam en diegenen die dat achternalopen moeten aan banden worden gelegd
Dank voor de bekentenis maar we wisten 't al.
Oud 21 april 2010, 15:19   #1083
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, heeft "de VB-er" geen vrijheid van mening? in tegenstelling tot de rest van de Belgische bevolking.
Citaat:
Ik verdedig dit "zootje" niet; ik verdedig wel de vrije meningsuiting.
Maar blijkbaar mag dat niet. Dat is geleuter!
Om welke reden voelt U zich geroepen om de vrije meningsuiting te verdedigen?

Ik citeer U en breng een paar veranderingen aan:

Citaat:
Ja, heeft "dat zootje" geen vrijheid van mening? in tegenstelling tot de rest van de Belgische bevolking.
...dat U zich geroepen voelt om de vrije meningsuiting enkel en alleen voor hen te moeten verdedigen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:22   #1084
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eentje voor 't Quote archief...
Vergeet er niet bij te vermelden dat in islam (degenen die het hardst roepen om vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid), diezelfde vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid totaal onbestaande is!
Oud 21 april 2010, 15:23   #1085
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

...dat U zich geroepen voelt om de vrije meningsuiting enkel en alleen voor hen te moeten verdedigen?

Zeveraar , zoek maar verder in het archief .... woorden verdraaien en buiten hun context plaatsen ....zwak
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:43   #1086
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zeveraar , zoek maar verder in het archief .... woorden verdraaien en buiten hun context plaatsen ....zwak
23 April is hier een feestdag; 'San Jordi'.
De traditie wil dat de vrouw een boek koopt voor de man en de man een roos voor de vrouw.

Voor jou heb ik alvast dit boek:

Léés het een keer en zoek eens waar je 'vrije meningsuiting' en godsdienstvrijheid' kan terugvinden, en nee, niet het vers; "Jij jouw godsdienst en ik de mijne" want dat vers is geabrogeerd!
Voor artisjok:

Zo, en nu flink verder ijveren zodat iederéén vrije meningsuiting mag blijven behouden*!!

Laatst gewijzigd door SDX : 21 april 2010 om 15:59.
Oud 21 april 2010, 16:01   #1087
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik verdedig niet de vrije mening enkel en alleen voor hen.
Als er een verbod is van alle levensbeschouwelijke symbolen in het GO; geldt dit voor al het personeel en al de leerlingen. Niet?
Daarom voel ik mij geroepen om de vrije meningsuiting te verdedigen.

Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen de vrije mening willen opgeven om, een pestmaatregel te kunnen invoeren; om hun zicht te vrijwaren van dingen die hun irriteren, omwille van een ongebreidelde haat, ...

P.S. Als je iemand citeert en veranderingen aanbrengt is dit niet meer citeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:03   #1088
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom voel ik mij geroepen om de vrije meningsuiting te verdedigen.
Ook voor Siegfried verbeke?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:06   #1089
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Nog een...
Oud 21 april 2010, 16:10   #1090
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
23 April is hier een feestdag; 'San Jordi'.
De traditie wil dat de vrouw een boek koopt voor de man en de man een roos voor de vrouw.

Voor jou heb ik alvast dit boek:

Léés het een keer en zoek eens waar je 'vrije meningsuiting' en godsdienstvrijheid' kan terugvinden, en nee, niet het vers; "Jij jouw godsdienst en ik de mijne" want dat vers is geabrogeerd!
Voor artisjok:

Zo, en nu flink verder ijveren zodat iederéén vrije meningsuiting mag blijven behouden*!!

Geloof is vrije keuze en moet kunnen zolang het niemand schade toebrengt ? Welke schade krijgen wij als er iemand een hoofddoek wil dragen?

Je kan de bijbel , koran enz ... interpreteren zoals je zelf wil ....
Oud 21 april 2010, 16:17   #1091
Wisord
Banneling

Standaard

Hier een boek voor u .....

Laatst gewijzigd door Wisord : 21 april 2010 om 16:19.
Oud 21 april 2010, 16:26   #1092
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof is vrije keuze en moet kunnen zolang het niemand schade toebrengt ? Welke schade krijgen wij als er iemand een hoofddoek wil dragen?
Sinds wanneer mogen ze geen hoofddoek dragen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:37   #1093
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je kan de bijbel , koran enz ... interpreteren zoals je zelf wil ....
Misschien moet je eerder zeggen dat levensovertuiging vrije keuze is ( wat niet voor iedere ideologie waar is, soms wordt je als behorend tot een overtuiging geboren die je niet mag verlaten ) en moet kunnen zolang je niemand schade toebrengt.Dat betekent dat ook dat atheisten, ongelovigen gelijkwaardig zijn aan gelovigen.
Kun je dan niet zeggen dat wie anders beweert uit naam van zijn overtuiging schade toebrengt?
En kun je dan nog zeggen dat een ideologie die gelijkwaardigheid niet erkent van dezelfde orde is dan een ideologie die dit wel erkent?
Indien niet; worden symbolen die ongelijkheid uitdragen terecht als ongewenst gezien binnen openbare beroepen, onderwijs en werkvloer, indien een werkgever dit wenst, dus geen hakenkruizen, geen hoofddoeken, of andere symbolen die voor ongelijkheid staan.
Dat is juist een kwestie van respect voor de onderlinge diversiteit binnen deze cultuur.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:42   #1094
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet je eerder zeggen dat levensovertuiging vrije keuze is ( wat niet voor iedere ideologie waar is, soms wordt je als behorend tot een overtuiging geboren die je niet mag verlaten ) en moet kunnen zolang je niemand schade toebrengt.Dat betekent dat ook dat atheisten, ongelovigen gelijkwaardig zijn aan gelovigen.
Kun je dan niet zeggen dat wie anders beweert uit naam van zijn overtuiging schade toebrengt?
En kun je dan nog zeggen dat een ideologie die gelijkwaardigheid niet erkent van dezelfde orde is dan een ideologie die dit wel erkent?
Indien niet; worden symbolen die ongelijkheid uitdragen terecht als ongewenst gezien binnen openbare beroepen, onderwijs en werkvloer, indien een werkgever dit wenst, dus geen hakenkruizen, geen hoofddoeken, of andere symbolen die voor ongelijkheid staan.
Dat is juist een kwestie van respect voor de onderlinge diversiteit binnen deze cultuur.
Je verwart een beetje (on)gelijk met (on)gelijkwaardig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:46   #1095
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Hoewel in het Westen de islamitische wereld nog vaak beschouwd wordt als een monolithisch blok, is het zo dat een grote diversiteit van opinies bestaat, ook wat betreft het dragen van hoofddoeken.

Het debat daaromtrent gaf in Europa een staalkaart van belangen- en ideologische tegenstellingen, diversiteit in wetenschappelijke methodes, denkbeelden over laïciteit en religiositeit en dergelijke meer. Aan de verschillende reacties in enkele Europese landen op het ogenschijnlijk futiel fenomeen blijken oorzaken ten gronde te liggen die minder te maken hebben met de islam op zich dan met het gebrek aan coherentie in het bepalen van een standpunt bij de betrokkenen.
Oud 21 april 2010, 17:33   #1096
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, heeft "de VB-er" geen vrijheid van mening? in tegenstelling tot de rest van de Belgische bevolking.
Van mening wel, maar niet van meningsuiting.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:38   #1097
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet er niet bij te vermelden dat in islam (degenen die het hardst roepen om vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid), diezelfde vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid totaal onbestaande is!
Ge moogt ze niet plat walsen met gegronde argumenten want daar kunnen ze niet tegen. Dan worden ze bitsig. Dan ben je een zeveraar, bij gebrek aan tegenargumenten

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2010 om 17:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 17:39   #1098
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een boek voor u .....
De begrippen 'godsdienstvrijheid', 'vrijheid van meningsuiting' e.d. zijn al zo vaak misbruikt, zo ver uitgerekt, dat deze begrippen herleid werden tot holle frasen, idem dito voor 'racisme' enzomeer...

Uw boek is idd een 'aanrader'; Al eeuwenlang een 'GAST'vrij volk".

Mijn huis staat open voor iedereen, mijn deur staat open voor iedereen, mijn 'gasten' worden behandeld met alle égards die een 'gast' verdient, maar indien mijn 'gasten' de intentie hebben om van 'mijn' huis, 'hun' huis te maken, in 'mijn' huis de regels willen veranderen, de meubels willen herschikken, 'hun' regels aan mij willen opleggen, kortom; mijn 'gast'vrijheid willen misbruiken, houdt het op en gaat voor mij de deur onverbiddelijk dicht!

"Si fueris Romae..." weetjewel?
Oud 21 april 2010, 17:40   #1099
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moogt ze niet plat walsen met gegronde argumenten want daar kunnen ze niet tegen. Dan worden ze bitsig.
Dan gaan ze inderdaad hun superioriteit in het quote-archief neerpennen!
Oud 21 april 2010, 17:43   #1100
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
De begrippen 'godsdienstvrijheid', 'vrijheid van meningsuiting' e.d. zijn al zo vaak misbruikt, zo ver uitgerekt, dat deze begrippen herleid werden tot holle frasen, idem dito voor 'racisme' enzomeer...

Uw boek is idd een 'aanrader'; Al eeuwenlang een 'GAST'vrij volk".

Mijn huis staat open voor iedereen, mijn deur staat open voor iedereen, mijn 'gasten' worden behandeld met alle égards die een 'gast' verdient, maar indien mijn 'gasten' de intentie hebben om van 'mijn' huis, 'hun' huis te maken, in 'mijn' huis de regels willen veranderen, de meubels willen herschikken, 'hun' regels aan mij willen opleggen, kortom; mijn 'gast'vrijheid willen misbruiken, houdt het op en gaat voor mij de deur onverbiddelijk dicht!

"Si fueris Romae..." weetjewel?

Wat als uw gast hier een huis koopt en jij gaat bij hem de meubels herschikken ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be