![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan waren de wetten in het gebied 'slecht', maar nu zit je daar. Een ander volk heeft de meerderheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Duitse definitie: een staat voor het volk en tot voor kort had iedere Duitser ,waar ook ter wereld het recht om Duits staatsburger te worden. De Franse definitie: een staat voor de burgers en het staatsburger zijn is niet afhankelijk van het behoren tot een volk. In de praktijk was Frankrijk wel een staat voor de Fransen ![]() Als we het nu over natie-staten hebben ,wordt meetal de Franse definitie gebruikt en eigenlijk vermengd met de Duitse. In Nederland kan iedereen die de taal kent , is ingeburgerd en 5 jaar een verblijfsvergunning heeft , Nederlander worden. Het behoren tot het Nederlandse volk is geen criterium. Het is wel zo dat de taal van het Nederlandse volk de standaardtaal is ,die iedereen moet kunnen spreken. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 juli 2007 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sebiet gaat er btw een idioot langs komen die zegt dat ik het goed vind dat de Vlaamse randsteden verfransen of iets dergelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stropdrager heeft al geprobeerd maar 'k zou graag een eenduidige vraag krijgen op het volgende.
Ik weet dat het door mij geschetst is, hoor. Maar goed. Ik kan hier uit afleiden dat het onmogelijk is dat volkeren over staatsgrenzen heen fluctueren? Immers, iederen moet zich direct aanpassen aan het nieuwe woongebied, aan het overheersende 'volk'? Heb ik dat goed begrepen? Korter: Kunnen volkeren fluctueren over staatsgrenzen heen of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stropdrager : 13 juli 2007 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1087 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die op dat moment wel een minderheid is, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1090 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fluctureren mogen ze zoveel ze willen. Het gastland overwoekeren, zijn wetten aan hun laars lappen en het land daarna inpikken noem ik geen fluctueren meer.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juli 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tussen elke van je lijnen staat? Me dunkt dat je daar ruim antwoord op gekregen hebt.
![]() |
![]() |
#1094 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds zeg je dat een volk kán fluctueren over staatsgrenzen heen. (Die mogelijkheid laat je open.) Maar hoe kan een volk fluctueren als van zodra je een staatsgrens oversteekt je totaal en geheel aan de wetten van het gastland moet houden, zonder enige vorm van 'eigen' inbreng. En je moet zelfs opkrassen als je niet een persoon van dat volk onder dat volk wordt. Kun je dan eens uitleggen hoe je fluctuaties over staatsgrenzen kunt hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu heb ik een 'ja en nee'. Dus doen we nog even voort met het uitdiepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgique kregen we nu eenmaal Franstalige OVERheersers die tot op de dag van vandaag de taalwetten aan hun Franse botten lappen. Brussel IS namelijk bij wet tweetalig maar nergens wordt de taalwet zwaarder overtreden dan in Brussel. Toch wat het Nederlands betreft.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 juli 2007 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke van je vragen werden eigenlijk NIET beantwoord?
![]() |
![]() |
#1098 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het dus niet over de Belgische context, daar wil ik gerust later nog eens op terug komen. Ik heb het hier over een theorethisch perspectief over volksnationalisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar ik zeg niet dat je niet geantwoord hebt, hé.
'k vind het gewoon nog niet zo duidelijk.
![]() |
![]() |