Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2021, 16:05   #11141
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens na een lange periode een onverwachte pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten natuurlijk, en de overheid maatregelen neemt om deze pandemie zo goed mogelijk te bestrijden dan stijgen de jeremiades massaal op bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Wat erg, we kunnen (tijdelijk) niet meer op reis!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) niet meer naar de fitness!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) niet meer op café!!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) geen friet met een klats mayonaise gaan eten in de frituur!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) geen kennis of vrienden meer ontvangen!
Wat erg, zie mij nu rondlopen met dit masker op, dat trekt toch nergens op!
Wat erg, ik mag zelfs niet meer gaan zwemmen .
Wat erg, ik mag geen zelfs een ijsje meer gaan eten, dat is toch ongehoord!
En nu wilde ik juist die mooie film zien in de bioscoop en ontzeggen ze ons dit!
De politiekers deugen niet!
De politiekers zijn dictators!
We leven in een politiestaat!
Het fascisme is nabij!
De virologen deugen maar evenmin!
De virologen bepalen onterecht ons leven!
De virologen weten van niets!
De virologen zijn verkapte despoten!

En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: een door en door verwend nest bent u!
Er is maar één zaak die u allen verdient.
En dat is een dikke, meer dan dikke trap onder uw broek! Liefst een trap die u volgende week nog voelt.
Die oudjes zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens een pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten dan komen de dictators massaal naar buiten bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Ik wil niet op reis! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar de fitness! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar café! Dus jij ook niet.
Ik wil geen friet met een klats mayonaise gaan eten in de frituur! Dus jij ook niet.
Ik wil geen kennis of vrienden meer ontvangen! Dus jij ook niet.
Ik wil een masker dragen! Dus jij ook.
Ik wil geen ijsje meer gaan eten! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar de bioscoop! Dus jij ook niet.
De politiekers zijn dictators! Jij moet dat maar aanvaarden.
We leven in een politiestaat! Jij moet dat maar aanvaarden.
De virologen bepalen ons prive en openbaar leven! Jij moet dat maar aanvaarden.
De virologen zijn alwetend! Jij moet dat maar aanvaarden.
En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: door en door verwend bent u, uw leven wordt voor jou bepaald en dat wil je zo houden, voor iedereen!
En dat is een dikke, meer dan dikke trap onder uw broek! Liefst een trap die u volgende week nog voelt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 16:20   #11142
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Was het maar zo weinig.

Osb is nu 140% duurder dan 6 maanden geleden. Luchtkanalen zijn dit jaar al 80% gestegen. Ijzeren platen zijn haast verdubbeld in prijs wegens niet meer te leveren. Auto's kunnen niet meer gemaakt worden wegens geen chips.

De internationale economie is in de soep gedraaid en het zal nog heel lang duren voor alles terug normaal is.

Reken maar dat als de waanzin voorbij is, onze koopkracht een heel stuk meer dan 30% zal gezakt zijn.
Yep, cash is trash, maar als een 'expert' in De Morgen iets zegt zal het wel waar zijn zeker?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 16:22   #11143
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het maar zo weinig.

Osb is nu 140% duurder dan 6 maanden geleden. Luchtkanalen zijn dit jaar al 80% gestegen. Ijzeren platen zijn haast verdubbeld in prijs wegens niet meer te leveren. Auto's kunnen niet meer gemaakt worden wegens geen chips.

De internationale economie is in de soep gedraaid en het zal nog heel lang duren voor alles terug normaal is.

Reken maar dat als de waanzin voorbij is, onze koopkracht een heel stuk meer dan 30% zal gezakt zijn.
Hout is verdubbeld in prijs het laatste jaar, technisch materiaal niet leverbaar enzovoort. Ze verwachten komend jaar geen betering.
Oud 14 juni 2021, 16:32   #11144
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hout is verdubbeld in prijs het laatste jaar, technisch materiaal niet leverbaar enzovoort. Ze verwachten komend jaar geen betering.
Het viel mij op vorige week. 19€ voor een osb plaat in de gamma. Vorig jaar begin november: 7,8€.

Onze bejaarden lijken nog niet te beseffen hoeveel hun spaargeld en pensioen in waarde is gezakt, en nog zal zakken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 16:35   #11145
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het viel mij op vorige week. 19€ voor een osb plaat in de gamma. Vorig jaar begin november: 7,8€.

Onze bejaarden lijken nog niet te beseffen hoeveel hun spaargeld en pensioen in waarde is gezakt, en nog zal zakken.
Die hebben geen osb platen meer nodig! Dus jij ook niet.
Oud 14 juni 2021, 17:14   #11146
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die oudjes zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens een pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten dan komen de dictators massaal naar buiten bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Ik wil niet op reis! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar de fitness! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar café! Dus jij ook niet.
Ik wil geen friet met een klats mayonaise gaan eten in de frituur! Dus jij ook niet.
Ik wil geen kennis of vrienden meer ontvangen! Dus jij ook niet.
Ik wil een masker dragen! Dus jij ook.
Ik wil geen ijsje meer gaan eten! Dus jij ook niet.
Ik wil niet naar de bioscoop! Dus jij ook niet.
De politiekers zijn dictators! Jij moet dat maar aanvaarden.
We leven in een politiestaat! Jij moet dat maar aanvaarden.
De virologen bepalen ons prive en openbaar leven! Jij moet dat maar aanvaarden.
De virologen zijn alwetend! Jij moet dat maar aanvaarden.
En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: door en door verwend bent u, uw leven wordt voor jou bepaald en dat wil je zo houden, voor iedereen!
Wat heeft dit allemaal nu met 'oudjes' te maken? Wees maar zeker dat heel wat 'oudjes' op vakantie zouden gaat (en wellicht ook gaan) of op reis willen als het mocht. Tenminste toch in mijn familie en kennissenkring. En ze hebben het geld hiervoor ook nog, zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2021 om 17:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 18:48   #11147
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit allemaal nu met 'oudjes' te maken? Wees maar zeker dat heel wat 'oudjes' op vakantie zouden gaat (en wellicht ook gaan) of op reis willen als het mocht. Tenminste toch in mijn familie en kennissenkring. En ze hebben het geld hiervoor ook nog, zo te zien.
Voor wie zijn we dan in lockdown?
Oud 14 juni 2021, 18:51   #11148
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor wie zijn we dan in lockdown?
Dat is de vraag van 10 miljoen he.

Niet voor de oudjes want die zijn gevaccineerd. Niet voor de jongeren want die hebben er geen last van.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 19:07   #11149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag van 10 miljoen he.

Niet voor de oudjes want die zijn gevaccineerd. Niet voor de jongeren want die hebben er geen last van.
Voor de virologen natuurlijk, die willen hun dada. En de politiekers, want die hebben schrik dat als ze de virologen niet volgen, ze schuldig zullen zijn aan de eerste de beste gebroken pink.

De virologen willen hun vaccinale "groepsimmuniteit", iets waarvan ze vorig jaar beweerden dat het niet bestond, en waar men een zeveraar was als men stelde dat het onvermijdelijk was.

Bovendien zijn die onnozelaars nog altijd bezig met een FRACTIE VAN DE BEVOLKING voor vaccinale groepsimmuniteit, terwijl dat enkel maar zin heeft onder de volledige mixing hypothese van het SIR model.

Maar die virologen zijn er wel in geslaagd vele uiterst domme oudjes die al met de poepers zaten, en terecht gevaccineerd werden, te laten eisen dat anderen ook gevaccineerd worden, Joost mag weten waarom.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2021 om 19:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 19:49   #11150
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het maar zo weinig.

En allemaal om wat oude mensen met 7 medische problemen enige maanden langer te doen leven.
Oh wacht, ze gingen toch rap dood, met 20000, veelal besmet door personeel en een sinterklaas en met enige duizenden op befehl van de nazi's door de uitgeschakelde airco's tijdens de augustus hittegolf.
Oh, zelfs het uigangspunt is nog steeds onjuist - de nazi centrale planning wilde prijsstijgingen / inflatie terug aanzwengelen om hun monetaire diefstal terug wat gemakkelijker te maken, ipv balanstotalen, terug renteverschillen daartoe hanteren, dicht bij 0 is dat lastig.
Dus zo zie je hoe nietsontziend, gewetenloos de nazi bende is - ze hebben het opduiken (misschien zelfs uit een nazi lab) van deze nieuwe virusvariant daartoe uitgebuit, en zonder blikken en blozen de hele wereldeconomie gesaboteerd.

Om 1 eigen voorbeeld te geven: ik zit met een wat speciale fiets, en de enige plaats waar betreffende onderdelen te vinden waren, was in Engeland. Mijn kettingblad is versleten (haaievin vormige tanden) maar ze zijn op dit moment sinds een jaar niet meer leverbaar, de stock van de courantste dimensies is uitverkocht en geen uitzicht wanneer terug levering.
Ik kan het kettingblad niet omdraaien (de haaietanden werken de kettingschakels tegen bij loslaten, dus versnelde slijtage, omdraaien zou dat verhelpen en de andere minder gesleten tandflank slijten) omdat ik het kettingblad dan op de andere positie moet monteren waardoor het het frame zou raken.

Vrijdag ben ik genoopt geweest een oplossing te zoeken, en uiteindelijk heb ik de bladbouten kunnen vervangen door M10 bouten + moeren, De zeskantkoppen van de bouten pasten net tegen de stootranden van de spider van de crankarm. Zo zit het kettingblad nu omgekeerd, en kan ik misschien nog enkele maanden verder, in de hoop dat nieuwe alsnog geleverd worden tegen dan. En grote sleutel 17 meehebben, voor een fiets.
Had ik het begin 2020 geweten, ik ging er direct 5 of zo besteld hebben, maar ik was niet zeker over de kettinglijn / montage dus dacht ga 1 bestellen en als het lukt een voorraadje.
Maar toen kwamen de nazi's de economie saboteren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 14 juni 2021 om 19:51.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 20:00   #11151
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Yep, cash is trash, maar als een 'expert' in De Morgen iets zegt zal het wel waar zijn zeker?
Het gaat niet lang meer duren nu, de grondstoffenprijzen, en aandelenkoersen zijn copycats van 2007.
De nazi's willen eerst spaarders verlokken tot hogere prijzen betalen, dan crisis, waar de nazi's hun best gaan doen om maximaal paniek te zaaien, waarna ze op de hoogdag ervan, al roepende einde nog niet in zicht, spaarders verlokken tot laag verkopen, aan hen.
Ik ben benieuwd of ze nu wèl gaan durven spaargeld confisqeren (dat is waar hun "depositogarantie" op neerkomt).
Het is voor een reden dat ze alle moeite deden en doen om cash (echt cash, briefjes en munten) sparen erg lastig te maken / te limiteren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 21:11   #11152
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor de virologen natuurlijk, die willen hun dada. En de politiekers, want die hebben schrik dat als ze de virologen niet volgen, ze schuldig zullen zijn aan de eerste de beste gebroken pink.

De virologen willen hun vaccinale "groepsimmuniteit", iets waarvan ze vorig jaar beweerden dat het niet bestond, en waar men een zeveraar was als men stelde dat het onvermijdelijk was.

Bovendien zijn die onnozelaars nog altijd bezig met een FRACTIE VAN DE BEVOLKING voor vaccinale groepsimmuniteit, terwijl dat enkel maar zin heeft onder de volledige mixing hypothese van het SIR model.

Maar die virologen zijn er wel in geslaagd vele uiterst domme oudjes die al met de poepers zaten, en terecht gevaccineerd werden, te laten eisen dat anderen ook gevaccineerd worden, Joost mag weten waarom.
Verder begint dit toch wel erg gecoordineerd te lijken he:

https://twitter.com/BBCPolitics/stat...50684284690433
Oud 15 juni 2021, 10:58   #11153
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwende kinderen zijn het allemaal. Die niet meer op kunnen tegen een (tijdelijke) tegenvaller of tegenslag in hun luxeleventje en beginnen te grienen en te bleiten zoals verwende kinderen dit doen. Zo is het. Een dikke stamp onder hun broek, ja!
Wat heeft fascisme en beperken van vrijheden nu te maken met tegenslag? Iedereen moet wel eens tegenslagen verwerken in zijn/haar leven, maar dat is de issue hier niet hé. De issue hier is dat fundamentele burgerrechten met de voeten getreden worden. Voor de zoveelste keer hebt u de essentie van de discussie niet door.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 11:37   #11154
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad

Het is ook zo dat naarmate men meer en meer over die vaccins begint te weten, de zin of onzin kan opschuiven naar hogere of lagere leeftijd. Maar dat was van in het begin zo.

Ik zou in januari of zo geen spuit genomen hebben, omdat dat voor mij nog veel te ongekend was ; maar mocht ik 70 jaar geweest zijn, dan wel.

Ik begin het idee te krijgen dat het met die vaccinale immuniteit wel OK lijkt te zijn, tenminste, dat het er niet op lijkt dat men grote brokken maakt. Daarentegen ben ik toch wat geschrokken van de nevenwerkingen bij jongere mensen. Maw, zoals ik al een paar keer gezegd heb, voor mij is het niet normaal dat jongeren zo hevig reageren op die vaccins. Zelfs ik reageer er wat sterk op. Ik denk gewoon dat de dosissen te sterk zijn voor jonge mensen. Het is eigenaardig dat men daar niet meer naar kijkt.

Ik blijf erbij dat het not done is om mensen vaccins op te solferen waar zij zelf geen nut bij hebben. En ik zou denken dat als men graag zou hebben dat jongeren gevaccineerd zijn, men hen dan een vaccin moet aanbieden dat hen minder nadeel geeft, dan corona zelf. Dan is er tenminste een argument, ook al is het licht. U een ding doen nemen waar ge suffer van zijt dan de ziekte zelf is erover he.
Ik krijg donderdag mijn eerste injectie (Pfizer), na hoeveel dagen zou ik dan in elk geval beschermd zijn tegen zware ziekte en dood normaal?
Oud 15 juni 2021, 12:23   #11155
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Gevaar van klontvorming en verdwijning van witte bloedcellen?

https://www.youtube.com/watch?v=WnXNTOjL6zI
Oud 15 juni 2021, 12:30   #11156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik krijg donderdag mijn eerste injectie (Pfizer), na hoeveel dagen zou ik dan in elk geval beschermd zijn tegen zware ziekte en dood normaal?
1 - 2 weken.
Oud 15 juni 2021, 13:31   #11157
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1 - 2 weken.
Dank u dokter.
Oud 15 juni 2021, 14:00   #11158
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1 - 2 weken.
Een optimistische instelling is u niet vreemd.
Oud 15 juni 2021, 14:31   #11159
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dank u dokter.

Ik haal dat uit het originele Pfizer paper he:
figuur 3. Kijk vooral naar de inzet.

Je ziet dat het na 1 - 2 weken serieus begint af te vlakken bij de gevaccineerden. Meer moet dat niet zijn.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf nejmoa2034577.pdf‎ (754,1 KB, 411x gelezen)

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2021 om 14:32.
Oud 15 juni 2021, 14:40   #11160
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik haal dat uit het originele Pfizer paper he:
figuur 3. Kijk vooral naar de inzet.

Je ziet dat het na 1 - 2 weken serieus begint af te vlakken bij de gevaccineerden. Meer moet dat niet zijn.
Benieuwd hoe laag dat plateau nog zit nu. Minder ziek worden is ook al goed natuurlijk. Antistoffen heb je sowieso nodig.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juni 2021 om 15:02.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be