Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 15:06   #1101
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb jij dan enige indicatie dat men over confederalisme onderhandelt ???
Alvorens je een confederatie onderhandelt, moeten er wel twee of meerdere onafhankelijke staten zijn.
BWarrior is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:09   #1102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Alvorens je een confederatie onderhandelt, moeten er wel twee of meerdere onafhankelijke staten zijn.
in belgische context zou imho over confederalisme onderhandelen betekenen dat men vertrekt van een wit blad en de vraag stelt : "wat gaan we nog samen (federaal dus) organiseren, en wat niet ?"

al de rest zijn semantix.
Anna List is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:15   #1103
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vooral "ofzo's" denk ik.

In de eerste plaats doen ze daar aan "wetenschappelijk onderzoek".
En ik dacht nog wel dat ze daar vandaag vooral bezig waren met talkshows op TV en politieke kandidaturen. En de postjes in de welig tierende "onderzoeksinstituten" natuurlijk
fonne is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:21   #1104
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in belgische context zou imho over confederalisme onderhandelen betekenen dat men vertrekt van een wit blad en de vraag stelt : "wat gaan we nog samen (federaal dus) organiseren, en wat niet ?"

al de rest zijn semantix.
Je mag dat confederalisme noemen, maar daarom is het er geen.
BWarrior is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:24   #1105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Je mag dat confederalisme noemen, maar daarom is het er geen.
dat hangt ervan af welk statuut je het niveau dat de overblijvende samen-materie uitoefend geeft. de deelstaten zullen idd onafhankelijk zijn.
Anna List is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:30   #1106
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb jij dan enige indicatie dat men over confederalisme onderhandelt ???
Bedoelt ge dat hij toch al nog veel meer toegegeven heeft? En welke tegenprestatie van de Franstaligen staat daar al tegenover?
fonne is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:32   #1107
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet waar fonne,

Zelfs in de faculteit theologie worden de letterlijk aanschouwelijke infantiliteiten uit de bijbel met een korreltje zout genomen, wijselijk verzwegen of als niet relevant gecatalogeerd.

Ga wat mee met je tijd.
Ik denk vooral dat jij wat achterloopt en nog leeft in de jaren stillekes zo rond de jaren 1960 toen met dacht dat men de bijbel als een sprookjesboek kon afdoen zonder enige historische relevantie.
fonne is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:33   #1108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En ik dacht nog wel dat ze daar vandaag vooral bezig waren met talkshows op TV en politieke kandidaturen. En de postjes in de welig tierende "onderzoeksinstituten" natuurlijk
Weet je wat: bezoek de universiteit eens. Jouw beeld van een universiteit is gevormd door de media.
Praat eens met studenten, proffen in Leuven, ga niet naar Brussel of Gent, dat is veel te minnetjes voor jou.

Wie weet krijg je wel zin om iets bij te leren en je kinderbijbel weg te gooien.
Another Jack is offline  
Oud 11 augustus 2010, 15:34   #1109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Elke vierkante meter in ons land maakt deel uit van België.

Wat voor woordengespinsel is dat nu weer ?
Precies, u begrijpt me niet. Uw imperialistische denkpatronen zitten in de weg van enige realiteitszin.
Oud 11 augustus 2010, 15:36   #1110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
en dan verkiezingen waarbij BDW moet zeggen: ja, ik wilde wel maar het moest via de gemeenschappen en niet via de geweesten;

slechts een handvol VL die nog zullen kunnen volgen en zullen denken: BDW dus ook een zeveraar.
En dus zal de Vlaming volgende kiezing massaal op de BUB stemmen...

En dan is alles peis en vree in de grote Franstalige natie die Belgie is.

Hoop doet leven!
Oud 11 augustus 2010, 15:56   #1111
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Leugenaartje. Kom nog eens terug als ge een citaat van mij vindt waarin ik beweer dat de gemeenschappen geen deelstaten zijn.
Ofwel ben je echt dom, of je bent hier weer een gigantische stropop aan het bouwen. Vertel eens waar ik beweer dat jij gezegd hebt dat de gemeenschappen geen deelstaten zijn Ik zie alleen iets over jouw overgewicht voor de status van het gewest Brussel.

Citaat:
"Deelstaat" komt ook niet in de grondwet voor, maar toch heeft België er.
Inderdaad, de twee grote Gemeenschappen zijn deelstaten.

Citaat:
Heb je mijn berichten wel gelezen? Ik zeg hier al de hele tijd dat het onderscheid tussen "volwaardige" en "niet-volwaardige" deelstaten dat jij hier al de hele tijd zit te maken irrelevant is. Het fundamentele verschil tussen de Vlaamse en de Franse Gemeenschap enerzijds, en het Brussels Gewest anderzijds, is dat die gemeenschappen geen duidelijk omschreven territorium hebben en dat ze niet alle Brusselaars vertegenwoordigen. Het Brussels Gewest voldoet wel aan die beide criteria: zij is bevoegd voor alle Brusselaars, vertegenwoordigt ook alle Brusselaars, en heeft een duidelijk omschreven grondgebied.
Ja man, ik kan lezen, en je kan dat nog honderdduizend keer schrijven, de waarheid is dat de Franstalige en de Vlaamse Gemeenschap een zeer duidelijk omschreven territorium hebben, zijnde de som van hun respectief eentalig taalgebied + het gemengde taalgebied Brussel. Dat die elkaar overlappen is een ander paar mouwen, daar gaan de discussies over. Maar je kan dat niet wegmoffelen door dan maar te gaan zeggen dat Brussel een volwaardige deelstaat zou zijn. Het gewest vertegenwoordigt overigens geen enkele Brusselaar, het beheert immers alleen de niet-persoonsgebonden materies. Hoe kan je nu in godsnaam zo idioot zijn om dan te zeggen dat alleen het gewest Brussel de personen (genaamd Brusselaars) zou kunnen vertegenwoordigen, als ze er geen enkele, maar dan ook geen enkele bevoegdheid over die personen uitoefent? Goed, de vuilbakken zijn Brussels, die mogen ze hebben, de personen niet

Citaat:
Jij blijft hier maar zagen over "constitutieve autonomie" als criterium, maar waarom zou dat criterium belangrijker zijn dan de twee criteria die ik hierboven beschreef? Op die vraag heb je tot hiertoe nog geen antwoord gegeven.
Omdat, zoals hierboven blijkt, van heel jouw argumentatie niets overblijft.
Een opgeblazen ballon, gebaseerd op één zinnetje uit één opinie uit een verslag van een éénmalige commissie, gekoppeld aan een compleet verkeerde visie op het belang van het Gewest Brussel.

Citaat:
Blijf maar de essentie van mijn berichten negeren.
Blijf maar de essentie van mijn berichten negeren.

Citaat:
Komende van jou is deze beschuldiging echt te belachelijk.
Komende van jou is deze poging om iemand belachelijk te maken echt te belachelijk.

Citaat:
En ik zeg u wat de uitkomst zal zijn.
Mijn kristallen bol is beter geslepen.

Citaat:
Ge zoudt al eens kunnen beginnen met te doen alsof de mening van de Brusselaar u interesseert in plaats van constant te verkondigen dat Brussel niet te kiezen heeft en verplicht moet worden zich bij Vlaanderen aan te sluiten. Met honing vangt ge meer vliegen dan met azijn.
Van zodra het zo ver komt dat er een internationale commissie over moet oordelen zullen de Brusselaars inderdaad niet veel meer te kiezen hebben. Ze zouden dus beter vooraf een keertje een rationeel doordachte keuze maken.

Citaat:
Well duh, natuurlijk is er een verschil tussen wat de Romeinen verstonden onder "uti possidetis" en wat de Badinter-commissie daaronder verstaat. Dan nog blijft het feit dat de Badinter-commissie beide termen door elkaar gebruikte, als synoniemen.
Well duh, natuurlijk heb je nu ook door dat er een verschil is. Terwijl je voorheen wel degelijk de fout inging door maar al meteen aan te nemen dat wat vandaag de grenzen zijn, ook de rechtsgeldige grenzen zouden zijn. Zoals gezegd: agressie kan niet beloond worden.

Citaat:
Correctie: het enig denkbare eindresultaat.
Correctie het slechts denkbare eindresultaat als je naar onderhandelingen trekt met voorstellen waar al vooraf meer toegevingen in gedaan zijn aan de andere partij dan er ooit gevraagd zouden worden. Vandelanotte-doctrine dus.

Citaat:
Ik wil Brussel niet verliezen, wilt ge nu eens eindelijk ophouden met zo'n leugens te verspreiden? Ik heb enkel een probleem met uw voorstellen, die lijken mij namelijk de beste garantie om Brussel definitief kwijt te spelen.
Nee, je bent het al kwijt. In gedachten toch. En dat stemt je blij, want wat je al kwijt bent kan je achteraf niet meer verliezen. Goed voor de gemoedsrust van de bangerik. Ik zie trouwens niet in hoe mijn "voorstellen" de beste garantie zijn om Brussel definitief kwijt te geraken, als ik het alleen heb over een "standpunt" dat Vlaanderen dient in te nemen bij een internationale conflictbemiddeling. Dan gaat het hard tegen hard. Dat jij daar niet tegen kan en Brussel al lang kwijtgespeeld bent, ja dat is jouw probleem.
fonne is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:09   #1112
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dus zal de Vlaming volgende kiezing massaal op de BUB stemmen.
Ga ik dat dan kunnen doen? Of is het zoals laatste keer: keuze tussen verdere splitsing en nog verdere splitsing.
pajoske is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:12   #1113
Geert C

Standaard

Fonne, ik denk dat het nu wel voldoende duidelijk is voor de lezers van dit forum dat jij draait en kronkelt maar geen antwoorden hebt.

Mijn taak is dus volbracht.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:14   #1114
Shadowke

Standaard

Citaat:
Fonne, ik denk dat het nu wel voldoende duidelijk is voor de lezers van dit forum dat jij draait en kronkelt maar geen antwoorden hebt.

Mijn taak is dus volbracht.
correctie Geert C: die draait en kronkelt zijn de ultrabelgicisten zoals jij.
fonne heeft het aan het rechte eind.

Brussel zelf heeft niets te beslissen bij splitsing belziek (dan houdt de grondwet op te bestaan) want een stad heeft geen zelfbeschikkingsrecht.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 11 augustus 2010 om 16:15.
Shadowke is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:15   #1115
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
correctie Geert C: die draait en kronkelt zijn de ultrabelgicisten zoals jij.
Weet jij ondertussen al welke bepaling van het internationaal recht enclaves verbiedt?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:16   #1116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het is juist Speurneus die laat uitschijnen dat een Vlaamse nationaliteit een te zware last voor hem zou zijn...
oeps sorry
Oud 11 augustus 2010, 16:16   #1117
Shadowke

Standaard

Citaat:
Weet jij ondertussen al welke bepaling van het internationaal recht enclaves verbiedt?
ik denk meer dat dat een europese regel is.
ik heb er al naartoe gezocht maar nog niet gevonden.
indien anderen het wel vinden: gelieve het dan te posten.
Shadowke is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:17   #1118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik denk meer dat dat een europese regel is.
ik heb er al naartoe gezocht maar nog niet gevonden.
indien anderen het wel vinden: gelieve het dan te posten.
Bruxelles zal zijn eigen regels wel stellen als het nodig is.
azert is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:19   #1119
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn eigen ordonnanties?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 augustus 2010, 16:19   #1120
Shadowke

Standaard

Citaat:
brussel heeft niets te zeggen want brussel heeft geen zelfbeschikkingsrecht.
als het je ni aanstaat: Parijs zal je met open armen ontvangen maar Brussel blijft waar het is, een Vlaamse stad!
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be