Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2011, 17:38   #1101
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
voor alle kwetsbare weggebruikers : Opgepast BUS !

De wereld mijn dorp.

Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?

Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s.
In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn.
Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht.
Ik stel voor om zo weinig mogelijk auto’s te produceren om geen ongevallen te veroorzaken en om gezonde lucht te kunnen in-ademen.

En voor de speel mannen:

Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling enz.

Auto Files: het ergste moet nog komen:

§ Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
§ Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
§ Nu al staat er niet zelden 700 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
§ De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
§ De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
§ Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs van dit verkeersinfarct in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
§ De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend.
§ Laten we nog zwijgen over de oorlogen om petroleum enz, voor dit massavernietigingvehikel.

Liberalen:

Het privaat vervoer promoten door het openbaar vervoer af te breken, dit is een spel dat de liberalen al lang spelen.
Elke dag 700 km in files staan met privaat auto’s is veel crimineler, het kost fortuinen aan brandstof, sleet, milieu, vrije tijd, stress, te laat bij de kinderen enz.
Liberalen blijven het zorgenkind, ze hebben de totale planeet leeggestolen!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 18:07   #1102
corse
Banneling

Standaard

(Belga) Van de huidige 27 Europese lidstaten zijn er acht verantwoordelijk voor 76 procent van het totale aantal Europese verkeersdoden, of 26.238 van de 34.500 dodelijke slachtoffers in 2009.
Dat meldt mobiliteitsorganisatie Touring woensdag op basis van een onderzoek van de Europese Commissie en de Internationale Automobielfederatie FIA.

http://www.verkeerspro.nl/special/20...ter-het-stuur/
Oud 22 februari 2011, 18:37   #1103
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Haal bedrijfswagens uit de files en de werkende mens zou terug met de auto naar't werk kunnen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 19:27   #1104
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De wereld mijn dorp.

Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?

In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn.
Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht.
Ik stel voor om zo weinig mogelijk auto’s te produceren om geen ongevallen te veroorzaken en om gezonde lucht te kunnen in-ademen.
Volgens Vlaamse en Nederlandse studies:

Citaat:
http://www.tmleuven.be/project/autoe...port170408.pdf
page 73

De gemiddelde auto en gemiddelde bus verbergen echter een meer genuanceerde realiteit. Een benzine en een LPG-auto zijn veel properder dan een dieselwagen en ook properder dan een dieselbus.

De benzinewagen is op de fiets na het properste vervoermiddel.

Dit komt omdat de verbranding van diesel (in een auto en een bus) steeds gepaard gaat met de uitstoot van fijn stof en NOx. Dankzij nieuwe technologieën, dieselfilters, slaagt men er bij de nieuwe dieselwagens al in om de uitstoot van fijn stof aanzienlijk te beperken.

Vanaf september 2009 zal de Europese EURO5-norm voor personenwagens deze technologie verplicht maken op alle nieuw verkochte wagens zodat de uitstoot drastisch beperkt zal zijn.
De dieselwagen is dan bijna zo proper als de benzinewagen.

In een de sectie over uitlaatmaatregelen gaan we dieper in op de spectaculaire daling van emissies van voertuigen dankzij de EURO-normen.
En afstandsgerelateerd is de personenauto veel veiliger als bus (1,5 �* 2 x) en tram (3 �* 4 x), zelfs als men met de gemiddelde bezettingsgraad van passagiers rekening houdt.

Neemt men enkel de afgelegde voertuigkilometers is de bus/tram... lees het gewoon hieronder:
page 1 van 5
Citaat:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...ar_vervoer.pdf
Hoe groot is het probleem?
...
...

Door het aantal afgelegde voertuigkilometers van personenauto's, bussen en trams te relateren aan het aantal ongevallen of slachtoffers, bereken je het ongevallen- resp. slachtofferrisico. Het blijkt dat er per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop (doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met een tram 12 keer zoveel. Voor dodelijke ongevallen zijn deze verhoudingen nog ongunstiger: bij ongevallen met een bus 15 keer zoveel en bij ongevallen met een tram 57 keer zoveel dodelijke ongevallen als bij ongevallen met een personenauto.
Er vallen 8 maal meer doden bij privé-ongevallen als bij "het autorijden".
Ander ongevallen zoals arbeids- en sportongevallen niet inbegrepen.

Citaat:
http://www.nationaalkompas.nl/gezond...en-samengevat/

Privé-ongevallen zijn de meest voorkomende ongevallen

Privé-ongevallen komen in vergelijking tot bijvoorbeeld verkeersongevallen of arbeidsongevallen veel voor (1,2 miljoen medisch behandelde slachtoffers per jaar) en kennen een hoge sterfte (2.400 doden per jaar). Onder privé-ongevallen verstaan we alle ongevallen voor zover het géén arbeids-, verkeers- of sportongeval betreft. Het gaat vaak om letsel dat is opgelopen in of om het huis, in openbare gebouwen, op straat of tijdens vrijetijdsbesteding.

Er overlijden gemiddeld 1.300 vrouwen en 1.100 mannen per jaar door een privé-ongeval. Nederland steekt met letsels en doden door privé-ongevallen gunstig af bij de rest van de Europese Unie.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2011 om 19:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 20:06   #1105
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Belga) Van de huidige 27 Europese lidstaten zijn er acht verantwoordelijk voor 76 procent van het totale aantal Europese verkeersdoden, of 26.238 van de 34.500 dodelijke slachtoffers in 2009.
Dat meldt mobiliteitsorganisatie Touring woensdag op basis van een onderzoek van de Europese Commissie en de Internationale Automobielfederatie FIA.

http://www.verkeerspro.nl/special/20...ter-het-stuur/
Dat is relatief weinig, en elk jaar vallen er minder doden ondanks dat de verkeerskilometers nog steeds toenemen.

Men had natuurlijk minder verkeersdoden verwacht.
De EU-27 wou een halvering van de verkeersdoden van 2001 dat is na 10 jaar niet helemaal gelukt.
http://ec.europa.eu/transport/roadsa...mo_rsap_de.pdf
kijk vooral eens naar de grafiek onderaan page 4.
De vrijdagnacht- en zaterdagnacht- doden bij jonge bestuurders tussen 18 en 25.
Citaat:
Zahl der in einem Jahr Getöteten zwischen 18 und 25 Jahren in Abhängigkeit vom Unfallzeitpunkt
Tja, investeren in verkeersveiligheid is ook een kwestie van geld én aanwenden van ervaren deskundigheid. Veel EU landen hebben er geen geld voor... of willen er niet genoeg aan besteden...

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2011 om 20:16.
Oud 22 februari 2011, 20:30   #1106
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is relatief weinig, en elk jaar vallen er minder doden ondanks dat de verkeerskilometers nog steeds toenemen.

Men had natuurlijk minder verkeersdoden verwacht.
De EU-27 wou een halvering van de verkeersdoden van 2001 dat is na 10 jaar niet helemaal gelukt.
http://ec.europa.eu/transport/roadsa...mo_rsap_de.pdf
kijk vooral eens naar de grafiek onderaan page 4.
De vrijdagnacht- en zaterdagnacht- doden bij jonge bestuurders tussen 18 en 25.

Tja, investeren in verkeersveiligheid is ook een kwestie van geld én aanwenden van ervaren deskundigheid. Veel EU landen hebben er geen geld voor... of willen er niet genoeg aan besteden...
Er vallen 8 maal meer doden bij privé-ongevallen als bij "het autorijden".
Ander ongevallen zoals arbeids- en sportongevallen niet inbegrepen.

Het gaat om het verschil tussen collectief vervoer en individueel privaat vervoer, niet onnozel doen liberaaltje.
Oud 22 februari 2011, 20:38   #1107
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om het verschil tussen collectief vervoer en individueel privaat vervoer, niet onnozel doen liberaaltje.
wtf`?

Lees mijn betreffende post(s) daarover dan hé sossewietje.

Mss moet je daarvoor een of een paar posts teruggaan.

Individueel privaat vervoer is veel veiliger als collectief vervoer.

Citaat:
Door het aantal afgelegde voertuigkilometers van personenauto's, bussen en trams te relateren aan het aantal ongevallen of slachtoffers, bereken je het ongevallen- resp. slachtofferrisico. Het blijkt dat er per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop (doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met een tram 12 keer zoveel. Voor dodelijke ongevallen zijn deze verhoudingen nog ongunstiger: bij ongevallen met een bus 15 keer zoveel en bij ongevallen met een tram 57 keer zoveel dodelijke ongevallen als bij ongevallen met een personenauto.
Gesnopen of blind ?

Citaat:
De wereld mijn dorp.

Zie mijn post

Citaat:
En voor de speel mannen:

Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling enz.
Onnozele puberale praat, verdient geen reactie

Citaat:
Auto Files: het ergste moet nog komen:

§ Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
§ Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
§ Nu al staat er niet zelden 700 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
§ De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
§ De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
§ Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs van dit verkeersinfarct in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
§ De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend.
§ Laten we nog zwijgen over de oorlogen om petroleum enz, voor dit massavernietigingvehikel.
Ook onnozel en enorm overdreven, 80 % van de autobestuurders kennen amper strukturele file.

Citaat:
Liberalen:

Het privaat vervoer promoten door het openbaar vervoer af te breken, dit is een spel dat de liberalen al lang spelen.
Elke dag 700 km in files staan met privaat auto’s is veel crimineler, het kost fortuinen aan brandstof, sleet, milieu, vrije tijd, stress, te laat bij de kinderen enz.
Liberalen blijven het zorgenkind, ze hebben de totale planeet leeggestolen!
Irrelevant en fel overdreven.
Ge denkt enkel in spitsuren op bepaalde knelpunten, en vergeet ook nog de andere 90 % van de tijd.

Be heeft 153.000 km verharde wegen, en gij maakt U druk als er soms eens 300 km file staat op een autosnelweg.

Psss overdrijven maakt alleen maar ongeloofwaardiger, alhoewel ik weet dat de recordfile door weersomstandigheden in ons achterlijk land zelfs meer als 900 km was.

En dan ? Vallen politiekers erover ? Neen .
Wie dan wel ? Die het openbaar vervoer moeten lei(ij)den (extra fout) mss ?
Waarom zou een privé persoon of familie zich dat dan aantrekken ?
Kunnen ze er iets aan veranderen ?
Ja, enkel hoe zij mobiliteit en veiligheid zien.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2011 om 20:55.
Oud 22 februari 2011, 20:41   #1108
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Gisteren reed een range rover me bijna omver in brussel... het mannetje stond op groen, en het licht op rood.

Toen ik met gebalde vuist nog nariep stopte deze range rover, en stapte er 4 marrokanen uit waarvan 1 met een baseball bat.

Na wat getier in arabisch reden ze voort, en dat was jammer want mijn laatste knokpartij is al even geleden.

Hadden ze die wagen niet, bleef ik niet met het gevoel zitten een verloren kans te hebben gehad
Oud 22 februari 2011, 20:55   #1109
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Gisteren reed een range rover me bijna omver in brussel... het mannetje stond op groen, en het licht op rood.

Toen ik met gebalde vuist nog nariep stopte deze range rover, en stapte er 4 marrokanen uit waarvan 1 met een baseball bat.

Na wat getier in arabisch reden ze voort, en dat was jammer want mijn laatste knokpartij is al even geleden.

Hadden ze die wagen niet, bleef ik niet met het gevoel zitten een verloren kans te hebben gehad
Volgens Micele kan dat niet, het was een bus of tram!
Oud 22 februari 2011, 20:59   #1110
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Micele kan dat niet, het was een bus of tram!
Nie te fel bleiten hé. Dan produceert ge meer CO2.

Ik denk 4 maal meer als dat ge niet bleit.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2011 om 21:01.
Oud 22 februari 2011, 21:15   #1111
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Nie te fel bleiten hé. Dan produceert ge meer CO2.

Ik denk 4 maal meer als dat ge niet bleit.
Probeer eens Nederlands te schrijven ik begrijp uw Limburgs niet!
Oud 24 februari 2011, 10:39   #1112
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ben je zeker?
Jawel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 17:12   #1113
eno2
Banneling

Standaard

De EU gaat tegen 2050 alle diesels en benzinevoertuigen uit de centra bannen en afstanden van meer dan 300 km zullen met de trein moeten gebeuren.

Daarmee wordt de autohaat mainstream.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:52   #1114
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De EU gaat tegen 2050 alle diesels en benzinevoertuigen uit de centra bannen en afstanden van meer dan 300 km zullen met de trein moeten gebeuren.

Tegen die tijd is er waarschijnlijk geen diesel of benzine meer te verkrijgen...
Ze zijn wel vooruitziend...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:59   #1115
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

In deze wereld willen wij wonen!

De industrie minimaliseren en relativeren tot enkel de productie van duurzame noodzakelijke consumptie! (zin, onzin, waanzin!)

In deze wereld willen wij wonen! (Zetel achteruit, vol scherm en geniet!)

Enya - Wild Child & Caribbean Blue [Tropical HD]
http://www.youtube.com/watch?v=q1vdI...eature=related
Oud 5 april 2011, 08:17   #1116
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze wereld willen wij wonen!

De industrie minimaliseren en relativeren tot enkel de productie van duurzame noodzakelijke consumptie! (zin, onzin, waanzin!)

In deze wereld willen wij wonen! (Zetel achteruit, vol scherm en geniet!)

Enya - Wild Child & Caribbean Blue [Tropical HD]
http://www.youtube.com/watch?v=q1vdI...eature=related
Dat is dan zoals in de linkse paradijzen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 08:23   #1117
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat is dan zoals in de linkse paradijzen...
Te zot voor woorden zeker?
Oud 5 april 2011, 08:53   #1118
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen die tijd is er waarschijnlijk geen diesel of benzine meer te verkrijgen...
Bwah , tegen dan (en tegen dan pas...) zullen ze wel wagens hebben die op andere energiebronnen rijden...
En degenen die zo'n dingen niet kunnen betalen zullen a la "Mad Max" hun oud vehikel wel ombouwen zodat het op andere dingen kan rijden ... Mensen zijn soms vrij creatief, enkel jammer dat men met alles wacht tot de laatste drop olie op is ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 09:30   #1119
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Bwah , tegen dan (en tegen dan pas...) zullen ze wel wagens hebben die op andere energiebronnen rijden...
En degenen die zo'n dingen niet kunnen betalen zullen a la "Mad Max" hun oud vehikel wel ombouwen zodat het op andere dingen kan rijden ... Mensen zijn soms vrij creatief, enkel jammer dat men met alles wacht tot de laatste drop olie op is ...
Hier heb je een punt.
Ofwel moet hij op zijn ofwel onbetaalbaar.
Oud 5 april 2011, 10:46   #1120
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan rijden we op frietvet van den Aldi
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be