![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals het Belang zwarte bestuursleden heeft (die wsch binnenkort in het parlement zullen prijken). Laatst gewijzigd door baarle : 4 februari 2007 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar schrijft de Sp.a dat ze tegen de multiraciale samenleving zijn? (en dat DAAROM vreemdelingen gedeporteerd moeten worden?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van diegenen die erover lullen of van diegenen die hem daadwerkelijk het land uitkieperen? Die gedeporteerde heeft waarschijnlijk nog nooit van het VB, de VLD of de Spa gehoord. Wel van ces racistes du gouvernement belge qui l'on foutu �* la porte. En ce gouvernement, wel daar zitten toch Spa-ers bij? 2) De motieven van de SPA om vreemdelingen te deporteren zijn niet anders dan de motieven waarom het VB ze liever ziet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zou dat inderdaad ook zo zijn mochten het allochtonen zijn? Was die Turk die indertijd (op elk journaal in zijn volle glorie te bewonderen) een zwarte man voor een benzinestation in zijn wagen in elkaar sloeg terwijl hij hem racistische kreten toegooide racist geworden onder invloed van het VB? Werd die zwarte man die verleden jaar in Luik in elkaar geslagen werd door enkele Maghrebijnen en Oost-Europeanen omdat ze geen zwarte medehuurder in "hun" appartementsblok duldden, eigenlijk het slachtoffer van het VB? Ik lig in een deuk... 25 procent van de Sint-Niklazenaren stemde VB. Waarom weigert dan 25 procent niet om door meneer van Bellingen te worden getrouwd? Bestaat er hier dan meer racisme dan in de ons omringende landen? Is er daar ooit al een studie over gemaakt, die wil ik anders wel eens zien! Wordt racisme door het VB echt in de hand gewerkt? Is België een racistisch paradijs? Bestaat er dus een duidelijk aantoonbaar causaal verband tussen de weigering van deze 3 koppels, die duidelijk uit racistische overwegingen werd ingegeven, en het VB? Volgens Willockx wel, en volgens jou ook. Plat racisme, ja, maar sta me toe, jij bent de koning(in) van het plat opportunisme! En please Willockx, give us their names. Kunnen we om te beginnen al meteen ontkrachtigen dat het om allochtonen zou gaan. Sterker nog, we moeten ze analyseren, zodat we eindelijk dat volgens de Edina's, de Bazilfunks en de Drosophilia's van deze wereld overduidelijk verband met het VB al dan niet kunnen bevestigen of ontkrachtigen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 februari 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | |
Europees Commissaris
|
![]() De grond van jouw zaak lijkt me eerder dezelfde grond als van Willockx: Het is allemaal de schuld van VB.
Citaat:
Het zijn uiteindelijk allemaal woordspelletjes hé Edina. Deze zaak van plat racisme wordt niet rechtstreeks (specifiek) gelinkt aan het VB, zeg jij (Willockx zei in het journaal nochtans van wel,maar kom, zand erover) maar wel (plat?) racisme in het algemeen, en dus uiteindelijk ook deze zaak, wa's da nu? Kronkel nu niet, geef die slinkse omwegen gewoon op en geef het nou toe!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 februari 2007 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook geen enkele uitspraak gedaan over wie of wat er aan de basis ligt van het racisme van de koppels in kwestie. Ik heb alleen gezegd dat het niet verwonderlijk is dat racisme wordt gelinkt aan het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fantastisch, die linkse logica! ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 5 februari 2007 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 februari 2007 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geef eens voorbeelden? Citaat:
"Allochtonen worden gepest op politieke kabinetten" ![]() Volgens sp.a-senator Mimount Bousakla worden allochtone werknemers ook op politieke kabinetten weggepest. Bousakla verzamelde daarover meerdere klachten van allochtone medewerkers op Antwerpse schepenkabinetten. Pestgedrag "De positieve discriminatie keert zich op de werkvloer tegen de werknemers van allochtone origine", zegt Bousakla. "Omdat er wordt verondersteld dat zij enkel zijn aangenomen vanwege hun vreemde roots en niet om hun intrinsieke kwaliteiten. Dat pestgedrag werkt enorm demotiverend." Praktijktests Bousakla is geen voorstander van praktijktests. "Ik vrees dat allochtone jongeren actiever op zoek zullen gaan naar bewijzen van discriminatie dan naar een job", zegt ze. Ze vreest ook dat de praktijktests averechts zullen werken. "Werkgevers zullen hun vacatures niet meer vrijgeven, eigenaars zullen hun huizen en appartementen niet meer openlijk te huur aanbieden", luidt het. "Stimuleer bedrijven om allochtonen in dienst te nemen, belonen is productiever dan straffen". De Morgen 5/2/7 |
||
![]() |
![]() |