![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De wet maakt geen onderscheid op basis van huidskleur bij werkzoekenden, noch bij burgers in het algemeen. Een werknemer die dat onderscheid wel maakt en bepaalde werkzoekende weigert op basis van huidskleur, daarbij zijn agressieve hond als alibi gebruikend, pleegt een flagrante inbreuk tegen de antidiscriminatiewet. Iets dat jij blijkbaar maar normaal vindt. Die hond moet niet dood, hij moet alleen op voldoende afstand worden gehouden van sollicitanten en werknemers, zodat geen van hen hinder ondervinden van dat dier.
![]() |
![]() |
#1102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begint het te dagen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 juni 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet de werkgever maakt dat onderscheid, het is zijn hond die dat doet. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is eenvoudig voor jou, maar niet voor de werkgever. Hij heeft de hond uit het asiel gehaald. Hem daar nu terug naartoe doen na vijf jaar omwille van een sollicitant die niet eens bewezen heeft dat hij bekwaam is of akkoord gaat met de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf, lijkt de werkgever nogal ver gezocht.
Ik kan daar inkomen. De emotionele band met de hond is wellicht veel sterker dan de band met de sollicitant die hij wellicht nooit eerder zag. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het "getjank" van die hond niet het doel van de onderneming. Die hond heeft hoe dan ook niets met het doel van de onderneming te maken, en zou niet in contact mogen komen met sollicitanten of personeelsleden. Niet alleen vanwege zijn agressie, maar ook bijvoorbeeld omwille van het feit dat werknemers allergisch of fobisch kunnen zijn aan honden. Bref, die hond heeft in heel dit verhaal niets van doen. Die man heeft de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat wie in zijn bedrijf komt als sollicitant of werknemer niet in contact komt met zijn agressief huisdier. Hij kan dat huisdier niet gebruiken als argument om iemand wel of niet aan te nemen. Het gaat hier dan ook duidelijk om een alibi.
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen zin om alle tien keer te herhalen. Jullie zeggen dat die hond daar niks mee te maken heeft terwijl de werkgever zwart op wit schrijft van wel... Tja, als julie het beter weten dan de werkgever is kwestie, dan stopt het voor mij. Dat is niet redelijk meer en de moeite niet waard. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Algemeen Reglement van ArbeidsBescherming (ARAB ![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 16 juni 2007 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() art 51 ter 1; art51 ter2§1 van het ARAB spreken dat tegen.