Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2009, 22:47   #11281
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De VS bemoeien zich al decennia lang met die regio , wat is daar zo bijzonder aan dan ?
Negationisme is blijkbaar van alle tijden
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 23:04   #11282
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS bemoeien zich al decennia lang met die regio , wat is daar zo bijzonder aan dan ?
Tja,van zulke praat van ik wél steil achterover...

Het bijzondere aan de situatie was wél dat de VS de taliban absoluut weg wou omdat die regio alles behalve stabiel bleek te zijn....

En als je een regime weg wil moet je oorlog gaan voeren....
Laat nu nét 9/11 op het juiste moment gebeuren...

Wég zijn de tegenkantingen tegen deze oorlog wat het eigen volk en de politiek betreft....

Een oorlog die qua financiële middelen véél vergt en op de nodige tegenkantingen zou kunnen rekenen wat betreft de opinie van de amerikaanse bevolking zélf.....

Tja, 9/11 kwam als door god gezonden.....

May in god we trust.......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 23:08   #11283
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn zelfs belangrijke getuigen die beweren dat er explosies geweest zijn in de kelders van de noordtoren nog voor vlucht 11 zich er ingeboord had.
Tja, die worden dan wel vakkundig genegeerd mijn beste,aangezien deze door de tegenpartij niet worden erkend als zijnde expert genoeg om een onderscheid te maken wat explosies en of vallende stukken betreft....

Alléén als het in hun winkeltje past,dan is het toegelaten....
Oud 19 augustus 2009, 23:36   #11284
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn zelfs belangrijke getuigen die beweren dat er explosies geweest zijn in de kelders van de noordtoren nog voor vlucht 11 zich er ingeboord had.
idd beweren
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 00:11   #11285
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd beweren
Yep,zoiets wat als Nist uiteindelijk óók deed toen ze hun rapport openbaar maakten wat de instortingen van de torens betreft....

Gek genoeg gelooft U wel wat zij beweren,tja mogen wij dan stellen dat U een tikje bevooroordeeld bent,gewoon omdat er officieel bovenaan het rapport vermeld wordt....
Oud 20 augustus 2009, 10:31   #11286
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lees hier wat wat Nist zelf zoal beweerd ...

De cores droegen slechts 50% van hun maximale belasting,voor de buitenste kolommen bedroeg de belasting slechts 20% van hun maximale capaciteit...

En nist heeft proeven laten uitvoeren wat de weerstand tegen verhitting betreft met maximale belasting op de geteste stukken zonder dat er ook maar één van die geteste stukken faalde wat betreft het behouden van zijn maximale draagkracht...

Maar dit wordt wel eens een keer vergeten door de heren hier die ons graag voor leugenaars én woordverdraaiers uitmaken...

http://zapruder.nl/portal/artikel/we...iscussie_9_11/
Waarom zouden we dat vergeten dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 10:32   #11287
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat de oorzaak van die beschadigingen beneden afkomstig was van de vliegtuiginslagen 78 verdiepingen hoger....

Op één enkele goederenlift die de hele lengte van de toren overbrugde waren alle andere liften onderverdeeld in drie secties mijn beste...

Uw getuigen zijn ook géén experts die exact konden vaststellen wat er voor die schade verantwoordelijk was....

Hun oordeel berust ook maar op een aanname...
Dat maakt het nog geen inside job.
Oud 20 augustus 2009, 10:33   #11288
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIST was er niet bij , maar vele anderen waren dat wel . Uit de getuigen verklaringen blijkt dat er wel degelijk vanalles beschadigd was in het onderste deel van de toren .

http://911stories.googlepages.com/in...itnessaccounts
Lees je ergens schade aan de betonnen kolommen met stalen kerngeraamte ?

De verdere links :
http://911stories.googlepages.com/in...saccounts91-60

81st floor, didn't hear impact.
Michael Wright: "All of a sudden there was this shift of an earthquake. People ask, "Did you hear a boom?" No, the way I can best describe it is that every joint in the building jolted...we all got knocked off balance...the flex caused the marble walls in the bathroom to crack...I opened the bathroom door, looked outside, and saw fire...The doorjamb had folded in on itself and sealed the door shut...There was a huge crack in the floor of the hallway that was about half a football field long, and the elevator bank by my office was completely blown out. ...

Below 77th floor
Sue Frederick: No one from the building security or city rescue had been able to get to us at this point as the only way up or down was stairwells. All the elevators had been immediately knocked out by the flames and smoke shooting down the shafts from the explosion of the plane's fuel on impact.
http://news.bbc.co.uk/hi/english/sta...ewitness/5.stm

60th floor: Didn't hear Impact
"Perez is still counting his blessings since he got out of the World Trade Center just minutes before it came tumbling down. An employee of Ahasi Bank, Perez was working on the 60th floor of Tower 1, when the first of two hijacked planes hit his building. "We didn't hear the impact," he said. "What we felt was it trembling. The trembling continued and the building actually started swaying." http://www.bronxmall.com/norwoodnews...res/page1.html

http://911stories.googlepages.com/in...counts%2Cfloo2

56th floor: Architect believes building was failing structurally
Architect Bob Shelton had his foot in a cast; he'd broken it falling off a curb two weeks ago. He heard the explosion of the first plane hitting the north tower from his 56th-floor office in the south tower. As he made his way down the stairwell, his building came under attack as well. "You could hear the building cracking. It sounded like when you have a bunch of spaghetti, and you break it in half to boil it." Shelton knew that what he was hearing was bad. "It was structural failure," Shelton says. "Once a building like that is off center, that's it." http://www.time.com/time/nation/arti...4655-1,00.html

Below 53rd floor
Kenton Beerman, 24, was also sending e-mail at work when an explosion rocked 1 World Trade Center, making it sway back and forth for 10 seconds.

At first, Beerman thought the building would fall into the Hudson River. Then he realized it had stopped moving and saw thousands of pieces of paper fluttering outside.

``We thought it was a bomb in the freight elevator,'' Beerman said, because the sound of the explosion seemed to have come from that direction.

Below 39th floor
William Rodriguez: The stairs were cracking. The sheet rock, when I went up opening the doors, was falling on top of me and on top of the firemen constantly. And the swaying of the building made it easier for that to come off.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2009 om 11:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 11:15   #11289
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me toch wel redelijk secundaire schade; de knallen en ontploffingen zal vermoedelijk van de gesloten liftdeuren zijn die het plotseling een na een begaven door de hitte en de druk, ook plots knellende liften door de hitte kunnen een reeks knallen geven door verdere uitzetting van materiaal.

Ik spreek vooral over de bovenste liftschachten - toch die waar de hitte en het vuur naar beneden vrij spel hadden of kregen, de hitte heeft zich daar wel naar beneden kunnen verspreiden.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2009 om 11:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 14:23   #11290
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grappig dat alle getuigenissen die door de believers worden gebruikt allemaal geschreven teksten zijn. Hebben ze niet eens 1 hulpverlener die zijn getuigenis doet op band staan?
Oud 20 augustus 2009, 15:19   #11291
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Grappig dat alle getuigenissen die door de believers worden gebruikt allemaal geschreven teksten zijn. Hebben ze niet eens 1 hulpverlener die zijn getuigenis doet op band staan?

onlangs per toeval een docu gezien van een vrouwmens dat tegenover de twin towers woonde; zeer geschreven verslag
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 15:37   #11292
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
onlangs per toeval een docu gezien van een vrouwmens dat tegenover de twin towers woonde; zeer geschreven verslag
Ik bedoel getuigenissen van mensen die zeggen dat ze bommen hebben gezien of weet ik veel wat allemaal...de believers zeggen dat er zoveel getuigen zijn die allemaal dingen gezien hebben die richting een inside job verhaal gaan...en geen enkele die iets voor de camera wil zeggen.

Dus men heeft geen echte getuigenissen, men gaat niet met alle bewijzen naar de rechtbank...wat is n het doel van de believers eigenlijk? Wat wil deze groep van mensen bereiken? Kan me dat iemand vertellen?
Oud 20 augustus 2009, 18:32   #11293
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, die worden dan wel vakkundig genegeerd mijn beste,aangezien deze door de tegenpartij niet worden erkend als zijnde expert genoeg om een onderscheid te maken wat explosies en of vallende stukken betreft....

Alléén als het in hun winkeltje past,dan is het toegelaten....
Ik Weet precies over welke getuige het gaat , het is er overigens maar eentje.
Deze persoon was in de kelders aanwezig en kon vanuit daar het vliegtuig helemaal niet eens zien .

Zullen we eens wat dieper ingaan op deze getuige? Deze zal ik zeker niet negeren.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 18:40   #11294
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lees je ergens schade aan de betonnen kolommen met stalen kerngeraamte ?
Er waren helemaal geen betonnen kolommen !! Dit gegeven is enorm van belang !

De Twin towers hadden alleen stalen kolommen waarvan sommigen omringt met gips plaat. Alleen in de vloeren en in de kelders zat beton.
Oud 20 augustus 2009, 20:13   #11295
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er waren helemaal geen betonnen kolommen !! Dit gegeven is enorm van belang !
Micele drukt zich hier niet helemaal duidelijk uit wat het woord beton betreft...

De corekolommen waren duidelijk wel beschermd door beton mijn beste....

Citaat:
Dit gegeven is enorm van belang !
Dat klopt mijn beste, en zal U dus Uw mening moeten herzien ,aangezien U wat het beton in het gebouw betreft het serieus bij het verkeerde eind heeft...

Citaat:
De Twin towers hadden alleen stalen kolommen waarvan sommigen omringt met gips plaat. Alleen in de vloeren en in de kelders zat beton.
Dat is wat men U probeert wijs te maken..
U wéét toch dat binnen het gedeelte van de centrale cores onder andere de liften en trappen gehuisvest waren....
En denkt U nu echt dat men zulks gaat afschermen met wat gipsplaat...
Dat zou overigens in strijd met de bouwvoorschriften zijn...

De cores werden wél degelijk afgeschermd door een gewapende betonnen muur...

Citaat:
August Domel, Jr., Ph.D., S.E., P.E. November 2001
Groundbreaking for construction of the World Trade Center took place on August 5, 1966.Tower One, standing 1368 feet high, was completed in 1970, and Tower Two, at 1362 feet high, was completed in 1972. The structural design for the World Trade Center Towers was done by Skilling, Helle, Christiansen and Robertson. It was designed as a tube building that included a perimeter moment-resisting frame consisting of steel columns spaced on 39-inch centers. The load carrying system was designed so that the steel facade would resist lateral and gravity forces and the interior concrete core would carry only gravity loads.
Dr. Domel received a Ph.D. from the University of Illinois at Chicago in 1988 and a Law Degree from Loyola University in 1992. He is a licensed Structural Engineer and Attorney at Law in the .State of Illinois and a Professional Engineer in twelve states, including the State of New York. Dr. Domel is authorized by the Department of Labor (OSHA) as a 10 and 30 hour construction safety trainer.
Overigens mijn beste scroll eens even naar hoofdstuk the base of the concrete core,en bekijk die foto eens goed,zie je nog de resten van de betonnen bekleding aan de buitenzijde van dat stuk core,en het ijzerwerk dat erin gevlochten zat...

http://911review.org/WTC/concrete-core.html

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 augustus 2009 om 20:27.
Oud 20 augustus 2009, 20:17   #11296
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

565 pagina's verder....

Iemand dat bereid is voor me een korte samenvatting te geven?

Intussen al iemand van idee veranderd?
Oud 20 augustus 2009, 21:57   #11297
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat de oorzaak van die beschadigingen beneden afkomstig was van de vliegtuiginslagen 78 verdiepingen hoger....

Op één enkele goederenlift die de hele lengte van de toren overbrugde waren alle andere liften onderverdeeld in drie secties mijn beste...

Uw getuigen zijn ook géén experts die exact konden vaststellen wat er voor die schade verantwoordelijk was....

Hun oordeel berust ook maar op een aanname...
Ik beweer ook niet dat er kolommen van het onderste deel beschadigd waren . Wel kun je vaststellen dat de schade beneden alles te maken had met dat wat boven gebeurde . Velen vonden de dood op tussenliggende verdiepingen door steekvlammen uit de liftschachten, niet door explosies .

U haalt stukken uit het NIST rapport over de tests met staal + brandwerende isolatie in vuur . Het stortte niet in bij die test . Wat denkt u hier uit dan te concluderen?

Die test was met brandwerende coating en zonder belasting , en diende alleen om te kijken of het staal aan de eisen voldeed.
Oud 20 augustus 2009, 22:02   #11298
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U haalt stukken uit het NIST rapport over de tests met staal + brandwerende isolatie in vuur . Het stortte niet in bij die test . Wat denkt u hier uit dan te concluderen?

Die test was met brandwerende coating en zonder belasting , en diende alleen om te kijken of het staal aan de eisen voldeed.
O nee, die test was bij volle belasting gedurende 2 uur mijn beste,goed lezen....

En het staal voldeed perfect aan zijn eisen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 augustus 2009 om 22:03.
Oud 20 augustus 2009, 22:21   #11299
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer ook niet dat er kolommen van het onderste deel beschadigd waren . Wel kun je vaststellen dat de schade beneden alles te maken had met dat wat boven gebeurde . Velen vonden de dood op tussenliggende verdiepingen door steekvlammen uit de liftschachten, niet door explosies .
bij de noord toren mijn beste bevond zich de plaats van impact in het bovenste gedeelte van de liftschacht..Moet U nu weten dat de liften destijds in drie secties opgedeeld waren die buiten één enkele goederenlift én zijn eigen schachtkoker géén enkele van die andere liften wat hun kokers betreft een verbinding hadden met de daaronder gelegen liftkokers...

Het waren 3 van elkaar geisoleerde zones mijn beste waar iedereen die van de begane grond naar het dakterras wilde gaan verplicht was om telkens op de hoogste verdieping van een sectie uit te stappen en via de trappen zich naar de boven hun gelegen etages te begeven om de lift van de volgende sectie te kunnen gebruiken....

Allemaal veiligheidsmiddelen die U steeds wéér vergeet, en wéét U waarom mijn beste...
Ten eerste om te voorkomen dat in geval een defect met een lift dan wordt verhinderd dat die van in de top van de toren tot in de kelder neerstort,en in het belangrijkste geval ,dat de onderbreking in de liftschachten vooral dient om het mechanisme van de liften onder te brengen én vooral het grote doel hiervan was om daardoor te kunnen voorkomen dat in het geval van brand deze liftschachten één grote schouw zouden worden die het vuur dan ongetwijfeld zou doen aanwakkeren,en ten anderen zijde zou deze indeling voorkomen dat een eventuele brandstofexplosie zich via die liftsdhacht zou kunnen doorzetten over de hele lengte van de toren tot in de kelder toe..
Er was maar één uitzondering mijn beste, die goederenlift die over de hele lengte van de toren ging in zijn eigen koker uiteraard,en die géén enkele verbinding had met de lobby...

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 augustus 2009 om 22:22.
Oud 20 augustus 2009, 22:25   #11300
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De centrale kolommen waren niet in beton gegoten

Het idee dat dit wel zo was komt van blue prints van het WTC , en dat zijn geen constructie handleidingen .

Geen beton rond de cores

klik op de foto voor groter formaat

Het idee achter de Twin towers was vooral het creeeren van zo veel mogelijk kantoorruimte ,onder andere om die reden werd er geen beton rond de cores gestort.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 augustus 2009 om 22:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be