Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 augustus 2010, 01:02   #1121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geen schrik hebben Ernst, met gebarentaal komt u al een héél eind.
Het is dan maar te hopen dat je nooit moet uitleggen (in gebarentaal) dat je jeukt onder je oksels krijgt als je je bukt.
daiwa is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:49   #1122
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is dan maar te hopen dat je nooit moet uitleggen (in gebarentaal) dat je jeukt onder je oksels krijgt als je je bukt.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:53   #1123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
@ Kizzy

Man man man, die vlaggetjes onderaan je posts...
Wat is daar mee? Trouwens, voor zover ik heb kunnen uitmaken uit haar post gaat het niet over Man man man, maar over Vrouw vrouw vrouw denk ik.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:55   #1124
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het verplicht aanleren van het Frans in het Nederlandstalig onderwijs als tweede taal - terwijl dit omgekeerd niet gebeurt - zorgt er langs de andere kant wel voor dat Vlamingen op eigen grondgebied Franstaligen zonder veel problemen in hun eigen taal te woord kunnen staan. En aangezien deze Belgitude nog steeds bij veel mensen ingebakken zit, gebeurt het dan ook nog steeds dagelijks.
Wat is er mis mee Frans, als taal dan bedoel ik. Wel verfoei ik het te spreken op Vlaams grondgebied. Ik vind het zeker niet verkeerd het te kennen.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 08:58   #1125
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat Onkelinckx zegt het einde van belgië voor te bereiden.
Des te beter zou ik zeggen. Vooruit met de geit.
Ik brand van ongeduld.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:04   #1126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
too little too late. Het probleem ligt niet in wallonië maar in in brussel en de Vlaamse Rand, zonder deze minderheid, zou het er in belgië helemaal anders uitzien.
Faciliteiten is het vergif van België. Als de franstaligen geen Nederlands kunnen en willen spreken, dat ze dan in Franstalig gebied blijven wonen. Als om het even wie naar om het even waar wil gaan wonen is het niet meer dan normaal dat ze de taal beheersen of aanvaarden dat ge ze moet leren. Ook voor Franstaligen is dat niet anders.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2010 om 09:06.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:09   #1127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Faciliteiten is het vergif van België. Als de franstaligen geen Nederlands kunnen en willen spreken, dat ze dan in Franstalig gebied blijven wonen. Als om het even wie naar om het even waar wil gaan wonen is het niet meer dan normaal dat ze de taal beheersen of aanvaarden dat ge ze moet leren. Ook voor Franstaligen is dat niet anders.
Wat doe je dan met de vrije keuze van woonplaats ?
Henri1 is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:15   #1128
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er wordt toch helemaal niet geraakt aan de vrije keuze van woonplaats.
Iedereen heeft het recht om het even waar te gaan wonen, maar ze moeten zich aanpassen. Daar is toch niets onoverkomenlijks aan, dat is overal ter wereld zo, behalve in de Brusselse rand blijkbaar...
poekieJ is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:21   #1129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Van het ogenblik dat er een beetje toeristen zijn in Nederland, bijv. in Amsterdam word je automatisch in het EN aangesproken.
Omdat ze nu eenmaal graag pochen met elk vreemd woord dat ze kennen, maar als ge ze elders op de wereld tegenkomt zijn het echte klungels. Ineen restaurant bv. verwachten ze als ze Gnocchi zien staan op de menukaart dat ze noedels gaan krijgen en bij brosqueta een saté.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:29   #1130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijheid van keuze van woonplaats is zoiets zoals, de wereld is toch van iedereen. Dat is een pure utopie natuurlijk. Je bent vrij binnen een aantal beperkingen. Als jij wil in mijn tuin komen wonen stamp ik u van mijn erf. Idem is ook de wereld niet van iedereen. Ga anders voor de proef uw tentje maar eens opslagen voor de poort van Laken, je zult snel merken dat de wereld niet van iedereen is dan.
Garry is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:35   #1131
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
@ Kizzy

Man man man, die vlaggetjes onderaan je posts...
Vrouw, vrouw, vrouw, als het u belieft.
kizzy is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:37   #1132
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het verplicht aanleren van het Frans in het Nederlandstalig onderwijs als tweede taal - terwijl dit omgekeerd niet gebeurt - zorgt er langs de andere kant wel voor dat Vlamingen op eigen grondgebied Franstaligen zonder veel problemen in hun eigen taal te woord kunnen staan. En aangezien deze Belgitude nog steeds bij veel mensen ingebakken zit, gebeurt het dan ook nog steeds dagelijks.
Ik ben akkoord. Wij Vlamingen maken te vaak de fout om een anderstalige tegemoet te komen door hem te woord te staan in zijn/haar taal, ook al heeft die ontmoeting plaats in Vlaanderen. Zolang we dat niet afleren, zullen de anderen het niet nodig vinden zelf moeite te doen.
kizzy is offline  
Oud 28 augustus 2010, 09:41   #1133
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is het tragische, dat juist iemand met allemaal Vlaamse vlaggetjes in zijn footer, dat 'hoffelijkheid' noemt.

Niet dat ik vermoed dat je inziet waarom dat tragisch zou zijn.

Hoffelijk alvast tot aan de poorten van Antwerpen, zullen we dan maar zeggen.

Die Vlaamse hoffelijkheid heeft inderdaad indrukwekkende resultaten opgeleverd als we eens naar de de facto territoriale taalevolutie kijken de laatste 180 jaar.
Ik slaag er in elk geval in op -ondanks mijn Vlaamse vlaggetjes- anderen te respecteren in hun taal en cultuur OP HUN GRONDGEBIED. Ik verwacht hetzelfde van anderen.
Mijn beste vrienden zijn ingeweken Walen die -zoals het hoort- Nederlands hebben geleerd. Zij kennen mijn overtuiging en hebben mijn Vlaamse vlaggetjes al vaak genoeg gezien -en besproken-. Ze begrijpen mijn standpunt, meer nog: ze stemmen op het VB! Dat kan tellen he. Ook andere culturen bevinden zich onder mijn zeer naaste vriendenkring. Allen kennen mijn mening en visie en respecteren die.
Dat is OOK hoffelijkheid. IK kan alvast verdragen dat er verschillen zijn. Kunt u dat ook of blijft u zich beperken tot loze quotes?
kizzy is offline  
Oud 28 augustus 2010, 10:00   #1134
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ik ben akkoord. Wij Vlamingen maken te vaak de fout om een anderstalige tegemoet te komen door hem te woord te staan in zijn/haar taal, ook al heeft die ontmoeting plaats in Vlaanderen. Zolang we dat niet afleren, zullen de anderen het niet nodig vinden zelf moeite te doen.
Jij bent dus van mening dat men aan de kust iedereen in het West-Vlaams moet te woord staan?
Dat is letterlijk hetgeen jij schrijft. Wat jij schrijft voor Vlamingen is toch toepasselijk voor alle bevolkingsgroepen en talen. Of niet soms?
pajoske is offline  
Oud 28 augustus 2010, 10:01   #1135
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jij bent dus van mening dat men aan de kust iedereen in het West-Vlaams moet te woord staan?
Dat is letterlijk hetgeen jij schrijft. Wat jij schrijft voor Vlamingen is toch toepasselijk voor alle bevolkingsgroepen en talen. Of niet soms?
het Nederlands is al genoeg pajoske.
Shadowke is offline  
Oud 28 augustus 2010, 10:17   #1136
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het toch dat Vlamingen die in Walonië gaan wonen binnen de kortste keren zich daar behelpen in het Frans, geen faciliteiten vragen en zich meestal goed integreren in hun buurt, maar wanneer het omgekeerde gebeurt er geen sprake is van integratie, maar enkel van minachting ten overstaan van de originele bevolking, iets wat uiteindelijk uitmonde in de politieke situatie die we nu kennen.
leuri is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:16   #1137
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ik slaag er in elk geval in ...anderen te respecteren in hun taal en cultuur OP HUN GRONDGEBIED. Ik verwacht hetzelfde van anderen.
OK.

En zijn die verwachtingen uitgekomen de laatste 180 jaar?

Of de laatste 25 jaar?

Of de laatste 10 jaar?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:48   #1138
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vrijheid van keuze van woonplaats is zoiets zoals, de wereld is toch van iedereen. Dat is een pure utopie natuurlijk. Je bent vrij binnen een aantal beperkingen. Als jij wil in mijn tuin komen wonen stamp ik u van mijn erf. Idem is ook de wereld niet van iedereen. Ga anders voor de proef uw tentje maar eens opslagen voor de poort van Laken, je zult snel merken dat de wereld niet van iedereen is dan.
Jij hebt dat al eens geprobeerd, misschien ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 augustus 2010 om 11:48.
Henri1 is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:50   #1139
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het Nederlands is al genoeg pajoske.
Als ik als pakweg Oostendenaar zin heb om in mijn winkel Frans te spreken dan is dat mijn goed recht.
Als de Flaminganten voor die reden mijn winkel mijden is dat ook hun goed recht.

Waar leuteren we over ?
Henri1 is offline  
Oud 28 augustus 2010, 11:50   #1140
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Hoe komt het toch dat Vlamingen die in Walonië gaan wonen binnen de kortste keren zich daar behelpen in het Frans, geen faciliteiten vragen en zich meestal goed integreren in hun buurt, maar wanneer het omgekeerde gebeurt er geen sprake is van integratie, maar enkel van minachting ten overstaan van de originele bevolking, iets wat uiteindelijk uitmonde in de politieke situatie die we nu kennen.
Omdat de onderdanige Vlaming persé wil Frans spreken.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be