![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 130 GB patch incoming.
Hopelijk fixt het mijn gebroken quests in act 3.
![]() |
#1122 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nieuwe patch ziet er veelbelovend uit: Citaat:
En de nieuwe Custom Game mode lijkt me ook interessant: meer moeilijkheidsgraadopties. Ik heb het spel een aantal weken laten liggen, maar het begint echt weer te kriebelen om aan een derde playthrough te beginnen.
![]() |
![]() |
#1123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reis terug naar de jaren 70 en 80.
"Open door" "look around" Ik overweeg zelfs zo'n 8bit game te maken. 4 Bit had ook wel wat... ![]()
![]() |
#1124 |
Minister
|
![]() Leisure Suit Larry, waar is de tijd
![]()
![]() |
#1125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
Minister
|
![]() Iemand ervaring met de Monk-klasse?
Ik ben ze alleen maar tegengekomen als tegenstander (het Githyanki doodseskader) en ze leken echt wel superkrachtig met 3 of meer gevechtsacties per beurt. Volgende keer ga ik daar misschien eens gebruik van maken. Zeker eens doen: tegenstander verkleinen met Oil of Diminution (of een gelijkaardige spell) en hem dan als "Improvised weapon" gebruiken ![]()
![]() |
#1127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 december 2023 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag gevecht gehad met Thisobald Thorm. Dat was ‘smakelijk’. Ik weet nu ook al dat je moeilijke gevechten best zelf start. Met mijn druid doe ik dat nu met Flaming Sphere zodat de eerste aanvallen daartegen gericht zijn. Sommige van die mobs (zoals de ‘vines’ en die Thisobald Thorm’) halen zo sterk uit dat er na hun eerste ronde de helft van de groep dood is voordat je iets terug kan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minthara heeft het drankduel met Thisobald aangegaan. Ze was zelf ook goed zat aan't einde. Prachtige match.
![]() |
![]() |
#1130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het maken, niet veel leuker dan enkel spelen?
Ok, een spel zoals GTA zal ik nooit kunnen, maar op zich is zoiets simpel maken al moeilijk genoeg. Als je dit kan (uit uw losse pols zonder chatgpt), dan ben je toch al ver gevorderd hoor. Enkel Java: https://youtu.be/vyqbNFMDRGQ?feature=shared
![]() |
#1131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die andere ‘gouden’ Thorm moet ik nog doen, ben al een paar keer in de pan gehakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baldur's Gate 3 heeft gisteren de "Game of the year" award gewonnen samen met nog 5 andere awards.
(‘beste community support’, ‘beste role-playing game’ en ‘beste multiplayer’. De prestatie van de Britse acteur Neil Newbon, die in ‘Baldur’s Gate 3' het personage Astarion neerzet, werd dan weer bekroond tot ‘beste performance’. Tot slot haalde het spel ook de publieksprijs binnen (‘players’ voice’). https://nl.ign.com/baldurs-gate-iii/...olledige-lijst De prijs van beste soundtrack ging niet naar BG3 maar naar Final Fantasy 16. Ik zal dat eens moeten beluisteren, want de OST van BG3 vind ik ook wel goed. (Na bijna 900 uur spelen zijn die deuntjes geen oorwurm meer maar sta ik daarmee op en ga ermee slapen. ![]() Dus verlaten we de post met het thema van de speler. Met de passende titel : "I want to live".
![]() |
#1133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou er Baldur 3 opzetten maar toen las ik dit...link
Dus rustig verder ronddwalen in The Rise of The Tomb Raider en Dead Space(laatste) voor de zoveelste keer. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het genre moet je wel wat liggen, als je al enkele turn-based rpg's hebt gespeeld en er niks aan vond zal dat voor BG3 ook wel gelden. D:OS was de eerste turn-based RPG die ik echt probeerde, en was vrij rap gebeten. De vrijheid van aanpak is fenomenaal in dergelijke games. En.voor BG3, sure, er zijn mensen die er niks aan vinden, maar dat die ook de publieksprijs heeft gekregen is misschien wel belangrijker dan GOTY.
![]() |
![]() |
#1136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() In het begin vond ik zijn personage irritant, maar zijn opmerkingen waren vaak hilarisch. Nadat ik hem als bard had gerespecced ben ben ik hem vaker gaan gebruiken. Maar La'ezel en Shadowheart (heeft ook enkele schitterende quotes) blijven mijn favorieten. De Sint bracht mij Cities Skylines 2. Ik heb Cities Skylines 1 pas leren kennen toen er al een hele resem DLC en mods voor bestonden, dus er zijn een aantal dingen die ik nu wel mis in de nieuwe versie. Ook nog Starfield gespeeld, maar dat vond ik op z'n best middelmatig. Je eigen ruimteschip bouwen en erin rondlopen is wel cool, maar de rest van het spel hangt met haken en ogen aaneen.
![]() |
![]() |
#1137 |
Minister
|
![]() Er is de laatste tijd wel iets aan de hand, denk ik. De meeste gameforums (ook de officiële) staan tegenwoordig - meer dan vroeger - vol van idiote posts waarin wordt geklaagd over "te woke/niet woke genoeg", "waarom geen Russische/Oekraïense versie".
![]() |
#1138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een gigantenorm spel en er zitten dus ook heel wat minder goede of slechte zaken in, maar in die link worden alleen een aantal slechte zaken uitgelicht en in een magnesium-fel spotlight getoond. En daarbij zitten een aantal zaken die de schrijver slecht vindt, maar die niet noodzakekijk ook slecht zijn voor anderen. Dat de romance je voortdurend achtervolgt en onvermijdelijk is, is bijv. niet waar. Als je ingaat op de romances en daar achteraf spijt van hebt ligt dat eerder aan jezelf. En waarom zou het bestaan van romance tussen de NPC's noodzakelijk slecht zijn ? Als het je speltype niet is dan geef je er geen geld en tijd aan uit natuurlijk. Maar om je te baseren op 1 slechte tweet terwijl er duidelijk veel liefhebbers zijn is ook wat raar.
![]() |
![]() |
#1139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah en het einde van Neil Newbon's award bedankspeech is ook wel interessant om horen.
(Hij kreeg best performance voor zijn rol als Astarion) https://www.youtube.com/watch?v=a28QbsDhMtI
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn er zaken die sommigen niet zo goed vinden, maar dat je geen rollenspel wil spelen in een rpg is toch wel raar. BG3 is gewoon het allerbeste (klassiek) rpg tot nu toe. En natuurlijk zullen mensen die niet graag rpg’s spelen het maar niks vinden, maar dan gaan zeggen dat je het niks vind is onnozel. Dat is alsof ik (die niet van fighting games hou) Streetfigjter of Mortal Kombat zou gaan afbreken. En specifiek over de link van Universalia: die is geschreven door een D&D board game speler die klaagt dat de D&D rules niet gevolgd worden en dat het video game anders is dan het board game. Dat is compleet irrelevant uiteraard. Dat is net hetzelfde als die irritante comics fans die zeuren dat de verfilming niet hetzelfde is als de comic. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 december 2023 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |