![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |
|
![]() Citaat:
Wees gerust, Egidius zal nooit aan Jos Verhulst kunnen tippen. ![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt duidelijk geen poot om op te staan in het censuurdebat, en dan switch je maar naar wat verdachtmakerij en moddergooien, gevolgd door het in verdachte hoekje plaatsen van diegene die jouw zwakke discours onderuithalen. Uiterst kleintjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien krijg je zelfs al heel vlug door dat de weide waar jij tot nu toe graasde niet echt met hoog-waardig voer begroeid was...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 augustus 2005 om 18:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egide |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het zo'n slechte metafoor?
![]()
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nochtans nog nooit gezegd dat jij (of iemand anders)
* zijn pillekes moet pakken * zijn broek moet optrekken wegens: 'Your slip is showing!' * je in feite een ezelskap verdient van tien meter hoog *je finaal op je stinkende racistische rotbakhuis gaat *je als een trotse praalhans je eigen put graaft *je een stomme kloot bent die stomme aanhangers heeft *je graag varkens neukt en het de eerste keer is dat je in gezelschap bent terechtgekomen waar je fier op kan zijn. ![]()
![]() |
#1130 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het artikel van Jos De Man Enkele bedenkingen over het proces.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 26 augustus 2005 om 19:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
AL uw intelectueel gewauwel, rond : 1. "De" Burger. Wie is dat??? Jij en nog enkele zelfsgewaande intelectuelen? De inspraak van de burger via referendum, heeft niet de minste realiteitszin. Begrijp jij, met uw groot(???) verstand dan niet dat het op die manier ONMOGELIJK is een land te besturen? Jaarlijks worden honderden wetten gestemd of wijzigingen gebracht aan bestaande wetten. Ga jij dan voor elke comma, iedereen optrommelen? Nee, je gaat een selectie maken... wie en hoe? Dus uw "referendum" is per definitie..ONMOGELIJK om een land te besturen. 10.000.000 mensen die moeten geraadpleegd worden? Of doen kinderen in uw optie ook al niet mee? 2. Uw intelectueel gewauwel rond vrije mensingsuiting is zo mogelijk nog dommer. Uw ONDERSCHEID (?) tussen het woord en de daad is ronduit belachelijk en houdt in niet de minste mate rekening met de realiteit. Deze realiteit IS: Dat niet ierdereen in staat is met kennis van zaken een eigen oordeel over uw woorden te vormen. En dat om verschillende redenen. (Opvoeding, ervaringen, verstandelijke en emotionele vermogens, enz.... ) Juist d�*�*rom is ook aan de vrijemeningsuiting een grens te trekken. En ja, wie? een autoriteit, gekozen, aangesteld en gecontroleerd door de gemeenschap. Mijn voorbeeld over Hiltler is toch duidelijk. Zijn mening over de joden, heeft een massa mensen aangezet tot DIE daad over te gaan. Of hadden die dan geen eigen overweging mogelijks te maken? En heeft het woord verkondigen dan geen enkel gevolg gehad. Neem, nu de mening over drugsgebruik in bV. Nederland. Hoeveel slachtoffers heeft die mening al gemaakt, omdat juist deze mensen géén onderscheid konden maken! Eveneens de "vrije meningsuiting" over sexualiteit in Nederland: ALLES moet maar kunnen en is ook toegelaten. Resultaat: een golf van groepsverkrachtingen van jonge tienermeisjes. Het zou eens jouw dochter moeten zijn! Uw reactie: CENSUUR. Is eveneens bij de beesten af: zot! Een gemeenschap heeft het recht, neen de plicht het samen-leven mogelijk te maken voor iedereen. D�*�*rom moeten er regels gemaakt en bewaakt worden. Hopelijk komen mensen van uw "kaliber" nooit in een beleidsvormende mogelijkheid.
![]() |
![]() |
#1132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou dus eigenlijk op prijs tellen mocht je enkel mijn meningen als dom bestempelen. Vervolgens zou het zéér passend zijn dat je ook aantoont waarom ze dom zijn. Daarin slaag je vooralsnog niet. Uw kwalificatie is dus uiterst voorbarig. Eigenlijk had ik het hierboven reeds aangehaald, waarom het strafbaar stellen van een mening ondemocratisch is. Ik zal het met plezier even herhalen. Vind je het erg als ik gewoon mezelf kwoot? De essentie zal ik in een blauw kleurtkje zetten. Als je het niet begrijpt, laat dan iets weten. Dan leg ik het nog eenvoudiger uit. Daarom is meningbestraffende censuur ondemocratisch: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Zyklon B Ruikt het naar gas? Neen hee? Nou dat is het essentiële verschil tussen woord en daad. Als ik je met écht gas daadwerkelijk naar het leven sta, dan ga je eraan. Nu plak je gewoon op eerder debiel wijze met je neus tegen je scherm. Mits een beetje geluk leerde je het verschil tussen woord en daad. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2005 om 20:51. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze steunt immers op een totaal foutieve (simplistische) aanname. Wie het verschil niet ziet tussen woord en daad, is slachtoffer van de misvatting dat de wereld continu en lineair is en zich steeds in eenzelfde vlak of sfeer afspeelt. Dat is fout. Er is het fysieke en het geestelijke vlak. Op het fysieke vlak (het vlak van daden) horen er reglementen thuis. Daar komt mekaars vrijheid in gedrang. Het eten dat ik eet ben jij kwijt. Ik kan je fysiek kwetsen en je vrijheid beroven. Op het geestelijke vlak (van de mening) hoeft er geen regulering te bestaan. De vrijheid is er onbeperkt. Mijn geuite mening, belet niet dat jij de jouwe uit. Onze meningen kunnen geen meetbare fysieke schade aanbrengen, hoe tegengesteld ze ook zijn. Daarom kan op het vlak van de mening totale vrijheid heersen. Snapje?
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet immers de fysieke en militaire dwang die Hitler uitoefende om zijn mening af te dwingen. Dat is duidelijk een stap verder dan uiten. Had Hitler de fysieke en militaire macht niet gehad, dan kon hij tot Sint-Juttemis "Gass!!!! Gass!!! Alle Juden raus!!!!!" staan roepen hebben: er zou geen enkel slachtoffer gevallen zijn. Snapje?
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was er in Nederland slechts één mening over druggebruik? Geheid liepen er ook kwezels met het belerende vingertje tegen drugs te preken. De gebruiker kon dus in vrijheid beslissen om aan één van beide gevolg te geven. Ook vóór de tolerante meningen over drugs opgang maakten bestond er druggebruik. Of wou je dat ontkennen? Zelfs toen er enkel een anti-drugsmening was, kon die 'goeie' mening niet verhinderen dat er gebruikt werd.
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, iedereen die om de zoveel jaar bekwaam genoeg geacht wordt om aan de opkomstdwang te worden onderworpen en dus ook in staat is om tussen heelder partijprogramma's en hun vele vertegenwoordigers te kiezen. Ikzelf ben maar een gewone huisvrouw en vind mezelf daar bekwaam voor. Wat ben jij dat jij jezelf niet in staat acht om over slechts één onderwerp een mening te kunnen geven?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 augustus 2005 om 20:55. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of werd daar ook gewoon over gezwegen? Citaat:
Iemand die gore meningen niet tolereert, kan maar beter beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven, en even aan zelfcensuur doen. Nog zelden werd me zoiets krapuleus toegewenst. Hoor mijn woorden kijk niet naar mijn daden. Is dergelijke hypocrisie mode in CD&V-kringen?
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
|
![]() Citaat:
Egide |
|
![]() |
![]() |