Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 12:07   #1121
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
art 51 ter 1; art51 ter2§1 van het ARAB spreken dat tegen.
WAT zeggen die artikels juist?Dat weet ik nu NOG steeds niet...Ik wens een citatie van de betrokken artikels...Waar staat dat de baas zijn hond op de werkvloer verboden is, waar moet dat beest dan wél zitten enz enz
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 12:27   #1122
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
WAT zeggen die artikels juist?Dat weet ik nu NOG steeds niet...Ik wens een citatie van de betrokken artikels...Waar staat dat de baas zijn hond op de werkvloer verboden is, waar moet dat beest dan wél zitten enz enz
1) dat was een reactie op de ononderbouwde nonsens van Paulus
2) hoe kan je copy-pasten vanuit een pdf-bestand?
http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 juni 2007 om 12:27.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 12:35   #1123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het ARAB-arbeidsreglement bestaat niet meer...
In dit verband verwijst de minister aanvullend naar de nieuwe reglementering betreffende het welzijn van de werknemer op het werk, die het vroegere ARAB-arbeidsreglement vervangt. Daarin werd de mogelijkheid opgenomen om tussen werkgever en werknemer afspraken te maken, onder andere, over de dienstroosters.

http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/258272.html
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 13:54   #1124
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
In dit verband verwijst de minister aanvullend naar de nieuwe reglementering betreffende het welzijn van de werknemer op het werk, die het vroegere ARAB-arbeidsreglement vervangt. Daarin werd de mogelijkheid opgenomen om tussen werkgever en werknemer afspraken te maken, onder andere, over de dienstroosters.
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/258272.html
Aha! Die "slimme mannen" willen ons hier eens de les spellen Komen ze afgedraaft met afgeschafte wetten!
Als we zo beginnen...Kijk, Raf, je weet dat homos vroeger tot de doodstraf veroordeeld werden, en voor onze allochtoonse gast-misdadigers: vroeger kapte men ook hier handen en koppen af, werden boeven verbannen en gebrandmerkt, gefolterd ook...
Vandaag weten we wel beter! Onthouden jongens! Het ARAB-arbeidsreglement is volmaakt verleden tijd Niet meer zagen A.U.B
Oud 16 juni 2007, 15:46   #1125
@BuRnS
Schepen

Standaard

ik zou diene neger aanklagen wegens rascisme , hij verdraagt geen honden
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:24   #1126
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
ik zou diene neger aanklagen wegens rascisme , hij verdraagt geen honden
Die wildeman gaat last krijgen met Gaïa
Oud 16 juni 2007, 17:00   #1127
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Die wildeman gaat last krijgen met Gaïa
pff azo diene hond pesten
Oud 16 juni 2007, 17:25   #1128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U hebt ergens een klok horen luiden, maar u weet duidelijk niet waar de klepel hangt. Als u zich over juridische aangelegenheden wenst uit te laten, doet u er goed aan u eerst omstandig te informeren. Zo voorkomt u dat u zich volslagen belachelijk maakt, zoals u hier nu ook weer doet.

Het ARAB bestaat - in tegenstelling tot wat u beweert - nog steeds. Een aantal bepalingen werden de voorbije jaren systematisch aangepast en geherstructureerd tot de "Codex over het welzijn op het werk". Bepaalde delen van het ARAB werden inmiddels vervangen; andere delen gelden nog onverkort.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 16 juni 2007 om 17:27.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 17:27   #1129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ARAB-arbeidsreglement is volmaakt verleden tijd
Niet dus. Ik zou me twee keer bedenken voor ik Chipie als geloofwaardige bron van informatie aanvaardde...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 17:44   #1130
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha! Die "slimme mannen" willen ons hier eens de les spellen Komen ze afgedraaft met afgeschafte wetten!
En dan nog...

In het artikel waar ze zich op beroepen staat:

Citaat:
Werkposten, wegen en andere locaties of installaties in de open lucht die zich op het bedrijfsterrein bevinden waar werknemers werkzaam zijn, moeten zodanig zijn ontworpen of aangepast dat het ver-keer van voetgangers en voertuigen er veilig kan plaatsvinden.
Wel de werkposten, wegen en andere locaties of installaties in open lucht die zich op het bedrijfsterein bevinden en waar werknemers werkzaam zijn, zijn op die wijze ontworpen of aangepast, zoals vereist.

Er scheelt daar helemaal niks mee. De werkposten, wegen enz... zijn helemaal in orde qua ontwerp zoals vereist. Het punt is de discriminerende hond zoals de baas ook schriftelijk meegedeeld heeft

Maar ja, sommigen blijven hier beweren dat die hond daar niks mee te maken heeft en het dus eigenlijk beter weten dan de baas zelf...

Tjah?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juni 2007 om 17:47.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 17:55   #1131
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Is dat hier nu nog niet gedaan?
Oud 16 juni 2007, 18:53   #1132
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Is dat hier nu nog niet gedaan?
Ik zat dat ook te denken als ik die mails over dit topic blijf zien binnenkomen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 19:02   #1133
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En dan nog...

Wel de werkposten, wegen en andere locaties of installaties in open lucht die zich op het bedrijfsterein bevinden en waar werknemers werkzaam zijn, zijn op die wijze ontworpen of aangepast, zoals vereist.

Er scheelt daar helemaal niks mee. De werkposten, wegen enz... zijn helemaal in orde qua ontwerp zoals vereist. Het punt is de discriminerende hond zoals de baas ook schriftelijk meegedeeld heeft

Maar ja, sommigen blijven hier beweren dat die hond daar niks mee te maken heeft en het dus eigenlijk beter weten dan de baas zelf...

Tjah?!

Paulus.
Het is nochthans eenvoudig te begrijpen met een beetje goede wil.

Die hond behoort tot de privésfeer, en heeft niets van doen op de werkvloer. Sterker nog, als bedrijfsleider is die man verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers en van mensen die zijn bedrijf bezoeken (dus ook sollicitanten), en hij moet er dus voor zorgen dat die hond niet in dat bedrijf rondloopt en mensen de stuipen op het lijf jaagt.
Dat hij het agressieve gedrag van zijn huisdier dat, ik herhaal het nog eens, niet aanwezig mag zijn in zijn bedrijf, zou willen gebruiken als argument om een zwarte sollicitant te weigeren is dus niet alleen compleet onwettelijk, het stinkt ook stevig naar racisme.
Oud 16 juni 2007, 19:26   #1134
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het is nochthans eenvoudig te begrijpen met een beetje goede wil.

Die hond behoort tot de privésfeer, en heeft niets van doen op de werkvloer. Sterker nog, als bedrijfsleider is die man verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers en van mensen die zijn bedrijf bezoeken (dus ook sollicitanten), en hij moet er dus voor zorgen dat die hond niet in dat bedrijf rondloopt en mensen de stuipen op het lijf jaagt.
Die man woont daar. Het is dus onmogelijk om bepaalde delen van zijn bedrijf, zoals de toegangsweg, strikt gescheiden te houden. Dat is geen uitzonderlijk situatie, dat is bijvoorbeeld op vele boerderijen zo, waar ook vaak honden loslopen. In uw starre redenering zou een boer geen koe in zijn wei mogen zetten.

Ten tweede is de veiligheid van zijn werknemers of sollicitanten op geen enkel ogenblik niet gewaarborgd geweest. Er is immers niemand is gewond geraakt.

Citaat:
Dat hij het agressieve gedrag van zijn huisdier dat, ik herhaal het nog eens, niet aanwezig mag zijn in zijn bedrijf, zou willen gebruiken als argument om een zwarte sollicitant te weigeren is dus niet alleen compleet onwettelijk, het stinkt ook stevig naar racisme.
Het is onjuist dat dieren niet aanwezig mogen zijn op bedrijven. Dat is gewoon niet waar. In uw redeneren zou geen enkele middenstander, die op zijn bedrijf woont, nog een dier mogen houden. Dat is gewoon te gek om los te lopen en dat weet je zo goed als ik. Wat wél juist is, is dat hij als een goede huisvader moet waken over de veiligheid van iedereen die op zijn bedrijf komt. En dat heeft hij ook gedaan.

Het is precies omdat de baas niet kan instaan voor de veiligheid van de sollicitant, mocht hij daar komen werken, dat hij hem teruggestuurd heeft. Het is niet omdat je je hond niet wil doden of zeer tegen zijn zin gaat opsluiten met ongewenst hemelstergend getjank vandien, dat je een racist bent. Ook dat is met een beetje goede wil best te begrijpen.

Het valt mij op dat je tegenwoordig nogal gul met het woordje 'racist' omspringt. Is het niet?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 20:05   #1135
driewerf

Standaard

Citaat:
En dan nog...

hela hola, niemand hier woorden in de mond schuiven. De enige die artikel 51 en blabla naar voor schoof was ik. Tot nu toe hebben noch Doki noch Raf zich daarop beroepen (of is het beroept? -kak mijn NL laat mij in de steek).

Citaat:

Tjah?!
tutut, jouw bewering als zou de weg van het hek naar de werplaats niet onder het ARAB vallen,
Citaat:
Die hond was niet op de werkvloer, maar aan het hekken.
al danig op losse schroeven.
En (2) die hond vormt een duidelijk en vermijdbaar gevaar, dus dient hij niet in contact te komen met de arbeiders.
Oud 16 juni 2007, 20:39   #1136
@BuRnS
Schepen

Standaard

[/quote]En (2) die hond vormt een duidelijk en vermijdbaar gevaar, dus dient hij niet in contact te komen met de arbeiders.[/quote]

wie zegt dat die baas ervoor niet zelfwerkend patroon zonder gast was ??? en misschien weet je dat bij metaalconstructies normaal de patroon gaat zien om een werk aan te nemen , en niet de klanten naar de " hof " komen

eigen hond eerst !!!!!!!!

Laatst gewijzigd door @BuRnS : 16 juni 2007 om 20:42.
Oud 16 juni 2007, 22:54   #1137
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Niet dus. Ik zou me twee keer bedenken voor ik Chipie als geloofwaardige bron van informatie aanvaardde...
ik zeg niet dat ik Chipie zonder aarzeling geloof.U nog veel minder echter. Vraag me niet waarom, gewoon een instinctief voorgevoel dat ge mij blaaskes wil wijsmaken.Trouwens,ondanks al uw belangrijkdoenerij heb ik nog steeds geen uittreksel van uw fameuze wetteksten kunnen lezen hier? Bestaan niet zeker?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 16 juni 2007 om 22:54.
Oud 16 juni 2007, 22:59   #1138
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
hela hola, niemand hier woorden in de mond schuiven. De enige die artikel 51 en blabla naar voor schoof was ik. Tot nu toe hebben noch Doki noch Raf zich daarop beroepen (of is het beroept? -kak mijn NL laat mij in de steek).

tutut, jouw bewering als zou de weg van het hek naar de werplaats niet onder het ARAB vallen,

al danig op losse schroeven.
En (2) die hond vormt een duidelijk en vermijdbaar gevaar, dus dient hij niet in contact te komen met de arbeiders.
niemand weet nog altijd niet WAT er juist in uw fameus artikel 51 "en blabla" staat? Wat staat daar in over honden, en over zwarte lassers?En hoe die beide met elkaar moeten opschieten...?
Oud 16 juni 2007, 23:11   #1139
driewerf

Standaard

Citaat:
niemand weet nog altijd niet WAT er juist in uw fameus artikel 51 "en blabla" staat?
massa's mensen weten dat anders wel.
maar goed, aangezien ik een vriendelijke mens ben:
[url="http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048%5B/URL"]http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048] artikel 51 uit het ARAB

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 juni 2007 om 23:13.
Oud 16 juni 2007, 23:15   #1140
driewerf

Standaard

nogmaals een vraag terzijde: weet er iemand hoe je uit een pdf-file kan copy-pasten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be