![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Banneling
|
![]() WAT zeggen die artikels juist?Dat weet ik nu NOG steeds niet...Ik wens een citatie van de betrokken artikels...Waar staat dat de baas zijn hond op de werkvloer verboden is, waar moet dat beest dan wél zitten enz enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) hoe kan je copy-pasten vanuit een pdf-bestand? http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 16 juni 2007 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Banneling
|
![]() Het ARAB-arbeidsreglement bestaat niet meer...
![]() In dit verband verwijst de minister aanvullend naar de nieuwe reglementering betreffende het welzijn van de werknemer op het werk, die het vroegere ARAB-arbeidsreglement vervangt. Daarin werd de mogelijkheid opgenomen om tussen werkgever en werknemer afspraken te maken, onder andere, over de dienstroosters.http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/258272.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als we zo beginnen...Kijk, Raf, je weet dat homos vroeger tot de doodstraf veroordeeld werden, en voor onze allochtoonse gast-misdadigers: vroeger kapte men ook hier handen en koppen af, werden boeven verbannen en gebrandmerkt, gefolterd ook... Vandaag weten we wel beter! Onthouden jongens! Het ARAB-arbeidsreglement is volmaakt verleden tijd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
Schepen
|
![]() ik zou diene neger aanklagen wegens rascisme , hij verdraagt geen honden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt ergens een klok horen luiden, maar u weet duidelijk niet waar de klepel hangt. Als u zich over juridische aangelegenheden wenst uit te laten, doet u er goed aan u eerst omstandig te informeren. Zo voorkomt u dat u zich volslagen belachelijk maakt, zoals u hier nu ook weer doet.
Het ARAB bestaat - in tegenstelling tot wat u beweert - nog steeds. Een aantal bepalingen werden de voorbije jaren systematisch aangepast en geherstructureerd tot de "Codex over het welzijn op het werk". Bepaalde delen van het ARAB werden inmiddels vervangen; andere delen gelden nog onverkort.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 juni 2007 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het artikel waar ze zich op beroepen staat: Citaat:
Er scheelt daar helemaal niks mee. De werkposten, wegen enz... zijn helemaal in orde qua ontwerp zoals vereist. Het punt is de discriminerende hond zoals de baas ook schriftelijk meegedeeld heeft Maar ja, sommigen blijven hier beweren dat die hond daar niks mee te maken heeft en het dus eigenlijk beter weten dan de baas zelf... Tjah?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juni 2007 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dat hier nu nog niet gedaan?
![]()
![]() |
#1132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat dat ook te denken als ik die mails over dit topic blijf zien binnenkomen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die hond behoort tot de privésfeer, en heeft niets van doen op de werkvloer. Sterker nog, als bedrijfsleider is die man verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers en van mensen die zijn bedrijf bezoeken (dus ook sollicitanten), en hij moet er dus voor zorgen dat die hond niet in dat bedrijf rondloopt en mensen de stuipen op het lijf jaagt. Dat hij het agressieve gedrag van zijn huisdier dat, ik herhaal het nog eens, niet aanwezig mag zijn in zijn bedrijf, zou willen gebruiken als argument om een zwarte sollicitant te weigeren is dus niet alleen compleet onwettelijk, het stinkt ook stevig naar racisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede is de veiligheid van zijn werknemers of sollicitanten op geen enkel ogenblik niet gewaarborgd geweest. Er is immers niemand is gewond geraakt. Citaat:
Het is precies omdat de baas niet kan instaan voor de veiligheid van de sollicitant, mocht hij daar komen werken, dat hij hem teruggestuurd heeft. Het is niet omdat je je hond niet wil doden of zeer tegen zijn zin gaat opsluiten met ongewenst hemelstergend getjank vandien, dat je een racist bent. Ook dat is met een beetje goede wil best te begrijpen. Het valt mij op dat je tegenwoordig nogal gul met het woordje 'racist' omspringt. Is het niet? Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En (2) die hond vormt een duidelijk en vermijdbaar gevaar, dus dient hij niet in contact te komen met de arbeiders.
![]() |
![]() |
#1136 |
Schepen
|
![]() [/quote]En (2) die hond vormt een duidelijk en vermijdbaar gevaar, dus dient hij niet in contact te komen met de arbeiders.[/quote]
wie zegt dat die baas ervoor niet zelfwerkend patroon zonder gast was ??? en misschien weet je dat bij metaalconstructies normaal de patroon gaat zien om een werk aan te nemen , en niet de klanten naar de " hof " komen ![]() eigen hond eerst !!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door @BuRnS : 16 juni 2007 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Banneling
|
![]() ik zeg niet dat ik Chipie zonder aarzeling geloof.U nog veel minder echter. Vraag me niet waarom, gewoon een instinctief voorgevoel dat ge mij blaaskes wil wijsmaken.Trouwens,ondanks al uw belangrijkdoenerij heb ik nog steeds geen uittreksel van uw fameuze wetteksten kunnen lezen hier? Bestaan niet zeker?
Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 16 juni 2007 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
|
![]() Citaat:
maar goed, aangezien ik een vriendelijke mens ben: [url="http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048%5B/URL"]http://www.werk.belgie.be/WorkArea/s...t.aspx?id=2048] artikel 51 uit het ARAB
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 16 juni 2007 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 |
|
![]() nogmaals een vraag terzijde: weet er iemand hoe je uit een pdf-file kan copy-pasten?