Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land
Ja 77 34,84%
Nee 106 47,96%
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel 38 17,19%
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 19:34   #1121
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjc Bekijk bericht
Dat was toch alleen voor strategische redenen dat Zeeuws vlaanderen bij Nederland bleef ? Zo bleef Nederland controle houden over de schelde.
Tenminste, zo heb ik het geleerd.
Inderdaad, en daardoor is Zeeuws-Vlaanderen, itt de rest van Vlaanderen, gered van België. Net als Nederlands-Limburg.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 19:55   #1122
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Dit is echter wel een samenraapsel van allerlei onzin van jouw eigen makelij die je blijkbaar niet nodig vond om te onderbouwen:
Maar jonge vriend, dat IS onderbouwd. Lees gewoon alle postings die te maken hebben met VL-NL samenwerking... Maar EERLIJK lezen he!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 20:01   #1123
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ge zijt een stoker, en ge geilt er op.

Geklasseerd.
Kun je het niet hebben dat er ook nog niet pro-Vlaamse Nederlanders zijn? Of vind je het alleen maar jammer dat de eersten dit forum hebben weten te vinden? Als je je droom van een herenigd Noord- en Zuid-Nederland wilt verwezenlijken, dan zul je toch echt met meer sceptische Nederlanders zoals ik te maken krijgen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 30 juli 2007 om 20:02.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 20:06   #1124
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zelf heb ik het idee dat er in het algemeen meer Vlamingen zijn die Nederland haten. Maar ik heb het mis zeker? Ach, dat is me al meer verweten. Ik zou het me allemaal maar inbeelden, de HollanderHaat van de Belgen.
Neen je bent al een stoker in je woordkeuze, stap eens op een Waal af en vraag (in het nederlands uiteraard) zijn mening, eens zien...
Oud 30 juli 2007, 20:08   #1125
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelf heb ik het idee dat er in het algemeen meer Vlamingen zijn die Nederland haten. Maar ik heb het mis zeker? Ach, dat is me al meer verweten. Ik zou het me allemaal maar inbeelden, de HollanderHaat van de Belgen.
Wat een argumentatie Als er iemand hier verdeeldheid zaait is u het wel.

Citaat:
Kun je het niet hebben dat er ook nog niet pro-Vlaamse Nederlanders zijn? Of vind je het alleen maar jammer dat de eersten dit forum hebben weten te vinden? Als je je droom van een herenigd Noord- en Zuid-Nederland wilt verwezenlijken, dan zul je toch echt met meer sceptische Nederlanders zoals ik te maken krijgen.
Geen één?

Misschien moet u voortaan maar reacties posten op www.telegraaf.nl of www.geenstijl.nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 30 juli 2007 om 20:11.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 20:10   #1126
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kun je het niet hebben dat er ook nog niet pro-Vlaamse Nederlanders zijn?
Ik heb daar geen enkel probleem mee.

Met zelfbeklagers, eeuwige zeuren en gratuiete stokers des te meer.
Oud 30 juli 2007, 20:13   #1127
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeer incorrect gebruik van de poll. Ik zeg dat er hier meer posters zijn die vinden dat elk stukje België dat bij Nederland gevoegd wordt gered is, dan posters die Zeeuws-Vlaanderen voor België opeisen. En gij verwart die laatste opzettelijk met posters die tegen een Vlaams-Nederlandse staat zijn.
ZO heb je gelijk. DAT was echter niet je originele posting...

.
Oud 30 juli 2007, 20:16   #1128
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
DAT was echter niet je originele posting...
Natuurlijk wel. Gelieve het tegendeel aan te tonen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 20:17.
Oud 30 juli 2007, 20:21   #1129
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Neen je bent al een stoker in je woordkeuze, stap eens op een Waal af en vraag (in het nederlands uiteraard) zijn mening, eens zien...
Wat is er mis met mijn woordkeuze? Ik uit gewoon mijn mening. Dus kennelijk is het de boodschap zelf die je niet bevalt, en niet de vorm waarin ik die giet?
Oud 30 juli 2007, 20:24   #1130
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Spinoza.

Ik vrees dat je ongelijk hebt. Hoewel men mij wel hollanderhaat verwijt, omdat ik hevig opkom voor een Vlaamse ONafhankelijkheid, en nooit één staat wil vormen met Nederland, ben ik allerminst een hollanderhater.

Als men de mening zou vragen aan de Nederlandse collegas die ik op zeer regelamtige basis spreek, zouden die nogal raar opkijken dat men zoiets over MIJ zou vragen

De "orangisten" hebben echter nogal een korte lont als er iemand andere ideeën heeft, en men wordt dan ook dadelijk geriposteerd vanuit die hoek alsof men de duivel zelf is. Men duldt geen enkele tegenspraak, wordt belachelijk gemaakt en wat al meer...

Je vergist je dus echt. Vlamingen die tégen een samenwerking pleiten, zijn géén hollanderhaters. Door echter de oneerlijke "afstraffing" die men krijgt door voor zijn mening op te komen, durft men natuurlijk al eens hetzelfde te doen... DAT is echter géén hollanderhaat, maar poets, wederompoets (of oog om oog als je wil)

Het beste nog.

.
Oud 30 juli 2007, 20:25   #1131
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met mijn woordkeuze? Ik uit gewoon mijn mening. Dus kennelijk is het de boodschap zelf die je niet bevalt, en niet de vorm waarin ik die giet?
Uw mening bevat niets van deftige argumentatie. Het enige wat u hier komt doen is komen zeuren over Hollanderhaat van Belgicisten, waar wij flaminganten niets aan kunnen doen.

Misschien moet u 'ns reageren op artikelen op geenstijl.nl, en telegraaf.nl .. er zou geen niveauverschil zijn.

Citaat:
Oud 30 juli 2007, 20:26   #1132
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Wat een argumentatie Als er iemand hier verdeeldheid zaait is u het wel.
Dat bedoel ik dus. Kennelijk wordt hier alleen de mening van pro-Vlaamse Nederlanders gewaardeerd. Volgens mij ben ik samen met Cals zo'n beetje de enige kritische Nederlander.

Citaat:
Geen één?

Misschien moet u voortaan maar reacties posten op www.telegraaf.nl of www.geenstijl.nl
Eh, die twee sites zijn samen toch wel het afvalputje van het Nederlandse internet. Zelfs ik hou me daar verre van...
Oud 30 juli 2007, 20:27   #1133
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Gelieve het tegendeel aan te tonen.
Wel, vergelijk je link met dit:
Citaat:
Zeer incorrect gebruik van de poll. Ik zeg dat er hier meer posters zijn die vinden dat elk stukje België dat bij Nederland gevoegd wordt gered is, dan posters die Zeeuws-Vlaanderen voor België opeisen. En gij verwart die laatste opzettelijk met posters die tegen een Vlaams-Nederlandse staat zijn.
In het tweede gedeelte heb je duidelijk wat bijgevoegd...

.
Oud 30 juli 2007, 20:28   #1134
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus. Kennelijk wordt hier alleen de mening van pro-Vlaamse Nederlanders gewaardeerd.
Weer dat zielige zelfbeklag...
Oud 30 juli 2007, 20:30   #1135
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het tweede gedeelte heb je duidelijk wat bijgevoegd...
Doe je dit nu met opzet of weet je gewoon van niet beter?

Mijn bericht was een reactie op dit bericht van Spinoza:

Citaat:
Volgens mij zit het wel hoog bij veel Vlamingen, de vermeende diefstal van hun grondgebied door Nederland.
Dat ging over de zgn. diefstal van Zeeuws-Vlaanderen dus, niet over een Vlaams-Nederlandse staat (het onderwerp van de poll).

Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 20:31.
Oud 30 juli 2007, 20:33   #1136
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je vergist je dus echt. Vlamingen die tégen een samenwerking pleiten, zijn géén hollanderhaters. Door echter de oneerlijke "afstraffing" die men krijgt door voor zijn mening op te komen, durft men natuurlijk al eens hetzelfde te doen... DAT is echter géén hollanderhaat, maar poets, wederompoets (of oog om oog als je wil)
Vlamingen die geen aansluiting bij Nederland zoeken zou ik nooit durven beschuldigen van HollanderHaat. Alsof je geen vrienden kunt zijn met iemand zonder samen te wonen. Nee, zo een ben ik er niet. De redenen waarom ik me zo'n zorgen maak liggen ergens anders. Het heeft zich in mijn hersenpan genesteld vanwege de uitspraken van jullie politici, de uitlatingen van Vlamingen op het internet, de persoonlijke verhalen van Vlamingen en Nederlanders in Vlaanderen, mijn observaties in Vlaanderen zelf, en nog vele dingen meer. De suggestie van Kortaf, dat ik mij heb laten misleiden door een "handvol Belgicisten" werpe ik verre van mij.
Oud 30 juli 2007, 20:33   #1137
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Maar als een Vlaming niet meer kan klagen over "dien Ollanders", dan valt toch zijn hele reden van bestaan weg?
Citaat:
Eerlijk is eerlijk, de Belgen brouwen lekker bier. Mij kost dat geen moeite om dat toe te geven. In tegenstelling tot de Belgen die Nederland alleen maar omlaag praten.

Eigenlijk zijn alle Belgische Trappisten gewoon lekker.
Citaat:
Wat zijn jullie Belgen toch slechte verliezers. Altijd maar afgeven op dat "Ollandse pisbier". Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat die Nederlanders een verdomd lekker pilsje kunnen brouwen? In de rest van de wereld vinden ze in ieder geval van wel. Heineken is niet zomaar het meest succesvolle biermerk ter wereld geworden. Je kunt het vinden in winkels en kroegen over de hele wereld. Jullie InBev is niets meer dan een verzameling lokale merken.

Citaat:
Mensen zoals jij schijnen zich niet te realiseren dat de shit die wij vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen vele malen groter is. Ik zal het de Vlamingen niet snel vergeven dat ze zich zo hebben laten opzetten tegen hun taalbroeders.
Citaat:
Dat kan goed kloppen. Ik ben zelf ook min of meer katholiek. Maar ik moet niets hebben van de rancune, onbetrouwbaarheid en achterbaksheid die Vlamingen eigen is. Voor mij is het alsof ze van een andere planeet komen. Dit terwijl ik al bijna heel m'n leven vlakbij de Belgische grens woon, en er ook vaak ben geweest. De slaafse volgzaamheid van den katholiek, tegenover de vrijheidslievende protestant die zelf de bijbel leest. Den bange Vlaming. Bang voor de wereld, bang om zelf na te denken sluiten ze zichzelf op in hun huisje, zwelgend in slachtofferschap.
Die vent komt hier alleen een beetje bashen op ons, niveau De Telegraaf of Geenstijl

U ziet zelf niet in dat Hollanderhaat een Belgicistisch syndroom is.

U bent gewoon verzuurd omwille van anti-Nederlandse uitspraken van mensen zoals De Gucht, uitspraken te lezen van Vlaamse snotneuzen op internet, een mislukte relatie met een Vlaamse en een jeugdtrauma. (die knokpartij met vlaamse schoolkinderen vroeger)

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 30 juli 2007 om 20:39.
Oud 30 juli 2007, 20:42   #1138
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Doe je dit nu met opzet of weet je gewoon van niet beter?

Mijn bericht was een reactie op dit bericht van Spinoza:

Dat ging over de zgn. diefstal van Zeeuws-Vlaanderen dus, niet over een Vlaams-Nederlandse staat (het onderwerp van de poll).
Capito.

En je wéét dat ik dat niet met opzet zou doen he

.
Oud 30 juli 2007, 20:44   #1139
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die vent komt hier alleen een beetje bashen op ons, niveau De Telegraaf of Geenstijl

U bent gewoon verzuurd omwille van anti-Nederlandse uitspraken van mensen zoals De Gucht, uitspraken te lezen van Vlaamse snotneuzen op internet, een mislukte relatie met een Vlaamse en een jeugdtrauma. (die knokpartij met vlaamse schoolkinderen vroeger)
Het is wel een beetje onder gordel om deze uitspraken zo uit hun context te plaatsen. Anders zou men zien dat het meerendeels reacties zijn op...Belgicisten(een term die niet mijn voorkeur heeft).
Oud 30 juli 2007, 20:51   #1140
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Spinoza spuugt wel vaker op alles wat Belgisch is. Zelf zie ik de Nederlands-Vlaamse relatie zo:
We zijn zeer verwant, maar is er bij beide groepen angst voor het onbekende. Immers, mensen die continue met clichés aankomen weten nauwelijks iets van Nederland of Vlaanderen, afhankelijk van de afkomst van de persoon. Mijn ervaring met Vlaamse jongeren is dat er op het verschil in spraakgebruik na, geen enkel verschil is. We leven alleen in een ander land en hebben ons eigen economische model. Als ik het zou moeten vergelijken dan zijn de verschillen Nederland-Vlaanderen veel kleiner dan Duitsland-Oostenrijk, Duitsland-Zwitserland, of Servië-Montenegro. Een confederatie zou dus op korte termijn mogelijk zijn, omdat het culturele, maatschappelijke, en communicatieve eenheid kan scheppen, en toch de economische zelfstandigheid volledig bewaart.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be