![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
77 | 34,84% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
106 | 47,96% |
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel |
![]() ![]() ![]() |
38 | 17,19% |
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, en daardoor is Zeeuws-Vlaanderen, itt de rest van Vlaanderen, gered van België. Net als Nederlands-Limburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1123 |
Minister-President
|
![]() Kun je het niet hebben dat er ook nog niet pro-Vlaamse Nederlanders zijn? Of vind je het alleen maar jammer dat de eersten dit forum hebben weten te vinden? Als je je droom van een herenigd Noord- en Zuid-Nederland wilt verwezenlijken, dan zul je toch echt met meer sceptische Nederlanders zoals ik te maken krijgen.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 30 juli 2007 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen je bent al een stoker in je woordkeuze, stap eens op een Waal af en vraag (in het nederlands uiteraard) zijn mening, eens zien...
![]() |
#1125 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Misschien moet u voortaan maar reacties posten op www.telegraaf.nl of www.geenstijl.nl ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 30 juli 2007 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met zelfbeklagers, eeuwige zeuren en gratuiete stokers des te meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1128 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk wel. Gelieve het tegendeel aan te tonen.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Minister-President
|
![]() Wat is er mis met mijn woordkeuze? Ik uit gewoon mijn mening. Dus kennelijk is het de boodschap zelf die je niet bevalt, en niet de vorm waarin ik die giet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je ongelijk hebt. Hoewel men mij wel hollanderhaat verwijt, omdat ik hevig opkom voor een Vlaamse ONafhankelijkheid, en nooit één staat wil vormen met Nederland, ben ik allerminst een hollanderhater. Als men de mening zou vragen aan de Nederlandse collegas die ik op zeer regelamtige basis spreek, zouden die nogal raar opkijken dat men zoiets over MIJ zou vragen ![]() De "orangisten" hebben echter nogal een korte lont als er iemand andere ideeën heeft, en men wordt dan ook dadelijk geriposteerd vanuit die hoek alsof men de duivel zelf is. Men duldt geen enkele tegenspraak, wordt belachelijk gemaakt en wat al meer... Je vergist je dus echt. Vlamingen die tégen een samenwerking pleiten, zijn géén hollanderhaters. Door echter de oneerlijke "afstraffing" die men krijgt door voor zijn mening op te komen, durft men natuurlijk al eens hetzelfde te doen... DAT is echter géén hollanderhaat, maar poets, wederompoets (of oog om oog als je wil) Het beste nog.
![]() |
![]() |
#1131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Misschien moet u 'ns reageren op artikelen op geenstijl.nl, en telegraaf.nl .. er zou geen niveauverschil zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1134 |
Europees Commissaris
|
![]() Weer dat zielige zelfbeklag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn bericht was een reactie op dit bericht van Spinoza: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 juli 2007 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() U ziet zelf niet in dat Hollanderhaat een Belgicistisch syndroom is. U bent gewoon verzuurd omwille van anti-Nederlandse uitspraken van mensen zoals De Gucht, uitspraken te lezen van Vlaamse snotneuzen op internet, een mislukte relatie met een Vlaamse en een jeugdtrauma. (die knokpartij met vlaamse schoolkinderen vroeger)
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 30 juli 2007 om 20:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En je wéét dat ik dat niet met opzet zou doen he ![]()
![]() |
![]() |
#1139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn zeer verwant, maar is er bij beide groepen angst voor het onbekende. Immers, mensen die continue met clichés aankomen weten nauwelijks iets van Nederland of Vlaanderen, afhankelijk van de afkomst van de persoon. Mijn ervaring met Vlaamse jongeren is dat er op het verschil in spraakgebruik na, geen enkel verschil is. We leven alleen in een ander land en hebben ons eigen economische model. Als ik het zou moeten vergelijken dan zijn de verschillen Nederland-Vlaanderen veel kleiner dan Duitsland-Oostenrijk, Duitsland-Zwitserland, of Servië-Montenegro. Een confederatie zou dus op korte termijn mogelijk zijn, omdat het culturele, maatschappelijke, en communicatieve eenheid kan scheppen, en toch de economische zelfstandigheid volledig bewaart. |
|
![]() |
![]() |