Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2010, 23:20   #11401
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik vraag me af wat Nederlander arrogant maakt.
Vooral het feit dat ze denken meer of beter te zijn dan Belgen.
Ze laten dat zien door hier bv zich nogal laatdunkend en minachtend uit te laten over België en Belgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Omdat ze vrijpostiger zijn? Dat is niet arrogant.
Dat klopt.
Vrijpostig is misschien een betere omschrijving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
maar toch is het zo. Vlamingen zijn op een andere manier 'bescheiden': hij ziet iedereen met ambitie als een 'dikkenek'.
Niet iedereen met ambitie, maar wel iedereen met ambitie die zich laatdunkend en minachten opstellen tov de anderen.

Ik heb een goede vriend die heel ambitieus is en ik gun hem dat van harte.
Feit is dat hij daar niet mee te koop loopt en over opschept.

Een andere kennis is even ambitieus, maar vertelt zijn verwezenlijkingen tegen iedereen die het wil weten ... en ook de anderen.
Dat is een dikke nek.

Begrijp je het verschil?

Dat vind ik persoonlijk het verschil tussen Nederlanders en Belgen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 23:36   #11402
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vooral het feit dat ze denken meer of beter te zijn dan Belgen.
Ze laten dat zien door hier bv zich nogal laatdunkend en minachtend uit te laten over België en Belgen.


Dat klopt.
Vrijpostig is misschien een betere omschrijving.


Niet iedereen met ambitie, maar wel iedereen met ambitie die zich laatdunkend en minachten opstellen tov de anderen.

Ik heb een goede vriend die heel ambitieus is en ik gun hem dat van harte.
Feit is dat hij daar niet mee te koop loopt en over opschept.

Een andere kennis is even ambitieus, maar vertelt zijn verwezenlijkingen tegen iedereen die het wil weten ... en ook de anderen.
Dat is een dikke nek.

Begrijp je het verschil?

Dat vind ik persoonlijk het verschil tussen Nederlanders en Belgen.
Ten eerste zou je kunnen zeggen, dat iemand betichten een 'dikke nek' ook minachtend is.

Veel Nederlanders zijn vaak vrijpostig, een eigenschap die ze in het Buitenland* (bijvoorbeeld Rudi Carell, Linda de Mol en Sylvie Meis (van der Vaart) in Duitsland) of héél populair maakt of juist totaal niet.

Als ik dan toch eens iets negatiefs moet zeggen over die Belgische of Vlaamse bescheidenheid, is dat deze net zoals het Nederlandse 'zelfbewustzijn (= of arrogantie)', ook kan doorslaan in false bescheidenheid...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 17 juli 2010 om 23:38.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 23:38   #11403
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ten eerste zou je kunnen zeggen, dat iemand betichten een 'dikke nek' ook minachtend is.
Dat is waar, het is dan ook allemaal heel subjectief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Als ik dan toch eens iets negatiefs moet zeggen over die Belgische of Vlaamse bescheidenheid, is dat deze net zoals het Nederlandse 'zelfbewustzijn (= of arrogantie)', ook kan doorslaan in false bescheidenheid...
We zijn helemaal niet bescheiden, ook niet vals, we zijn gewoon niet zo vrijpostig of arrogant of hoe je het wil noemen als zij.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 23:50   #11404
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is waar, het is dan ook allemaal heel subjectief.


We zijn helemaal niet bescheiden, ook niet vals, we zijn gewoon niet zo vrijpostig of arrogant of hoe je het wil noemen als zij.
Wat dat laatste betreft, ik had het enkel over de manier hoe de befaamde (of beruchte) Belgische of Vlaamse bescheidenheid ook kan worden op gevat, zeker door vrijpostige arrogante Nederlanders, terwijl al die eigenschappen wanneer ze doorslaan allemaal niet goed zijn (zowel arrogantie als bescheidenheid, beter is een vorm van reëel zelfbewustzijn).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 17 juli 2010 om 23:53.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 07:00   #11405
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

De Standard 10 juni 2010
Jef Colruyt 1 van de succesvolste VL ondernemers:

In Nederland hadden we geen succes:
niet enkel de eetcultuur maar ook de verschillen in het algemeen.
Nederlanders zijn zo outspoken dat Vlamingen erop blokkeerden, waardoor er geen contact meer was.

In Frankrijk gaat het traag vooruit voor Colruyt maar is het blijkbaar wel aan het lukken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 07:32   #11406
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

In het dagelijks leven stellen De Belgen zich slijmerig vriendelijk op, maar op het moment dat je je omdraait steken ze een mes in je rug. Ze vinden iedereen in de wereld arrogant, met de "ollanders" natuurlijk voorop. Zelf vinden ze zich geweldig bescheiden en het beste in alles wat er is (onderwijs, bier, gezondheidszorg)...wat zijn ze vol van zich zelf. Sla je ze met cijfers om de oren, dan staan ze met de mond vol tanden. Maar altijd blijft die schijnheilige, achterbakse en zelfingenomen glimlach op dat Belgisch smoelwerk staan.

Liever iemand recht in zijn gezicht de waarheid zeggen dan dat achterbakse gedoe van de Belgen. Bah...wat is dat een misselijkmakend volkje! Gelukkig begint dat bij steeds meer Nederlanders door te dringen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 08:06   #11407
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Moet je vooral tegen mijn oude moeder zeggen die fysiek aangepakt en bedreigd geweest is door een Nederlander omdat zij hem niet liet voorkruipen in de supermarkt.
Had ik er bij geweest hij mocht het gaan uitleggen aan de rechter.
En dat moet uiteraard aan de nationaliteit van die gast worden toegeschreven. En alle Belgen zijn natuurlijk wit en pluizig, met jou voorop.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:13   #11408
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
En dat moet uiteraard aan de nationaliteit van die gast worden toegeschreven.
Er werd gezegd dat er geen 'Belgenhaters' zijn.
Ik heb dat gewoon weerlegd (hierboven ook nog te zien trouwens).

Oh, right, dat is natuurlijk de zoveelste uitzondering, I forgot, sorry.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:19   #11409
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vooral het feit dat ze denken meer of beter te zijn dan Belgen.
Ze laten dat zien door hier bv zich nogal laatdunkend en minachtend uit te laten over België en Belgen.


Dat klopt.
Vrijpostig is misschien een betere omschrijving.


Niet iedereen met ambitie, maar wel iedereen met ambitie die zich laatdunkend en minachten opstellen tov de anderen.

Ik heb een goede vriend die heel ambitieus is en ik gun hem dat van harte.
Feit is dat hij daar niet mee te koop loopt en over opschept.

Een andere kennis is even ambitieus, maar vertelt zijn verwezenlijkingen tegen iedereen die het wil weten ... en ook de anderen.
Dat is een dikke nek.

Begrijp je het verschil?

Dat vind ik persoonlijk het verschil tussen Nederlanders en Belgen.
Ik ken nochtans heel érg verlegen Nederlanders (m/v), zo van die mensen die helemaal rood worden als je hen iets vraagt. Als ze al antwoorden, moet je héél goed naar het binnensmonds gestotter luisteren om te weten wat ze nu eigenlijk wilden (of eerder: niet wilden) zeggen.

Sommigen zijn zelfs zo verlegen dat ze zich niet eens op een forum durven in te schrijven.


Plaats mij daartegenover: overtuigd van eigen kennen en kunnen, en hondsbrutaal genoeg om dat ten gepaste tijde aan iederéén duidelijk te maken. Ik heb van mijn Franstalige landgenoten geleerd dat daar trouwens helemaal niks mis mee is. Zelfs Jezus zei dat je je licht moet laten schijnen. Wie ben ik om die kerel tegen te spreken?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 18 juli 2010 om 09:23.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:23   #11410
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ken nochtans heel érg verlegen Nederlanders (m/v), zo van die mensen die helemaal rood worden als je hen iets vraagt. Als ze al antwoorden, moet je héél goed naar het binnensmonds gestotter luisteren om te weten wat ze nu eigenlijk wilden (of eerder: niet wilden) zeggen.

Sommigen zijn zelfs zo verlegen dat ze zich niet eens op een forum durven in te schrijven.
Ik ben het met je eens dat we hier niet the cream of the crop zien op het forum.
Ik heb Nederlandse vrienden waar ik het vrij goed mee kan vinden, hoewel ik er hen ook af en toe op moet wijzen dat ik niet moet bepamperd worden.

Ik had vroeger dan ook een veel positiever beeld van de Nederlander.
Het is echter door een stijgend aantal negatieve ervaringen met Nederlanders (op dit forum en IRL) ferm achteruit gegaan.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:36   #11411
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

1) Ik ben het met je eens dat we hier niet the cream of the crop zien op het forum.

2) Ik heb Nederlandse vrienden waar ik het vrij goed mee kan vinden, hoewel ik er hen ook af en toe op moet wijzen dat ik niet moet bepamperd worden.

3) Ik had vroeger dan ook een veel positiever beeld van de Nederlander.
Het is echter door een stijgend aantal negatieve ervaringen met Nederlanders (op dit forum en IRL) ferm achteruit gegaan.
1) Ik heb toch helemaal niet beweerd dat we hier niet the cream of the crop zien op het forum?

2) Iemand die mij begint te bepamperen, is geen vriend (meer). Desondanks hou ik nog steeds een pak Nederlanders in mijn vriendenkring over.

3) Ik heb - spijtig genoeg? - nauwelijks negatieve ervaringen met Nederlanders gehad.
Met Franstalige landgenoten - gelukkig? - des te meer.

Moet ik nu mijn i.h.a. vrij positief beeld van de Franstalige landgenoot ferm achteruit laten gaan?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:41   #11412
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
2) Iemand die mij begint te bepamperen, is geen vriend (meer).
Ik heb daar minder problemen mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
3) Ik heb - spijtig genoeg? - nauwelijks negatieve ervaringen met Nederlanders gehad.
Met Franstalige landgenoten - gelukkig? - des te meer.
Ik persoonlijk heb minder (geen eigenlijk) problemen met Franstalige landgenoten. De taal is immers geen probleem, en de mentaliteit is zeer gelijkaardig.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:59   #11413
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik had vroeger dan ook een veel positiever beeld van de Nederlander.Het is echter door een stijgend aantal negatieve ervaringen met Nederlanders (op dit forum en IRL) ferm achteruit gegaan.
Voor mij geldt hetzelfde. Vroeger was ik ook in de veronderstelling dat Belgen aardig en sympathiek zijn. Gedurende de jaren zijn mijn ogen geopend. Het gedrag van de Belgen op het WK veldrijden in Hoogerheide was de druppel. De haat in hun ogen en de agressie tegen alles wat Ollands is, was echt beangstigend. Het was goed dat de Belgen in de minderheid waren, anders waren er Huti en Tuti toestanden uitgebroken.

Maar zo zijn er veel meer voorbeelden. Vorige week stonden we de finale van het WK te kijken en staan d'r wat van die Belgen in een Oranje shirt. Nederland verliest, ze trekken de shirts uit en beginnen massaal te roepen “Wat zijn die kezen stil.”. Het toont weeral aan wat de ware aard van de Belg is. Ze zijn gluiperig, achterbaks en zelfingenomen.

Dit zijn allemaal RL-voorbeelden, maar op internet gaat het er nog heftiger aan toe. Bezoek 's voor de grap www.hln.be of www.telegraaf.nl en je ziet dat de gemiddelde Nederlander en Belg elkaars bloed wel kan drinken.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 10:09   #11414
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

1) Ik heb daar minder problemen mee.

2) Ik persoonlijk heb minder (geen eigenlijk) problemen met Franstalige landgenoten. De taal is immers geen probleem, en de mentaliteit is zeer gelijkaardig.
1) Dat mag, hoor

Zélf ben ik daar altijd nogal allergisch voor geweest. Ik was een échte betweter, van jongs af aan, een geboren onderwijzer, zeg maar

2) Aan mijn Frans zal het alleszins niet liggen dat de meeste van mijn Franstalige landgenoten van de taal inderdaad geen probleem maken.
Ik veronderstel dat uw Frans eveneens uitstekend is.

Mijn mentaliteit wijkt hoe dan ook nogal grondig af van die van de meerderheid van de overige mensen die hier rondlopen.

Of ik mij nu tussen Vlamingen bevind, of tussen Nederlanders, Walen, Bruxellois, Duitsers, Engelsen, ... het maakt allemaal niet uit: ik voel me altijd wel een beetje een vreemde eend in de bijt.
Mijn vrienden zijn met zijn allen 'speciale gevallen'. Daar is iederéén het over eens (ook zijzelf, als ze eerlijk zijn ).
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:34   #11415
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat we hier niet the cream of the crop zien op het forum.
Ik heb Nederlandse vrienden waar ik het vrij goed mee kan vinden, hoewel ik er hen ook af en toe op moet wijzen dat ik niet moet bepamperd worden.

Ik had vroeger dan ook een veel positiever beeld van de Nederlander.
Het is echter door een stijgend aantal negatieve ervaringen met Nederlanders (op dit forum en IRL) ferm achteruit gegaan.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:52   #11416
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
kdenk dat Alboreto aant lullen is Hollander.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:12   #11417
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Voor mij geldt hetzelfde. Vroeger was ik ook in de veronderstelling dat Belgen aardig en sympathiek zijn. Gedurende de jaren zijn mijn ogen geopend. Het gedrag van de Belgen op het WK veldrijden in Hoogerheide was de druppel. De haat in hun ogen en de agressie tegen alles wat Ollands is, was echt beangstigend. Het was goed dat de Belgen in de minderheid waren, anders waren er Huti en Tuti toestanden uitgebroken.

Maar zo zijn er veel meer voorbeelden. Vorige week stonden we de finale van het WK te kijken en staan d'r wat van die Belgen in een Oranje shirt. Nederland verliest, ze trekken de shirts uit en beginnen massaal te roepen “Wat zijn die kezen stil.”. Het toont weeral aan wat de ware aard van de Belg is. Ze zijn gluiperig, achterbaks en zelfingenomen.

Dit zijn allemaal RL-voorbeelden, maar op internet gaat het er nog heftiger aan toe. Bezoek 's voor de grap www.hln.be of www.telegraaf.nl en je ziet dat de gemiddelde Nederlander en Belg elkaars bloed wel kan drinken.
Volgens mij hebt u het meer over de Vlamingen en niet over de Franstaligen. Met Franstaligen zal u veel minder problemen hebben, hoor.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:23   #11418
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Volgens mij hebt u het meer over de Vlamingen en niet over de Franstaligen. Met Franstaligen zal u veel minder problemen hebben, hoor.
Vind u? De Franstalige zal zelfs zo immens arrogant zijn dat ze het zelfs gaan vertikken om dat "patois" te gaan spreken. als er nu wel 1 arrogant volk bestaat hier in West - Europa (Britten niet meegerekend), dan zijn het wel de Franstaligen.

Het feit is inderdaad dat in de media er wel een enorme Hollanderhaat is, maar ik zie geen reden waarom. Het is een mooi land, prachtig om op vakantie te gaan (buiten de Randstad dan misschien), en overal waar ik al op vakantie ben geweest hebben wij altijd zeer vriendelijke en behulpzame mensen gehad, zonder enige vorm van arrogantie en hoogmoed (tenzij misschien die ene keer in Urk toen wij zo dom waren daar op een zondag naar toe te gaan). Ik ken ook nog vele Nederlanders persoonlijk. Ze zijn inderdaad wel wat directer dan de gemiddelde Vlaming, maar daarom niet beschofter. Misschien stoot dat vele Vlamingen tegen de borst? Ik weet het niet.
Misschien hebben wij zo'n enorme Hollanderhaat uit verborgen jaloezie? Zij hebben een land waar zij (met recht trouwens) trots op zijn. Wij worden onderdrukt in ons eigenland door een derde wereldland in de achtertuin die arrogant, kortzichtig en imperialistisch is.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 18 juli 2010 om 13:23.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:28   #11419
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Vind u? De Franstalige zal zelfs zo immens arrogant zijn dat ze het zelfs gaan vertikken om dat "patois" te gaan spreken. als er nu wel 1 arrogant volk bestaat hier in West - Europa (Britten niet meegerekend), dan zijn het wel de Franstaligen.

Het feit is inderdaad dat in de media er wel een enorme Hollanderhaat is, maar ik zie geen reden waarom. Het is een mooi land, prachtig om op vakantie te gaan (buiten de Randstad dan misschien), en overal waar ik al op vakantie ben geweest hebben wij altijd zeer vriendelijke en behulpzame mensen gehad, zonder enige vorm van arrogantie en hoogmoed (tenzij misschien die ene keer in Urk toen wij zo dom waren daar op een zondag naar toe te gaan). Ik ken ook nog vele Nederlanders persoonlijk. Ze zijn inderdaad wel wat directer dan de gemiddelde Vlaming, maar daarom niet beschofter. Misschien stoot dat vele Vlamingen tegen de borst? Ik weet het niet.
Misschien hebben wij zo'n enorme Hollanderhaat uit verborgen jaloezie? Zij hebben een land waar zij (met recht trouwens) trots op zijn. Wij worden onderdrukt in ons eigenland door een derde wereldland in de achtertuin die arrogant, kortzichtig en imperialistisch is.
Fijn dat u prettige ervaringen hebt in ons land. Het zou me ook verbazen als dat anders was, want wij hebben geen negatieve gevoelens of rancune t.a.v. Belgen. Jullie zijn dan ook van harte welkom en zullen doorgaans vriendelijk benaderd worden. En dat hoort ook gewoon zo. Uitzonderingen zijn er altijd wel te vinden, die ken ik zelf ook wel uit eigen ervaring.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 13:32   #11420
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kdenk dat Alboreto aant lullen is Hollander.
ik kan me niet voorstellen dat iemand met een positieve houding t.a.v Nederlanders dat hier compleet veranderd ziet worden. Meestal worden slechts de al aanwezige vooroordelen versterkt, ongeacht de richting. Mensen met een positieve grondhouding t.a.v Nederlanders zullen die versterkt zien (zoals jij, Djimi, Scara, Quercus en een hoop anderen)
Mensen met een vooraf al aanwezige negatieve perceptie zullen hun beelden ook bevestigd zien. Ik vrees dat Alboreto zo iemand is, al zou ik dat nog steeds jammer vinden. Dit geldt zéker voor een rijtje mensen die ik niet eens meer hoef te noemen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be