Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 19:21   #11461
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En dagelijks is er wel iets te lezen over moslims :
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GN3HNO6L
‘Stad moet niet bepalen hoe wij Offerfeest vieren'

Moslims ontevreden over slachten onder verdoving

ANTWERPEN - Op 6 november vindt het islamitische Offerfeest plaats. De stad Antwerpen richtte daarvoor slachtvloeren in waar het dier wel of niet kan worden verdoofd, maar daar neemt de Unie van Moskeeverenigingen schijnbaar geen genoegen mee. ‘Wij bepalen zelf hoe we het Offerfeest vieren', klinkt het.
...........
‘Het is niet aan de stad om te dicteren hoe moslims het Offerfeest moeten vieren', zegt Jamel Ibrahimi van Umivpa. ‘Slachten onder verdoving strookt nu eenmaal niet met de Islamitische normen. Bovendien is de beslissing om slachtvloeren met verdoving in te richten, er gekomen op een wijze waarbij wij bijzonder weinig inspraak hadden. Dat roept herinneringen uit het verleden op. Het hoofddoekenverbod werd immers ook eenzijdig door de stad goedgekeurd'.
.............
Met andere woorden : voor moslims gelden als gewoonlijk speciale wetten.
Hier in België bestaat er al decennialang iets als "goed zijn voor de dieren" en dieren niet overbodig laten lijden. Er zijn wetten tegen dierenmishandeling. Maar de moslims laten zich niets dicteren ...
Dat aantal feiten wordt steevast geselecteerd op afkomst van de dader; om te veralgemenen en haat te zaaien.
Maar we zijn niet selectief, hé. We verdraaien de waarheid niet tot onze waarheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 19:29   #11462
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat aantal feiten wordt steevast geselecteerd op afkomst van de dader; om te veralgemenen en haat te zaaien.
Maar we zijn niet selectief, hé. We verdraaien de waarheid niet tot onze waarheid.
'Allah' heeft hier zijn wetten niet te stellen.
Oud 29 oktober 2011, 22:27   #11463
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...s-per-dag.aspx

het is alleen maar een onveiligheidsgevoel ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:41   #11464
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een duidelijk bewijs dat
Een duidelijk bewijs dat wat?
Oud 30 oktober 2011, 01:40   #11465
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een duidelijk bewijs dat we de opgedrongen multiculkanker meer dan beu zijn.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 10:55   #11466
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dagelijks is er wel iets te lezen over moslims :
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GN3HNO6L
‘Stad moet niet bepalen hoe wij Offerfeest vieren'

Moslims ontevreden over slachten onder verdoving

ANTWERPEN - Op 6 november vindt het islamitische Offerfeest plaats. De stad Antwerpen richtte daarvoor slachtvloeren in waar het dier wel of niet kan worden verdoofd, maar daar neemt de Unie van Moskeeverenigingen schijnbaar geen genoegen mee. ‘Wij bepalen zelf hoe we het Offerfeest vieren', klinkt het.
...........
‘Het is niet aan de stad om te dicteren hoe moslims het Offerfeest moeten vieren', zegt Jamel Ibrahimi van Umivpa. ‘Slachten onder verdoving strookt nu eenmaal niet met de Islamitische normen. Bovendien is de beslissing om slachtvloeren met verdoving in te richten, er gekomen op een wijze waarbij wij bijzonder weinig inspraak hadden. Dat roept herinneringen uit het verleden op. Het hoofddoekenverbod werd immers ook eenzijdig door de stad goedgekeurd'.
.............
Met andere woorden : voor moslims gelden als gewoonlijk speciale wetten.
Hier in België bestaat er al decennialang iets als "goed zijn voor de dieren" en dieren niet overbodig laten lijden. Er zijn wetten tegen dierenmishandeling. Maar de moslims laten zich niets dicteren ...
Je moet maar lef hebben, ze zouden nogal ne post pakken bij mij.

In België gold al jaar en dag dat onverdoofd slachten verboden was; V E R B O D E N !

Maar voor de beschermde soort werden er 'uitzonderingsmaatregelen' verzonnen.

Zelfs d?*t is niet genoeg, ze stellen geen eisen hoor, ze integreren als geen ander! Echt waar!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 11:14   #11467
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je moet maar lef hebben, ze zouden nogal ne post pakken bij mij.

In België gold al jaar en dag dat onverdoofd slachten verboden was; V E R B O D E N !

Maar voor de beschermde soort werden er 'uitzonderingsmaatregelen' verzonnen.

Zelfs d?*t is niet genoeg, ze stellen geen eisen hoor, ze integreren als geen ander! Echt waar!

Je kunt toch zeggen dat ze geintegreerd zijn, doordat ze erinslagen bvb om de wetten naar hun hand te zetten via de rode draad ?
Nu ja een luide wens formuleren is nog niet hetzelfde dat een wet erdoor krijgen. En dat luidop verkondigen dat je dit niet wilt doen, is boel zoeken. UIteraard zal de politie hier doen alsof haar neus bloedt, bang dat ze altijd is om van die mensen een racistische klacht aan hun broek te krijgen

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 oktober 2011 om 11:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 11:18   #11468
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierboven wel, ja.
Daarnet schreef je nog
en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
nu is het
Bij twee ervan zijn allochtonen betrokken.
Ik begrijp dat sommigen er een kilo zout bij halen.

Ja, dat klopt, maar daar ging het niet over.

Cijfers voor de toenemende criminaliteit?
Kan u niet lezen?
Eerst schrijf ik : van de drie feiten zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd. Daarna : bij twee ervan zijn allochtonen betrokken.
Waarin vindt u hier tegenspraak of overdrijving??? Twee feiten zijn door allochtonen gepleegd, het derde waarschijnlijk dus niet 100 % zeker, reden waarom ik dit derde feit de tweede keer niet vermeld heb om discussie te vermijden dus ... uit eerlijkheid! Zoiets gaat duidelijk uw verstand te boven. (Oh ja bron : nog altijd mijn eigen ogen, het woord van mijn kennis en "De Bode van Schoten").
Noteer liever dat twee derde van de criminele feiten die de laatste maand in mijn buurt werden gepleegd ZEKER op rekening van allochtonen komen.
Het vragen van die cijfers doet u telkens en telkens weer, u hebt ze al van verschillende personen gekregen en dan reageert u er niet op. Waarom zou ik me nog moe maken?
Oud 30 oktober 2011, 11:20   #11469
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het door mij aangehaalde artikel bewijst enkel weer dat moslims hun voeten vegen aan de Belgische wetgeving. Dat heeft met selectiviteit niets te maken. Ik verdraai ook geen waarheid, ik haal een krantenartikel aan, als dit niet waar is, moet u die krant aanspreken, niet mij!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 30 oktober 2011 om 11:21.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 12:12   #11470
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan u niet lezen?
Eerst schrijf ik : van de drie feiten zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd. Daarna : bij twee ervan zijn allochtonen betrokken.
Waarin vindt u hier tegenspraak of overdrijving??? Twee feiten zijn door allochtonen gepleegd, het derde waarschijnlijk dus niet 100 % zeker, reden waarom ik dit derde feit de tweede keer niet vermeld heb om discussie te vermijden dus ... uit eerlijkheid! Zoiets gaat duidelijk uw verstand te boven. (Oh ja bron : nog altijd mijn eigen ogen, het woord van mijn kennis en "De Bode van Schoten").
Vind je dat zeer eerlijk om te beweren dat dat ene feit waarschijnlijk door allochtonen werd gepleegd, wanneer je het niet eens weet.

Citaat:
Noteer liever dat twee derde van de criminele feiten die de laatste maand in mijn buurt werden gepleegd ZEKER op rekening van allochtonen komen.
Van de criminele feiten die jij selecteert.
Jij moet in een tamelijk veilige buurt wonen wanneer er maar 3 criminele feiten gepleegd worden in de laatste maanden.
Citaat:
Het vragen van die cijfers doet u telkens en telkens weer, u hebt ze al van verschillende personen gekregen en dan reageert u er niet op. Waarom zou ik me nog moe maken?
De cijfers van de stijgende criminaliteit?
Oud 30 oktober 2011, 12:20   #11471
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het door mij aangehaalde artikel bewijst enkel weer dat ook moslims hun voeten vegen aan de Belgische wetgeving.
FIFY
Oud 30 oktober 2011, 12:22   #11472
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind je dat zeer eerlijk om te beweren dat dat ene feit waarschijnlijk door allochtonen werd gepleegd, wanneer je het niet eens weet.
De juiste stellingname was natuurlijk:
twee feiten werden door allochtonen gepleegd, het derde feit werd waarschijnlijk NIET door een autochtoon gepleegd.

Is het zo goed? want is het natuurlijk niet eerlijk te beweren dat het ene feit waarschijnlijk door een autochtoon werd gepleegd wanneer je het niet eens weet.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 12:36   #11473
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
dat er meer en meer criminaliteit is door het verhoogde aantal allochtonen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 13:35   #11474
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
twee feiten werden door allochtonen gepleegd, het derde feit werd waarschijnlijk NIET door een autochtoon gepleegd.
De juiste stellingname is eerlijk zeggen dat je voor het derde feit niet weet wat de afkomst is van de dader.

Citaat:
Is het zo goed? want is het natuurlijk niet eerlijk te beweren dat het ene feit waarschijnlijk door een autochtoon werd gepleegd wanneer je het niet eens weet.
Neen, het is niet goed zo.
Oud 30 oktober 2011, 15:19   #11475
den dinges
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Neen, het is niet goed zo.[/QUOTE
Het is inderdaad niet goed dat hier zoveel allochtonen zijn.

Laatst gewijzigd door den dinges : 30 oktober 2011 om 15:20.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:31   #11476
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van de criminele feiten die jij selecteert.
Jij moet in een tamelijk veilige buurt wonen wanneer er maar 3 criminele feiten gepleegd worden in de laatste maanden.

De cijfers van de stijgende criminaliteit?
Wie overdrijft er hier eigenlijk?
Ik heb gesproken over 3 feiten in de laatste weken en u maakt er ineens "de laatste maanden" van!
Hoe wilt u nog au sérieux genomen worden?
Oud 30 oktober 2011, 15:36   #11477
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Inderdaad, iemand heeft iets gehoord en dacht dat "het een vreemde was" maar verder weet ik niets zeker over de identiteit van de daders.
Blijft wat ik hier al verschillende keren aan Artisjok verteld heb : van 3 criminele feiten in enkele weken werden 2 door allochtonen gepleegd en 1 mogelijk (eerst had ik waarschijnlijk gezegd maar ik ben niet te beroerd om dat te veranderen in "mogelijk") door allochtonen.
Dus 2 op 3 komt op rekening van ...
Oud 30 oktober 2011, 15:52   #11478
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie overdrijft er hier eigenlijk?
Ik heb gesproken over 3 feiten in de laatste weken en u maakt er ineens "de laatste maanden" van!
Hoe wilt u nog au sérieux genomen worden?
Je schreef inderdaad "de laatste maand". Mijn excuses.
Mag ik nu nog weten of je dat zeer eerlijk vindt om te beweren dat dat ene feit waarschijnlijk door allochtonen werd gepleegd, wanneer je het niet eens weet.
Oud 30 oktober 2011, 16:12   #11479
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je kunt toch zeggen dat ze geintegreerd zijn, doordat ze erinslagen bvb om de wetten naar hun hand te zetten via de rode draad ?
Nu ja een luide wens formuleren is nog niet hetzelfde dat een wet erdoor krijgen. En dat luidop verkondigen dat je dit niet wilt doen, is boel zoeken. UIteraard zal de politie hier doen alsof haar neus bloedt, bang dat ze altijd is om van die mensen een racistische klacht aan hun broek te krijgen
'Boel zoeken' ja, als de beste!

...en de verraaiersbende; "weg met ons" blijft maar pamperen en dit alles doodnormaal vinden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 17:05   #11480
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schreef inderdaad "de laatste maand". Mijn excuses.
Mag ik nu nog weten of je dat zeer eerlijk vindt om te beweren dat dat ene feit waarschijnlijk door allochtonen werd gepleegd, wanneer je het niet eens weet.
Aangezien de meeste feiten door allochtonen worden gepleegd is het inderdaad logisch om te veronderstellen dat, in geval van twijfel en tot we het effectief weten, dat"ene" feit ook door een allochtoon werd gepleegd!
Moeten we er een nationale feestdag van maken indien blijkt dat het niet zo was? En wat moeten we doen met feiten waarvan achteraf blijkt dat ze door allochtonen werden gepleegd terwijl we het eerst niet wisten? Ga je dan ook daar blz gezanik over vullen?
Maar dan moeten we eerst 36 onderzoeken doen om te zien of ze eigenlijk geen gelijk hadden bij het plegen van die feiten gezien de toestand waarin ze zich bevinden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be