Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 15:52   #11441
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat als U zijn stelling verjeerd begrijpt?
Misschien wil Andev alleen maar zeggen dat de media meer feiten aanreikt...
Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.

Maar het kan inderdaad zijn dat Andev niet bedoelde wat hij schreef.
Oud 29 oktober 2011, 16:36   #11442
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lol, in hoeverre is het een stropop, als Andev letterlijk zegt dat steeds meer en meer mensen iets tegen allochtonen hebben omdat meer en meer mensen dagelijks op de "feiten" worden opmerkzaam gemaakt?

Indien zijn stelling waar is, dan krijgen de paar duizend dagelijkse bezoekers ook meer en meer iets tegen allochtonen als ze er in deze draad mee geconfronteerd worden, toch?

Dus ofwel hebt gij gelijk en is zijn stelling verkeerd.
Ofwel heeft hij gelijk en is uw stelling verkeerd.

Waar faalt mijn logica?
Het gaat om het voortdurend geconfronteerd worden met misdaden gepleegd door allochtonen, later verschijnen een aantal van die feiten hier op het forum en worden we er opmerkzaam op gemaakt. De meesten van ons weten al voor ze het hier lezen hoe het in onze maatschappij gesteld is!
We worden ons steeds meer bewust van de toenemende criminaliteit. Daarvoor hoeft een mens geen forum te hebben. Eergisteren vertelde mijn vriendin dat een gemeenschappelijke kennis slachtoffer werd van zo'n halsketting-diefstal. U weet wel, collier van de hals trekken van een oudere dame die daardoor natuurlijk ook nog eens ten val komt. Twee weken geleden zijn er vandalenstreken uitgehaald aan onze kerk met poging tot brandstichting. In de week ervoor zijn twee inbrekers hier in mijn straat achtervolgd gevolgd geworden door de politie met de nodige commotie errond.
Neen hoor, ik heb geen forum nodig om me bewust te zijn van de toenemende criminaliteit en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
Oud 29 oktober 2011, 17:09   #11443
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
van de toenemende criminaliteit en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
Bron?
Oud 29 oktober 2011, 17:14   #11444
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bron?
In één geval mijn eigen ogen, in het andere geval het woord van mijn kennis.
Oud 29 oktober 2011, 17:16   #11445
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
In één geval mijn eigen ogen, in het andere geval het woord van mijn kennis.
Maw uw post dient met een kilo zout te worden genomen.
Oud 29 oktober 2011, 17:25   #11446
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u gelooft mij niet omdat ik iets gezien heb dat u niet bevalt ...
Oud 29 oktober 2011, 17:30   #11447
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dus u gelooft mij niet omdat ik iets gezien heb dat u niet bevalt ...
Leer lezen, meisje. Ik heb me nergens uitgesproken over de feiten die u aanhaalt. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de feiten me niet bevallen.

We kennen je ondertussen goed en je komt over als een ongeloofwaardige allochtonenbasher. Ik neem je woorden dus met een kilo zout tot jij kan bewijzen dat de daders allochtonen zijn.
Oud 29 oktober 2011, 17:39   #11448
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om het voortdurend geconfronteerd worden met misdaden gepleegd door allochtonen, later verschijnen een aantal van die feiten hier op het forum en worden we er opmerkzaam op gemaakt. De meesten van ons weten al voor ze het hier lezen hoe het in onze maatschappij gesteld is!
We worden ons steeds meer bewust van de toenemende criminaliteit. Daarvoor hoeft een mens geen forum te hebben. Eergisteren vertelde mijn vriendin dat een gemeenschappelijke kennis slachtoffer werd van zo'n halsketting-diefstal. U weet wel, collier van de hals trekken van een oudere dame die daardoor natuurlijk ook nog eens ten val komt. Twee weken geleden zijn er vandalenstreken uitgehaald aan onze kerk met poging tot brandstichting. In de week ervoor zijn twee inbrekers hier in mijn straat achtervolgd gevolgd geworden door de politie met de nodige commotie errond.
Neen hoor, ik heb geen forum nodig om me bewust te zijn van de toenemende criminaliteit en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
Dat aantal feiten wordt steevast geselecteerd op afkomst van de dader; om te veralgemenen en haat te zaaien.
Maar we zijn niet selectief, hé. We verdraaien de waarheid niet tot onze waarheid.

Om te weten of de criminaliteit toeneemt, zou ik toch liever cijfers zien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 18:05   #11449
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ge zijt van mening dat deze draad toch aanzet tot racisme?
Best melden aan de moderatoren dan.
Hoe kom jij tot die conclusie??? Weer het "multicul-verdraaimechanisme"?
Deze draad stelt vast dat...
En het gaat niet om één uitgezocht feit, elke dag kun je er een pak verse vinden! Teveel om te doen alsof we van niets weten... of mogen weten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 18:09   #11450
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ik hou ook niet van criminelen, dat heeft met origine niets van doen.
Wat een toeval dat bepaalde groepen zoals Marokkanen, zigeuners enz, overal waar ze terecht komen, in alle mogelijke landen zoveel keer negatief in het nieuws komen? Discussies zoals die die hier bezig is veranderen niets aan de feiten, tenzij helpen vaststellen. Het toverwoord "racisme" helpt niet het probleem als sneeuw voor de zon te doen smelten!
Oud 29 oktober 2011, 18:11   #11451
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Andev denkt er anders over.
Volgens hem krijgen meer mensen iets tegen allochtonen omdat, en ik quote letterlijk, meer en meer mensen dagelijks op de "feiten" worden opmerkzaam gemaakt.
Deze draad maakt meer en meer mensen dagelijks op de "feiten", dus krijgen mensen hierdoor meer en meer iets tegen allochtonen (volgens Andev).

Wijs me gerust op de fout in mijn redenering op basis van de quote van Andev.
Ben benieuwd...
Oud 29 oktober 2011, 18:15   #11452
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen kijken op dit forum?

Ik geloof niet dat het forum meer veroorzaakt qua racisme dan een statische ruis.

Maar wil U ook kranten vragen geen "criminele feiten met allochtoon tintje" meer te publiceren?
Ik had inderdaad niet alleen het internet en dit forum in gedachten maar alle informatiebronnen waarover de burgers beschikken. Rekening houdend met het feit dat héél wat niet het nieuws haalt...
Vervelend voor het multiculwereldje uiteraard.
Maar ook voor de autochtonen die deze verrijking meemaken.
Oud 29 oktober 2011, 18:22   #11453
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar 1000 per dag, van over de hele wereld....

Dat is dan ook de premisse van deze draad.
Als U die dingen niet wil lezen, doe dat dan niet. Wil U Mein Kampf niet lezen... heden ten dage , in deze omgeving, bent U daartoe niet verplicht.

Bij deze. Andev, wat vind U van Alboreto's Stropopje?
Dat Albo moeite heeft met het toegeven van bepaalde feiten en de werkelijkheid probeert te ontvluchten door te ontkennen wat gewoon kan vastgesteld worden, overal ter wereld!
Ik heb ondertussen al X-keer de volgende vraag aan Arti gesteld, zonder resultaat, uiteraard, tenzij rond-de-pot-gedraai dat moet doorgaan voor een antwoord. Misschien kan Albo het in haar plaats beantwoorden?

Citaat:
O ja: je moest nog één of meerdere Westerse landen opgeven die wel blij zijn met het overspoelen van hun land door de multiculmiserie (voor jou multiculrijkdom)! Overal in Europa nazi's en racisten?
Oud 29 oktober 2011, 18:29   #11454
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Triestige opmerking...
Maar ja, dat is dan ook de enige mogelijkheid die jullie hebben: alles in twijfel trekken. Niet dat je daarmee succes zult hebben, vaststellingen zijn vaststellingen, feiten zijn feiten.
Ze vermelden geeft zelfs aanleiding tot meer racisme, volgens sommigen.
De mensen dom en braaf en onderdanig houden (zoals in bepaalde islamlanden bvb ?) zou jullie beter uitkomen!
Oud 29 oktober 2011, 18:47   #11455
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen, meisje. Ik heb me nergens uitgesproken over de feiten die u aanhaalt. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de feiten me niet bevallen.

We kennen je ondertussen goed en je komt over als een ongeloofwaardige allochtonenbasher. Ik neem je woorden dus met een kilo zout tot jij kan bewijzen dat de daders allochtonen zijn.
Dus wat ik zeg gelooft u niet (of wat bedoelt u anders met "met een kilo zout nemen"?) omdat "we" (wie zijn "we"?) mij kennen.
U noemt mij een ongeloofwaardige allochtonenbasher. Wel met evenveel recht mag ik u dan een allochtoon vol vooroordelen noemen, want u veroordeelt mij zonder meer.
Oud 29 oktober 2011, 18:50   #11456
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat aantal feiten wordt steevast geselecteerd op afkomst van de dader; om te veralgemenen en haat te zaaien.
Maar we zijn niet selectief, hé. We verdraaien de waarheid niet tot onze waarheid.

Ik haal 3 feiten uit mijn onmiddellijke omgeving aan.
Bij twee ervan zijn allochtonen betrokken.
Dat is twee derde.
Ik ben niet selectief anders had ik alleen gepraat over de overgebleven één derde (de minderheid dus).
Oud 29 oktober 2011, 18:55   #11457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haal 3 feiten uit mijn onmiddellijke omgeving aan.
Dat is twee derde.
Ik ben niet selectief anders had ik alleen gepraat over de overgebleven één derde (de minderheid dus).
Ik reageerde daar niet op, maar op je stelling :
Het gaat om het voortdurend geconfronteerd worden met misdaden gepleegd door allochtonen, later verschijnen een aantal van die feiten hier op het forum en worden we er opmerkzaam op gemaakt.

EDIT : Daarnet schreef je nog
en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
nu is het
Ik begrijp dat sommigen er een kilo zout bij halen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 29 oktober 2011 om 18:57.
Oud 29 oktober 2011, 19:05   #11458
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik reageerde daar niet op, maar op je stelling :
Het gaat om het voortdurend geconfronteerd worden met misdaden gepleegd door allochtonen, later verschijnen een aantal van die feiten hier op het forum en worden we er opmerkzaam op gemaakt.

EDIT : Daarnet schreef je nog
en van de drie feiten hierboven aangehaald zijn er 2 zeker en 1 waarschijnlijk door allochtonen gepleegd.
nu is het
Okay, ik dacht dat het om die feiten ging die ik aanhaalde.
Het is zo dat het aantal allochtonen overheerst in onze gevangenissen dus zijn er naar verhouding meer allochtone dan autochtone criminelen in de gevangenissen ... een duidelijk bewijs dat
De cijfers hierover hebt u al 100 keer gevraagd en werden u door diverse forumleden al evenveel keer voorgelegd.
Oud 29 oktober 2011, 19:11   #11459
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dagelijks is er wel iets te lezen over moslims :
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GN3HNO6L
‘Stad moet niet bepalen hoe wij Offerfeest vieren'

Moslims ontevreden over slachten onder verdoving

ANTWERPEN - Op 6 november vindt het islamitische Offerfeest plaats. De stad Antwerpen richtte daarvoor slachtvloeren in waar het dier wel of niet kan worden verdoofd, maar daar neemt de Unie van Moskeeverenigingen schijnbaar geen genoegen mee. ‘Wij bepalen zelf hoe we het Offerfeest vieren', klinkt het.
...........
‘Het is niet aan de stad om te dicteren hoe moslims het Offerfeest moeten vieren', zegt Jamel Ibrahimi van Umivpa. ‘Slachten onder verdoving strookt nu eenmaal niet met de Islamitische normen. Bovendien is de beslissing om slachtvloeren met verdoving in te richten, er gekomen op een wijze waarbij wij bijzonder weinig inspraak hadden. Dat roept herinneringen uit het verleden op. Het hoofddoekenverbod werd immers ook eenzijdig door de stad goedgekeurd'.
.............
Met andere woorden : voor moslims gelden als gewoonlijk speciale wetten.
Hier in België bestaat er al decennialang iets als "goed zijn voor de dieren" en dieren niet overbodig laten lijden. Er zijn wetten tegen dierenmishandeling. Maar de moslims laten zich niets dicteren ...
Oud 29 oktober 2011, 19:20   #11460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Okay, ik dacht dat het om die feiten ging die ik aanhaalde.
Hierboven wel, ja.
Daarnet schreef je nog
nu is het

Citaat:
Het is zo dat het aantal allochtonen overheerst in onze gevangenissen dus zijn er naar verhouding meer allochtone dan autochtone criminelen in de gevangenissen ... een duidelijk bewijs dat
Ja, dat klopt, maar daar ging het niet over.
Citaat:
De cijfers hierover hebt u al 100 keer gevraagd en werden u door diverse forumleden al evenveel keer voorgelegd.
Cijfers voor de toenemende criminaliteit?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be