Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2012, 17:50   #1141
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht

Herhaal het 5000x (bv evolutie) en men gaat er in geloven!

Erger nog, men gaat het verdedigen!
Vreemd, jij hebt jouw euh "theory " al minstens 10.000 keer herhaald en toch ...

Laatst gewijzigd door Multipus : 13 augustus 2012 om 17:50.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 17:53   #1142
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Jaloers? Ik gun het de moderne wetenschap en de menselijke samenleving volledig. We moeten echter durven verder kijken dan onze neus lang is, en de feiten volgen, ipv de algemeen geaccepteerde consensus zo maar te slikken.
jouw "feiten" zoals daar zijn interdimensionale wezens en channelaars?
En dan heb ik het niet eens over de YT filmpjes en "cases"
Oud 13 augustus 2012, 18:27   #1143
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht

Een filmpje op het kanaal "UFOTV", gemaakt door een journalist zonder enig wetenschappelijk relevant diploma (een ingenieur) gaat mij niet overtuigen dat de evolutie theorie verkeerd is...

Juist! Totaal niet gezien dus!
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 18:32   #1144
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Vreemd, jij hebt jouw euh "theory " al minstens 10.000 keer herhaald en toch ...
~Tsja, ik heb dan ook geen miljarden om kinderen al vroeg hiermee te indoctrineren. Niet dat ik het wil hoor. Ik vind kinderen indoctrineren met de evolutie-onzin een vorm van kindermishandeling!

Ik heb geen miljarden om media aan te sturen en ik heb geen miljoenen omuniversiteiten te sponsoren,
Maar dat alles betekent nog niet dat wat ik zeg niet klopt!
Terwijl als je het gaat onderzoeken de evolutietheorie een hoax is!

En als ik lees wat parcifal schrijft (omdat Exodus die rare quibus 'quote')
moet ik wel lachen. Zo ver ik hem kan inschatten is 'jaloezie'' een van zijn
afwijkingen. Ik voel me niet jaloers erover, Exodus is niet jaloers, dus..jawel, het moet een projectie zijn!

Maar ach, die hele evolutie-onzin is een kaartenhuis wat momenteel bezig is aardig in elkaar te donderen....net als de rest!

Laatst gewijzigd door nagabhshanam : 13 augustus 2012 om 18:34.
Oud 13 augustus 2012, 18:44   #1145
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
~Tsja, ik heb dan ook geen miljarden om kinderen al vroeg hiermee te indoctrineren. Niet dat ik het wil hoor. Ik vind kinderen indoctrineren met de evolutie-onzin een vorm van kindermishandeling!

Ik heb geen miljarden om media aan te sturen en ik heb geen miljoenen omuniversiteiten te sponsoren,

En als ik lees wat parcifal schrijft (omdat Exodus die rare quibus 'quote')
moet ik wel lachen. Zo ver ik hem kan inschatten is 'jaloezie'' een van zijn
afwijkingen. Ik voel me niet jaloers erover, Exodus is niet jaloers, dus..jawel, het moet een projectie zijn!

Maar ach, die hele evolutie-onzin is een kaartenhuis wat momenteel bezig is aardig in elkaar te donderen....net als de rest!
Een beetje zoals uw zoveelste nick?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 augustus 2012 om 18:44.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 19:02   #1146
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:

tot daar KAN je gelijk hebben ==> toon aan
Citaat:
Idem ==> toon aan en u schrijft geschiedenis.

Citaat:
Ik merk er niets van :S ook dit kan u vast aantonen?
Oud 13 augustus 2012, 19:46   #1147
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
tot daar KAN je gelijk hebben ==> toon aan
Idem ==> toon aan en u schrijft geschiedenis.

Ik merk er niets van :S ook dit kan u vast aantonen?

Mensen beginnen wakker te worden en beginnen, eindelijk, eens vragen te stellen bij wat de 'autoriteiten' zoal zeggen en over het algmeen gaan de autoriteiten (lees: hogepreisters) aardig af! Mensen worden kritisch over wat ze verteld over:evolutieleer (aantoonbare nonsens), Global warming/ klimaatverandering (aantoonbare nonsens), vaccinaties (niet alleen nonsens, maar levensgevaarlijk), de farmacuetische mafia (it's a system of weealth not health), ons achterlijke en door en door corrupte juridische systeem, de idioterie van het huidige onderwijs (lees: indoctrinatie), de Big Bang (aantoonbare nonsens) en ga maar door, Het achterlijke mechanische wereldbeeld wat bv in de biologie nog gebruikt wordt, de onzin van overbevolking en vergrijzing, etc.

En ja, ik ben me er van bewust dat bovenstaande nog voor vele bizar in de oren klinkt.......nog wel.

Mar ja, schopenhauer zei het al:

Citaat:
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.

Arthur Schopenhauer, German philosopher (1788 – 1860)

Laatst gewijzigd door nagabhshanam : 13 augustus 2012 om 19:47.
Oud 13 augustus 2012, 19:52   #1148
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Oud 13 augustus 2012, 20:00   #1149
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen beginnen wakker te worden en beginnen, eindelijk, eens vragen te stellen bij wat de 'autoriteiten' zoal zeggen en over het algmeen gaan de autoriteiten (lees: hogepreisters) aardig af! Mensen worden kritisch over wat ze verteld over:evolutieleer (aantoonbare nonsens), Global warming/ klimaatverandering (aantoonbare nonsens), vaccinaties (niet alleen nonsens, maar levensgevaarlijk), de farmacuetische mafia (it's a system of weealth not health), ons achterlijke en door en door corrupte juridische systeem, de idioterie van het huidige onderwijs (lees: indoctrinatie), de Big Bang (aantoonbare nonsens) en ga maar door, Het achterlijke mechanische wereldbeeld wat bv in de biologie nog gebruikt wordt, de onzin van overbevolking en vergrijzing, etc.

En ja, ik ben me er van bewust dat bovenstaande nog voor vele bizar in de oren klinkt.......nog wel.
Niets menselijks is mij vreemd.
Ik merk echter wel op dat je telkens "aantoonbare nonsens" schrijft maar ik zie geen "aantoningen"
Oud 13 augustus 2012, 20:02   #1150
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets menselijks is mij vreemd.
Ik merk echter wel op dat je telkens "aantoonbare nonsens" schrijft maar ik zie geen "aantoningen"
je zult nu eindelijk zelf eens op onderzoek moeten gaan!

Ik kan hier geen honderden boeken en video's en docu's neerzetten

dus zeg me eens, wat let je?
Oud 13 augustus 2012, 20:12   #1151
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat wij, ik je op je woorden moet geloven dat gevestigde en meermaals aantoonde kennis en hypotheses, niet correct zijn?
Oud 13 augustus 2012, 20:33   #1152
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is allemaal niet zo moeilijk hoor. Je kan eens beginnen in de trilogie van Ton Campbell, My Big Toe. Daarin werkt hij een hele mooie theorie uit waarmee hij zowel fysieke als niet-fysieke zaken zeer goed kan verklaren:
Citaat:
zeer wetenschappelijke "workshop" me dunkt.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Build your own afterlife in 10 easy steps?

http://www.youtube.com/watch?v=iFpT9TbiMNM

Ja lap ik ben dan altijd zo'nen idioot dat daar dan nog naar gaat zitten zien ook he

Citaat:
The highly distinguished and diverse audience was wholly enthusiastic about Tom's workshop and responded with fascinating questions
Dat zeer onder- en verscheiden publiek dat hem acheraf het vuur aan de schenen legt kan je even bewonderen op 8:10 ...

Als je dan na 25 minuten anekdotes uit zijn studententijd, alsook de bewering dat hij mensen van op afstand kan genezen, denkt dat hij het over zijn onderzoek over 'out of body experiences' gaat hebben, think again. Blijkbaar gaat hij alvast de volgende 55 minuten loos om zijn gedistingueerd publiek de meest rudimentaire basis van de kwantumfysica en communicatiewetenschappen etc. uit te leggen. Echt, als ge zo'n belangrijke boodschap zou willen overbrengen, waarom zoudt ge dan ooit zoveel tijd verspillen met het recapituleren van bestaande wetenschap, het presenteren van enkele geselecteerde quotes van 'grote wetenschappers' (Einstein!), en het proberen te amuseren van het publiek met niet ter zake doende anekdotes en analogieën?

Ik ben maar gestopt aan het eind van deel 2 toen hij onderstaande uitspraak deed. Voor de liefhebbers: beginnen kijken vanaf 30:00 of zoiets. In zijn kwartier lang durend betoog voor de 'mier op een blad papier' voorstelling voor onzichtbare dimensies en hoe dit van toepassing zou kunnen zijn op zijn theorie komt het hoogtepunt op 34:25 waar hij zegt, geparaphraseerd:

Citaat:
Evolution exists. We know that it exists. That's a no-brainer.

Citaat:
Ik heb geen miljarden om media aan te sturen en ik heb geen miljoenen omuniversiteiten te sponsoren
En door bovenstaande weten we nu ook waarom

Eigenlijk is het wel hartverwarmend dat we hier op ons gezellige forumpje toch maar mooi een onderwerp gevonden hebben waar religieuze volgelingen en ufo-nutters elkaar warm houden op de barricades
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 20:43   #1153
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat wij, ik je op je woorden moet geloven dat gevestigde en meermaals aantoonde kennis en hypotheses, niet correct zijn?

Wat hij eigenlijk zegt, is dat volgens hem 'op onderzoek gaan' betekent: 'boeken lezen en video's bekijken'.

Ik denk dat hij al heel wat tijd geïnvesteerd heeft in dit onderzoek...

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 13 augustus 2012 om 20:54.
Oud 13 augustus 2012, 20:53   #1154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wat hij eigenlijk zegt, is dat volgens hem 'op onderzoek gaan' betekent: 'boeken lezen en video's bekijken'.

Ik denk dat hij al heel wat tijd geïnvesteerd heeft in dit 'onderzoek'...
Vooral in filmpjes bekijken heb ik zo de indruk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 20:53   #1155
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja lap ik ben dan altijd zo'nen idioot dat daar dan nog naar gaat zitten zien ook he

Dat zeer onder- en verscheiden publiek dat hem acheraf het vuur aan de schenen legt kan je even bewonderen op 8:10 ...

Als je dan na 25 minuten anekdotes uit zijn studententijd, alsook de bewering dat hij mensen van op afstand kan genezen, denkt dat hij het over zijn onderzoek over 'out of body experiences' gaat hebben, think again. Blijkbaar gaat hij alvast de volgende 55 minuten loos om zijn gedistingueerd publiek de meest rudimentaire basis van de kwantumfysica en communicatiewetenschappen etc. uit te leggen. Echt, als ge zo'n belangrijke boodschap zou willen overbrengen, waarom zoudt ge dan ooit zoveel tijd verspillen met het recapituleren van bestaande wetenschap, het presenteren van enkele geselecteerde quotes van 'grote wetenschappers' (Einstein!), en het proberen te amuseren van het publiek met niet ter zake doende anekdotes en analogieën?

Ik ben maar gestopt aan het eind van deel 2 toen hij onderstaande uitspraak deed. Voor de liefhebbers: beginnen kijken vanaf 30:00 of zoiets. In zijn kwartier lang durend betoog voor de 'mier op een blad papier' voorstelling voor onzichtbare dimensies en hoe dit van toepassing zou kunnen zijn op zijn theorie komt het hoogtepunt op 34:25 waar hij zegt, geparaphraseerd:

Eigenlijk is het wel hartverwarmend dat we hier op ons gezellige forumpje toch maar mooi een onderwerp gevonden hebben waar religieuze volgelingen en ufo-nutters elkaar warm houden op de barricades
Wel, als je ook zijn boeken had gelezen had je geweten dat hij met 'evolutie' heel iets anders bedoelt dan jij hier suggereerd.

Hij heeft het namelijk over evolutie van bewustzijn!

(btw ik ben het zeker ook niet met alles eens wat hij beweert, maar bij wie kan je dat wel zijn?)

De Darwiaanse evolutie waarin naar deze thread verwezen wordt is echt klinkklare nonsens,
Oud 13 augustus 2012, 20:54   #1156
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vooral in filmpjes bekijken heb ik zo de indruk.
Nope, heb hier letterlijk honderden boeken achter mijn rug in de kast!

Maar waarom zo denigrerend?
Oud 13 augustus 2012, 20:58   #1157
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Know your enemy. Het siert u.

Citaat:

Citaat:
Terwijl wij, de stoute wetenschappers, ze onder vuur nemen met gerichte vragen en wetenschap.

Laatst gewijzigd door Multipus : 13 augustus 2012 om 21:00.
Oud 13 augustus 2012, 21:00   #1158
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, heb hier letterlijk honderden boeken achter mijn rug in de kast!
Maar waarom zo denigrerend?
Ik ook : strips, SF, ...
U kent het genre "fictie" toch mag ik hopen?
Oud 13 augustus 2012, 21:03   #1159
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, als je ook zijn boeken had gelezen had je geweten dat hij met 'evolutie' heel iets anders bedoelt dan jij hier suggereerd.

Hij heeft het namelijk over evolutie van bewustzijn!

(btw ik ben het zeker ook niet met alles eens wat hij beweert, maar bij wie kan je dat wel zijn?)

De Darwiaanse evolutie waarin naar deze thread verwezen wordt is echt klinkklare nonsens,
Ik vrees dat je hier fout zit. In zijn presentatie heeft hij het over 'physical evolution' 'waarvan we weten dat die plaatsvindt', en in de comment onder deel 2 zegt hij zelf:

Citaat:
You are completely correct, evolution just happens -- it is open ended. I did not intend to imply anything else. Your disagreement is over word usage (semantics) not concepts. Perhaps I said: The "goal" of physical evolution is survivability and procreation while the "goal" of consciousness evolution is entropy reduction. In that context "goal" means the constraints or pressures that “drive” evolution or that determine whether an evolutionary change will be successful (continue to evolve).

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 13 augustus 2012 om 21:04.
Oud 13 augustus 2012, 21:23   #1160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kan je me uitleggen hoe ik dit begrijpend dien te lezen , Jan ?

"Adam en Eva krijgen twee zonen: Kaïn en Abel. Kaïn wordt jaloers op zijn broer, omdat God Abels offer wel aanvaardt en het zijne niet. Hij doodt Abel. Kaïn moet voortaan rondzwerven over de aarde. Hij vestigt zich tenslotte in het land Nod, ten oosten van Eden. Hij bouwt een stad en noemt die naar zijn zoon Henoch. Eva krijgt nog een zoon, Seth, die de vader zou worden van Enos."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Genesis_(boek)

Bij welke vrouwen verwekten Kaïn en Seth hun zonen dan ?
Ook hier stel ik vast dat u zich beroept op derderangs bronnen, maar schijnbaar de bijbel zelf niet raadpleegt. Dus, daarom nogmaals: Genesis, hoofdstuk 5, vers 4.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be