![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. de wet doet hier niet aan discriminatie, net zoals ze dat ook niet deed door het huwelijkstelsel uitsluitend open te stellen voor een man-vrouwrelatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, de vroegere wetgeving stipuleerde gelijke omstandigheden voor gelijke mensen. Wel beperkte het huwelijk zich tot één relatievorm, wat maar normaal is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Jan, dat is niet normaal.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 maart 2011 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is niet wat Jan zegt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dit.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid:
Citaat:
Dat een meerderjarige niet met een minderjarige mag huwen, is gebaseerd op een objectieve en redelijke rechtvaardiging. Dat een man niet met een man mag huwen en een vrouw niet met een vrouw, is niet gebaseerd op een objectieve en redelijke rechtvaardiging. Discriminatie dus. Zo klaar als een klontje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 maart 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar dient een huwelijk niet voor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 maart 2011 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk dient om een juridische band te creëren tussen twee mensen die samen een gezin willen vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al zowat een -tig keer gezegd geweest.
Citaat:
En om een gezin te kunnen vormen is het aangewezen dat koppels kinderen kunnen krijgen van elkaar,... Maar ook dat kan zonder huwelijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is nog niet gezegd geweest. Artisjok heeft er wel al -tig keer naar gevraagd...
Citaat:
Bullcrap. Kinderen hebben hier niets mee te maken. Maar zelfs �*ls dat zo zou zijn, is het in het belang van de kinderen dat beide ouders een juridische band hebben met elkaar en dat het gezin dus de bescherming geniet die het huwelijk biedt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 maart 2011 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je kan geen gegronde reden geven waarom 2 mensen van hetzelfde geslacht niet zouden mogen huwen. Daarom is dit discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien biedt een samenlevingscontract wel dezelfde bescherming en indien gewenst nog een betere bescherming zelfs, dan het huwelijk. Een contract kan men immers zelf afsluiten en de voorwaarden ook zelf bepalen. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |