Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2020, 17:41   #1141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Urbanus is nuchter & zakelijk.
De meeste artiesten trekken zich weinig aan van politiek.
Hij had 100% gelijk zich in z'n succesperiode niet uit te spreken over politiek.
Zelfs politiekers komen, na hun pensionering uit hun kot.
Daarom ook publiceren ze hun memoires na het beëindigen van hun politieke loopbaan. En niet in fragmenten in de periode dat ze politiek actief zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:43   #1142
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom ook publiceren ze hun memoires na het beëindigen van hun politieke loopbaan. En niet in fragmenten in de periode dat ze politiek actief zijn.
Vwala !
We zijn er.
Je hebt er ook die schilderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:45   #1143
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Urbanus is nuchter & zakelijk.
De meeste artiesten trekken zich weinig aan van politiek.
Hij had 100% gelijk zich in z'n succesperiode niet uit te spreken over politiek.
Zelfs politiekers komen, na hun pensionering uit hun kot.
Kijk, in zijn gloriedagen was Urbanus een kleinkunstenaar, eentje die tegen alle conservatieve huisjes schopte, en 30 jaarlater heeft deze prachtmens ook ingezien dat je nu nog minder moppen mag maken over bepaalde minderheden (religies) dan vroeger, en dan stoort hem en hem niet alleen !!!!
Langs beide kanten zitten vooroordelen, discriminaties en plat rasicme maar de linkse kerk wil dit blijven ontkennen

Noem eens één allochtoonse famillie waar men met open armen een 'witte' in opneemt .....
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:54   #1144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Kijk, in zijn gloriedagen was Urbanus een kleinkunstenaar, eentje die tegen alle conservatieve huisjes schopte, en 30 jaarlater heeft deze prachtmens ook ingezien dat je nu nog minder moppen mag maken over bepaalde minderheden (religies) dan vroeger, en dan stoort hem en hem niet alleen !!!!
Langs beide kanten zitten vooroordelen, discriminaties en plat rasicme maar de linkse kerk wil dit blijven ontkennen

Noem eens één allochtoonse famillie waar men met open armen een 'witte' in opneemt .....
Of een Belgische moslimfamilie waar men zal accepteren dat een van hun dochters met een christenman trouwt...
Oud 16 juni 2020, 18:00   #1145
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of een Belgische moslimfamilie waar men zal accepteren dat een van hun dochters met een christenman trouwt...
Andersom is uiteraard geen probleem. Van een stoere moslimman verwacht men uiteraard dat hij binnen de kortste keren zijn christelijk vrouwtje heeft bekeerd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 18:01   #1146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Andersom is uiteraard geen probleem. Van een stoere moslimman verwacht men uiteraard dat hij binnen de kortste keren zijn christelijk vrouwtje heeft bekeerd.
Ja, omdat men in islamitische milieus er dan ook van uitgaat dat de kinderen, met een moslimvader, islamitisch worden opgevoed. Daarom accepteren ze niet dat een dochter met een christenman trouwt, omdat ze vrezen dat de kinderen dan ook christenen worden.
Oud 16 juni 2020, 18:02   #1147
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, omdat men in islamitische milieus er dan ook van uitgaat dat de kinderen, met een moslimvader, islamitisch worden opgevoed. Daarom accepteren ze niet dat een dochter met een christenman trouwt, omdat ze vrezen dat de kinderen dan ook christenen worden.
Klopt inderdaad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 18:37   #1148
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Urbanus leeft duidelijk nog in het verleden.

En Phara zette hem ook goed op zijn plaats door te stellen dat alleen relevante informatie gegeven werd.

Iemand die slachtoffer is van racisme, daar is zijn afkomst relevant,
Je kan pas slachtoffer zijn van racisme, als het bewezen kan worden.

De media springt daar nogal laks mee om.
Wanneer iemand met een donkere huidkleur beweert dat zijn afkomst bijvoorbeeld de reden is van een incident. Wordt dit klakkeloos aangenomen.

Maar ja, die persvrijheid is nu éénmaal het gouden zwaard van de media.

Die vooringenomenheid zorgt ervoor dat er meer en meer mensen tegen elkaar komen te staan

Die zogezegde eenzijdige relevantie doet soms meer kwaad dan goed.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 18:41   #1149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je kan pas slachtoffer zijn van racisme, als het bewezen kan worden.

De media springt daar nogal laks mee om.
Wanneer iemand met een donkere huidkleur beweert dat zijn afkomst bijvoorbeeld de reden is van een incident. Wordt dit klakkeloos aangenomen.

Maar ja, die persvrijheid is nu éénmaal het gouden zwaard van de media.

Die vooringenomenheid zorgt ervoor dat er meer en meer mensen tegen elkaar komen te staan

Die zogezegde eenzijdige relevantie doet soms meer kwaad dan goed.
Is het niet zo dat de wetgeving bijzonder raar is als het om discriminatie en racisme gaat? Nl. dat iemand zijn onschuld moet bewijzen?
Oud 16 juni 2020, 18:50   #1150
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn collega. Turkse Gentse. Is met een gewone Gentenaar getrouwd. 4 jaar geleden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 18:54   #1151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mijn collega. Turkse Gentse. Is met een gewone Gentenaar getrouwd. 4 jaar geleden.
Goed mogelijk. Sommige moslims nemen het ook niet te nauw met bepaalde geloofsvoorschriften, maar u moet toegeven dat zo'n huwelijk niet veel voorkomt.
Oud 16 juni 2020, 19:47   #1152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als hij het nu mag waarom zou hij het dan voorheen niet hebben gemogen ? Zou dat kunnen dat zijn publiek van ultra linkse hippies voortaan meer bestaat uit oude verrechtste knorpotten ?
Omdat hij in navolging van The Strangers niet gebroodroofd wilde worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 20:54   #1153
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik had een Gentse vriend jaren geleden en zijn dochter was tegen zijn zin met een Turkse getrouwd. Uiteindelijk is dat een grote ramp geworden. Maar het dient gezegd of het nu een Vlaamse, een zwarte, een gele of eender wat is éénmaal ge de reuk en de smaak van dezelfde kut beu zijt blijft ge bij elkaar uit gemak of gaat ge uit elkaar met de bijkomende miserie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 20:56   #1154
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Zijn blijkbaar toch niet BV's die hier voor 't moment professioneel potten zitten vol te knorren.
Gewoon een observatie, he.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 21:33   #1155
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Indien u uw huis niet verhuurt, heeft u volledige zeggenschap over aan wie u al dan niet toegang verleent. Het is pas wanneer men begint te verhuren dat men niet mag discrimineren bij het selecteren van een huurder.
Ja, de wet is de wet, eh, maar dat neemt niet de beperking weg die ik als eigenaar, in alle vrijheid en zonder opgaaf van redenen zou moeten kunnen maken, dat ik mijn woning verhuur aan wie ik en ik alleen wil verhuren, net zoals ik als zaakvoerder in alle vrijheid iemand aanneem die ik en ik alleen wil aannemen.
Tenslotte vallen op termijn ook de gevolgen van die beslissing, positief dan wel negatief, binnen m’n eigen verantwoordelijkheid en kosten.

Daarom is elke overheidsbemoeienis daarover Stasi-minded.
Citaat:
Als u uw auto zou beginnen verhuren, mag u ook geen Marokkanen weigeren omdat ze Marokkaan zijn hoor.
Euh, als een Marokkaan een van m’n auto’s wil huren, ben ik eerder geneigd om te zeggen dat ze allemaal al gereserveerd zijn en ‘m doorsturen naar ’n concurrent, en wel voor de volgende reden:

Huurauto’s en leasewagens worden op grote schaal gebruikt om verzekeraars op te lichten met in scène gezette aanrijdingen. Klinkt wel realistisch? Klopt, tevens zouden vooral allochtonen deze methode gebruiken om extra centjes van de verzekering te innen.
Volgens autoverhuurbedrijven, verzekeraars en experts is dit dan ook een onderschat probleem in Nederland. Ze vrezen dat deze vorm van verzekeringsfraude nog makkelijker wordt omdat de politie zelfs op de snelwegen niet meer een aanrijding controleert. Vooral Nederlanders van allochtone afkomst blijken voor een relatief groot deel van de zogenoemde ‘opzetaanrijdingen’ verantwoordelijk, zo schrijft de Televaag.”

https://www.autoblog.nl/archive/2008...-te-ensceneren

Blijkbaar een onderschat probleem in Nederland, maar niet alleen daar vermoed ik.
Spijtig dat er geen gelijkaardig onderzoek loopt door de Bond van Eigenaars, mbt de ervaringen en klachten van hun leden over allochtone huurders.
Oud 16 juni 2020, 21:51   #1156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, de wet is de wet, eh, maar dat neemt niet de beperking weg die ik als eigenaar, in alle vrijheid en zonder opgaaf van redenen zou moeten kunnen maken, dat ik mijn woning verhuur aan wie ik en ik alleen wil verhuren, net zoals ik als zaakvoerder in alle vrijheid iemand aanneem die ik en ik alleen wil aannemen.
Tenslotte vallen op termijn ook de gevolgen van die beslissing, positief dan wel negatief, binnen m’n eigen verantwoordelijkheid en kosten.

Daarom is elke overheidsbemoeienis daarover Stasi-minded.

Euh, als een Marokkaan een van m’n auto’s wil huren, ben ik eerder geneigd om te zeggen dat ze allemaal al gereserveerd zijn en ‘m doorsturen naar ’n concurrent, en wel voor de volgende reden:

Huurauto’s en leasewagens worden op grote schaal gebruikt om verzekeraars op te lichten met in scène gezette aanrijdingen. Klinkt wel realistisch? Klopt, tevens zouden vooral allochtonen deze methode gebruiken om extra centjes van de verzekering te innen.
Volgens autoverhuurbedrijven, verzekeraars en experts is dit dan ook een onderschat probleem in Nederland. Ze vrezen dat deze vorm van verzekeringsfraude nog makkelijker wordt omdat de politie zelfs op de snelwegen niet meer een aanrijding controleert. Vooral Nederlanders van allochtone afkomst blijken voor een relatief groot deel van de zogenoemde ‘opzetaanrijdingen’ verantwoordelijk, zo schrijft de Televaag.”

https://www.autoblog.nl/archive/2008...-te-ensceneren

Blijkbaar een onderschat probleem in Nederland, maar niet alleen daar vermoed ik.
Spijtig dat er geen gelijkaardig onderzoek loopt door de Bond van Eigenaars, mbt de ervaringen en klachten van hun leden over allochtone huurders.
Ze mogen de splitsing van Belgie proberen.
Oud 16 juni 2020, 21:53   #1157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

Mijn vriend is met een Roemeense gehuwd en is vol lof over die familie en dat land. Die lijkt daar toch welkom te zijn.
Een andere woont met een Braziliaanse en ook daar hetzelfde verhaal.
Over wie heb jij het eigenlijk als je het over Allochtonen hebt ? Een Noor is dat ook een allochtoon ? Of zijn volgens jou alle allochtonen ook moslims ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2020 om 21:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 21:56   #1158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk. Sommige moslims nemen het ook niet te nauw met bepaalde geloofsvoorschriften, maar u moet toegeven dat zo'n huwelijk niet veel voorkomt.
Dat klopt. Ook Joden zijn daar nogal strikt in. Die huwen ook meestal binnen hun gemeenschap.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 22:23   #1159
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals ik dus reeds heb gezegd. Als een mening u niet aanstaat dan bestempel je ze maar als niet relevant. Nu mag je uiteraard denken dat je daarmee de discussie hebt geparkeerd maar niets is minder waar.

Zeker niet als mensen gaan beweren dat de mening van een blanke niet relevant is omdat hij blank is. Dan bevestig je immers net wat Urbanus gezegd heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 22:41   #1160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals ik dus reeds heb gezegd. Als een mening u niet aanstaat dan bestempel je ze maar als niet relevant. Nu mag je uiteraard denken dat je daarmee de discussie hebt geparkeerd maar niets is minder waar.

Zeker niet als mensen gaan beweren dat de mening van een blanke niet relevant is omdat hij blank is. Dan bevestig je immers net wat Urbanus gezegd heeft.
Urbanus is een grapjas maar kan ook heel verstandig redeneren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be