Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2020, 13:49   #1121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ga dat maar vertellen aan de politiek correcte politici en media.
Als hij het nu mag waarom zou hij het dan voorheen niet hebben gemogen ? Zou dat kunnen dat zijn publiek van ultra linkse hippies voortaan meer bestaat uit oude verrechtste knorpotten ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 13:50   #1122
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het idee van lokfietsen te stellen is een goed systeem.
het gaat hier immers om het betrappen van iemand die een criminele daad stelt/gaat stellen en mag voor mijn part worden uitgebreid naar auto's enzo.

Het verschil met een verhuurder of een werkgever is dat deze mensen géén criminele daden stellen, maar gebruik maken van hun recht en keuzevrijheid als burger.
Als daar aan getornd wordt, glijd de democratie af naar een dictatuur.

Tot slot:

De fundamenteelste vrijheid: de vrijheid om te discrimineren.

“Met name wens ik uit te leggen te waarom de vrijheid om te discrimineren een fundamentele vrijheid is, zelfs de fundamenteelste van de vrijheden omdat zonder die vrijheid de meeste andere fundamentele vrijheden gewoon niet bestaan.”

https://www.law.kuleuven.be/personal...heidsprijs.pdf
Onder de huidige wetgeving is het kiezen van een huurder op grond van discriminerende motieven (die moeten uiteraard wel worden aangetoond) wel degelijk strafbaar.

Zij stellen dus wel criminele daden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 juni 2020 om 13:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 13:51   #1123
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Onder de huidige wetgeving is het kiezen van een huurder op grond van discriminerende motieven (die moeten uiteraard wel worden aangetoond) wel degelijk strafbaar.
Bij de Stasi en de KGB was dat de regel.
Daarom suckt die wetgeving.
Oud 16 juni 2020, 13:54   #1124
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de Stasi en de KGB was dat de regel.
Daarom suckt die wetgeving.
Geen idee waarom u het heeft over Stasi en KGB.

Dit is immers de wetgeving in zo goed als elk Westers land, inclusief de Verenigde Staten.
Oud 16 juni 2020, 13:57   #1125
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als hij het nu mag waarom zou hij het dan voorheen niet hebben gemogen ? Zou dat kunnen dat zijn publiek van ultra linkse hippies voortaan meer bestaat uit oude verrechtste knorpotten ?
Omdat zijn broodwinning ervan hing. Je mag dat gerust hypocriet noemen hoor, maar het is wat het is. Bekende Vlamingen zwijgen vaak over hun politieke voorkeuren om hun inkomen niet in gedrang te brengen. En dat is hun goed recht, niemand heeft daar immers zaken mee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 15:04   #1126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat zijn broodwinning ervan hing. Je mag dat gerust hypocriet noemen hoor, maar het is wat het is. Bekende Vlamingen zwijgen vaak over hun politieke voorkeuren om hun inkomen niet in gedrang te brengen. En dat is hun goed recht, niemand heeft daar immers zaken mee.
Als er iets is dat totaal oninteressant is dan is het wel de mening van hypocrieten. Bekende Vlamingen hun mening is dus waardeloos.
Oud 16 juni 2020, 15:08   #1127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

't Zijn blijkbaar toch niet BV's die hier voor 't moment professioneel potten zitten vol te knorren.
Gewoon een observatie, he.
Oud 16 juni 2020, 15:50   #1128
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er iets is dat totaal oninteressant is dan is het wel de mening van hypocrieten. Bekende Vlamingen hun mening is dus waardeloos.
Dan is elke mening per definitie waardeloos hé. Het is inderdaad gemakkelijkst om u er zo vanaf te maken als een mening u niet aanstaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 juni 2020 om 15:50.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 16:13   #1129
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Geen idee waarom u het heeft over Stasi en KGB.
Zo'n kliktechnieken om van correcte burgers 'overtreders' te maken zijn Stasi-gerelateerd, vandaar de verwijzing ernaar.
Of zag je dit soort van uitlokking als iets dat bij een democratie hoort ?
Citaat:
Dit is immers de wetgeving in zo goed als elk Westers land, inclusief de Verenigde Staten.
Discriminatie is een postmodern begrip en is slechts toepasselijk voor minderheden, waar ik me als lid van de meerderheid door gediscrimineerd voel.
Ik wil anders wel eens een vonnis zien waar een gekleurde veroordeeld wordt voor discriminatie tov een andere gekleurde of een blanke.
Als die rechtspraak er niet is, dan is heel die 'discriminatiewetgeving' een farce en een beperking van de vrijheid van exclusief blank uitziende mensen.
Oud 16 juni 2020, 16:18   #1130
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo'n kliktechnieken om van correcte burgers 'overtreders' te maken zijn Stasi-gerelateerd, vandaar de verwijzing ernaar.
Of zag je dit soort van uitlokking als iets dat bij een democratie hoort ?

Discriminatie is een postmodern begrip en is slechts toepasselijk voor minderheden, waar ik me als lid van de meerderheid door gediscrimineerd voel.
Ik wil anders wel eens een vonnis zien waar een gekleurde veroordeeld wordt voor discriminatie tov een andere gekleurde of een blanke.
Als die rechtspraak er niet is, dan is heel die 'discriminatiewetgeving' een farce en een beperking van de vrijheid van exclusief blank uitziende mensen.
Uw uiteenzetting neemt niet weg dat het in heel de Westerse wereld, met inbegrip van de VS, verboden is om te discrimineren bij het verhuren van een woonst.

Uw verwijzing naar de Stasi was trouwens een reactie op deze stelling:

Citaat:

Zij stellen dus wel criminele daden.
Dat ging dus louter over het feit dat discrimineren bij verhuren verboden is. Het ging in mijn reactie helemaal niet over de methode van de praktijktests.

Ik heb in dit topic trouwens al verschillende keren vermeld dat ik tegen dit soort praktijktests ben.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 juni 2020 om 16:19.
Oud 16 juni 2020, 16:18   #1131
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ten minste tot de dag dat ze binnen zijn en ze hun eigen gedacht durven zeggen...
Wat een corrupt land waar de mensen liever zwijgen en liegen om te overleven dan de waarheid te zeggen...
Hallo politiek correcte kultuur...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 16:23   #1132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is elke mening per definitie waardeloos hé. Het is inderdaad gemakkelijkst om u er zo vanaf te maken als een mening u niet aanstaat.
https://www.hln.be/showbizz/passage-...isme~aa876931/
Oud 16 juni 2020, 16:31   #1133
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Uw uiteenzetting neemt niet weg dat het in heel de Westerse wereld, met inbegrip van de VS, verboden is om te discrimineren bij het verhuren van een woonst.
Binnenkort een wet die elke auto eigenaar verplicht om iedereen die dat wil te laten meerijden.
Bij weigering een veroordeling aan uw broek.
Om maar even te benadrukken dat ge over uw eigendom niks meer zelf te zeggen hebt.
Citaat:
Uw verwijzing naar de Stasi was trouwens een reactie op deze stelling:
Dat ging dus louter over het feit dat discrimineren bij verhuren verboden is. Het ging in mijn reactie helemaal niet over de methode van de praktijktests.
I know, daarom m’n verwijzing naar het Stasiregime, de overeenkomsten zijn duidelijk, los van elke 'democratische' wetten daaromtrent.
Citaat:
Ik heb in dit topic trouwens al verschillende keren vermeld dat ik tegen dit soort praktijktests ben.
Weet ik wel.
Oud 16 juni 2020, 16:46   #1134
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Het beste vond ik toen die dame rechts naast Urbanus sprak van: "Een witte en een niet witte" man man man...de politiek correcte uitspraak van de eeuw.

Toen kon Urbanus het toch niet laten om even te onderbreken:

Maar wij zijn helemaal niet wit. Als je wit bent ben je ziek. Wij zijn meer rozig.

Ik had eerder nog verwacht dat hij zou zeggen: Ja maar wij blanken voelen ons minderwaardig, vandaar dat we zo graag een bruin velletje willen in de zomer.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:08   #1135
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnenkort een wet die elke auto eigenaar verplicht om iedereen die dat wil te laten meerijden.
Bij weigering een veroordeling aan uw broek.
Om maar even te benadrukken dat ge over uw eigendom niks meer zelf te zeggen hebt.

I know, daarom m’n verwijzing naar het Stasiregime, de overeenkomsten zijn duidelijk, los van elke 'democratische' wetten daaromtrent.

Weet ik wel.
Indien u uw huis niet verhuurt, heeft u volledige zeggenschap over aan wie u al dan niet toegang verleent. Het is pas wanneer men begint te verhuren dat men niet mag discrimineren bij het selecteren van een huurder.

Als u uw auto zou beginnen verhuren, mag u ook geen Marokkanen weigeren omdat ze Marokkaan zijn hoor.
Oud 16 juni 2020, 17:08   #1136
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Urbain is stilaan een karikatuur van zichzelf geworden.

Zijn populariteit is dalende.
Nu wil hij een nieuw rechts publiek aanspreken door een paar domme uitspraken.

Meer moet je daar niet achter zoeken.
Geef me liever die Urbanus!
https://www.youtube.com/watch?v=F1cbsiLrXxk
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:10   #1137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u uw huis niet verhuurt, heeft u volledige zeggenschap over aan wie u al dan niet toegang verleent. Het is pas wanneer men begint te verhuren dat men niet mag discrimineren bij het selecteren van een huurder.

Als u uw auto zou beginnen verhuren, mag u ook geen Marokkanen weigeren omdat ze Marokkaan zijn hoor.
Wat de vrijheid van iedere burger in grote mate inperkt. De overheid bepaalt dan immers wat u in bepaalde omstandigheden wel of niet mag doen met uw eigendommen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:17   #1138
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat de vrijheid van iedere burger in grote mate inperkt. De overheid bepaalt dan immers wat u in bepaalde omstandigheden wel of niet mag doen met uw eigendommen.
Klopt.
Oud 16 juni 2020, 17:29   #1139
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt af :
https://www.youtube.com/watch?v=VIDTKCBvmnU
https://www.youtube.com/watch?v=-ARfwgZIaNw
https://www.youtube.com/watch?v=UUbXpsT8otk
https://www.youtube.com/watch?v=SfQrHVUUACU
https://www.youtube.com/watch?v=2hMONUl66tc

Laatst gewijzigd door Everytime : 16 juni 2020 om 17:33.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2020, 17:38   #1140
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden voorheen was het vooral het geld dat hem interesseerde en zweeg hij.
Nu hij binnen is komt hij ineens wel uit de kast. Ik heb een naam voor zulke mensen.
Nochtans is de dingen bij naam durven noemen zowat de eerste vereiste om problemen aan te kunnen pakken.
Spijtig want hij is nochtans veel in Nederland geweest alwaar ze wel de dingen bij naam durven te noemen. Veel heeft hij er blijkbaar niet geleerd.
Urbanus is nuchter & zakelijk.
De meeste artiesten trekken zich weinig aan van politiek.
Hij had 100% gelijk zich in z'n succesperiode niet uit te spreken over politiek.
Zelfs politiekers komen, na hun pensionering uit hun kot.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be