Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2025, 11:15   #1141
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zou ‘Biden’ die niet hebben mogen uitdelen? Gewoon omdat Trump van oordeel is dat het niet mocht?

Dat is gewoon willekeur.
Weg Rechtsstaat.
Als je je NIET de vraag stelt waarom biden ze niet mocht uitdelen, kan je je ook niet de vraag stellen waarom trump ze niet mag intrekken.

Willekeurig verblijfsvergunningen uitdelen is evengoed voorbij gaan aan de rechtsstaat.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 maart 2025 om 11:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2025, 11:19   #1142
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als je je NIET de vraag stelt waarom biden ze niet mocht uitdelen, kan je je ook niet de vraag stellen waarom trump ze niet mag intrekken.

Willekeurig verblijfsvergunningen uitdelen is evengoed voorbij gaan aan de rechtsstaat.
Was het uitdelen tegen de wet? Ik heb geen idee.
Ze intrekken kan dat wel zijn he.
Oud 22 maart 2025, 11:35   #1143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogal semantiek dit. Maar ik ben het met je discussiepartner eens. Als je je niet bewust bent van je probleemoplossend vermogen, dan ben je niet intelligent.
Je kan heel mooi bewust en waarachtig het onderspit delven tegen een niet-intelligente machine die haar doelstellingen verwezenlijkt en jouw verzet daartegen tot nul herleidt. De winnaar is gewoon de intelligenste he, en de bewustzijnde verliezer, is niet meer.

Zoals ik stelde, je moet een onderscheid maken tussen intelligentie en bewustzijn. Bewustzijn is niet extern waarneembaar. Heeft geen enkel behavioristisch effect. Intelligentie is het vermogen om te beslissen om te handelen zodat uw doelstellingen verwezenlijkt worden.

De antilope kan gemakkelijk beweren dat de leeuw niet intelligent is. Wanneer de leeuw de antilope oppeuzelt, heeft de leeuw zijn doel bereikt, en de antilope niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2025, 11:39   #1144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is logische intelligentie. Er bestaat ook iets als emotionele intelligentie.
Een gebrek aan empathie bv waardoor moordenaars hun daden plegen. Ze zien het voordeel voor zichzelf, maar omdat ze niet in staat zijn om zich in de schoenen van een ander te plaatsen, is er geen stemmetje dat hen tegenhoudt.
Dat is geen emotionele intelligentie he. Dat is gewoon emoties ondergaan. Emotionele intelligentie is het kunnen inschatten van de emoties van anderen, en de daaruit voortvloeiende acties door anderen, om daar beter op in te spelen in uw eigen voordeel. Maw, beter anderen kunnen manipuleren. Maar uiteindelijk is het doel altijd om uw eigen doelstellingen zo goed mogelijk te realiseren.

Empathie heeft een dubbele betekenis: het ONDERGAAN van andermans' emoties, of het BEGRIJPEN van andermans' emoties.

Als je van een werknemer meer wil bekomen, dan is emotionele intelligentie belangrijk. Dat wil niet zeggen dat je met die mens meevoelt, maar wel dat je precies weet hoe met die mens zijn emoties om te gaan zodat hij maximaal presteert. Hem niet uitkafferen als je weet dat dat demotiverend zal werken bijvoorbeeld (niet omdat je wil vermijden dat hij triest is). Vleien als het moet. Bestoefen. Alles wat nodig is om die zijn emoties zodanig in gang te zetten dat hij meer voor U doet.
Oud 22 maart 2025, 11:40   #1145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je op DAT niveau van macht geraakt, MOET je haast een socio- of psychopaat zijn.

Het vorige regime was niet anders, dus het is erg hypocriet te dien van wél.
Nee, er is een verschil. Het erkennen van de spelregels.
Oud 22 maart 2025, 11:42   #1146
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen enkel voorbeeld gezien. Trump schrijft de ene EO na de andere, die dan door het rechtssyteem wordt teruggefloten, en zal eindigen in de supreme court.
Het wordt teruggefloten en zijn administratie legt dat naast zich neer.
In plaats van in beroep te gaan wil hij het ontslag van de rechter in kwestie.

Dat is gewoon de rechtstaat omver gooien.
Oud 22 maart 2025, 11:42   #1147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat "onthouden" (en dan met een "perfect" geheugen) zo belangrijk is.
Laat een computer een paar maanden rekenen, en niet 13 dagen, en laat de computer alles goed "onthouden" en de computer die langer mocht rekenen, en dus een "grotere" record heeft dan een computer die maar 13 dagen mocht rekenen, zal winnen.
Nee zo werkt het niet.

Die computer bouwt geen lange lijst waarin hij dan gaat zoeken of dat al eens is tegengekomen.
Zo niet doenbaar zijn trouwens.
Oud 22 maart 2025, 12:15   #1148
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee zo werkt het niet.

Die computer bouwt geen lange lijst waarin hij dan gaat zoeken of dat al eens is tegengekomen.
Zo niet doenbaar zijn trouwens.
Hoe werkt het dan wel?
Oud 22 maart 2025, 12:16   #1149
gunter5148

Standaard

Citaat:

"It's an ongoing investigation." Dat gebruikte de biden-admin evengoed. Doen ze allemaal zelfs. Hier ook.
Oud 22 maart 2025, 12:18   #1150
gunter5148

Standaard

Citaat:
Nee, er is een verschil. Het erkennen van de spelregels.
Welke spelregels? Die van U?

Willekeurig verblijfsvergunningen uitdelen zou wél volgens de spelregels zijn?

Illegale immigranten plots legaliseren is wél volgens de spelregels?
Hier doet men dat ook. Of wil men dat doen.

Mensen die hun hele leven als burger netjes bijgedragen hebben aan het systeem hetzelfde behandelen dan illegalen die hier maar eventjes zijn, is dat "spelregels" toepassen?
Oud 22 maart 2025, 12:19   #1151
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Was het uitdelen tegen de wet? Ik heb geen idee.
Ze intrekken kan dat wel zijn he.
Het kan beide. Dat is de hypocrisie ervan.

Vodjes papier.
Oud 22 maart 2025, 12:21   #1152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke spelregels? Die van U?
Nee, van de Amerikaanse wetgeving.
Oud 22 maart 2025, 12:33   #1153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe werkt het dan wel?
Heel heel ruw gezegd, op de volgende manier:

De input toestand van het schaakbord wordt aan een ingewikkelde functie met heel veel parameters gegeven, onder de vorm van een neuraal netwerk. Een neuraal netwerk is een generieke naam voor een grote klasse van geparametreerde functies.

De output van die functie is een kans voor elke van de mogelijke zetten. De zet die gedaan wordt, wordt willekeurig gekozen volgens die kansverdeling.

Als de partij verloren wordt op het einde, worden de zetten opnieuw bekeken, en worden de kansen van de zetten die gekozen werden, als negatief terug gepropageerd op de coefficienten van de functie. Als de partij gewonnen was, positief versterkt.

Door dat heel heel veel te doen kan die functie uiteindelijk vrij goed aangeven welke de meest waarschijnlijke zetten zijn om te winnen, uitgaande van een willekeurige toestand van het schaakbord.

Het lijkt een beetje eigenaardig dat dat werkt, maar 't is zo.
Oud 22 maart 2025, 16:38   #1154
gunter5148

Standaard

Citaat:
Nee, van de Amerikaanse wetgeving.
Die regels zijn dat verblijfsvergunningen willekeurig aan illegale migranten kunnen gegeven worden, maar niet willekeurig afgenomen?

Zoals flikken willekeurig boetes zouden kunnen uitdelen, maar niet willekeurig kunnen seponeren? En vice versa?
Oud 22 maart 2025, 22:52   #1155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Lol

Oud 23 maart 2025, 11:34   #1156
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen. Hij zegt dat de betreffende rechter niet bevoegd is in deze materie en gaat in beroep.

Wat is daar mis mee?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2025, 18:39   #1157
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol

De journalist van de FT heeft de fraude van Wirecard aan het licht gebracht en serieus wat tegenkanting (en zelfs bedreiging) van de Duitse beurswaakhond.
Ik schat hem hoog in.

Het zal wellicht wel verklaarbaar zijn, maar Tesla maakt haar statements zo (bewust?) 'troebel'.
Oud 23 maart 2025, 18:56   #1158
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws voor Bush Jr. Eindelijk zijn de WMD's gevonden.
In de US nog wel.

Pam Bondi die op Fox komt te vertellen dat er Weapons of Mass Destruction tegen Tesla's worden ingezet.
Oud 23 maart 2025, 19:41   #1159
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogal semantiek dit. Maar ik ben het met je discussiepartner eens. Als je je niet bewust bent van je probleemoplossend vermogen, dan ben je niet intelligent. Je bent gewoon het product van perfect afgestemd algoritme.
Maar mogelijk is bewustzijn ook niet meer dan het product van een perfect afgestemd algoritme. En zelfs als het dat niet zou zijn, waarom zou het effect van bewustzijn op onze intelligentie niet geëmuleerd kunnen worden door een algoritme?

Ik denk dat bewustzijn zeker helpt bij intelligentie. Ons bewustzijn stelt ons in staat om in ons hoofd verschillende scenario's uit te werken met onszelf als onderwerp. Dat is een eigenschap die ons probleemoplossend vermogen enorm helpt. Ik zie echter niet in waarom dit niet gewoon geemuleerd kan worden, het "zelf voelen en ervaren" is toch geen noodzaak voor het oplossen van een probleem?

Dat intelligentie ook kan zonder bewustzijn bewijst zwermintelligentie. Zet voldoende oerdomme amper bewuste wezentjes bij elkaar (bijen, mieren,...) en er ontstaat een hive die uiteraard geen bewustzijn heeft, maar dat wel enorm intelligent is. Een zwerm kan optimalisatieproblemen oplossen, de temperatuur van een nest constant houden, oorlogstactieken bedenken, aan landbouw doen, etc. etc.
Oud 24 maart 2025, 14:45   #1160
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Maar mogelijk is bewustzijn ook niet meer dan het product van een perfect afgestemd algoritme. En zelfs als het dat niet zou zijn, waarom zou het effect van bewustzijn op onze intelligentie niet geëmuleerd kunnen worden door een algoritme?

Ik denk dat bewustzijn zeker helpt bij intelligentie. Ons bewustzijn stelt ons in staat om in ons hoofd verschillende scenario's uit te werken met onszelf als onderwerp. Dat is een eigenschap die ons probleemoplossend vermogen enorm helpt. Ik zie echter niet in waarom dit niet gewoon geemuleerd kan worden, het "zelf voelen en ervaren" is toch geen noodzaak voor het oplossen van een probleem?

Dat intelligentie ook kan zonder bewustzijn bewijst zwermintelligentie. Zet voldoende oerdomme amper bewuste wezentjes bij elkaar (bijen, mieren,...) en er ontstaat een hive die uiteraard geen bewustzijn heeft, maar dat wel enorm intelligent is. Een zwerm kan optimalisatieproblemen oplossen, de temperatuur van een nest constant houden, oorlogstactieken bedenken, aan landbouw doen, etc. etc.
Zoals ik het begrepen heb, is de bedoeling van artificiële intelligente de automatisering van menselijke intelligentie?

Of zie ik dat verkeerd?

Net zoals een bulldozer 20 ton kan heffen, is DAT de automatisering van menselijke "kracht," en die automatisering heeft de menselijke kracht al met erg grote factors overtroffen.

Ik zei elders al dat wij als mensen niet exhaustief begrijpen HOE exact menselijke intelligentie werkt, dus hoe kunnen we dat wat we niet begrijpen dan ook automatiseren?

Ik begrijp dat "AI" er nu in bestaat om een computer zéér snel te laten rekenen, al zijn berekeningen goed te laten onthouden, en op een niet-lineare manier deze resultaten te gebruiken om niet steeds alle berekeningen opnieuw te moeten maken. Patrickve heeft geprobeerd me dat uit te leggen, maar ik ben geen computertechnicus, dus ik kan niet beweren dat ik het helemaal begrepen heb.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be