Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 19:03   #1141
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Nu krijg ik helemaal niks meer te zien. Wat tik je in in je googlemachine om tot die site te komen?
Dat wilde ik hier net komen zetten !
Ik had een pm'ke binnengekregen van een lid die zei dat mijn link inderdaad te lang was om te kunnen werken .
Dus : google , pagina's in het nederlands , ontstaan vogels krijttijdperk , rond plaats 13 , Frontier science .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 7 oktober 2006 om 19:05.
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:09   #1142
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ok, ik heb de link. Die handelt enkel over ordes, niet over soorten.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:14   #1143
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ok, ik heb de link. Die handelt enkel over ordes, niet over soorten.
Enfin , ik zal de komende dagen nog wat van die links zoeken , maar het zijn allemaal van die megalange , je zal nog wat mogen googelen !
Oud 7 oktober 2006, 19:18   #1144
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedenkingen tegen evolutieleer
Het abrupt verschijnen en verdwijnen van de soorten vormt een groot probleem voor de (neo)darwinisten. Het leven op aarde heeft zich blijkbaar allerminst geleidelijk ontwikkeld. Betrouwbare overgangsfossielen ontbreken, b.v. als bewijs voor de overgang van vis naar amfibie, van amfibie naar reptiel, van reptiel naar vogel etc. Ja zelfs ontbreekt het bewijs voor de overgang van mensaap naar mens.
(Neo)-Darwinisten doen er alles aan om deze overgangsfossielen te vinden. Daarbij schuwen ze soms niet om de feiten een beetje naar hun hand te zetten. Fossielen, die niet in hun evolutietheorie passen worden verdonkeremaand, niet passende fossielen passend gemaakt.
Ik denk dat de site een beetje vooringenomen is, maar dat kan aan mij liggen. Theorie kan worden aangepast, want nieuwe vondsten kunnen nieuwe zaken aan het licht brengen.
Creationisten geloven niet in het aanpassen van hun model, en dat wijst er toch wel overduidelijk op dat zij niet wetenschappelijk bezig zijn.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 21:51   #1145
Kaffer
Banneling

Standaard

Het probleem met het zoeken naar die links is dat er niet één is die een bevattelijke synthese weet te maken over het ontstaan van alle diersoorten ,zodat je echt veel links nodig hebt om tot enig inzicht te komen .
Ik heb er nog een paar , weeral met zo'n lange naam , die hier niet blijkt te plakken op die smalle pages , dus je zal moeten googelen .
google , p.in het Nederlands : "wanneer ontstaan hedendaagse zoogdieren " .
Link nr 1 :untitled .
Deze link stelt dat de carnivora zoals we ze nu kennen , zoals de huidige katten , honden , beren in het mioceen zijn ontstaan (23,5-5,2 miljoen jaar )geleden zijn ontstaan .
google , p.in het Nederlands : "eoceen " .
Link nr 2 : Eoceen ( 57-34 miljoen jaar geleden ).
Deze link stelt dat de huidige miereneters , boomluiaards , gordeldieren en vleermuizen ongeveer 50 miljoen jaar geleden zijn ontstaan .
google , p.in het Nederlands : "ontstaan huidige vogels " ;
Link nr 1 : genetologic research .
Deze link stelt dat de meeste zoogdieren die we nu kennen 40 miljoen jaar geleden zijn ontstaan .
Link nr 5 : Het Urantiaboek .
Deze link stelt dat 30 miljoen jaar geleden de meeste huidige zoogdiersoorten
zijn ontstaan .
Verder : dat de meeste huidige vogelsoorten al voorheen zijn ontstaan .
Verder : 15 miljoen jaar geleden zijn de huidige wolven , vossen , wezels , marters , otters wasberen en gorilla's ontstaan .

Wat er ook van zij , alle links spreken over diersoorten die al heel lang geleden zijn ontstaan , geen enkele link kan een recent ontstane soort vernoemen .
Oud 7 oktober 2006, 22:14   #1146
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

En wat bewijst dat nu ? inderdaad, niets.

Onze classificatie is een momentopname. De eerste pogingen tot zijn nog geen 300 jaar oud. 300 jaar is op paleontologisch vlak een schijntje. Er zijn een pak planten en dieren die nu moeilijk als deze of gene soort kunnen geclasseerd worden. Kom over een paar miljoen jaar eens terug, dan zullen ze, afhankelijk van hun plaats binnen het ecosysteem, ofwel verdwenen zijn, ofwel een duidelijk afgescheiden soort vormen, ofwel nog steeds dezelfde soep zijn. Je kan niet verwachten dat je van dichtbij het ontstaan van een nieuwe zoogdiersoort kan meemaken. Als je de geschiedenis van de aarde reconstrueert en dan eens fast forward afspeelt, zie je dat bepaalde geologische fenomenen langzaam gaan, zoals het verschuiven van de continenten, het groeien of krimpen van oceanen. Andere fenomenen gaan veel sneller, ijstijden komen en gaan, rivieren veranderen hun loop continu. Met evolutie is dat net zo. Sommige soorten ontstaan vlug of sterven vlug uit, dit als reactie op plotse en/of drastische veranderingen in hun leefomgeving. Andere blijven miljoenen jaren lang zeer stabiel (verschillende haaien, coelacanth, brughagedis,...) omdat de niche die zij vervullen stabiel is en de verandering in hun abiotisch milieu geen invloed hebben op hun overlevingskansen. Als mens maak je het in 1 leven niet mee dat de Noordzee gevormd wordt - ook al is dit geologisch gezien maar zeer recent gebeurd, en als mens maak je het evenmin mee dat er plots een onherkenbare, nieuwe soort aan je achterdeur verschijnt. Tegenwoordig maak je minder kans dan ooit om dat mee te maken, de natuur wordt in snel tempo vernielt.

Dat de grote groepen in de zoogdieren al lang geleden zijn ontstaan, is een evidentie: op het einde van het krijt waren er een hoop veranderingen, de dino's zijn net verdwenen, de zoogdieren krijgen nu vrij spel. En wat zie je ? In de miljoenen jaren die volgen, zie je het ontstaan van grotere zoogdieren, zij vullen de niche in die de dinosaurussen hebben achter gelaten. Ze zijn kleiner, want de atmosfeer bevat minder zuurstof en het klimaat is veranderd. Over de jaren heen zie je in de fossielen duidelijk hoe het skelet van de verschillende zoogdiersoorten steeds verder differentieert, om dan uiteindelijk te komen tot de huidige situatie, waarbij uit enkele kleinere zoogdiersoorten alle zoogdieren zijn ontstaan.
Oud 7 oktober 2006, 22:27   #1147
Kaffer
Banneling

Standaard

alharb , ik heb u hier al een paar dagen niet meer gezien , ik begon u al te missen
Het is natuurlijk zo dat de evolutietheorie redeneert vanuit langdurige niches , maar als je op al die links leest wat er de afgelopen tientallen miljoenen jaren al is uitgestorven aan soorten , blijft at least de stelling overeind dat het aantal soorten steil afneemt , en dat pleit niet voor evolutie .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 7 oktober 2006 om 22:29.
Oud 7 oktober 2006, 22:33   #1148
XentraX
Vreemdeling

XentraX's schermafbeelding

Standaard

geef in het vervolg maar gewoon de correcte links
http://www.fronterscience.nl/limbo/i...view&id=34&php
http://www.kenozoicum.nl/inhoudelijk...reptielen.html
http://www.edu.amsterdam.nl/flevopar...rde/eoceen.htm
http://www.genetologisch-onderzoek.n.../eschatologie/
http://www.urantia.org/dutch/ne_u_boek/P061.html

Je links geven voor zover ik gezien heb nergens een bewijs tegen de evolutie en geven zelfs meer uitleg over de evolutie van bepaalde soorten. Noch zie ik ergens een bevestiging van uw stelling dat er geen soorten zijn bijgekomen. Ook het feit dat de biodiversiteit afneemt (als het al waar is) bewijst niets, de doden zijn in de meerderheid. Verder sluit ik mij aan bij alharb.

Laatst gewijzigd door XentraX : 7 oktober 2006 om 22:43.
XentraX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 22:45   #1149
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Het probleem met het zoeken naar die links is dat er niet één is die een bevattelijke synthese weet te maken over het ontstaan van alle diersoorten ,zodat je echt veel links nodig hebt om tot enig inzicht te komen .
Ik heb er nog een paar , weeral met zo'n lange naam , die hier niet blijkt te plakken op die smalle pages , dus je zal moeten googelen .
Tja, als je de links gaf zou blijken dat je niet gelijk hebt, hé.

Ik pik er eentje uit:
Citaat:
Link nr 5 : Het Urantiaboek .
Deze link stelt dat 30 miljoen jaar geleden de meeste huidige zoogdiersoorten
zijn ontstaan .
Verder : dat de meeste huidige vogelsoorten al voorheen zijn ontstaan .
Verder : 15 miljoen jaar geleden zijn de huidige wolven , vossen , wezels , marters , otters wasberen en gorilla's ontstaan .
Dit is de link: Urantia boek. (Niet zo moeilijk blijkbaar.)

En wat staat er (bijvoorbeeld)?
Citaat:
5.000.000 jaar geleden ontwikkelde zich het paard tot wat het nu is en migreerde het vanuit Noord-Amerika over de gehele wereld. Maar op het continent van zijn oorsprong was het paard allang uitgestorven voordat de rode mens daar arriveerde.
Jij blijft het onderscheid tussen het ontstaan van ordes en het ontstaan van soorten negeren (of niet begrijpen).

Vele zoogdiersoorten zijn relatief recent (katten, honden, beren, het paard). Uiteraard bestaan hun ordes (en soms ook hun families) al langer.

Citaat:
Wat er ook van zij , alle links spreken over diersoorten die al heel lang geleden zijn ontstaan , geen enkele link kan een recent ontstane soort vernoemen .
Zelfs jouw links geven aan dat er relatief recente soorten zijn.
Oud 7 oktober 2006, 23:02   #1150
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XentraX Bekijk bericht
geef in het vervolg maar gewoon de correcte links
http://www.fronterscience.nl/limbo/i...view&id=34&php
http://www.kenozoicum.nl/inhoudelijk...reptielen.html
http://www.edu.amsterdam.nl/flevopar...rde/eoceen.htm
http://www.genetologisch-onderzoek.n.../eschatologie/
http://www.urantia.org/dutch/ne_u_boek/P061.html

Je links geven voor zover ik gezien heb nergens een bewijs tegen de evolutie en geven zelfs meer uitleg over de evolutie van bepaalde soorten. Noch zie ik ergens een bevestiging van uw stelling dat er geen soorten zijn bijgekomen. Ook het feit dat de biodiversiteit afneemt (als het al waar is) bewijst niets, de doden zijn in de meerderheid. Verder sluit ik mij aan bij alharb.
Uwen eersten link werkt toch ook niet , k'ben hier niet alleen
Oud 7 oktober 2006, 23:03   #1151
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit een andere link van Kaffer interessante informatie over de Katachtigen:

Bevestigt mijn link van enkele dagen geleden.

Hier een schema van de evolutie van de Beren:

Ik denk dat nu afdoende bewezen is dat de bewering dat er de laatste 40 miljoen jaar geen zoogdiersoorten zijn ontstaan vals is.
Oud 7 oktober 2006, 23:10   #1152
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Tja, als je de links gaf zou blijken dat je niet gelijk hebt, hé.

Ik pik er eentje uit:

Dit is de link: Urantia boek. (Niet zo moeilijk blijkbaar.)

En wat staat er (bijvoorbeeld)?
Jij blijft het onderscheid tussen het ontstaan van ordes en het ontstaan van soorten negeren (of niet begrijpen).

Vele zoogdiersoorten zijn relatief recent (katten, honden, beren, het paard). Uiteraard bestaan hun ordes (en soms ook hun families) al langer.

Zelfs jouw links geven aan dat er relatief recente soorten zijn.
Hela firestone , ik zit nog maar een goede maand op internet , en al zeg ik het van mezelf , ik doe dat bijlange niet slecht .
Als je mijn links goed leest zie je dat ze niet alleen handelen over ontstane ORDES , maar ook over ontstane SOORTEN die nu nog bestaan .
Wat er ook van zij , een link als de jouwe die stelt dat de voorouders van de hondachtigen 9 miljoen jaar bestaan en de soorten hondachtigen slechts 1 miljoen jaar ben ik nog niet tegengekomen .
Oud 7 oktober 2006, 23:15   #1153
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela firestone , ik zit nog maar een goede maand op internet , en al zeg ik het van mezelf , ik doe dat bijlange niet slecht .
Als je mijn links goed leest zie je dat ze niet alleen handelen over ontstane ORDES , maar ook over ontstane SOORTEN die nu nog bestaan .
Wat er ook van zij , een link als de jouwe die stelt dat de voorouders van de hondachtigen 9 miljoen jaar bestaan en de soorten hondachtigen slechts 1 miljoen jaar ben ik nog niet tegengekomen .
Lees de post hierboven.

Jouw bewering dat er al 40 miljoen jaar geen zoogdiersoorten zijn ontstaan is onzin. Dat blijkt zelfs uit jouw links, die de mijne overigens bevestigen.

Mijn links stelde overigens niet dat "de voorouders van de hondachtigen 9 miljoen jaar bestaan", wat een betekenisloze uitspraak is. Wel dat de nu levende hondachtige soorten minder dan 10 miljoen jaar geleden zijn ontstaan.

Vind mij één degelijke link die iets anders beweert.
Oud 7 oktober 2006, 23:15   #1154
Kaffer
Banneling

Standaard

Nu heb ik volgens Firestone al gezegd dat er de laatste 40 miljoen jaar geen soorten zijn ontstaan , ik heb hier recent nog het voorbeeld gegeven van marters en vossen die 15 miljoen jaar geleden zijn ontstaan toch?
Oud 7 oktober 2006, 23:33   #1155
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu heb ik volgens Firestone al gezegd dat er de laatste 40 miljoen jaar geen soorten zijn ontstaan , ik heb hier recent nog het voorbeeld gegeven van marters en vossen die 15 miljoen jaar geleden zijn ontstaan toch?

Citaat:
...
alle genetologisch onderzoek bevestigd dat alle hedendaagse zoogdieren op de aap na 40 miljoen jaar geleden zijn ontstaan ...
Probeer eerlijk te discussiëren.
Oud 7 oktober 2006, 23:33   #1156
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:

De link stond erbij.

Hier nog een voorbeeld. De verschillende hondachtigen (vossen, wolven, honden, ...) zijn eveneens binnen de laatste 10 miljoen jaren gedivergeerd.

Hier het evolutieschema (geschatte jaartallen staan bovenaan, in miljoenen jaren):
Bijlage 14219
Je evolutieschema op P. 51 stelt duidelijk dat de voorouder van de hondachtigen 9 miljoen jaar oud is en de gemeenschappelijke voorouder van de beer en de hond 12 miljoen jaar oud .
Nadien laat het schema alle hedendaagse hondachtigen ontwikkelen exact 1 miljoen jaar geleden .
Uiteraard is dit wetenschappelijke nonsens .
Als blijkt dat die grafiekjes niet kloppen kom je vlug met andere aandraven .
Dat is geen wetenschap firestone .
Oud 7 oktober 2006, 23:37   #1157
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En om deze "discussie" te besluiten, terug naar de bron.
Dit was de uitdaging van Kaffer:
Citaat:
Noem mij eens één zoogdier of vogel die de laatste 10 miljoen jaar is ontstaan ?
De katachtigen, de hondachtigen, de beren. Lijkt me een afdoend antwoord.

En, over de honden, nog uit een link van Kaffer:
Citaat:
De Canis (een benaming die niet uitsluitend de tamme hond, maar ook de wolf, de jakhals, de vos en alle soorten aanduidt die tot het geslacht 'Canis' behoren) verscheen in Europa, Azië en Afrika in het Plioceen, tien miljoen jaar geleden en in Noord-Amerika pas in het Pleistoceen, nauwelijks een miljoen jaar geleden.
Oud 7 oktober 2006, 23:37   #1158
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:

Probeer eerlijk te discussiëren.
Ochgottekes , wat een fout , er moest staan de meeste zoogdiersoorten , nu hebt ge mij wel serieus liggen !
Oud 7 oktober 2006, 23:41   #1159
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je evolutieschema op P. 51 stelt duidelijk dat de voorouder van de hondachtigen 9 miljoen jaar oud is en de gemeenschappelijke voorouder van de beer en de hond 12 miljoen jaar oud .
Nadien laat het schema alle hedendaagse hondachtigen ontwikkelen exact 1 miljoen jaar geleden .
Uiteraard is dit wetenschappelijke nonsens .
Als blijkt dat die grafiekjes niet kloppen kom je vlug met andere aandraven .
Dat is geen wetenschap firestone .
Onzin.

Hier het schema:

En hier stop ik ermee. Het is nu overduidelijk dat er ook recent zoogdiersoorten zin ontstaan. Het is ook overduidelijk dat jij verder rond de pot zal blijven draaien met zinloze opmerkingen.
Oud 7 oktober 2006, 23:46   #1160
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ochgottekes , wat een fout , er moest staan de meeste zoogdiersoorten , nu hebt ge mij wel serieus liggen !

En toevallig heb je dezelfde fout meermaals begaan:
Citaat:
De huidige vogels en zoogdieren bestaan ( althans volgens jullie eigen evolutietheorie ) al tientallen miljoenen jaren .
Talloze onder hen zijn , ook al voor de mens verscheen uitgestorven .
De laatste tientallen miljoenen jaren zijn er geen bijgekomen .
Citaat:
Het is de evolutietheorie ZELF die poneert dat ALLE thans bestaande soorten vogels en zoogdieren tientallen miljoenen jaar oud zijn .
De ALLE stond er in jouw post in hoofdletters bij, mijn beste Kaffer.

Laatst gewijzigd door Firestone : 7 oktober 2006 om 23:50.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be