![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11761 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik pleeg in Frankrijk doorgaans in groezelige dorpsrestaurantjes te eten, alwaar de locale naar knoflook riekende alpinopetten ook hun maaltijden plegen te nuttigen, en vraag dan altijd naar de specialiteit van het huis (of van de streek). Om één of andere reden blijkt dat negen van de tien keer een (variant van) andouilette te zijn, en dat is iets wat ik een varken nog niet zou durven voorschotelen. Een soort van ongelofelijk gore ingewandenloempia, die ab-so-luut NIET geschikt is voor menselijke consumptie. Blijkbaar zijn die Fransozen daar erg trots op. Nu ja, de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat de lekkerste maaltijd ooit door mij genuttigd, eveneens in zo'n typisch Frans dorpsrestaurant was. Er stonden die dag dan ook geen ingewanden op het menu, dus misschien vandaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cliënteel situeert zich meestal in een straal van 10 ?* 20 Km rond een restaurant. In het geval voor Château Neercanne ligt dus de helft van het cliënteel in België, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze daar veel zorg aan hun gerechten besteden. Als ze daar gewonen Nederlandse eenheidsworst zouden serveren zou dat betekenen dat ze zomaar 50% van hun potentiële klanten wegjagen. Om die reden vroeg ik naar Nederlandse middenklasse restaurants in Nederlands Limburg die echt dat predikaat verdienen, dus niet eentje pal op de landsgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2010 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlanders en sommige Vlamingen willen dat echter niet gezegd hebben en houden vast aan een paar restaurants met Michelin-sterren die zogezegd de middenklasse restaurants het predikaat "uitstekend" moet bezorgen. Feit is dat, als je uit eten gaat in Nederland je slecht bediend word, ondermaats voedsel voorgeschoteld krijgt, slechte of totaal niet passende wijn met hetgeen op het bord ligt aangeboden krijgt. Het schijnt dat het de Nederlanders niet kan schelen wat er op hun bord ligt en hoe het smaakt. Zaak is dat het voedzaam is en goedkoop. Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 augustus 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11765 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemans info of er ergens een adres in Maastricht is waar je lekkere Sushi kan eten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11767 |
Banneling
|
![]() Ik ken er geen. Maar misschien bestaat ie toch in Maastricht. Alhoewel...
Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11768 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allicht haal jij deze norm niet eens. En dan kan je daar in België ook 'niet-goed' voor eten.
![]() |
![]() |
#11769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de Belgische norm, en net die Belgische norm is 3 maten te hoog voor de Nederlanderse keuken. Als u de Nederlandse norm/keuken even goed vind dan de Belgische dan bent u op cullinair vlak zeer weinig gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11770 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij wel soms ? Als ik het heb over lekker eten, leg ik mijn norm echt wel hoog genoeg, en stap ik niet in een Belgisch frituur of een Nederlandse cafetaria binnen. Ik doel wel op de betere zaken... ![]()
![]() |
![]() |
#11771 |
Minister-President
|
![]() Nederlanders houden hun gordijnen open, Vlamingen doen ze dicht. Vlamingen zijn Belgischer dan ze denken en hebben een ander tijdsbesef dan Nederlanders
http://taalschrift.org/reportage/000553.html
![]() |
#11772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11773 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door De Prodigy : 4 augustus 2010 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11775 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11776 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U lijkt me eerder voorstander van haat prediken i.p.v. verzoening ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Mijn oom is jaren als ambtenaar mee verantwoordelijk geweest voor de onderhandelingen met de Nederlanders over de uitdieping met de westerschelde en zegt dat de verschillen qua vergadercultruur gigantisch zijn en groter dan die met de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze slagen daar zelfs nu blijkbaar niet in. |
|
![]() |
![]() |