Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2010, 20:12   #11761
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens. De Italiaanse keuken is naar mijn smaak veel aantrekkelijker dan de Franse. En bovendien véél gezonder. De Franse keuken (met uitzondering van die uit de Provence) is over het algemeen véél vetter dan de Italiaanse. De Fransen lopen nog steeds té hoog op met hun "cuisine au bon beurrre". Bovendien verstaan ze aardig te kunst om een lofzang te houden over minderwaardige zaken zoals bv. "Les tripes ?* la mode de Caen".
Quelle horreur!

Ik pleeg in Frankrijk doorgaans in groezelige dorpsrestaurantjes te eten, alwaar de locale naar knoflook riekende alpinopetten ook hun maaltijden plegen te nuttigen, en vraag dan altijd naar de specialiteit van het huis (of van de streek). Om één of andere reden blijkt dat negen van de tien keer een (variant van) andouilette te zijn, en dat is iets wat ik een varken nog niet zou durven voorschotelen. Een soort van ongelofelijk gore ingewandenloempia, die ab-so-luut NIET geschikt is voor menselijke consumptie.
Blijkbaar zijn die Fransozen daar erg trots op.

Nu ja, de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat de lekkerste maaltijd ooit door mij genuttigd, eveneens in zo'n typisch Frans dorpsrestaurant was. Er stonden die dag dan ook geen ingewanden op het menu, dus misschien vandaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 09:27   #11762
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
het is wel verdacht dat je restaurants frequenteert die 20 m van de grens liggen en als je een echt Hollandse culinaire uitdaging wil, dat je naar Maastricht rijd voor een friet met kroket.....
Voor Château Neercanne liggen de zaken enigzins anders dan voor de restaurants die dieper in Nederland liggen.

Cliënteel situeert zich meestal in een straal van 10 ?* 20 Km rond een restaurant.
In het geval voor Château Neercanne ligt dus de helft van het cliënteel in België, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat ze daar veel zorg aan hun gerechten besteden. Als ze daar gewonen Nederlandse eenheidsworst zouden serveren zou dat betekenen dat ze zomaar 50% van hun potentiële klanten wegjagen.
Om die reden vroeg ik naar Nederlandse middenklasse restaurants in Nederlands Limburg die echt dat predikaat verdienen, dus niet eentje pal op de landsgrens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 09:42   #11763
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Beide kanten overdrijven.

Als je hier genuanceerde kritiek geeft en die staat iemand niet aan dan plaatst men je direkt in een bepaalde hoek. Ik vind het uiteten in Nederland gewoon niet goed tenzij je een topreastaurant neemt of naar de MacDonalds gaat. Anderzijdsq durf ik gerust stellen dat Nederland schitterende voedinsproducten heeft zoals mosselen en vis waar wij Vlamingen niet aan kunnen tippen.
Het gaat niet zozeer over mosselen en vis, maar wel over het bereiden van deze en andere produkten. En hierin schiet de Nederlandse keuken vaak tekort.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2010 om 09:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 15:27   #11764
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gaat niet zozeer over mosselen en vis, maar wel over het bereiden van deze en andere produkten. En hierin schiet de Nederlandse keuken vaak tekort.
Dat beweren wij hier al een hele tijd.
De Nederlanders en sommige Vlamingen willen dat echter niet gezegd hebben en houden vast aan een paar restaurants met Michelin-sterren die zogezegd de middenklasse restaurants het predikaat "uitstekend" moet bezorgen.

Feit is dat, als je uit eten gaat in Nederland je slecht bediend word, ondermaats voedsel voorgeschoteld krijgt, slechte of totaal niet passende wijn met hetgeen op het bord ligt aangeboden krijgt.

Het schijnt dat het de Nederlanders niet kan schelen wat er op hun bord ligt en hoe het smaakt. Zaak is dat het voedzaam is en goedkoop.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 augustus 2010 om 15:27.
Oud 3 augustus 2010, 16:02   #11765
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Nederlanders en sommige Vlamingen willen dat echter niet gezegd hebben en houden vast aan een paar restaurants met Michelin-sterren die zogezegd de middenklasse restaurants het predikaat "uitstekend" moet bezorgen.

Feit is dat, als je uit eten gaat in Nederland je slecht bediend word, ondermaats voedsel voorgeschoteld krijgt, slechte of totaal niet passende wijn met hetgeen op het bord ligt aangeboden krijgt.

Het schijnt dat het de Nederlanders niet kan schelen wat er op hun bord ligt en hoe het smaakt. Zaak is dat het voedzaam is en goedkoop.
A propos, die Chinees tegenover het station van Maastricht is vermoedelijk wel degelijk een Chinees uit China (eventueel afstammeling van) of toch uit die buurt. Afgaande op zijn uiterlijk is hij in ieder geval zeker geen Hollander.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 16:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:08   #11766
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
A propos, die Chinees tegenover het station van Maastricht is vermoedelijk wel degelijk een Chinees uit China of toch uit die buurt. Afgaande op zijn uiterlijk is hij in ieder geval zeker geen Hollander.
Iemans info of er ergens een adres in Maastricht is waar je lekkere Sushi kan eten ?
Oud 3 augustus 2010, 16:10   #11767
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemans info of er ergens een adres in Maastricht is waar je lekkere Sushi kan eten ?
Ik ken er geen. Maar misschien bestaat ie toch in Maastricht. Alhoewel...

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 16:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 17:12   #11768
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb in Nederland al ALTIJD goed gegeten. En mijn minimumnorm ligt echt wel hoog, hoor.
Allicht haal jij deze norm niet eens. En dan kan je daar in België ook 'niet-goed' voor eten.
Oud 3 augustus 2010, 18:50   #11769
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik heb in Nederland al ALTIJD goed gegeten. En mijn minimumnorm ligt echt wel hoog, hoor.
Allicht haal jij deze norm niet eens. En dan kan je daar in België ook 'niet-goed' voor eten.
U vertelt kletskoek.
Ik heb het over de Belgische norm, en net die Belgische norm is 3 maten te hoog voor de Nederlanderse keuken.
Als u de Nederlandse norm/keuken even goed vind dan de Belgische dan bent u op cullinair vlak zeer weinig gewoon.
Oud 3 augustus 2010, 19:12   #11770
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vertelt kletskoek.
Ik heb het over de Belgische norm, en net die Belgische norm is 3 maten te hoog voor de Nederlanderse keuken.
Als u de Nederlandse norm/keuken even goed vind dan de Belgische dan bent u op cullinair vlak zeer weinig gewoon.
Ik ga in NL echt geen kroket uit de muur halen.
Jij wel soms ?
Als ik het heb over lekker eten, leg ik mijn norm echt wel hoog genoeg, en stap ik niet in een Belgisch frituur of een Nederlandse cafetaria binnen.
Ik doel wel op de betere zaken...
Oud 4 augustus 2010, 12:26   #11771
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Nederlanders houden hun gordijnen open, Vlamingen doen ze dicht. Vlamingen zijn Belgischer dan ze denken en hebben een ander tijdsbesef dan Nederlanders

http://taalschrift.org/reportage/000553.html
Oud 4 augustus 2010, 12:40   #11772
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Nederlanders houden hun gordijnen open, Vlamingen doen ze dicht. Vlamingen zijn Belgischer dan ze denken en hebben een ander tijdsbesef dan Nederlanders

Ja. En de Vlaamse mentaliteit is onherroepelijk aan het opschuiven in de richting van Nederland, terwijl de kloof met de Belgische francofonie steeds maar dieper wordt. Een evolutie die ik persoonlijk erg waardeer.
Oud 4 augustus 2010, 12:56   #11773
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar ik vroeger woonde hebben we 3 jaar Nederlandse buren gehad aan de overkant die op het gelijkvloerse geen goerdijnen zette. Veel opener en veel minder last dan alle andere buren die wij daar hebben zien passeren!

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 4 augustus 2010 om 12:57.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 13:39   #11774
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ollanders zijn te gierig om gordijnen te kopen. Zo simpel is dat
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 13:48   #11775
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlanders houden hun gordijnen open, Vlamingen doen ze dicht...
Voor jullie is gordijn niet eens voldoende. 's avonds moeten alle ramen ook nog volledig afgesloten worden met shutters.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:15   #11776
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. En de Vlaamse mentaliteit is onherroepelijk aan het opschuiven in de richting van Nederland, terwijl de kloof met de Belgische francofonie steeds maar dieper wordt. Een evolutie die ik persoonlijk erg waardeer.
U lijkt me eerder voorstander van haat prediken i.p.v. verzoening ?
Oud 4 augustus 2010, 14:27   #11777
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Mijn oom is jaren als ambtenaar mee verantwoordelijk geweest voor de onderhandelingen met de Nederlanders over de uitdieping met de westerschelde en zegt dat de verschillen qua vergadercultruur gigantisch zijn en groter dan die met de Franstaligen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:36   #11778
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Onzin. Mijn oom is jaren als ambtenaar mee verantwoordelijk geweest voor de onderhandelingen met de Nederlanders over de uitdieping met de westerschelde en zegt dat de verschillen qua vergadercultruur gigantisch zijn en groter dan die met de Franstaligen.
Stel je dan eens voor wat dat zou geven om in een Groot Nederland een regering op de been te brengen.

Ze slagen daar zelfs nu blijkbaar niet in.
Oud 4 augustus 2010, 14:49   #11779
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat klopt. In Belgie is het normaal dat de bevolkingsgroepen wantrouwend tegenover elkaar staan. Hier in Nederland vinden wij het gek als je je gesprekspartner meteen beschuldigd van sabotage als een milieugroepering via de rechter weet dwars te liggen. En dat terwijl voorgaande uitdiepingen zonder vertraging zijn verlopen, en de haven Rotterdam last heeft van dezelfde milieufreaks bij de aanleg van de Tweede Maasvlakte. In Belgie vermoedt men altijd meteen kwade bedoelingen, in Nederland niet.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:52   #11780
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat klopt. In Belgie is het normaal dat de bevolkingsgroepen wantrouwend tegenover elkaar staan. Hier in Nederland vinden wij het gek als je je gesprekspartner meteen beschuldigd van sabotage als een milieugroepering via de rechter weet dwars te liggen. En dat terwijl voorgaande uitdiepingen zonder vertraging zijn verlopen, en de haven Rotterdam last heeft van dezelfde milieufreaks bij de aanleg van de Tweede Maasvlakte. In Belgie vermoedt men altijd meteen kwade bedoelingen, in Nederland niet.
U bedoeld de wantrouwige "echte" Vlamingen, of bedoeld u alle vlamingen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be