![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 |
Banneling
|
![]() Naar mijn bescheiden mening is men in zuid nederland niet onverdeeld gelukkig met de 'legalisatie' het trekt een soort veelal ongewenste toeristen aan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit is een mooiere uitleg die dient gelezen te worden om de (nederlandse) maatregelen beter te begrijpen: http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/m...softdrugs.html Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 |
Burger
|
![]() Ik zou vanzelfsprekend stellen dat de staat overal toezicht moet houden.
Daarom zou zij aanspraak kunnen doen op de agrarische sector. Het enige wat je nodig hebt zijn boeren die het zien zitten om hennep te telen, controle organen en een goede duidelijke wet. Zo opent men de deuren voor industriële hennep en kan België als eerst de vruchten plukken van een beleid, dat om alle verkeerde redenen verboden is.
![]() |
#1165 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bijna alle incidenten zijn het gevolg van de drugstraffiek van Nederland naar de banlieus. (handgranaat in Eindhoven was, als ik mij niet vergis, door Fransen gedaan) Bovendien verwar je je met het gedoogbeleid. Gedogen = toelaten. Ze laten de achterdeur toe. Feitelijk laten ze criminaliteit toe.
![]() |
![]() |
#1166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees de openingspost en het artikel. Zijn het "pro-junks" die dat geschreven hebben? Verbloemen ze drugs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees het onderzoek van OIVO over jongeren en alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je de tekst van Cohen nu al gelezen? De cultuur van het cannabisverbod Zijn het politieke luiheid en desinteresse die deze gaffe drijvend houden? http://www.drugsbeleid.nl/derden_cohen_1207.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een beroep waar je een attest voor moet hebben, en de nodige kennis en vaardigheden moet bewijzen in een test of iets soortgelijks. Een duidelijke wetgeving ivm overlast, en kwaliteit van kweekmaterialen/elektriciteitsvoorziening zodat er geen geur of brandgevaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het enige dat nodig is: - politieke moed - een creatief, goed doordacht, empirisch ondersteunde aanpak (utiliteitstheorie, statistieken, kansberekeningen, andere wiskundige technieken) - de wil van het volk - infrastructuur (waar bouwen? afstand scholen? dicht bij politiebureaus?...?) - intensief open wetenschappelijk onderzoek rond cannabis - mensen die de jobs willen invullen - de staat MOET een belangrijke rol spelen in het beleid. Denk niet dat Nederlanders blij zijn met de duistere types die gefinancierd worden door het coffeeshop beleid. Niet per se de Nederlanders zelf. Nog iets. Hetgeen dat aan een legalisatie natuurlijk moeilijk is, is dat je de plant legaal maakt, waardoor thuisteelt kan toenemen. Daar heb je dan weer geen controle op en dat kan de staat omzeilen. Zo moet je weer creatief te werk gaan en dat proberen te verhelpen. Aja, met elk probleem dat je oplost komen er weer nieuwe bij. En ik ben maar 1 persoon. Zo kan iemand anders nog 100 andere voorbeelden opnoemen. Het probleem is dat er TOTAAL GEEN discussie rond dit thema is in de Belgische politiek. Het zal wel te 'marginaal' zijn voor de elitaire politieke top.
![]() |
![]() |
#1172 |
Banneling
|
![]() Het probleem is niet dat "het verbod niet werkt" maar wel dat men een verbod uitvaardigt maar bitter weinig doet om dat verbod ook te doen naleven. Reden: de georganiseerde misdaad die de productie en handel in drugs in handen heeft, is door de superwinsten rechtstreeks betrokken partij in de reguliere economie. Een echte oorlog tegen drugs zou zware schade toebrengen aan het kapitalistische systeem van vandaag de dag. Met zelfs versterking van financiële crisis, werkloosheid,... erbovenop. .
Nu reeds kunnen we vaststellen dat de georganiseerde misdaad bepaalde landen en streken volledig onder controle heft en er het "wettelijke" gezag uitoefent: Albanië, Kosovo, Moldavië, Transdnjestr, Georgië, Afghanistan, Myanmar,... De NAVO-troepen in Afghanistan beschermen er openlijk de lokale drugsbaronnen, ze hebben zelfs de broer van één van de grootste drugshandelaars er president gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Drugs = illegaal / de illegale markt = zwart geld. Waar haalt u al die wilde verbanden toch tevoorschijn met het kapitalistische systeem? U komt over als een mislukte progressieveling dat niet coherent zijn ideeën kan uitdrukken. Mits bepaalde drugs gereguleerd kunnen worden, zorg je ervoor dat je de zwarte markt mat zet. Duidelijkste analogie is de drooglegging. Alcohol = illegaal dus de zwarte markt heeft zijn product gevonden. Na de drooglegging kwam het geld weer terug terecht in de schatkist en begon de zwarte markt in andere zaken te handelen (de nog steeds illegale drugs). Geef mij aub hier een antwoord op: Is het niet beter dat je een oogje in het zeil houdt als het aankomt op zaken als drugs? (ik spreek over soft-drugs.. harddrugs is een andere zaak en is een zeer complex gegeven, gezien er voor veel zaken absoluut geen consensus bestaat [impact op gezondheid, etc])
![]() |
![]() |
#1175 |
Burger
|
![]() Zelf ben ik een voorstander van het vrijgeven, met daaraan een systeem zoals we dat voor alcohol verkoop en fabricage ook hebben.
Het zou wel mooi zijn als België hierin een medestander wordt van Nederland ![]() Overigens gebruik ik zelf uitsluitend alcohol met mate.
![]() |
#1176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nu een grote jongen, vrij van puberale kuddementaliteiten, en ken geen recepties waar marginalen mij sociaal verplichten van alcohol te consumeren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 |
Staatssecretaris
|
![]() Je bent niet verplicht, maar je wordt wel 'gestimuleerd'. En de meerderheid drinkt wel effectief alcohol tijdens recepties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zaken als Khat, wiet, hash en paddo's zullen gereguleerd worden. Hierin kan de staat zich makkelijk zelf voorzien. Eigenlijk bij wijze van spreke kunnen we zelfs coca-plantjes laten groeien hier, maar zoals ik zei lijkt dat me geen goed plan... (bovendien zéér tijd/energie-rovend)
![]() |
![]() |
#1180 |
Burger
|
![]() Inderdaad. het is net alsof hij wou zeggen dat - met de moment dat hij 'volwassen is geworden' - zaken als groepsdruk/sociale druk niet meer bestaan.