Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2007, 13:31   #1161
Mercury
Vreemdeling

Mercury's schermafbeelding

Standaard

Yo

Eerst en vooral vind ik dergelijke incidenten schrijnend. Iemand om redenen weigeren (in dit geval de huidskleur) die niets te maken hebben met de bekwaamheid voor de job is erg.

Een allochtoon weigeren gewoon om zijn huidskleur is wat mij betreft kortzichtig, punt. Voor leden van het Vlaams Belang voeg ik er nu al onmiddellijk aan toe: mensen voor een job weigeren gewoon omdat ze lid zijn van het Vlaams Belang vind ik OOK kortzichtig. De essentie van het krijgen van de job moet gewoon over de bekwaamheid gaan voor die job en over niets anders.

Verder vind ik de reden die de werkgever geeft serieus denegrerend voor de solliciterende in kwestie. Dat hij dan gewoon zou zeggen waarop het aankomt, nl. dat hijzelf (de werkgever) het niet echt heeft voor allochtonen. Absoluut niet goed te keuren, maar het zou tenminste een eerlijk antwoord zijn geweest. Dan je hond aanhalen...een beetje laf in mijn ogen.

---
Mercury
Mercury is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 14:07   #1162
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mercury Bekijk bericht
Yo

Eerst en vooral vind ik dergelijke incidenten schrijnend. Iemand om redenen weigeren (in dit geval de huidskleur) die niets te maken hebben met de bekwaamheid voor de job is erg.

Een allochtoon weigeren gewoon om zijn huidskleur is wat mij betreft kortzichtig, punt. Voor leden van het Vlaams Belang voeg ik er nu al onmiddellijk aan toe: mensen voor een job weigeren gewoon omdat ze lid zijn van het Vlaams Belang vind ik OOK kortzichtig. De essentie van het krijgen van de job moet gewoon over de bekwaamheid gaan voor die job en over niets anders.

Verder vind ik de reden die de werkgever geeft serieus denegrerend voor de solliciterende in kwestie. Dat hij dan gewoon zou zeggen waarop het aankomt, nl. dat hijzelf (de werkgever) het niet echt heeft voor allochtonen. Absoluut niet goed te keuren, maar het zou tenminste een eerlijk antwoord zijn geweest. Dan je hond aanhalen...een beetje laf in mijn ogen.

---
Mercury

beste ,

ik heb ook een hond , ik heb ooit een relatie afgebroken door de hond ( wel niet die ik nu heb ! , maar mijne vorige hond ! ) , ik kan diene baas goed begrijpen dat hij diene gast niet in dienst wilt . mijne vorige hond en mijn vriendin haar kat waren water en vuur ! samen wonen ging hierdoor absoluut niet , ik wou mijn hond niet wegdoen , en zij haar kat niet dus einde relatie . mijn hond moet er de dupe niet van zijn
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 14:13   #1163
Mercury
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
beste ,

ik heb ook een hond , ik heb ooit een relatie afgebroken door de hond ( wel niet die ik nu heb ! , maar mijne vorige hond ! ) , ik kan diene baas goed begrijpen dat hij diene gast niet in dienst wilt . mijne vorige hond en mijn vriendin haar kat waren water en vuur ! samen wonen ging hierdoor absoluut niet , ik wou mijn hond niet wegdoen , en zij haar kat niet dus einde relatie . mijn hond moet er de dupe niet van zijn
Yo BuRnS

Ik begrijp dat je bedoelt dat honden of katten weldegelijk een probleem kunnen hebben met mekaars karakter. Ik vind het ook jammer dat het samenwonen met je vriendin niet mogelijk werd door beide dieren.

De situatie van werkgever en werknemer is echter niet diegene van wanneer mensen beslissen samen te wonenn denk ik. In die zin valt het ook niet direct te vergelijken. Volgens mij kon die kerel daar perfect werken, al zou de hond het dan niet bepaald voor hem hebben.

Tbeste

---
Mercury
Oud 17 juni 2007, 14:58   #1164
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Yo BuRnS

Ik begrijp dat je bedoelt dat honden of katten weldegelijk een probleem kunnen hebben met mekaars karakter. Ik vind het ook jammer dat het samenwonen met je vriendin niet mogelijk werd door beide dieren.

De situatie van werkgever en werknemer is echter niet diegene van wanneer mensen beslissen samen te wonenn denk ik. In die zin valt het ook niet direct te vergelijken. Volgens mij kon die kerel daar perfect werken, al zou de hond het dan niet bepaald voor hem hebben.

Tbeste

---
Mercury
hey

dat van mijne ex is al lang over , ze zouden wel samen kunnen moest een van de 2 , of alle 2 in een bench moest zitten . maar een huis dier moet niet continu in een bench zitten . de hond die ik nu heb heeft ook iets tegen een colega van men werk dus als die gast komt moet de hond efkes buiten of in haar bench.

voor diene baas zou het ongepast zijn moest hij zijne hond 8 uur per dag of meer in zo'n ding of kot steken , dus snap ik heel goed wat diene mens bedoelt

groetjes
Oud 17 juni 2007, 16:10   #1165
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yo

---
Mercury
Dan kan ik je geruststellen, want het is niet omwille van de huidskleur.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 16:13   #1166
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan kan ik je geruststellen, want het is niet omwille van de huidskleur.
Toch wel.

Uit de openingspost:
Citaat:
De zaakvoerder Bruno Rampelberg liet hem niet binnen omdat “zijn waakhond geen personen met een zwarte huidskleur verdraagt”. Peter is van Nigeriaanse origine.
Rampelberg schrijft dat ook zo op de brief van de VDAB. “Le chien ne supporte pas la personne. Risque de morsures. Voir couleur de peau.”
Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 16:33   #1167
Mercury
Vreemdeling

Standaard

Yo Raf

Je was me vooraf. Misschien had Paulus het de beginpost niet gelezen of misschien beschikt hij over andere info?

Tbeste

---
Mercury
Oud 17 juni 2007, 16:37   #1168
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Toch wel.

Uit de openingspost:

Raf.
Is mijn buurvrouw dan ook raciste en/of de hond?

Ik zeg het nog eens;2tal jaar geleden trapte ik per ongeluk op de poot van die hond.Sindsdien is de hond doodsbang van mij en begint'em te grommen en noem maar op.Zelfs na 2j is het nog steeds van datte.
Ik wil maar zeggen dat als die hond van die persoon hier in artikel vroeger eens wat tegen gekomen is ook al is het maar gewoon op z'n poot of andere te hebben getrape of in ergste geval mishandeld geweest dan is dat zeer zeker mogelijk dat die hond een afkeer heeft van mensen die een zwarte huidskleur hebben.Een hond kan naar mijn weten ook wel kleuren en zeker geuren onderscheiden en zwarten ruiken nu eenmaal niet fris zalk ma zeggen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 16:40   #1169
Mercury
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

Ik zeg het nog eens;2tal jaar geleden trapte ik per ongeluk op de poot van die hond.Sindsdien is de hond doodsbang van mij en begint'em te grommen en noem maar op.Zelfs na 2j is het nog steeds van datte.
Ik wil maar zeggen dat als die hond van die persoon hier in artikel vroeger eens wat tegen gekomen is ook al is het maar gewoon op z'n poot of andere te hebben getrape of in ergste geval mishandeld geweest dan is dat zeer zeker mogelijk dat die hond een afkeer heeft van mensen die een zwarte huidskleur hebben.Een hond kan naar mijn weten ook wel kleuren en zeker geuren onderscheiden en zwarten ruiken nu eenmaal niet fris zalk ma zeggen.
Yo Marlboro

Het grommen van een hond weegt niet op tegenover de werkgelegenheid. Ik ben zelf een dierenvriend. Maar is het nu zo erg dat die hond zal grommen elke keer de sollicitant in kwestie daar zou passeren? Wie zegt dat die kerel daar heel ter plekke bij de hond blijft voor zijn werk? En dan nog...

---
Mercury

Laatst gewijzigd door Mercury : 17 juni 2007 om 16:43.
Oud 17 juni 2007, 16:44   #1170
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik spreek bij deze over een kleine hond,eentje die in feite niet in staat is om bv iemand te beschermen ofzo.
Als je natuurlijk al een grotere hond hebt liggen de zaken (meestal)anders.
Oud 17 juni 2007, 16:46   #1171
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Yo Marlboro

Het grommen van een hond weegt niet op tegenover de werkgelegenheid. Ik ben zelf een dierenvriend. Maar is het nu zo erg dat die hond zal grommen elke keer de sollicitant in kwestie daar zou passeren? Wie zegt dat die kerel daar heel ter plekke bij de hond blijft voor zijn werk? En dan nog...

---
Mercury
Nogmaals;al ziet die hond van m'n buurvrouw mij iedere dag meermaals passeren;hij zal telkens beginnen grommen en bang zijn.
Zelfs al ziet die mij soms voor 4 maanden niet,die blijft mij steeds kennen en of ik nu een klak op heb of niet,die beesten weten dat gewoonweg.
Oud 17 juni 2007, 16:46   #1172
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Irrelevant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 16:48   #1173
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Irrelevant.
Bullshit.
Een mooi voorbeedje dat het weldegelijk mogelijk is en gebeurt.
Achja,we weten allemaal wel dat jij tot en met pro allochtoon bent dus ik had weer niet anders verwacht van u.
Nogmaals;ik zeg helemaal niet dat die man in de fout is of niet,dat laat ik int midden.
Maar wat die hond betreft kan zeker en vast kloppen.
Oud 17 juni 2007, 16:51   #1174
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:

als ge daar niet aan werkt , zal dat grommen blijven duren tot diene hond er niet meer is ............. en met trainen bedoel ik echt aan werken en trainen ..... eventueel zelfs met hulp van hondenpsycholoog
Oud 17 juni 2007, 16:51   #1175
Mercury
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nogmaals;al ziet die hond van m'n buurvrouw mij iedere dag meermaals passeren;hij zal telkens beginnen grommen en bang zijn.
Zelfs al ziet die mij soms voor 4 maanden niet,die blijft mij steeds kennen en of ik nu een klak op heb of niet,die beesten weten dat gewoonweg.
Yo Marlboro

Ik ontken niet dat dat mogelijk is bij honden. Dat punt heb je, wat mij betreft, duidelijk gemaakt. Maar het gaat hier niet of dit uiteindelijk mogelijk is met die hond, dan wel over de reactie van de werkgever. Daarover doe je zelf dan geen uitspraak, wat je recht is, maar uiteindelijk is dit wel waar het om gaat.

---
Mercury
Oud 17 juni 2007, 16:54   #1176
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik blijf bij mijn mening dat iederee zelf maar moet beslissen wie hij aanneemt.
Oud 17 juni 2007, 16:58   #1177
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Uit de openingspost:

Raf.
Zeg Raf...

Je kunt toch lezen?

Daar staat: omdat zijn waakond geen personen met een zwarte huidskleur verdraagt. Waarom die hond dat niet verdraagt, staat daar niet bij.

Daar staat niet: omdat de persoon een zwarte huidskleur heeft verdraagt mijn hond deze persoon niet; want dat is wat jij ervan probeert te maken.

Maar dat staat daar niet.

Uit het interview met de man lijkt het eerder om de geur te gaan gezien de hond al naar het hekken stormt voor de kleur van de man in zijn gezichtsveld is.

Begint het te dagen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juni 2007 om 17:01.
Oud 17 juni 2007, 17:00   #1178
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Irrelevant.
Uiterst relevant.

Paulus.
Oud 17 juni 2007, 17:05   #1179
Mercury
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zeg Raf...

Je kunt toch lezen?

Daar staat: omdat zijn waakond geen personen met een zwarte huidskleur verdraagt. Waarom die hond dat niet verdraagt, staat daar niet bij.

Daar staat niet: omdat de persoon een zwarte huidskleur heeft verdraagt mijn hond deze persoon niet; want dat is wat jij ervan probeert te maken.

Uit het interview met de man lijkt het eerder om de geur te gaan gezien de hond al naar het hekken stormt voor de kleur van de man in zijn gezichtsveld is.

Begint het te dagen?

Paulus.

Yo Paulus

Waar kunnen we dat interview terugvinden aub?

---
Mercury
Oud 17 juni 2007, 17:07   #1180
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg Raf...

Je kunt toch lezen?

Begint het te dagen?

Paulus.
Amen.
Het is inderdaad een feit dat onze linske vrienden weer vlug tal van zaken gaan verdraaien om zo hun favoriete lieve allochtoontjes terug te kunnen beschermen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be