Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2011, 06:52   #11901
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Durf je ook te stellen : "Ieder dier dat ter gelegenheid van het winstbejag moet (pijn) lijden is er één te veel."?

Je zou je ook kunnen afvragen hoeveel andere moslims, zoals Moslim! oog hebben voor dierenwelzijn en vinden dat onze slachthuizen ferm tekort komen.

Clandestien gekweekt? Hoe bedoel je dat?
Ik heb ook nog kippen gehad. Niet aangegeven!
Proficiat dit is de beste dhimmie uitspraak sinds mensenheugenis...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 10:40   #11902
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Durf je ook te stellen : "Ieder dier dat ter gelegenheid van het winstbejag moet (pijn) lijden is er één te veel."?

Je zou je ook kunnen afvragen hoeveel andere moslims, zoals Moslim! oog hebben voor dierenwelzijn en vinden dat onze slachthuizen ferm tekort komen.

Clandestien gekweekt? Hoe bedoel je dat?
Ik heb ook nog kippen gehad. Niet aangegeven!
De discussie over dieren die niet halal worden geslacht rekening houdend met de regels van de Belgische wetgeving hebben we hier al honderden keren gevoerd. Telkens u met de neus op de feiten gedrukt wordt als het over onverdoofd slachten gaat, begint u daarover, volgens mij omdat u diep in uw binnenste weet dat onverdoofd slachten menselijk gezien niet kan! Vroeger hadden we geen keuze maar nu we in een tijd leven waarin het mogelijk is dieren te verdoven voor hun sterven kan niemand onverdoofd slachten goedkeuren.
Wat Moslim's 's oog voor dierenwelzijn betreft, ik vind er niet veel diervriendelijk aan om een schaap ergens in de keuken of de badkamer te slachten en dan spreken we nog niet over de hygiëne. En is Moslim! een ervaren slachter? Kan hij garanderen dat zijn eerste snede altijd raak is?
Een voorbeeld : toen ik jong was, was het doodnormaal dat mensen hier kippen en konijnen hielden en ook dat de mensen die zelf slachtten. Mijn vader was opgegroeid op een boerderij en heeft in zijn leven honderden konijnen gedood, gewoon één goed gemikte slag in de nek en het was gedaan. Eén keer heeft hij zijn slag gemist, hebt u ooit een konijn horen gillen? Dat hebben wij toen gehoord en mijn vader die toch wel wat gewoon was (want in zijn jonge tijd werd er wel eens hardhandig omgesprongen met het vee) heeft nooit meer een konijn willen slachten. Kunt u mij garanderen dat een moslim nooit zal missen bij het doodsteken van een schaap? Daarom mag dit onverdoofde slachten niet toegelaten worden!
Ik denk dat het houden van kippen - waarschijnlijk enkel voor de eitjes of slacht u ook zelf? - niet echt vergeleken kan worden met het clandestien kweken en slachten van een schaap.
Oud 8 november 2011, 11:11   #11903
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De discussie over dieren die niet halal worden geslacht rekening houdend met de regels van de Belgische wetgeving hebben we hier al honderden keren gevoerd. Telkens u met de neus op de feiten gedrukt wordt als het over onverdoofd slachten gaat, begint u daarover, volgens mij omdat u diep in uw binnenste weet dat onverdoofd slachten menselijk gezien niet kan! Vroeger hadden we geen keuze maar nu we in een tijd leven waarin het mogelijk is dieren te verdoven voor hun sterven kan niemand onverdoofd slachten goedkeuren.
Wat Moslim's 's oog voor dierenwelzijn betreft, ik vind er niet veel diervriendelijk aan om een schaap ergens in de keuken of de badkamer te slachten en dan spreken we nog niet over de hygiëne. En is Moslim! een ervaren slachter? Kan hij garanderen dat zijn eerste snede altijd raak is?
Een voorbeeld : toen ik jong was, was het doodnormaal dat mensen hier kippen en konijnen hielden en ook dat de mensen die zelf slachtten. Mijn vader was opgegroeid op een boerderij en heeft in zijn leven honderden konijnen gedood, gewoon één goed gemikte slag in de nek en het was gedaan. Eén keer heeft hij zijn slag gemist, hebt u ooit een konijn horen gillen? Dat hebben wij toen gehoord en mijn vader die toch wel wat gewoon was (want in zijn jonge tijd werd er wel eens hardhandig omgesprongen met het vee) heeft nooit meer een konijn willen slachten. Kunt u mij garanderen dat een moslim nooit zal missen bij het doodsteken van een schaap? Daarom mag dit onverdoofde slachten niet toegelaten worden!
Ik denk dat het houden van kippen - waarschijnlijk enkel voor de eitjes of slacht u ook zelf? - niet echt vergeleken kan worden met het clandestien kweken en slachten van een schaap.
Ik beweer niet moslim! zijn alternatief beter is.

Ik stel voor dat jij je ook eens afvraagt in hoeverre moslims oog hebben voor dierenwelzijn.
Velen gaan er vanuit dat dit niet gebeurt.
Wanneer wij een andere bevolkingsgroep onder de loep nemen en bekritiseren is het evident om ook een vergelijking te maken met onszelf.
In hoeverre hebben wij oog voor dierenwelzijn? Alleen bij de ander en niet bij onszelf? Wat hebben we er voor over?
Maar die vragen mogen niet gesteld worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 11:21   #11904
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan dus ook al niet uitleggen hoe je het sharia-systeem steunt door lala te kopen!

Wat heeft dit er mee te maken?
Zoals we al dikwijls opgemerkt hebben, ook al staat het antwoord en de redenering er klaar en duidelijk... jij gebaart van niets! Er staat geen antwoord volgens jou?
Dank zij dat gedoe en zoveel andere zaken dat jij noch een ander ook maar één niet-islamitisch land kunt opnoemen waar zij tevreden zijn met de moslimvloed + problemen die ze de laatste decennia over zich heen hebben gekregen!
Zoals Merkel het zei: "de multicul is een mislukking".
En jullie moslims zijn daar de voornaamste reden voor als je alle bevolkingsgroepen bekijkt die daarbij betrokken zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 11:24   #11905
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals Merkel het zei: "de multicul is een mislukking".
En jullie moslims zijn daar de voornaamste reden voor als je alle bevolkingsgroepen bekijkt die daarbij betrokken zijn!
Kan je je voorstellen dat men ipv moslims ooit Brazilianen had aangetrokken als gastarbeiders? Gewoon effekes voorstellen!
Dat is om bij te gaan bleiten !
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 11:39   #11906
wise words
Banneling

Standaard

hahaha waarom krijgen meer mensen iets tegen autochtonen?

Kijk naar

- Portugal
- Spanje
- Griekenland
- De VS
- enz....

Wakker worden Looosers
wise words is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 13:49   #11907
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

het waren weer vlaamsblokkers zeker?
Citaat:
Vijftien jongeren vallen twee MIVB-agenten aan
dinsdag 08 november 2011,

SINT-JANS-MOLENBEEK - Een vijftiental jongeren heeft zondagavond twee veiligheidsagenten van de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB aangevallen in het metrostation Ribaucourt. Dat heeft een woordvoerder van de MIVB bevestigd. Een agent raakte gewond aan de ribben, de andere heeft enkele gebroken tanden.
.De twee agenten waren opgeroepen voor een interventie in het Molenbeekse metrostation. Toen ze daar op de metro stapten, werden ze volgens de woordvoerder onmiddellijk aangevallen door enkele jongeren, die nadien versterking kregen. In totaal zou een vijftiental jongeren aan de aanval hebben deelgenomen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111108_062
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 16:35   #11908
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën.
Vier van de nieuw erkende moskeeën bevinden zich in Limburg: Al Mouhsinine (Bilzen), Selimiye Camii (Lommel), Mevlana Camii (Genk) en Yildrim Beyazit Camii (Genk). Twee zijn te vinden in Antwerpen -Attaqwa (Deurne) en De Koepel (Antwerpen) - en één in Gent, Ensarija. Voor vier andere moskeeën loopt de procedure nog. Het is enkel nog wachten op de adviezen van de staatsveiligheid.

Erkende moskeeën komen in aanmerking voor subsidies en Filip Dewinter vreest dat de nieuwe erkenningen dan ook extra zal kosten voor de belastingbetaler. Voor het boekjaar 2011 is voor 537.929 euro subsidies ingeschreven aan 14 van de 17 moskeeën.
uit de Standaard vandaag
Let wel: mocht het gaan over extra geld voor nieuwe kerken zou ik dezelfde rectie hebben, dus laat de "racistische" reflex maar vallen...
We zijn nu al een tijdje zo ver en zo slimmer geworden dat we aan onze eigen godsdienst en bijkomend gedoe minder en minder aandacht besteden en invloed van toelaten op ons dagelijks leven, en dat is een eeuwenlange evolutie geweest zeg maar...
En je hoeft echt niet meer gelovig te zijn en met de kerk mee te lopen omdat we rond een kerstboom gezellig plezier zitten te maken. En een echt "paaslam" slachten we ook niet in onze badkamer ter ere van de een of andere figuur!

Maar dat we nu moeten vernemen dat we voor een bepaalde "bevolkingsgroep" belastingsgeld moeten besteden aan mosks!!!
Als dank voor al het liefs en het leuks dat ze over onze maatschappij en de rest van de wereld uitstorten?
Nog eens reden om iets te hebben tegen de "verrijkingsvormen" die de multicul op onze nek gooit! En dan nog voor een godsdienst die ons als een soort minderwaardige ongelovige honden beschouwt...
Je moet politieker zijn om het zo bruin te bakken!
Oud 8 november 2011, 16:42   #11909
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wise words Bekijk bericht
hahaha waarom krijgen meer mensen iets tegen autochtonen?

Kijk naar

- Portugal
- Spanje
- Griekenland
- De VS
- enz....

Wakker worden Looosers
En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Gelukkig dat we onze allochtonen, "nieuwe Belgen", dubbel-paspoortigen, illegalen enz hebben om de economie van onze landen recht te houden?
Of zijn deze laatste vernoemde groepen een deel van de redenen waarom teveel geld in de vuilbak werd gegooid dat beter voor wat anders was gebruikt? En nu geraakt de kassa leeg?
En wat zal er gebeuren als de bovenvermelde groepen niet meer zullen verder onderhouden kunnen worden wegens volledig lege kassa?
Bij de besparingsinspanningen die nu moeten gedaan worden komt ook het immigratiebeleid weer boven. Om er nog meer tegenaan te gooien?
Oud 8 november 2011, 16:48   #11910
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Toch mis je steeds mijn vraag : Wat is "alternatief slachten"
Ze missen wel meer vragen...
Oud 8 november 2011, 16:56   #11911
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad jammer.
Daar tegenover staat dat de meerderheid van de moslims in Antwerpen, volgens het VRT-nieuws, geen dier geofferd hebben maar geld gegeven hebben aan een goed doel.
De schapenhandelaar klaagde dat er minder schapen verhandeld werden.

Het vraagt tijd, om een verandering te weeg te brengen.
Voil?*, dat is toch goed nieuws!
En een reden temeer om die schapenslachterij ?* la moslim voorgoed en volledig te verbieden! Heeft dus niets meer met "godsdienstvrijheid" te maken maar met een beetje goede wil!
Oud 8 november 2011, 19:42   #11912
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel voor dat jij je ook eens afvraagt in hoeverre moslims oog hebben voor dierenwelzijn.
Wanneer wij een andere bevolkingsgroep onder de loep nemen en bekritiseren is het evident om ook een vergelijking te maken met onszelf.
In hoeverre hebben wij oog voor dierenwelzijn? Alleen bij de ander en niet bij onszelf? Wat hebben we er voor over?
En ik vraag u nogmaals :
- Hoeveel moslims hier te lande kweken zelf hun schaap voor het offerfeest? Hoe weet u dan of die schapen beter behandeld worden dan andere schapen die dienen voor consumptie?
- Hoeveel moslims die hier werken als autobuschauffeur, metser, havenarbeider, informaticus, onderwijzer, vuilnisman zijn ervaren slachters en kunnen dus garanderen dat zij met één haal van een mes een schaap doden zonder het te doen lijden?
Oud 8 november 2011, 19:44   #11913
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het waren weer vlaamsblokkers zeker?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111108_062
Met 15 tegen 2 - de lafaards.
Oud 8 november 2011, 19:50   #11914
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
En ik vraag u nogmaals :
- Hoeveel moslims hier te lande kweken zelf hun schaap voor het offerfeest? Hoe weet u dan of die schapen beter behandeld worden dan andere schapen die dienen voor consumptie?
- Hoeveel moslims die hier werken als autobuschauffeur, metser, havenarbeider, informaticus, onderwijzer, vuilnisman zijn ervaren slachters en kunnen dus garanderen dat zij met één haal van een mes een schaap doden zonder het te doen lijden?
Heeft dit nog iets te maken met onze discussie?
Oud 8 november 2011, 19:53   #11915
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Hyenagedrag dat onmiddellijk een indicatie geeft over wie het weer gaat.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 19:58   #11916
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft dit nog iets te maken met onze discussie?
Me dunkt!
In het kader van "waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" is één van de aangehaalde redenen het onverdoofde slachten ter gelegenheid van het offerfeest. Als dierenliefhebber kan ik dat niet goedkeuren. U wel? Waarschijnlijk wel want u veroordeelt het nooit vlakaf, u komt altijd met drogredenen als : ja maar, hier gebeuren ook dingen met dieren die niet door de beugel kunnen. Zo probeert u telkens en telkens weer de aandacht af te leiden.
Bent u voor onverdoofd slachten?
U verschuilt zich achter het feit dat u denkt dat al die moslims onfeilbare messenwetters zijn die niet kunnen missteken en dus garanderen dat de dieren niks pijn lijden. Een meer dan naïeve gedachte.
U verschuilt zich achter het feit dat door de intensieve veeteelt die we nu kennen ook veel dierenleed wordt veroorzaakt. m.a.w. u probeert excuses te zoeken omdat u het niet aandurft ook maar één kritisch woord te zeggen over de islam.
Dus bent u ofwel een bangerik ofwel het toppunt van hypocrisie : wat u afkeurt bij anderen praat u goed bij moslims.
Oud 8 november 2011, 20:46   #11917
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Me dunkt!
In het kader van "waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" is één van de aangehaalde redenen het onverdoofde slachten ter gelegenheid van het offerfeest. Als dierenliefhebber kan ik dat niet goedkeuren. U wel? Waarschijnlijk wel want u veroordeelt het nooit vlakaf, u komt altijd met drogredenen als : ja maar, hier gebeuren ook dingen met dieren die niet door de beugel kunnen. Zo probeert u telkens en telkens weer de aandacht af te leiden.
Bent u voor onverdoofd slachten?
U verschuilt zich achter het feit dat u denkt dat al die moslims onfeilbare messenwetters zijn die niet kunnen missteken en dus garanderen dat de dieren niks pijn lijden. Een meer dan naïeve gedachte.
U verschuilt zich achter het feit dat door de intensieve veeteelt die we nu kennen ook veel dierenleed wordt veroorzaakt. m.a.w. u probeert excuses te zoeken omdat u het niet aandurft ook maar één kritisch woord te zeggen over de islam.
Dus bent u ofwel een bangerik ofwel het toppunt van hypocrisie : wat u afkeurt bij anderen praat u goed bij moslims.
Marie, tot 16 november 2010 had ik niets tegen onverdoofd slachten omdat :
Citaat:
Ik betwijfel niet dat het gebeurt. Ik betwijfel dat het halal-slachten is.
Wat ik over de feiten in de film lees, strookt helemaal niet met de wet. Dit zijn illegale slachtingen. Dan moet je eerst streven naar meer controle, zodat die slachters zich aan de wet houden.

Ik heb al altijd gedacht dat het onverdoofd slachten, niet erger is voor een dier dan verdoofd slachten.
Ik heb altijd gedacht dat een dier onmiddellijk dood is als je op een kundige wijze de keel oversnijdt. Overtuig me van het tegendeel.
Wisord heeft me met een wetenschappelijk artikel overtuigd van het tegendeel.
Ik heb dat uitdrukkelijk geschreven
Citaat:
Bij deze herzie ik dan mijn mening.
en nogmaals
Citaat:
420yeahbaby, ik heb hier gisteren wetenschappelijke feiten gekregen over het onverdoofd slachten; en hoe lang het duurt voor de hersenactiviteit verdwijnt. Dit is minuten.

Ik heb daarop uitdrukkelijk geantwoord "Hierbij herzie ik mijn mening".

Een dialoog aangaan vind ik een zeer goed idee.
Blijkbaar beseft gaia dit ook.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...slachten.dhtml

Dat er steeds meer halal vlees onherkenbaar in de supermarkt ligt, heeft maar 1 oorzaak : ons economisch systeem waar enkel en alleen winstbejag telt. Een andere taal dan geld wordt niet gesproken.
Daarom worden dieren ook niet meer op hun gemak gesteld. Dat kost geld.

Ik heb gisteren in het grootwarenhuis, gelet op de prijs van de braadkip. De goedkoopste kost 2,17euro per kilo, is ongeveer 2,17euro per kip.
Je hoeft echt geen genie te zijn om te beseffen wat dat betekent.
Jij discussieerde toch mee in dat topic.

In dit veel recenter topic discussieerde je ook mee
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154036
Vanaf de eerste pagina.

Onthoud je het deze keer, of moet ik het over enkele maanden nog eens herhalen?
Oud 8 november 2011, 20:50   #11918
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Me dunkt!
In het kader van "waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" is één van de aangehaalde redenen het onverdoofde slachten ter gelegenheid van het offerfeest. Als dierenliefhebber kan ik dat niet goedkeuren.
En dan nu terug on topic.

Als je dierenliefhebber bent, dan kijk je toch niet alleen naar 1 bepaalde groep, maar naar iedereen die met dieren omgaat.
Als je dierenliefhebber bent, en je weet hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, dan krijg je evengoed iets tegen de bio-industrie.

Waarom krijg je dan meer iets tegen allochtonen dan tegen autochtonen?
Oud 8 november 2011, 20:59   #11919
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nu terug on topic.

Als je dierenliefhebber bent, dan kijk je toch niet alleen naar 1 bepaalde groep, maar naar iedereen die met dieren omgaat.
Als je dierenliefhebber bent, en je weet hoe het er aan toe gaat in de bio-industrie, dan krijg je evengoed iets tegen de bio-industrie.

Waarom krijg je dan meer iets tegen allochtonen dan tegen autochtonen?
Nooit gehoord van acties tegen stierenvechten, hanengevechten, zeehondenjacht, pelsmantels ?
Waarom zie ik het u daar nooit opnemen voor de cultuur van die mensen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 21:59   #11920
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is ook typerend voor geweld dat uit de allochtone hoek komt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be