Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 19:01   #4781
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
GIJ zeker en vast, gezien uw uitsloverij.

Ben je daar weer met uw platvloerse opmerkingen ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:02   #4782
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Genoteerd. "Ik vind het lekker" is wel een valabel argument om dieren te laten lijden, "mijn boekje zegt het" niet.
Alweer zwart/wit zever...

Lijden dat kan vermeden worden opdat het economisch en technisch totaal overbodig is, dat mag niet aangeklaagd worden zolang er lijden is..'you're with me or you're against me' theologie..

De hele vleesindustrie is diervriendelijk, als iedereen vegetarieêr werd, waren miljarden dieren nooit geboren en honderden soorten allang uitgeroeid..

Niet vergeten dat vegetariers historisch gezien in ons klimaat geen 2 meter ver zouden geraken...vlees was noodzakelijk in het beperkt klimaatgebonden groenaanbod..het is dus eeuwenlang een onvervangbaar product geweest..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:04   #4783
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waar staat dat ik die dingen ongezond vind of meen dat het 'verplichte' kost is ?..dat ik iets niet lekker vind is mijn godverdomste recht zou ik zeggen..
Denk je echt dat je die dingen - indien ze goed bereid worden - niet lekker zou vinden? Ik betwijfel dat. Om u een voorbeeld te geven: ikzelf vind levertjes maar lekker wanneer ze gewokt worden in voldoende sojasaus. In zowat elk ander recept vind ik die absoluut niet lekker. Gebakker lever vind ik ronduit slecht. Maar wok stukjes lever in tomatensaus met sambal, en dat wordt heerlijk.

Een vraagje: als een moslim halal-vlees lekkerder vindt dan ander vlees, is dat dan ook zijn godverdomste recht?
Citaat:
Sorry, Gelovigen hebben geen persoonlijke overtuigingen gebaseerd op een cultureel evoluerend erfgoed ze volgen starre dogma's..vergelijk mijn keuze om iets wel of niet te eten niet met totaal irrelevante 'achterlijke' gebruiken die noch het dier,noch het product, noch de economie,noch de gezondheid ten goede komen...
Ook uw systeem is niet persoonlijk. Stel jezelf de vraag of je keuken tot de massaconsumptie behoort of niet. Stel jezelf de vraag waarom je bvb veel meer varkensvlees eet dat kippelever. Waarom er meer aardappelen op het menu staan dan rijst. Waarom voeg je peper toe aan je vlees? Je zei hoger dat jouw keuze voor vlees een persoonlijke keuze is omdat je dat lekker vindt. Ik wil best aannemen dat je vlees lekker vindt. Ook ik vind niets zo lekker als een stukje gegrild barbequespek. Maar is dat een persoonlijke mening, of is smaak cultureel bepaald? Als je bepaalde keukens opzoekt en ietwat beter leert kennen, dan stel je al snel vast dat al die keukens eigen smaken creëren. Dat er een hemelsbreed verschil is tussen de Thaïse liefde voor yoghurtgerechten en de eigen barbeque. Dat Indiase kookpotten heel andere smaken voortbrengen dan de kookpotten die u op het fornuis zet. En dat kruidenmixen, voorkeuren voor vlees, vis of zeewier door en door cultureel bepaald zijn.

Samengevat: u vindt uw eten wellicht lekker omdat het u aangeleerd werd die dingen lekker te vinden. Het is uw cultuur. Ik vind inderdaad dat u moet kunnen eten wat u lekker vindt. Maar hang dan ook niet de hypocriet uit door de even arbitraire voorkeuren van een ander te bekritiseren. Temeer daar die voorkeuren zeker niet destructiever zijn voor het leefmilieu dan die van u.

Edit: als u af en toe een hamburgertent bezoekt of ovenpizza's koopt, dan trek ik onmiddellijk de woorden 'uw cultuur' terug.
Oud 16 november 2010, 19:05   #4784
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hee, welk toeval. Ninelle komt online en als bij wonder staat Marie offline.

Stttt het is de moeder ...
Oud 16 november 2010, 19:06   #4785
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wetenschapelijke feiten Arti ?.. Het gebeurt gewoon dat kan je niet onder stoelen of banken steken .
Ik betwijfel niet dat het gebeurt. Ik betwijfel dat het halal-slachten is.
Wat ik over de feiten in de film lees, strookt helemaal niet met de wet. Dit zijn illegale slachtingen. Dan moet je eerst streven naar meer controle, zodat die slachters zich aan de wet houden.

Ik heb al altijd gedacht dat het onverdoofd slachten, niet erger is voor een dier dan verdoofd slachten.
Ik heb altijd gedacht dat een dier onmiddellijk dood is als je op een kundige wijze de keel oversnijdt. Overtuig me van het tegendeel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:06   #4786
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer zwart/wit zever...
Jaja, het is allemaal zever, maar je kan er wel niets van weerleggen. De kern van de zaak is dat dierenleed irrelevant is voor jouw pleziertje, maar plots ontzettend relevant is als er moslims aan te pas komen.

Citaat:
Lijden dat kan vermeden worden opdat het economisch en technisch totaal overbodig is, dat mag niet aangeklaagd worden zolang er lijden is..'you're with me or you're against me' theologie..
Je hebt het gewoon niet begrepen. Zowel het onverdoofd als het verdoofd slachten zijn in se overbodig.

Citaat:
De hele vleesindustrie is diervriendelijk, als iedereen vegetarieêr werd, waren miljarden dieren nooit geboren en honderden soorten allang uitgeroeid..
Deze doet het vast goed aan de toog van café de Sportvriend.

Citaat:
Niet vergeten dat vegetariers historisch gezien in ons klimaat geen 2 meter ver zouden geraken...vlees was noodzakelijk in het beperkt klimaatgebonden groenaanbod..het is dus eeuwenlang een onvervangbaar product geweest..
Oh, en omdat vroeger iets geldig was, moet het nu nog steeds zo. Grappig, want dat is een argument dat steevast verworpen wordt als het gaat over religies. Dan noemt men dat achterlijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:06   #4787
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Linkie winkies toch.
de paranoia -- nee de rechtse big-brother dictatuur! slaat toe!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:07   #4788
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Stttt het is de moeder ...
Ben je daar weer met je platvloerse opmerkingen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:09   #4789
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vlees van dieren die zonlicht zagen en aarde onder hun poten voelden en voeding kregen die naam waardig zijn inderdaad duurder.
Dat wij niet bereid zijn om de prijs te betalen bewijst meteen hoe straf we tegen dierenleed zijn.

Maar voor foie gras met de eindejaarsfeesten, hebben we wel geld.

Idd dikke 2 , gelijk heb je .
Oud 16 november 2010, 19:09   #4790
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik over de feiten in de film lees, strookt helemaal niet met de wet. Dit zijn illegale slachtingen. Dan moet je eerst streven naar meer controle, zodat die slachters zich aan de wet houden.

Ik heb al altijd gedacht dat het onverdoofd slachten, niet erger is voor een dier dan verdoofd slachten.
Ik heb altijd gedacht dat een dier onmiddellijk dood is als je op een kundige wijze de keel oversnijdt. Overtuig me van het tegendeel.
Je kikt dus echt op het lijden van dieren. Ik had het al gedacht dat de ware aard zou bovenkomen.
Oud 16 november 2010, 19:10   #4791
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U kunt niet verwachten dat de mensen uw links volgen - in dit geval dan bovendien nog naar een islamitisch forum (dus zeker niet onpartijdig) - als uzelf koppig vertikt een filmje waarvan iemand anders een link geeft te bekijken. Nogmaals, Artisjok, dat is niet fair.
Wie anders dan een moslims kan beter uitleggen waaraan halal-slachten moet voldoen?
Wie anders dan moslims kunnen beter uitleggen wat zij er van vinden?
Jij? Denk jij beter te kunnen uitleggen wat zij geloven en wat hun mening is?
Oud 16 november 2010, 19:11   #4792
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie anders dan een moslims kan beter uitleggen waaraan halal-slachten moet voldoen?
Wie anders dan moslims kunnen beter uitleggen wat zij er van vinden?
Jij? Denk jij beter te kunnen uitleggen wat zij geloven en wat hun mening is?
Nee, jij als woordvoerster van barbaarse halalmartelingen zal het wel beter weten. Ongetwijfeld.
Oud 16 november 2010, 19:14   #4793
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik moet u overtuigen als je zelf de feiten negeert ?? Sorry arti dat zal niet gebeuren ik denk dat je zelf beter eens een beetje uw licht op steekt als je echt met deze zaken begaan bent . De mensen van gaia zijn voor mij betrouwbaar genoeg om dit te bevestigen net zoals greenpeace respecteer ik hen . Kijk mss deze eens http://laverabestia.org/play.php?vid=252
Oud 16 november 2010, 19:15   #4794
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Een vraagje: als een moslim halal-vlees lekkerder vindt dan ander vlees, is dat dan ook zijn godverdomste recht?

Samengevat: u vindt uw eten wellicht lekker omdat het u aangeleerd werd die dingen lekker te vinden. Het is uw cultuur. Ik vind inderdaad dat u moet kunnen eten wat u lekker vindt. Maar hang dan ook niet de hypocriet uit door de even arbitraire voorkeuren van een ander te bekritiseren. Temeer daar die voorkeuren zeker niet destructiever zijn voor het leefmilieu dan die van u.
.
Smaken verschillen maar dat een 'zegening' of goddelijke invloed' geen REET veranderd aan de smaak of structuur dat is een onbetwistbaar feit...
Oud 16 november 2010, 19:17   #4795
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onze wetten moeten blijven zoals ze zijn
Dat is een hopeloze wens. Wetten veranderen de hele tijd omdat ze moeten aangepast aan de veranderende realiteit. Wetten maken daarbij een afweging tussen algemeen belang en individuele rechten. Sommige in de grondwet bepaalde rechten en vrijheden gaan voor op een groot aantal praktische wetten of reglementen.
Zo weegt de vrijheid van godsdienst (tot nader order) meer door dan het vermeende welzijn van een dier.

Citaat:
en zeker als het gaat om wetten die ontstaan zijn uit humanitaire overwegingen.
Suggereren dat het al dan niet verdoofd slachten ook maar iets te maken heeft met 'humanitair' is natuurlijk zever. Zoals het woord het zelf al zegt, heeft 'humanitair' betrekking op de mens. Schapen horen daar tot nader order niet bij.

Citaat:
Overigens heb ik de joden nooit zo'n heisa weten maken over hun koosjer als de moslims over hun halal. Ook heb ik nooit een jood gekend die tracht zijn koosjere voeding op te dringen als enig gangbare omdat de rest hier onrein zou zijn.
Ze worden daarop niet aangevallen en dus hoeven ze zich daarover niet te verantwoorden. Maar als je effectief een verbod op kosjere slachtingen zou invoeren, zou je hen wel horen. Op diverse website lees je overigens dat ze zich over die tendens zorgen maken. Begrijpelijkerwijze.

Citaat:
Een moslim wenst dat iedereen in het land waar hij woont, leeft zoals hij
Ik heb acht jaar met moslimjongeren en hun ouders gewerkt. Nooit heeft ook maar éen moslim iets dergelijks van me verlangd, gevraagd of gesuggereerd. Nooit. Eén maal hebben de kinderen me gevraagd waarom ik geen moslim werd. Ik heb geantwoord dat ik niet in god geloof en daarop ontstond een interessante gedachtenwisseling. Plots zei eén van de meisjes (12 jaar): "ik geloof ook niet in god" en toen kwamen de tongen los. Bleek dat van de 12 kinderen er vier niet gelovig waren. Eéntje zei "ik geloof ook niet in god, ik geloof in wetenschap" waarbij ik lachend opmerkte dat je wetenschap niet hoefde te geloven omdat je het kan controleren.

De niet-gelovige kinderen waren (niet geheel toevallig) allemaal meisjes die het op school erg goed deden. Hun ambitie was niet om later zichzelf op te blazen, om anderen te bekeren, om de sharia toe te passen of een hoofddoek te dragen maar om dokter, advocaat en professor te worden.

Dat is wat vandaag in die gemeenschap aan de hand is. En het toont aan dat de multikulturele samenleving inderdaad niet bestaat omdat mensen en hun culturen niet naast elkaar leven en bestaan maar door elkaar lopen. We kunnen dus beter spreken van een transculturele samenleving waarbij iedereen facetten van andere culturen overneemt en incorporeert. Soms onbewust en vanzelf, soms onwetend en soms met tegenzin.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:18   #4796
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Je hebt het gewoon niet begrepen. Zowel het onverdoofd als het verdoofd slachten zijn in se overbodig.

.
Nee jongen, de bush doctrine die je hier hanteert dat zegt alles...
Volgens die doctrine kan en mag géén enkele vleeseter of consument van afgeleide producten van de vleesindustrie één woord kritiek geven op die vleesindustrie..met als topargument wordt dan vegetarier..
Oud 16 november 2010, 19:21   #4797
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is wat vandaag in die gemeenschap aan de hand is. En het toont aan dat de multikulturele samenleving inderdaad niet bestaat omdat mensen en hun culturen niet naast elkaar leven en bestaan maar door elkaar lopen. We kunnen dus beter spreken van een transculturele samenleving waarbij iedereen facetten van andere culturen overneemt en incorporeert. Soms onbewust en vanzelf, soms onwetend en soms met tegenzin.
Het is niet omdat jij, Andy, Artisjok en Filosoof erom smeken om zo snel mogelijk geislamiseerd te worden, dat de rest van de bevolking dat wil. 99,9999999% zal nooit of te nimmer de achterlijkheden uit de islam incorporeren.
Oud 16 november 2010, 19:21   #4798
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smaken verschillen maar dat een 'zegening' of goddelijke invloed' geen REET veranderd aan de smaak of structuur dat is een onbetwistbaar feit...
Een zegening heeft inderdaad geen impact op de smaak van een dier wanneer dat dier daar niets van ondervindt. Maar als je dat dier stress en angst aanjaagt (of dat juist verhindert), en als je dat dier al dan niet laat doodbloeden, dan merk je dat wel degelijk aan de smaak. Dat is ook logisch.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 19:22.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:23   #4799
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dat noem ik niet barbaars!
Ik vind het wel barbaars hoe de dieren geslacht worden. Bekijk toch de film artisjok.
Ik betwijfel niet dat die film barbaars en gruwelijk is. Ik heb de commentaren op de film gelezen en heb genoeg inbeeldingsvermogen; om te beseffen dat die realiteit die daar gefilmd werd ontoelaatbaar is.
Ik betwijfel wel dat wat gefilmd werd, halal-slachten is.

Citaat:
Zou jij de maanlanding live willen zien, of achteraf willen lezen in de krant?
Ik heb die live gezien.
Oud 16 november 2010, 19:25   #4800
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Het is niet omdat jij, Andy, Artisjok en Filosoof erom smeken om zo snel mogelijk geislamiseerd te worden, dat de rest van de bevolking dat wil. 99,9999999% zal nooit of te nimmer de achterlijkheden uit de islam incorporeren.
Kan u ook iets ten berde brengen?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be