Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2021, 08:53   #11921
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Onafgezien of een behandeling goed op slecht is. Het is verkeerd dat de productie en ontwikkeling van medicatie in handen is van de privé sector. Daar is een belangen conflict. Een ziekte genezen is slecht iets eenmalig waar nauwelijks iet aan te verdienen is. De symptomen verbergen door medicatie die men constant moet nemen die die andere symptomen naar boven brengt, waarvoor men weer nieuwe medicatie moet nemen, is financieel veel interessanter. Een privé firma heeft door de band gezien slecht 2 doelstellingen. a, winst maken. b, nog meer winst maken. Het maakt daarbij niet uit of bij b enkele duizenden of miljoenen doden vallen, zolang dat ongestraft kan gebeuren is dat geen probleem.
Helemaal waar, een 1-malig medicijn bij ziekte brengt maar een fractie op tegenover 6-maandelijkse vaccins voor de complete wereldbevolking. Een commerciële firma heeft dus een makkelijke keuze.

Zeker in het geval van deze vaccins, die hebben een nood-goedkeuring en dat mag enkel als er geen medicijn is. Vanaf dat er een redelijk medicijn of behandeling is dan vervalt die goedkeuring. Normaal gezien dan toch, de wetten en regels worden al een tijdje niet meer gevolgd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 09:00   #11922
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Onafgezien of een behandeling goed op slecht is. Het is verkeerd dat de productie en ontwikkeling van medicatie in handen is van de privé sector. Daar is een belangen conflict. Een ziekte genezen is slecht iets eenmalig waar nauwelijks iet aan te verdienen is. De symptomen verbergen door medicatie die men constant moet nemen die die andere symptomen naar boven brengt, waarvoor men weer nieuwe medicatie moet nemen, is financieel veel interessanter. Een privé firma heeft door de band gezien slecht 2 doelstellingen. a, winst maken. b, nog meer winst maken. Het maakt daarbij niet uit of bij b enkele duizenden of miljoenen doden vallen, zolang dat ongestraft kan gebeuren is dat geen probleem. En dat dit ongestraft kan gebeuren heeft te maken met het feit dat zij zelf voor een wetgeving zorgen die dat mogelijk maakt. Dat is het voordeel van een corrupte dictatuur of van een particratie (wat gewoon een ander woord is voor dictatuur)
Klopt, maar er is ook concurrentie op de privémarkt. Pfizer gaat in zijn eigen vel snijden door een medicijn te vinden. Voor andere firma's die niet op de vaccintrein zitten kan dat wel nog iets opbrengen. Wie zet Pfizer een hak?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 09:08   #11923
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Klopt, maar er is ook concurrentie op de privémarkt. Pfizer gaat in zijn eigen vel snijden door een medicijn te vinden. Voor andere firma's die niet op de vaccintrein zitten kan dat wel nog iets opbrengen. Wie zet Pfizer een hak?
Tenzij er een netwerk is -waarvoor JFK waarschuwde en neergeschoten is- die hun machten bundelen om alternatieven tegen te werken via lobbygedrag.

Het is overduidelijk dat deze generatie politici hun economie willen terug veren op de big pharma en big tech die reeds alle informatie over u verzamelen. Van uw surfgedrag tot uw koopgedrag.

Nog een generatie massavormen en eugenetica wordt de nieuwe norm omdat die grootmachten wel zullen bepalen hoe ge eruit moet zien en bij moet lopen.
Dat komt dan onder het mom van erfelijke ziektes eruit te halen, terwijl ze er zoals bij deze vaccins heel wat verborgen doelen aan koppelen.

Hoe goed die technologie ook mag zijn, de mensheid is te gecorrumpeerd dat op massa schaal toe te passen. Die dat wél willen doen zijn megalomane psychopaten a la Hitler.
Oud 19 augustus 2021, 09:20   #11924
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In kleine dosissen, niet in de dosis nodig voor Covid19.
Over welke dosis heb je het? De absurd hoge dosis die in één labo-test vorig voorjaar werd gebruikt? Er zijn ondertussen wereldwijd tienduizenden mensen succesvol behandeld met dosissen die perfecr in lijn liggen met wat we al decennia kennen en gebruiken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 09:41   #11925
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
ah het ever widening conspiracy story, de complotspiraal.
als je die tegenkomt weet je hoe laat het is, toch?
Ik denk dat het niet meer mogelijk is de kar nog te keren, gisteren is één van 'the usual suspects' in een covid draadje zelfs komen 'bewijs' aanleveren dat er al 1,9 mio doden zijn door vaccinatie. De geciteerde bron : frontnieuws.com

Conspirationisten kun je blijkbaar alles wijsmaken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 11:32   #11926
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat het niet meer mogelijk is de kar nog te keren, gisteren is één van 'the usual suspects' in een covid draadje zelfs komen 'bewijs' aanleveren dat er al 1,9 mio doden zijn door vaccinatie. De geciteerde bron : frontnieuws.com

Neen de bron is IQVIA,.

Frontnieuws is de nieuwsbrief.

Juist blijven als je juist wil doen he.
Oud 19 augustus 2021, 11:52   #11927
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ja ze vertrappelen elkaar om nepnieuws te verspreiden en gebruiken allemaal dezelfde terminologie. Het is bijna een godsdienst op zich. Als ik hier bijdragen zie waar men pakweg een link zet van nine-for-news maakt men mij het zeer gemakkelijk want die link open ik niet (ik heb toch nog een klein beetje zelfrespect) en ik stop radicaal om die "bijdrage" verder te lezen.
Ik kan er met omgaan en nadenken als iemand ernstige argumenten of een mening aanbrengt maar er zijn limieten om de waanzin van sommigen te slikken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 12:05   #11928
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ze vertrappelen elkaar om nepnieuws te verspreiden en gebruiken allemaal dezelfde terminologie. Het is bijna een godsdienst op zich. Als ik hier bijdragen zie waar men pakweg een link zet van nine-for-news maakt men mij het zeer gemakkelijk want die link open ik niet (ik heb toch nog een klein beetje zelfrespect) en ik stop radicaal om die "bijdrage" verder te lezen.
Ik kan er met omgaan en nadenken als iemand ernstige argumenten of een mening aanbrengt maar er zijn limieten om de waanzin van sommigen te slikken.
Je volgt dan wel enkel gecensureerd nieuws.

Maar dat is uw keuze natuurlijk.
Oud 19 augustus 2021, 16:22   #11929
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Ik begrijp het niet, ik vertel hier iemand dat hij een leugenaar is ik krijg ban punten, maar het topic dat open is waar mensen alleen leugens in schrijven , de hele dag - dat blijft open

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 19 augustus 2021 om 16:22.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 16:30   #11930
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

https://www.hln.be/binnenland/was-er...oot~adbe2b81d/

Citaat:
Was er deze zomer wel een tweede coronagolf? Analyse van positieve testen legt verbijsterend patroon bloot
Positief testen op corona terwijl u eigenlijk geen actieve corona-infectie heeft en dus niet meer besmettelijk bent? Het kan. En het gebeurt veel vaker dan u denkt. Wij konden testresultaten van een groot labo inkijken en stelden vast dat bijna de helft van hun nieuwe besmettingen deze zomer oude infecties waren.
Oud 19 augustus 2021, 16:32   #11931
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Vanaf ge begint te doseren met hun eigen medicijn, is de soep ineens niet meer zo heet als ze ons geschonken is.

Ik dank iedere klavierwarrior and soldier of the cross.
Ik dank jullie innig.
Oud 19 augustus 2021, 16:33   #11932
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik lees alvast geen argumenten, waarom Ivermectine niet zou werken.
Maw, door die draad niet in te lezen (daar hoef je echt geen medisch expert voor te zijn, begrijpend kunnen lezen is al voldoende), blijf je je blatante onwetendheid over de werkzaamheid van Ivermectine op tenenkrullende wijze etaleren en zonder nadenken het officiële narratief van de kwakzalvers van dienst ‘experts' napapegaaien, terwijl dat juist in die draad volledig onderuit is gehaald.

Is het de angst om je ongelijk te beseffen in heel deze coronasaga dat je die draad skipt of ben je écht overtuigd dat er geen andere oplossingen zijn dan een steeds terugkerende massa-vaccinatie, om het (evoluerende) Covidvirus ‘bij het nekvel te grijpen’ ?
Ik gok op beide.
Ik aanvaard enkel de resultaten van klinische studies en zelfs deze moeten constant opgevolgd worden, al de rest is kwakzalverij en ik doe geen moeite om dit te lezen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 16:36   #11933
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ivermectine is al decennia een bewezen veilig en efficiënt geneesmiddel.

Maar goed, wat baten kaars en bril.
Efficient tegen wat? Je kunt ook zeggen dat Paracetamol een efficiënt geneesmiddel is, maar erg doeltreffend tegen Covid zal het wel niet zijn.
Oud 19 augustus 2021, 16:37   #11934
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zeg eens, bent u te lui of te dom om die discussie te lezen? Want u heeft duidelijk niet de minste moeite gedaan om u te informeren.
Te lui en te slim.
Oud 19 augustus 2021, 16:48   #11935
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik aanvaard enkel de resultaten van klinische studies en zelfs deze moeten constant opgevolgd worden, al de rest is kwakzalverij en ik doe geen moeite om dit te lezen.
Alle relevante onderzoeken staan in deze draad..:

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=11899

...maar blijkbaar ben je 1: te lui om je degelijk te informeren... of 2: je bent intellectueel te laf om je eigen ongelijk te onderzoeken/toe te geven.
Ik vraag me af welke houding ethisch het ergst is.

Anyway, never mind the bollocks, Jim, they are everywhere.
Oud 19 augustus 2021, 17:27   #11936
denkimi
Banneling

Standaard

in india werkt ivermectine goed. staten waar het gebruikt wordt zien een dramatische daling in zowel gevallen als overlijdens, vergeleken met staten die het niet gebruiken.

wat we vandaag zien is zelfs geen onbekwaamheid meer, het is een misdaad tegen de menselijkheid. we kunnen enkel maar hopen dat de verantwoordelijken voor het onderdrukken van behandelingen met ivermectine daar streng voor gestraft worden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 07:37   #11937
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in india werkt ivermectine goed. staten waar het gebruikt wordt zien een dramatische daling in zowel gevallen als overlijdens, vergeleken met staten die het niet gebruiken.
Dat is interessant, je hebt natuurlijk een betrouwbare link naar een studie die dit bevestigt?
Het mag een preprint zijn.

Citaat:
wat we vandaag zien is zelfs geen onbekwaamheid meer, het is een misdaad tegen de menselijkheid. we kunnen enkel maar hopen dat de verantwoordelijken voor het onderdrukken van behandelingen met ivermectine daar streng voor gestraft worden.
Volgens de WitRussische Usurpator Lukashenko helpt een dagelijkse dosis Vodka, dat zie ik toch eerder zitten, vodka is vrij tekoop zonder voorschrift en er is evenveel bewijs voor het genezend effect op heden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 16:29   #11938
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Alle relevante onderzoeken staan in deze draad..:

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=11899

...maar blijkbaar ben je 1: te lui om je degelijk te informeren... of 2: je bent intellectueel te laf om je eigen ongelijk te onderzoeken/toe te geven.
Ik vraag me af welke houding ethisch het ergst is.

Anyway, never mind the bollocks, Jim, they are everywhere.
Ik heb vertrouwen in de geijkte instituten zoals de FDA en het EMA en zij raden het gebruik momenteel af. Zolang er geen klinische studies zijn die het nut en de risico's op een wetenschappelijke manier bepalen lijkt me dit de beste houding.
Oud 20 augustus 2021, 18:37   #11939
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Efficient tegen wat? Je kunt ook zeggen dat Paracetamol een efficiënt geneesmiddel is, maar erg doeltreffend tegen Covid zal het wel niet zijn.
Maakt deel uit van het groot complot waar de farmaceutische bedrijven, virologen, politici, duistere machtsgroepen en media samen onder een hoed spelen. Het is een groot complot zeg ik u. Ivermectine is een supermiddel maar het groot complot boycot het gebruik omdat ze meer geld verdienen achter de vaccins. Grote denkers en super intelligente individus zoals ook op dit forum hebben dat door. Wij zijn maar zwakke slaven die dom zijn en niet nadenken en meelopen.

Laat hen maar doen, ze kunnen weinig kwaad. Ondertussen gaat men naar percentages vaccinaties die de grootste optimist (of pessimist) niet verwacht had.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 18:41   #11940
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vertrouwen in de geijkte instituten zoals de FDA en het EMA en zij raden het gebruik momenteel af. Zolang er geen klinische studies zijn die het nut en de risico's op een wetenschappelijke manier bepalen lijkt me dit de beste houding.
Ok, de Goebbels-techniek heeft dus goed gewerkt op je cognitief kenvermogen.
't Is maar dat je 't niet weet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be