Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2007, 01:39   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
bij kweken is nt moeilijk, verminderen, da's andere koek.
Ik zal wel alle zonden van de wereld over mij krijgen, maar ook verminderen is niet moeilijk.

Als het westen stopt met voedsel droppingen en medische hulpverlening aan de verloren bevolkingsgroepen, wel dan is die vermindering er zelf binnen 2 generaties.

Maar hier moet dan wel een keuze gemaakt worden tussen het humane en het overleven van de rijke gezonde bevolking.

Want zonder hulp van het westen is 1/2 van de wereldbevolking ter dood veroordeeld binnen de eerste 5 levensjaren en 2/3 van de wereldbevolking binnen de 30 jaar.

Klinkt mss keihard, maar het is wel de waarheid.
Met de huidige oorlogen en hongersnoden en ziektes die heersen, kan 2/3 van de wereld bevolking niet meer overleven zonder onze hulp.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 02:10   #102
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Kwestie van het hier serieus wat leven in te blazen: tijd voor controversie.

Persoonlijk ben ik voor kernenergie, aangezien:
  • we alle mogelijke alternatieven moeten aanwenden om de CO2-uitstoot te beperken
  • kernenergie zorgt voor een minimale hoeveelheid vervuiling (een grote opslagplaats is genoeg om al het kernafval van België in op te slaan)
  • kernenergie zorgt voor een constante energieproductie, helaas doen bijvoorbeeld windmolens en zonnepanelen dit niet.
Nadelen:
zolang niet genoeg alternatieven, kernenergie.

genoeg alternatieven ? stoppen met kernenergie en alternatief gebruiken
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 4 november 2007 om 02:10.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 02:12   #103
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zal wel alle zonden van de wereld over mij krijgen, maar ook verminderen is niet moeilijk.

Als het westen stopt met voedsel droppingen en medische hulpverlening aan de verloren bevolkingsgroepen, wel dan is die vermindering er zelf binnen 2 generaties.

Maar hier moet dan wel een keuze gemaakt worden tussen het humane en het overleven van de rijke gezonde bevolking.

Want zonder hulp van het westen is 1/2 van de wereldbevolking ter dood veroordeeld binnen de eerste 5 levensjaren en 2/3 van de wereldbevolking binnen de 30 jaar.

Klinkt mss keihard, maar het is wel de waarheid.
Met de huidige oorlogen en hongersnoden en ziektes die heersen, kan 2/3 van de wereld bevolking niet meer overleven zonder onze hulp.

idd, de waarheid is pijnlijk mr o zo verheugend.

dus eigenlijk zijn de ontwikkelingsamenwerkers verantwoordelijk voor het leed van diegene die ze helpen ?

ok, stoppen die handel. opkuis verzekerd
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 4 november 2007 om 02:12.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 09:15   #104
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
zolang niet genoeg alternatieven, kernenergie.

genoeg alternatieven ? stoppen met kernenergie en alternatief gebruiken
ER bestaan alternatieven genoeg, maar men wil ze niet toepassen.
Dit omdat men dan niet meer grootschalig kan werken en de macht die uitgaat van energie kwijt geraakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:01   #105
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
makkelijker gezegd dan gedaan
Dat vereist politieke moet op globale schaal, en dat is er niet. Pas op, ik zou er mij ook niet achter scharen, tenzij ik garantie heb bij die 2 of 3 miljard te zitten.

Maar uiteindelijk zie ik het wel positief in, als de mens de keuze niet maakt, zal de natuur die wel voor ons nemen. Ik heb nog nooit gehoord van een soort met een J-groeicurve die niet op zeker moment in elkaar stort met apocalyptische proporties.

En wees er gerust op, ook vossen of wolven hebben na al die duizenden jaren nog geen manier gevonden om te overleven, eens ze met zoveel waren dat er niet genoeg konijnen meer overbleven.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:07   #106
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
ER bestaan alternatieven genoeg, maar men wil ze niet toepassen.
Dit omdat men dan niet meer grootschalig kan werken en de macht die uitgaat van energie kwijt geraakt.
Een alternatief waarbij we de gazons opbreken en overal terug onze eigen sla en tomaten kweken?

Waar de politiek de regenwaterton heeft weggejaagd, we ze terug in gebruik gaan nemen en uit miserie maar regenwater drinken met een goedkoop filterke op?

Waar we de centrale verwarming uitbreken en het terug doen met 1 of 2 allesbranders, en terug gaan rondlopen met 5 bloezen aan?

Waar iedereen de auto zal moeten inruilen, maar we 2 fietsen per gezin garanderen?

Waar we de spaarlampen in die allesbrander smijten, en terug naar kaarsen gaan?

Dat noem ik geen alternatief, dat noem ik ons lot .
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:07   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat vereist politieke moet op globale schaal, en dat is er niet. Pas op, ik zou er mij ook niet achter scharen, tenzij ik garantie heb bij die 2 of 3 miljard te zitten.

Maar uiteindelijk zie ik het wel positief in, als de mens de keuze niet maakt, zal de natuur die wel voor ons nemen. Ik heb nog nooit gehoord van een soort met een J-groeicurve die niet op zeker moment in elkaar stort met apocalyptische proporties.

En wees er gerust op, ook vossen of wolven hebben na al die duizenden jaren nog geen manier gevonden om te overleven, eens ze met zoveel waren dat er niet genoeg konijnen meer overbleven.

De natuur is reeds begonnen met zijn strijd tegen de overbevolking en wel op de plaats waar de mens het meest kwetsbare is, in zijn voortplanting en voeding

Jaarlijks sterven en duizenden mensen aan dodelijke overdraagbare ziektes en ook worden miljoenen dieren ziek die daarna niet meer eetbaar zijn en worden oogsten door droogte en overstromingen vernield.

Eigenlijk zijn wij dus reeds begonnen met de laatste stuiptrekkingen in een reeds verloren strijd tegen de natuurwetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:19   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een alternatief waarbij we de gazons opbreken en overal terug onze eigen sla en tomaten kweken?

Waar de politiek de regenwaterton heeft weggejaagd, we ze terug in gebruik gaan nemen en uit miserie maar regenwater drinken met een goedkoop filterke op?

Waar we de centrale verwarming uitbreken en het terug doen met 1 of 2 allesbranders, en terug gaan rondlopen met 5 bloezen aan?

Waar iedereen de auto zal moeten inruilen, maar we 2 fietsen per gezin garanderen?

Waar we de spaarlampen in die allesbrander smijten, en terug naar kaarsen gaan?

Dat noem ik geen alternatief, dat noem ik ons lot .

Grof gezegt is dat idd wat ons te wachten staat als we nu niet gaan beginnen met de kleinschalige alternatieven te gaan gebruiken en toepassen.

Het paswoord om onze huidige energieverslindende maatschappij te kunnen aanhouden is kleinschaligheid en niet de grootschaligheid zoals het nu is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:29   #109
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat laatste komt sowieso ook omdat het voorkomen van dieseluitlaatgassen veel hoger is dan dat van effecten van kernenergie.
Bij die risico's van kernenergie gaat het om straling die onzichtbaar is maar die ernstige effecten heeft op iéder organisme, zowel plant als dier.
De commotie die hier vanzelfsprekend rond ontstaat is een beetje vergelijkbaar met die bij bv de aanwezigheid van cadmium, lood of asbest in de omgeving, wat dan nog niet eens voor gelijkaardige effecten op nakomelingen kan zorgen als radioactieve straling dat kan! In die zin doet men nog redelijk minimalistisch over de potentiele kwalijke gevolgen.
Daarnaast lijk je te vergeten dat het risico op terrorisme of misbruiken door andere instanties niet denkbeeldig is.
Bovendien is de causaliteit tussen kwalijke effecten op de volledige omgeving en radioactieve straling veel sterker dan die tussen dieseluitlaatgassen en gezondheidsproblemen.
Ioniserende straling is gemakkelijker aan te tonen met relatief eenvoudige toestellen dan bv de aanwezigheid van chemicaliën. Restafval is dan ook gemakkelijker te hanteren. Je opmerking over Cadmium, lood of asbest is gedeeltelijk terecht. Toch is het mij niet duidelijk waarop je je baseert om te zeggen waarom de mutagene, carcinogene en teratogene eigenschappen minder zouden zijn. Het gaat in beide gevallen om hoeveelheden of concentratie.
Het zal waarschijnlijk een latere sociologische studie zijn die zal verklaren waarom het risico van ioniserende straling zo selectief wordt waargenomen. Al is dit zelfs relatief Röntgenstraling wordt aanvaard.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 12:49   #110
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

"de moet hebben", "grof gezegt", etc.
mennekes, moet dat nu echt? intellectuele moeheid? of gewoon niet lang genoeg op de schoolbanken gezeten?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 17:17   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
"de moet hebben", "grof gezegt", etc.
mennekes, moet dat nu echt? intellectuele moeheid? of gewoon niet lang genoeg op de schoolbanken gezeten?
medische problemen, of nog niet aan gedacht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 00:22   #112
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een alternatief waarbij we de gazons opbreken en overal terug onze eigen sla en tomaten kweken?

Waar de politiek de regenwaterton heeft weggejaagd, we ze terug in gebruik gaan nemen en uit miserie maar regenwater drinken met een goedkoop filterke op?

Waar we de centrale verwarming uitbreken en het terug doen met 1 of 2 allesbranders, en terug gaan rondlopen met 5 bloezen aan?

Waar iedereen de auto zal moeten inruilen, maar we 2 fietsen per gezin garanderen?

Waar we de spaarlampen in die allesbrander smijten, en terug naar kaarsen gaan?

Dat noem ik geen alternatief, dat noem ik ons lot .
Uw post heeft wel een verrassend einde, dat kom je hier ook niet vaak tegen.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 november 2007 om 00:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 09:33   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Arrestatie na dumping radioactief afval in Congo
In Congo is een overheidsambtenaar gearresteerd die ervan wordt verdacht dat hij opdracht heeft gegeven tot de storting van vijftien ton radioactief afval in een rivier in het zuidoosten van het land. Dat heeft de Congolese minister van milieu, Didace Pembe, bekendgemaakt.

Likasi
Pembe weigerde de identiteit van de verdachte prijs te geven hangende het onderzoek naar de zaak. Hij zei dat het afval afkomstig was van een Chinees bedrijf, Magma-Lubumbashi, dat niet speciaal had verzocht om het afval in de rivier de Likasi te storten.

Radioactief
De minister voor mijnbouw van de provincie Katanga maakte op de radio bekend dat 15 ton 'uiterst radioactieve' delfstoffen in de rivier de Likasi waren aangetroffen. Omwonenden hebben de raad gekregen niet in de Likasi te baden en geen water uit de rivier te drinken. (novum/dea)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6

En ik weet dat men nu gaat afkomen dat de Belgische centrales dit niet doen wantd at zij zich aan de strenge normen en veiligheidsregels houden.
Maar komt de brandstof voor onze centrales nu niet net uit Katanga.
En is daar nu niet net slechts 1 bedrijf actief in het delven van die brandstof.

Miljarden naar daar pompen om die mensen gezond te houden en ondertussen ze zelf vergiftigen.

Propere mensen zijn onze pro-kernenergie mensen en dan maar beweren dat hun energie de meest milieuvriendemijkste is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 10:14   #114
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Hier word ik dus moe van.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2007, 20:49   #115
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6

En ik weet dat men nu gaat afkomen dat de Belgische centrales dit niet doen wantd at zij zich aan de strenge normen en veiligheidsregels houden.
Maar komt de brandstof voor onze centrales nu niet net uit Katanga.
En is daar nu niet net slechts 1 bedrijf actief in het delven van die brandstof.

Miljarden naar daar pompen om die mensen gezond te houden en ondertussen ze zelf vergiftigen.

Propere mensen zijn onze pro-kernenergie mensen en dan maar beweren dat hun energie de meest milieuvriendemijkste is.
Tja... we kunnen natuurlijk altijd onze aanlevering stopzetten en wat meer aardolie, gemengd met het bloed van de russische politieke slachtoffers, gaan opbranden in onze fossiele centrales.

We kunnen misschien meteen overschakelen op de zonnepanelen uit China, gemaakt met grondstoffen geroofd uit Tibet nu dat gebied mooi toegankelijk is met hun ecologische moordtreinspoor.

Als dat u zodanig dwars zit.... ik zou zelfs geen sportschoenen aandoen van Nike, gemaakt door kinderen met "deathtrap"-machines.

Je zou hen kunnen boycotten, maar uiteindelijk is degene die je zal treffen net die arbeiders die dan helemaal geen inkomen meer hebben.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 10:39   #116
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Het is me enkel een raadsel hoe we nog vliegtuigen van de grond zullen moeten krijgen ...
Daar is men dus volop mee bezig:

Citaat:
KLM gaat met Shell en vliegtuigbouwer Airbus het gebruik van een vorm van LPG als alternatieve brandstof voor de peperdure kerosine bekijken.
Citaat:
Boeing kondigde onlangs aan samen met onder meer Air New Zealand en Rolls-Royce het gebruik van biobrandstof te gaan testen. Het gaat hierbij om brandstof die is vervaardigd uit algen. De eerste test met deze brandstof worden uitgevoerd met een 747-400, waarbij drie motoren op traditionele fossiele brandstof vliegen en één motor op algen.
http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={56BBDB4B-975D-4526-A09B-10E5E15C9C37}

Daar gaat mijn hoop op efficiënter internationaal treinverkeer.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 10:55   #117
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

nucleaire technologie voor het winnen van drinkwater?

Citaat:
The development of a floating nuclear plant is one of the more surprising solutions to the desalination problem. S.S. Verma of the Department of Physics at SLIET in Punjab, points out that small floating nuclear power plants represent a way to produce electrical energy with minimal environmental pollution and greenhouse gas emissions. Such plants could be sited offshore anywhere there is dense coastal population and not only provide cheap electricity but be used to power a desalination plant with their excess heat. "Companies are already in the process of developing a special desalination platform for attachment to FNPPs helping the reactor to desalinate seawater," Verma points out.
uit: Could Nuclear Power By The Answer To Fresh Water?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 11:14   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daar is men dus volop mee bezig:

http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={56BBDB4B-975D-4526-A09B-10E5E15C9C37}

Daar gaat mijn hoop op efficiënter internationaal treinverkeer.
Niet wanhopen, de kosten om uit algen brandstof te maken zijn niet te onderschatten en komen vermoedelijk niet onder die van de fossiele brandstof. Dus het aantal maatschappijen dat er mee zal gaan vliegen zal beperkt blijven.

Daar komt bij dat er op het ogenblik zoveel vliegtuigen rondvliegen dat men gewoon niet genoeg algen kan vangen en kweken om heel die vloot in de lucht te houden.
Dus...
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 20:44   #119
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Ik ben voor kernFUSIE (niet te verwarren met kernsplitsing, de huidige kernenergie), al moeten we daar nog enkele jaren op wachten.
Voordelen:
Goedkope brandstof (deuterium en tritium)
Geen langlevend kernafval, enkel de reactor zelf wordt na verloop van tijd licht radioactief, maar deze radioactiviteit is na 50 jaar verdwenen.
Genoeg brandstof op aarde voor enkele miljarden jaren energie te produceren.
Geen CO2
Geen transport van radioactieve stoffen, tritium is radioactief, maar wordt ter plaatse gemaakt uit lithium.
Kernfusie is geen kettingreactie (in tegenstelling tot kernsplitsing), dus als er iets misloopt, stopt de reactie gewoon en ontploft er niets.

Nadelen:
Er is een energie input nodig (weet niet of dit bij kernsplitsing ook zo is), en dat is voorlopig het grootste probleem: de energie input is groter dan de energie output (of de output is wel groter, maar nog niet genoeg, ben ik vergeten)
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 10:23   #120
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik ben voor kernFUSIE (niet te verwarren met kernsplitsing, de huidige kernenergie), al moeten we daar nog enkele jaren op wachten.
Voordelen:
Goedkope brandstof (deuterium en tritium)
Geen langlevend kernafval, enkel de reactor zelf wordt na verloop van tijd licht radioactief, maar deze radioactiviteit is na 50 jaar verdwenen.
Genoeg brandstof op aarde voor enkele miljarden jaren energie te produceren.
Geen CO2
Geen transport van radioactieve stoffen, tritium is radioactief, maar wordt ter plaatse gemaakt uit lithium.
Kernfusie is geen kettingreactie (in tegenstelling tot kernsplitsing), dus als er iets misloopt, stopt de reactie gewoon en ontploft er niets.

Nadelen:
Er is een energie input nodig (weet niet of dit bij kernsplitsing ook zo is), en dat is voorlopig het grootste probleem: de energie input is groter dan de energie output (of de output is wel groter, maar nog niet genoeg, ben ik vergeten)
en ik ben voor teleportatie (beam me up Scotty). Daar zijn we op dit moment evenveel mee als met kernfusie, nl niks.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be