Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2012, 21:47   #101
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
trouwen is niet meer van deze tijd, snap niet waarom je dat nog zou doen.
Je hebt zo goed als dezelfde voordelen als je wettelijk samenwoont.
Kinderen zijn in deze tijd van crisis niet zo'n goed idee. Ik begin er niet (meteen) aan.
Een samenlevingscontract en huwelijk zijn quasi hetzelfde tegenwoordig. Toch meen ik dat als één van de 2 sterft je beter afbent als je getrouwd bent.

In ieder geval vind ik samen kinderen hebben een nog veel grotere verbintenis dan trouwen: je kinderen blijven nu eenmaal van je (ex)partner, of je dat nu wilt of niet. Grondig nadenken voor je aan kinderen begint dus en dat wordt inderdaad veel te weinig gedaan tegenwoordig. (Goh, nu klink ik oud, terwijl ik zelf maar 27 ben ).

En aan de kinderen denken als je dan uiteindelijk toch besluit om niet meer samen verder te gaan vergeten er ook velen. Als je de verhalen van vechtscheidingen hoort... Dan stel ik mij inderdaad vragen wat er van die kinderen moet worden. Kinderen waarvan de mama steeds afgeeft op de papa en ze er zelfs van weghoudt en vice versa... Dit heeft echter niets te maken met het feit an sich dat hun ouders gescheiden zijn, dan wel hoe de ouders steeds maar aan zichzelf denk ipv aan hun kinderen!

Co-ouderschap vind ik persoonlijk niet zo'n slechte oplossing, op voorwaarde dat beide ouders nog goed overeenkomen, of toch in elk geval goede afspraken kunnen maken (en ze houden) wat de kinderen betreft. Een aantal van mijn nichtjes en neefjes zitten in zo'n co-ouderschapsregeling en ik moet zeggen zij ondervinden daar geen hinder van. Ze groeien er in op en zijn het gewoon om in 2 huizen te wonen en ze weten dat de regels van beide ouders hetzelfde zijn, dus geen smsen ed als iets hen bij mama of papa niet aanstaat. De ouders wonen dan ook wel maar een aantal km van mekaar en als de kinderen zin hebben om naar papa of mama te gaan dan is dat geen probleem. En dat is net de sleutel denk ik: een kind hoeft niet te lijden onder een echtscheiding, zolang die ordentelijk verloopt. Een kind ziet vaak veel meer af bij ouders die dagelijks ruzie maken!

Mijn ouders zijn zelf gescheiden en ik ben door mijn moeder opgevoed (vader overleden). Zij heeft ook een aantal lange relaties (samenwonend) achter de rug gehad en ben dus ook in een samengesteld gezin terecht gekomen. Ik denk echter niet dat ik een vogel voor de kat ben op het gebied van trouwen hoor en heb (mijns inziens) een zeer correct normen en waardenbesef. Dit in tegenstelling tot een aantal van mijn leeftijdsgenoten wiens ouders nog steeds samenzijn...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:37   #102
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Meuh
Co-ouderschap vind ik persoonlijk niet zo'n slechte oplossing
Ik ook niet, maar mijn ex heeft dat niet in de minnelijke schikking willen opnemen. Dat is een van de hoofdredenen waarom ik ze nooit meer wil
zien, horen, ruiken, voelen, of proeven.
.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2012 om 22:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:46   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ge moet dus nie vragen welke gastjes daaruitkomen eenmaal in de puberteit en verder!
Sinds de zaak Dutroux wordt deze mentaliteit er ingelepeld.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:50   #104
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ook niet, maar mijn ex heeft dat niet in de minnelijke schikking willen opnemen. Dat is een van de hoofdredenen waarom ik ze nooit meer wil
zien, horen, ruiken, voelen, of proeven.
.
Dus omdat je vrouw geen week/week regeling wil, moeten je kinderen het maar zonder vader stellen?
Wat had je gedaan als de kinderen alleen gingen wonen of huwen? Ook totaal alle contact verbreken?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 12:10   #105
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dus omdat je vrouw geen week/week regeling wil, moeten je kinderen het maar zonder vader stellen?
Wat had je gedaan als de kinderen alleen gingen wonen of huwen? Ook totaal alle contact verbreken?
ik snap helemaal niet
1 wat je bedoelt
2 wat je zou kunnen bedoelen
3 help

He wacht eens

Zou het kunnen dat je van mijn duidelijke bericht gemaakt hebt, dat ik mijn kinderen niet meer wou zien?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 12:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 12:35   #106
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ook niet, maar mijn ex heeft dat niet in de minnelijke schikking willen opnemen. Dat is een van de hoofdredenen waarom ik ze nooit meer wil
zien, horen, ruiken, voelen, of proeven.
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ik snap helemaal niet
1 wat je bedoelt
2 wat je zou kunnen bedoelen
3 help

He wacht eens

Zou het kunnen dat je van mijn duidelijke bericht gemaakt hebt, dat ik mijn kinderen niet meer wou zien?
"ze" = uw kinderen? of uw vrouw?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 12:45   #107
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
"ze" = uw kinderen? of uw vrouw?
Mijn Ex
Iemand die me co-ouderschap ontzegt.... Diep vernederend

En bovendien kreeg zij zo het kindergeld

Terwijl ik in co-ouderschap gezinshoofd zou gebleven zijn.
Mijn dop ging dus meteen ook met een derde naar beneden bij de scheiding. En ik kon de huur niet meer betalen.

Voor de kinderen maakte het niet uit. Die waren oud genoeg om zelf te doen wat ze wilden (15-17) En die kwamen in de week bij mij, en in het week-end bij hun moeder, nadat ik werk gevonden had en verhuisd was..

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 12:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 12:49   #108
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mijn Ex
Iemand die me co-ouderschap ontzegt.... Diep vernederend

En bovendien kreeg zij zo het kindergeld

Terwijl ik in co-ouderschap gezinshoofd zou gebleven zijn, zoals ik al was. En dus 50% opslag zou gekregen hebben op den dop

Voor de kinderen maakte het niet uit. Die waren oud genoeg om zelf te doen wat ze wilden (15-17) En die kwamen in de week bij mij,in het week-end bij hun moeder, nadat ik werk gevonden had en verhuisd was..
ha ok. ik had het dus verkeerd begrepen.
En wie zorgde voor kleding en schoolkosten? Dan toch ook "de mama" neem ik aan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:08   #109
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ook niet, maar mijn ex heeft dat niet in de minnelijke schikking willen opnemen. Dat is een van de hoofdredenen waarom ik ze nooit meer wil
zien, horen, ruiken, voelen, of proeven.
.
Vandaar dus het vervolg aan mijn zin "op voorwaarde dat beide ouders goed overeenkomen".

Je kon juridisch toch een regeling (bezoekregeling, co-ouderschap,...) laten afdwingen?
In elk geval vind ik vrouwen/mannen die de andere partner hun kinderen ontzeggen absoluut niet kunnen!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:15   #110
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Vandaar dus het vervolg aan mijn zin "op voorwaarde dat beide ouders goed overeenkomen".

Je kon juridisch toch een regeling (bezoekregeling, co-ouderschap,...) laten afdwingen?
In elk geval vind ik vrouwen/mannen die de andere partner hun kinderen ontzeggen absoluut niet kunnen!
Het ging over een minnelijke schikking., niet over een juridische vechtscheiding.
Geen heibel, geen advocaten, supersnel, en met vooruitzicht op vriendschappelijke contacten.
De kinderen deden wat ze wilden.
Maar ze vond het wel nodig mij te vernederen en mij gezinshoofd af te maken door mij het co-ouderschap te weigeren, waardoor ik 1/3 minder dop kreeg en zij het kindergeld op zak stak, terwijl ze zelf een dikbetaalde job had. Dat (oa) deed voor mij de deur dicht.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 13:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:17   #111
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het ging over een minnelijke schikking., niet over een juridische vechtscheiding.
Geen heibel, geen advocaten, supersnel, en met vooruitzicht op vriendschappelijke contacten.
De kinderen deden wat ze wilden.
Maar ze vond het wel nodig mij te vernederen en mij gezinshoofd af te maken waardoor ik 1/3 minder dop kreeg en zij het kindergeld op zak stak, terwijl ze zelf een dikbetaalde job had. Dat (oa) deed voor mij de deur dicht.
Ok, best minnelijk als het kan, dat klopt! Maar op die manier had ik toch een herziening gevraagd!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:18   #112
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Vandaar dus het vervolg aan mijn zin "op voorwaarde dat beide ouders goed overeenkomen".

Je kon juridisch toch een regeling (bezoekregeling, co-ouderschap,...) laten afdwingen?
In elk geval vind ik vrouwen/mannen die de andere partner hun kinderen ontzeggen absoluut niet kunnen!
wat is "ontzeggen"? je kinderen enkel willen als het je uitkomt (geen gebabysit, geen was, geen plas, maar ze wel gestreken en gewassen willen komen afhalen als het JOU past?

Mee instaan voor de kosten behalve als je moet betalen?

Mee beslissen voor de studierichtingen maar de kosten doorsturen naar de andere partij?

week bij pa en week bij ma, maar vijftig km verder gaan wonen?

Co-ouderschap past enkel als men zo goed overeenkomt, dat men in feite nooit had hoeven te scheiden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:19   #113
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Ok, best minnelijk als het kan, dat klopt! Maar op die manier had ik toch een herziening gevraagd!
Ik wou snel van al die ondraaglijke misère af, ik was toen ook depressief en niet in conditie voor a winning fight, ook financieel niet (werkloos)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:21   #114
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat is "ontzeggen"? je kinderen enkel willen als het je uitkomt (geen gebabysit, geen was, geen plas, maar ze wel gestreken en gewassen willen komen afhalen als het JOU past?

Mee instaan voor de kosten behalve als je moet betalen?

Mee beslissen voor de studierichtingen maar de kosten doorsturen naar de andere partij?

week bij pa en week bij ma, maar vijftig km verder gaan wonen?

Co-ouderschap past enkel als men zo goed overeenkomt, dat men in feite nooit had hoeven te scheiden.
Maw de vrouw moet de kinderen krijgen
Bij een minnelijke schikking ligt het voor de hand dat je alles eerlijk verdeelt. En co-ouderschap laat toe beiden evenwaardig te behandelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 13:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:23   #115
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maw de vrouw moet de kinderen krijgen
ik had het netjes over "partner". In dit geval de mijne dan. nooit betaald, alles geëist.

Het is een uitputtingsslag voor sommigen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:27   #116
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik had het netjes over "partner". In dit geval de mijne dan. nooit betaald, alles geëist.

Het is een uitputtingsslag voor sommigen.

Nouja, elk heeft zijn specifieke omstandigheden.

Het beste is, dat je economisch onafhankelijk bent, en niet La Femme Rompue, zoals ik.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2012 om 13:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:11   #117
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
En wie zorgde voor kleding en schoolkosten? Dan toch ook "de mama" neem ik aan?
Uiteraard. Wie het kindergeld ontvangt betaalt de schoolkosten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:20   #118
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uiteraard. Wie het kindergeld ontvangt betaalt de schoolkosten.
jaja. in mijn geval sloeg hij het kindergeld op zijn bil en betaalde ik de rekeningen voor hun kleding en boeken....

maar het is niks hoor. Voor mijn oudste hebben ze nadien exact tot haar 25ste (dubbel) kindergeld mogen betalen! maar dan aan mij.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 20:43   #119
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat is "ontzeggen"? je kinderen enkel willen als het je uitkomt (geen gebabysit, geen was, geen plas, maar ze wel gestreken en gewassen willen komen afhalen als het JOU past?

Mee instaan voor de kosten behalve als je moet betalen?

Mee beslissen voor de studierichtingen maar de kosten doorsturen naar de andere partij?

week bij pa en week bij ma, maar vijftig km verder gaan wonen?

Co-ouderschap past enkel als men zo goed overeenkomt, dat men in feite nooit had hoeven te scheiden.
Met ontzeggen bedoel ik net de ouder die weigert het kind mee te geven als de andere partner het komt ophalen, zoals dat wettelijk bepaald is in een vonnis of EOT-akte. Anderzijds moet diegene die zijn/haar kinderen niet meer mag zien wel nog evenzeer alimentatie betalen (en terecht, alimentatie voor de kinderen in een niet co-ouderschap regeling vind ik niet meer dan normaal, maar contact met je kind is dat evenzeer) En dat gebeurt geregeld jammer genoeg.

Goed overeenkomen bij een co-ouderschapsregeling heeft zelfs niks met het contact met de andere partner te maken (laat staan liefde), doch alles met je kinderen op de eerste plaats zetten en alles in hun belang doen. Het is net dikwijls nadat je de knoop doorgehakt hebt om uit mekaar te gaan dat je terug redelijk met mekaar kunt omgaan. Hoewel voor sommigen dan pas het potje "hoe pest ik mijn partner het meest" begint en dan worden de kinderen de inzet van dat alles... Triestig.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:02   #120
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jaja. in mijn geval sloeg hij het kindergeld op zijn bil en betaalde ik de rekeningen voor hun kleding en boeken....
ok ok. Dat is dan een spijtige situatie. Ik wou gewoon vertellen dat ik het een gezond principe vind als kindergeld wordt besteed aan kosten die aan de kinderen zijn gerelateerd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be