Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 23:16   #101
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk niet dat de gemiddelde Walmart rekkenvuller voor zichzelf zoveel onderwijskosten te financieren heeft. Als ze kinderen hebben kunnen die nog altijd naar goedkopere publieke scholen gaat.

Laat ons even een rekenvoorbeeld nemen. Persoon X werkt 6 dagen per week in de lokale Walmart en dat gemiddeld 10 uur per dag. Dat maakt 107,8$ per dag of 2,587.2$ per maand. Dat is toch lang niet slecht voor iemand zonder diploma's of veel werkervaring.
Stel u bovendien voor wat hij zou verdienen moest hij 7 dagen op 7, 12 uur per dag werken!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:19   #102
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk niet dat de gemiddelde Walmart rekkenvuller voor zichzelf zoveel onderwijskosten te financieren heeft. Als ze kinderen hebben kunnen die nog altijd naar goedkopere publieke scholen gaat.

Laat ons even een rekenvoorbeeld nemen. Persoon X werkt 6 dagen per week in de lokale Walmart en dat gemiddeld 10 uur per dag. Dat maakt 107,8$ per dag of 2,587.2$ per maand. Dat is toch lang niet slecht voor iemand zonder diploma's of veel werkervaring.

Je moet ook rekening houden met een bedrag van ong 2,587.2$ per maand kan je in de meeste staten meer doen dan wanneer je hetzelfde bedrag zou verdienen in België. De prijzen voor voeding ligt een heel pak lager dan hier.

Als je een loon van een werknemer uit de VS wil vergelijken met dat van iemand uit België moet je ook alles vergelijken; voedingsprijzen, huur, enzovoort ...


Citaat:
Aangezien die daarvan nog pensioensparen, gezondheidsverzekering, school moet betalen is dat stukken slechter.
toch maar eens lezen

http://walmartstores.com/Careers/7750.aspx
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:25   #103
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Je moet ook rekening houden met een bedrag van ong 2,587.2$ per maand kan je in de meeste staten meer doen dan wanneer je hetzelfde bedrag zou verdienen in België. De prijzen voor voeding ligt een heel pak lager dan hier.

Als je een loon van een werknemer uit de VS wil vergelijken met dat van iemand uit België moet je ook alles vergelijken; voedingsprijzen, huur, enzovoort ...


toch maar eens lezen

http://walmartstores.com/Careers/7750.aspx
Idd, dank voor de link. Ik heb net die video onderaan gezien, en blijkbaar werd de hele kanker-behandeling van een echtgenoot van een Walmart medewerker volledig betaald door Walmart. Als ze al zover gaan, zullen de werknemers zelf er ook wel degelijke ondersteuning krijgen voor de medische kosten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:32   #104
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, ze zijn compleet overbodig. Een arbeidsovereenkomst gebeurt tussen twee partijen, een werkgever en een werknemer. Als één van de twee dat niet zitten kan de overeenkomst nog altijd beëindigd worden. Er is geen enkele behoefte aan een 3e partij erbij.

Dan zullen de ultra's ook de rechtbanken moeten afschaffen en de advocaten en de vakbonden die voor de advocaten zorgen en voor de verdediging van de zwakste partij (de laagverdienende arbeider) bij de rechtbank .

Heerlijk zeg, geen belemmering meer voor het recht van de sterkste en van de rijkste
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 23:56   #105
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

USA:
Current Federal Minimum Wage: $7.25 per hour (as of July 24, 2009)

Tot op heden ongewijzigd

Dat is 1250$ per maand of 890€

Stel j e voor dat er vakbonden zijn die een hoger minimumloon eisen

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 00:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 00:03   #106
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
USA:
Current Federal Minimum Wage: $7.25 per hour (as of July 24, 2009)

Tot op heden ongewijzigd

Dat is 1250$ per maand of 890€

Stel j e voor dat er vakbonden zijn die een hoger minimumloon eisen
Zinloze vergelijking, die 1250$ daar heeft meer koopkracht dan 890€ hier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 01:52   #107
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Record aantal Amerikanen onder armoedegrens
Meer dan 46 miljoen armen, hoogste aantal sinds begin meting in 1959

Vorig jaar zijn er 2,6 miljoen Amerikanen door de armoedegrens heen gezakt. Dat blijkt uit cijfers van het Census Bureau dat valt onder het ministerie van Economische Zaken. De crisis treft niet alleen de armen. De middeninkomens vallen voor het zoveelste jaar terug terwijl de topinkomens amper iets door de crisis inleveren. De resultaten zijn slechter dan veel economen al vreesden.

Volgens het Census Bureau is het voor het eerst sinds de jaren dertig dat het inkomen van de middengroepen zo lang achter elkaar geen groei kent. Het modale inkomen is nu teruggevallen naar het niveau van 1997. De onderste laag van die groep heeft sinds 1999 12 procent inkomen ingeleverd. Ter vergelijking: de topinkomens gingen er over dezelfde periode slechts anderhalf procent op achteruit.

Econoom Joseph Katz, hoogleraar aan Harvard, spreekt tegenover de New York Times van 'het verloren decennium': "We zien Amerika als een plek waar iedere generatie het beter doet dan de vorige maar nu staat een gezin met een modaal inkomen er slechter voor dan eind jaren negentig."

Meer dan 15 procent van de Amerikanen leeft nu onder de armoedegrens, die voor een gezin van vier kinderen wordt gesteld op een inkomen van 22.314 dollar (16.329 euro) per jaar.

New York Times: Soaring Poverty Casts Spotlight on ‘Lost Decade’
Meer dan 15 procent van de Amerikanen leeft nu onder de armoedegrens, en daar zitten zeker de minimumloners onder.

Ultra's erkennen geen armoede en geen armoedecriteria. Het zijn buitenaardse wezens, en geen mensvriendelijke.

En The New York Times, dat zijn Liberals natuurlijk

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 01:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 01:54   #108
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stel u bovendien voor wat hij zou verdienen moest hij 7 dagen op 7, 12 uur per dag werken!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 02:40   #109
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Hoe het in dat bedrijf gaat weet ik niet, wel weet ik dat amerikaanse arbeiders een veel hoger loon hebben dan hier.
Ze leven ook gelijk god in Frankrijk.
Een voltijdse arbeider doet daar 7.5 uur/dag (in de normale fabriek) als hij geen overuren presteerd.
De dag dat het misgaat, en ze zijn slecht verzekerd dan vallen ze van hoog zeer laag in de armoede, liberalen willen dat systeem hier ook, maar zelfs nog een stuk erger, met Belgische loon.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 08:07   #110
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Ik denk dat de meesten wel zullen beseffen dat we vakbonden nodig hebben...

Enkel moeten het - volgens mij althans - moderne, verantwoorde, meedenkende vakbonden zijn... die de belangen van de werknemers (en dus dikwijls ook die van de ondernemingen) echt verdedigen... zelfs - of beter gezegd zeker - op langere termijn en niet telkens willen bewijzen hoe machtig dat ze wel zijn...

Ook zouden wilde stakingen streng moeten bestraft worden (en zeker niet erkend worden als staking)... en zou de schade voor mensen die met het conflict niets te maken heeft tot het absolute minimum moeten beperkt worden.

Ze zouden de rechten van anderen (o.a. werkwilligen) moeten respecteren van mensen die wel willen werken. Gijzelingen, buitensporige vernielingen etc zouden streng moeten afgekeurd en bestraft worden...

Het zouden ook vakbonden moeten zijn die de ondernemers niet onmiddellijk als vijanden benaderen of beschouwen...

En het zou ook niet onverstandig zijn dat ze als verantwoorde organisaties beschouwd worden, die ongetwijfeld verdienen rechtspersoonlijkheid te krijgen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 31 oktober 2011 om 08:08.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 10:28   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
USA:
Current Federal Minimum Wage: $7.25 per hour (as of July 24, 2009)

Tot op heden ongewijzigd

Dat is 1250$ per maand of 890€

Stel j e voor dat er vakbonden zijn die een hoger minimumloon eisen
Dat zou zeer ernstige gevolgen hebben; dat begrijp je toch, he?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:17   #112
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Hoe het in dat bedrijf gaat weet ik niet, wel weet ik dat amerikaanse arbeiders een veel hoger loon hebben dan hier.
Ze leven ook gelijk god in Frankrijk.
Een voltijdse arbeider doet daar 7.5 uur/dag (in de normale fabriek) als hij geen overuren presteerd.
De dag dat het misgaat, en ze zijn slecht verzekerd dan vallen ze van hoog zeer laag in de armoede, liberalen willen dat systeem hier ook, maar zelfs nog een stuk erger, met Belgische loon.
Wat me ook steeds opvalt wanneer ik er in de VS ben is dat het tempo van een Amerikaanse werknemer veel lager ligt dan hier in W-Europa. Op die manier zou ik ook 2 jobs aankunnen
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:23   #113
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Werken op de armoedegrens

= leven als God in Frankrijk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:52   #114
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Vakbonden nationaliseren, multinationals buiten en alles inzetten op de KMO's. Zo en enkel zo raken we uit het kluwen van megacorporaties en vakbonden die de gewone (vak)man en de kleine zelfstandige onder de knoet houden ten voordele van respectievelijk de superrijken en het ongeschooolde lompenproletariaat dat in de "fabriek" werkt.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 12:03   #115
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koevoet Bekijk bericht
Vakbonden nationaliseren, multinationals buiten en alles inzetten op de KMO's. Zo en enkel zo raken we uit het kluwen van megacorporaties en vakbonden die de gewone (vak)man en de kleine zelfstandige onder de knoet houden ten voordele van respectievelijk de superrijken en het ongeschooolde lompenproletariaat dat in de "fabriek" werkt.
Vindt U dat► het ongeschooolde lompenproletariaat dat in de "fabriek" werkt ◄ geen mensen zijn?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 12:13   #116
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Zei ik dat dan? Ik vind het niet kunnen dat door toedoen van het perfide samenspel tussen vakbond, multinational en regering iemand die aan de band werkt recht heeft op een ontslagpremie van €100.000 (net zomin als een "topmanager" een ridicuul hoge vergoeding moet innen), terwijl een bekwaam vakman die werkt bij een KMO helemaal niets krijgt.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 12:36   #117
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koevoet Bekijk bericht
Zei ik dat dan? Ik vind het niet kunnen dat door toedoen van het perfide samenspel tussen vakbond, multinational en regering iemand die aan de band werkt recht heeft op een ontslagpremie van €100.000 (net zomin als een "topmanager" een ridicuul hoge vergoeding moet innen), terwijl een bekwaam vakman die werkt bij een KMO helemaal niets krijgt.


U vindt mensen die aan een band werken toch "ongeschooolde lompenproletariaat"...

Van veel respect getuigt dit toch niet...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 12:43   #118
Koevoet
Burger
 
Koevoet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Berichten: 134
Standaard

Respect? Weinig. Z'n acties en attitude geven daar ook geen aanleiding toe. Het zijn gewoon allemaal kleine topmanagertjes als het erop aankomt. En dat wordt allemaal gefaciliteerd door de vakbonden, die samen met de multinationals op economisch vlak het status quo pogen te behouden. Ik word daar vrij misselijk van.

Laatst gewijzigd door Koevoet : 31 oktober 2011 om 12:45.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:05   #119
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koevoet Bekijk bericht
Respect? Weinig. Z'n acties en attitude geven daar ook geen aanleiding toe. Het zijn gewoon allemaal kleine topmanagertjes als het erop aankomt. En dat wordt allemaal gefaciliteerd door de vakbonden, die samen met de multinationals op economisch vlak het status quo pogen te behouden. Ik word daar vrij misselijk van.

Bandwerkers krijgen ontslagpremie van 100.000 euro
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 13:27   #120
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Idd, dank voor de link. Ik heb net die video onderaan gezien, en blijkbaar werd de hele kanker-behandeling van een echtgenoot van een Walmart medewerker volledig betaald door Walmart. Als ze al zover gaan, zullen de werknemers zelf er ook wel degelijke ondersteuning krijgen voor de medische kosten.
Ik ben op de site op zoek gegaan naar jobs van vakkenvuller/kassierster etc....om eens te zien.

Ik heb ze niet gevonden. Walmart associates zijn middenkader, kortom, de winkelmanagers. Deze voordelen gelden voor deze personen, en niet voor de gewone vakkenvuller. Die worden waarschijnlijk via andere kanalen in dienst genomen en hebben andere arbeidsvoorwaarden.

Dus neen, de gewone lagergeschoolden binnen walmart hebben niet deze uitgebreide extralegale voordelen.

En nog steeds: 2600 dollar (gemiddeld, dus er zijn ook een hoop met veel minder) voor 60 uur per week werken is pure afzetterij. Gelet op het feit dat het niet zeker is dat ze health care krijgen of een 401k, zijn deze mensen echt niet goed er van af.

Een health care polis voor een gezin is snel 900-1000 dollar per maand.

En het idee dat voedsel daar goedkoper is als hier: absolute bullshit. Van de zomer een walmart binnen gegaan, de prijzen zijn er beduidend hoger als hier en zeker veel hoger als in Nederland. Vooral verse groeten en basisproducten tellen daar goed door. De diepvries rommel om te frituren is dan wel weer goedkoop, maarbon...dat is een andere discussie.

Er is een reden waarom veel amerikanen 2 tot zelfs 3 jobs hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be