Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2008, 01:04   #101
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Heftruck kan het ni aan, hij is mentaal te zwak, wene ! wene !
Heftruck loopt al een paar dagen rond met een slaaptekort en heeft de avond doorgebracht met twee wandelende, luidruchtige spraakfonteinen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:04   #102
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan je ook altijd de vraag stellen of dat noodzakelijk slecht is.
Mensen mogen toch wel meer dan alleen maar door het bedrijfsleven geïndoctrineerd worden, lijkt mij?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:05   #103
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Heftruck loopt al een paar dagen rond met een slaaptekort en heeft de avond doorgebracht met twee wandelende, luidruchtige spraakfonteinen.
't was maar voor te lachen e, ga nu maar snel slapen want ziek zijn met uw examen statistiek is ook niet aan te raden, denk ik
Oud 3 januari 2008, 01:05   #104
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat dat slecht is, de ruimere vorming is noodzakelijk voor een wetenschappelijk-ingestelde geest.

Citaat:
Met alle respect, maar ik ben moe en ik heb morgen studie te verrichten. Ik ben uitgeteld.

(En ik kan aan dit tempo niet blijven volgen om elk bericht te beantwoorden, hoe boeiend ik de discussie ook vind.)

Slaapwel.
Slaapwel.

Ik denk dat ik ook eens mijn bed ga opzoeken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:07   #105
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er veel uit die algemene academische achtergrond impliciet blijft hangen. Ik hoef nu zelf geen statistische analyses meer uit te voeren, maar ik zou geen handleiding van een test kunnen lezen zonder een statistische opleiding - zonder écht te begrijpen wat daar staat. Ik denk ook dat ik minder goed ethische beslissingen zou kunnen nemen zonder dat stukje ethiek dat we gehad hebben, omdat je daarbij een aantal opties aangeboden krijgt waar je zelf niet altijd was opgekomen. Enzovoort.
Oud 3 januari 2008, 01:09   #106
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

veel succes met al dat studeren trouwens, Heftruck.
ik wacht met plezier een beetje langer op een antwoord.
Oud 3 januari 2008, 01:13   #107
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mensen mogen toch wel meer dan alleen maar door het bedrijfsleven geïndoctrineerd worden, lijkt mij?
Inderdaad, maar ik hoop wel dat zulke mensen dan ook consequent rekening houden met die gevolgen van hun keuze.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:16   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat er veel uit die algemene academische achtergrond impliciet blijft hangen. Ik hoef nu zelf geen statistische analyses meer uit te voeren, maar ik zou geen handleiding van een test kunnen lezen zonder een statistische opleiding - zonder écht te begrijpen wat daar staat. Ik denk ook dat ik minder goed ethische beslissingen zou kunnen nemen zonder dat stukje ethiek dat we gehad hebben, omdat je daarbij een aantal opties aangeboden krijgt waar je zelf niet altijd was opgekomen. Enzovoort.
Ik ook hoor. Ik heb een hele serie van algemene interessante vakken gehad (sociologie, politicologie, psychologie, filosofie, religie, bedrijfsstatistiek, ...) Allemaal wel leuk en interessant en best goed voor een ruime visie, maar om daar nu effectief werk mee te vinden (m.u.v. psychologie)? Lijkt me toch niet zo evident.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:19   #109
StevenNr1

Standaard

Iets anders, nen uitgever van geschiedenisboeken gaat dan geschiedkundigen opleiden maar enkel over de onderwerpen die hij denkt verkocht te krijgen?
Oud 3 januari 2008, 01:45   #110
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik ook hoor. Ik heb een hele serie van algemene interessante vakken gehad (sociologie, politicologie, psychologie, filosofie, religie, bedrijfsstatistiek, ...) Allemaal wel leuk en interessant en best goed voor een ruime visie, maar om daar nu effectief werk mee te vinden (m.u.v. psychologie)? Lijkt me toch niet zo evident.
door die algemene vakken heb je wel vaardigheden opgedaan die je ook andere opties bieden. als je nu een job wil zoeken buiten je vakgebied moet je tenminste niet van nul beginnen. dat zal zo niet zijn als je een opleiding gesponserd door je werkgever volgt, want die zal enkel relevant zijn voor die ene job. je merkt dat ook al in de discussies over het HBO (hoger beroepsonderwijs), waarbij de werkgevers enkel vakspecifieke opleidingen willen en geen oog hebben voor het aanleren van algemene vaardigheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 01:46   #111
ingenious

Standaard

trouwens, heftruck, als jouw systeem zo goed werkt, waarom zijn die knelpuntberoepen dan nog niet opgelost?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 20:29   #112
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

heftruckje, lieve schat?
als je tussen het studeren door en het bekomen van de academische boekenfrustratie even tijd hebt...
Oud 3 januari 2008, 20:48   #113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Stel dat je meteen aan de slag had kunnen gaan en je werkgever jouw opleiding gratis zou voorzien?

Lijkt me enkel voordelig.

Nu simplificieer je bepaalde opleidingen toch wel sterk hoor.
Er is een verschil tussen bandwerk waarin je een opleiding krijgt, van vijf minuten, en waarna je aan de slag kan gaan. Van dit wordt verondersteld dat iedereen die wil, er direct mee weg kan. Helaas gaat die ballon niet op voor alle beroepen. Tenzij jij de verantwoordelijkheid wil opnemen als ziekenhuisdirecteur om eerst een chirurg eens snel te laten opereren en hem nadien gaandeweg op te leiden. Op de werkvloer zelf en uit fouten kan je namelijk het meeste leren hé.

Moraal van het verhaal is dat een beetje serieus blijven geen kwaad kan, dat kon ik, met alle respect, niet meer toen ik je post las.
Oud 3 januari 2008, 20:49   #114
vooruit
Gouverneur

Standaard

Nog een probleem heftruck:

Stel ik ben een multinational, ik produceer geneesmiddelen en wil een nieuwe vesting openen.

Waar ga ik? In een land waar ik eerst zelf de opleiding van de werknemers moet scholen of naar een land waar de overheid hun opleiding al betaald heeft en ze klaar staan om aan de slag te gaan?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2008, 20:53   #115
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Bijna een half jaar geleden moest ik op zoek naar een job. De gratis opleidingen werden me om de oren geslagen. Om aan te halen wat ik al als voorbeeld gaf; laswerken. Startersloon van 3000 euro, opleiding wordt gratis voorzien.
Hier merk ik hetzelfde: je oversimplificieert en toont vooral een gebrek aan onderscheidingsvermogen.
Al eens goed het soort opleidingen bekeken die je gratis om de oren geslagen werden? Laat me raden: de opleiding tot chirurg stond er niet tussen, ook de opleiding piloot, burgerlijk ingenieur architect, doctor in de pedagogie, notaris, ... ontbraken vreemd genoeg.
Of je moet langs een wel erg malafide bureautje geweest zijn.
Oud 3 januari 2008, 20:54   #116
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Nu simplificieer je bepaalde opleidingen toch wel sterk hoor.
Er is een verschil tussen bandwerk waarin je een opleiding krijgt, van vijf minuten, en waarna je aan de slag kan gaan. Van dit wordt verondersteld dat iedereen die wil, er direct mee weg kan. Helaas gaat die ballon niet op voor alle beroepen. Tenzij jij de verantwoordelijkheid wil opnemen als ziekenhuisdirecteur om eerst een chirurg eens snel te laten opereren en hem nadien gaandeweg op te leiden. Op de werkvloer zelf en uit fouten kan je namelijk het meeste leren hé.

Moraal van het verhaal is dat een beetje serieus blijven geen kwaad kan, dat kon ik, met alle respect, niet meer toen ik je post las.
Bovendien geef je enorme macht aan een kleine groep grote bedrijven want kleine bedrijven hebben de middelen niet om iemand op te leiden wat als gevolg heeft dat die kleine bedrijven niet meer aan personeel geraken en dus verdwijnen.

Of wat te zeggen van beroepsgroepen die niet gedomineerd worden door het bedrijfsleven. Zeg maar advocaten. Of wil je dat er daar ook enkel nog grote kantoren zijn die de financiering van een opleiding wel kunnen dragen? Dat gaat een elitaire boel worden.
Oud 3 januari 2008, 20:57   #117
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar ik ben moe en ik heb morgen studie te verrichten. Ik ben uitgeteld.

(En ik kan aan dit tempo niet blijven volgen om elk bericht te beantwoorden, hoe boeiend ik de discussie ook vind.)

Slaapwel.
Heu, ik kruip nooit onder andere omstandigheden achter mijn computer. Maar toch veel succes enzo!
Oud 3 januari 2008, 21:01   #118
vooruit
Gouverneur

Standaard

En er is nog iets.

Een universiteit, de academische wereld in zijn geheel moet helemaal niet als doel hebben elke cent die de maatschappij er in steekt onmiddellijk weer terug te geven door middel oa. goed opgeleide afgestudeerden. Dat is 1 van haar taken maar niet de enige.
Een universiteit moet het centrum zijn van kennis (cultuur?) van een maatschappij. In de academische wereld moeten ideeën tot bloei kunnen komen ook al hebben ze niet onmiddellijk een economisch nut. Het zoeken naar de waarheid moet centraal staan, niet het terugbetalen van de investeringen. De investering die de maatschappij doet kan ze net zo goed op andere manieren waard zijn dan enkel de op geld waardeerbare diensten die ze levert. Wat niet wilt zeggen dat die onbelangrijk zijn. Ik zeg gewoon dat er meer is.
Oud 3 januari 2008, 23:03   #119
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Helaas dat dit niet het geval is in situaties waar men dit al heeft doorgevoerd.

Standaard antwoord zal ongetwijfeld zijn dat de privatisering niet compleet is. Doe geen moeite.
De privatisering was allicht niet compleet.
Oud 3 januari 2008, 23:05   #120
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Een universiteit moet het centrum zijn van kennis (cultuur?) van een maatschappij. In de academische wereld moeten ideeën tot bloei kunnen komen ook al hebben ze niet onmiddellijk een economisch nut. Het zoeken naar de waarheid moet centraal staan, niet het terugbetalen van de investeringen.
Ik denk dat de universiteit óók bijzonder inefficiënt is in het zoeken naar de waarheid. Dat lijkt alvast niet de voornaamste bekommernis van de grote meerderheid van de studenten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be