Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Partijlidmaatschap?
BUB 1 0,93%
CAP 1 0,93%
CD&V 1 0,93%
Groen! 4 3,70%
Lijst Dedecker 6 5,56%
LSP 2 1,85%
N-VA 8 7,41%
PVDA 1 0,93%
SAP 1 0,93%
Sp.a 2 1,85%
SPIRIT 0 0%
VIVANT 0 0%
Vlaams Belang 21 19,44%
VLD 1 0,93%
VLOTT 0 0%
Ik ben lid van een andere partij 4 3,70%
Ik ben geen lid van een partij, maar zou het wel willen zijn 17 15,74%
Ik ben geen lid van een partij, en zou het ook niet willen zijn 37 34,26%
Andere of geen mening 1 0,93%
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 22:04   #101
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hihi. Best koddig! Een zelfverklaarde anarchist die eens gaat poneren waar een "ware anarchist" moet aan voldoen.
Daar hoort waarschijnlijk ook de juiste dresscode en het juiste taalgebruik bij. En iedere morgen groet aan de rood-zwarte vlag?
Ik denk dat jij een beetje teveel gebrainwashed bent binnen het VNJ...
Wat lig jij hier in hemelsnaam te ijlen?

Edit: Welke rood-zwarte vlag bedoel jij, feitelijk?
En ik kleed me nog altijd zelf, net zoals ik zelf spreek. Heel mainstream, feitelijk.

En de link tussen 'vnj' en 'anarchisme' is me ook vreemd.

Echt, hoe dronken was jij, feitelijk?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 28 januari 2008 om 22:06.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 22:05   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ja jij bent met je onnozele "Antwerpen stadstaat" niet veel wijzer hoor
Met dat verschil dat ik weet dat dat onnozel is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 januari 2008, 11:19   #103
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Welke rood-zwarte vlag bedoel jij, feitelijk?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  anarchism_text.jpg‎
Bekeken: 89
Grootte:  125,0 KB
ID: 30200  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 11:24   #104
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kapitalisme staat of valt met het privé eigendom. Immers, kapitalisme is een systeem waarbij de eigenaars van de productiemiddelen zich het recht toe-eigenen een deel van de meerwaarde van de arbeiders te stelen. Om dat te bewerkstelligen, steunen ze op tal van onderdrukkingsmiddelen: de staat, private milities, gecorrumpeerde clerus, propaganda, etc...
Hoe valt dat te verenigen met het ware anarchisme?

Citaat:
Mij nog véél meer.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 11:38   #105
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

Mij nog véél meer.
Zie mijn onderschrift
Oud 30 januari 2008, 13:01   #106
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het lijkt me duidelijk dat ik zoiets niet echt naar zou salueren?
Oud 30 januari 2008, 13:02   #107
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kapitalisme staat of valt met het privé eigendom. Immers, kapitalisme is een systeem waarbij de eigenaars van de productiemiddelen zich het recht toe-eigenen een deel van de meerwaarde van de arbeiders te stelen. Om dat te bewerkstelligen, steunen ze op tal van onderdrukkingsmiddelen: de staat, private milities, gecorrumpeerde clerus, propaganda, etc...
Hoe valt dat te verenigen met het ware anarchisme?
Ik vind het grappig dat je zo'n mantratje afdreunt, zonder er bij na te denken wat je zegt.
De woorden 'meerwaarde' en 'stelen' mag je laten vallen. Dat is Marxistische onzin. Private milities zijn toch tof? Werk voor de minder bedeelden.
Oud 30 januari 2008, 13:05   #108
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Ik word binnenkort lid van de stapel staande nieuwe partij die zal bestaan uit NVA + LDD + Vlott + de Vlaamse vleugel van de CD&V + teleurgestelde flaminganten uit het VB.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 januari 2008 om 13:06.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:20   #109
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik word binnenkort lid van de stapel staande nieuwe partij die zal bestaan uit NVA + LDD + Vlott + de Vlaamse vleugel van de CD&V + teleurgestelde flaminganten uit het VB.
Nu heb ik toch het gevoel dat ik van iets niet op de hoogte ben, maar soit. 't Kan natuurlijk wel zijn dat na de volgende verkiezingen al die partijen éindelijk de Rubicon oversteken en het proces tot verandering in gang zetten. Wat zoveel als separatisme zal inhouden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:23   #110
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:

Edit: Welke rood-zwarte vlag bedoel jij, feitelijk?
En ik kleed me nog altijd zelf, net zoals ik zelf spreek. Heel mainstream, feitelijk.

Echt, hoe dronken was jij, feitelijk?
Nog nooit van de Anarchistische vlag gehoord manneken?
Linkse Vogel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 14:26   #111
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Zie mijn onderschrift
Jaja, die zever kennen we. Ik zou je is moeten meenemen naar de krakers van Leuven, daar heerst gelijkheid en vrijheid. Dat is wat anarchisten (ik reken mezelf daar steeds meer en meer toe) willen. Voor anarchisten is dit meer dan mogelijk omdat zij juist zijn ingesteld, voor anderen is het onbegrijpelijk dat het werkt, anarchie zou alleen werken als iedereen er voor was.

De grote onwetendheid en de vele vooroordelen van het anarchisme maakt het zwart, en dan vergeten de onwetenden de rode kant van de vlag weleens. Door die onwetendheid tekenen veel mensen die handtekening op die jij nu onder je hebt staan.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 30 januari 2008 om 14:27.
Oud 30 januari 2008, 14:31   #112
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de blauwe vlag bedoel je?
De rood-zwarte-vlag-groeters lijken me eerder van het type dat Adrian eens goed uitlacht. Of meer.
Ja hij bedoelde het wel ironisch he... Hij gaat die vlag juist niét groeten en wel de blauwe aangezien hij helemaal geen anarchist �*s!
Oud 30 januari 2008, 14:37   #113
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog nooit van de Anarchistische vlag gehoord manneken?
Dat is geen anarchistische vlag, hé.
Dat is idiote prietpraat van wannebe kindjes.
Oud 30 januari 2008, 14:38   #114
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, die zever kennen we. Ik zou je is moeten meenemen naar de krakers van Leuven, daar heerst gelijkheid en vrijheid. Dat is wat anarchisten (ik reken mezelf daar steeds meer en meer toe) willen. Voor anarchisten is dit meer dan mogelijk omdat zij juist zijn ingesteld, voor anderen is het onbegrijpelijk dat het werkt, anarchie zou alleen werken als iedereen er voor was.

De grote onwetendheid en de vele vooroordelen van het anarchisme maakt het zwart, en dan vergeten de onwetenden de rode kant van de vlag weleens. Door die onwetendheid tekenen veel mensen die handtekening op die jij nu onder je hebt staan.
Ik heb niets tegen 'dat' soort anarchisten. Zolang ze met hun poten maar van mijn eigendom bijven, i.e. dat ze private eigendom respecteren.
Oud 30 januari 2008, 14:47   #115
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen 'dat' soort anarchisten. Zolang ze met hun poten maar van mijn eigendom bijven, i.e. dat ze private eigendom respecteren.
Ja nee, dat doen we dus niet! En het feit alleen al dat je 'dat soort anarchisten' Wannabe-kindjes vind, zegt dat jij al net zoveel onderworpen bent aan die vooroordelen! Het anarchisme heeft wel degelijk een sterke en goed doordachtte ideologie!
Oud 30 januari 2008, 14:57   #116
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja nee, dat doen we dus niet! En het feit alleen al dat je 'dat soort anarchisten' Wannabe-kindjes vind, zegt dat jij al net zoveel onderworpen bent aan die vooroordelen! Het anarchisme heeft wel degelijk een sterke en goed doordachtte ideologie!
Het egalitair-anarchisme heeft dat, sorry voor u Linkse, helaas niet.
Het komt toch weer neer op onderschikking aan het rechtstreeks geweld van anderen.

Je erkent dat zelf, door het feit dat ze private eigendom niet erkennen.
Ik laat hun eigendom met rust, zij de mijne? Geen probleem.
Zij doen dat niet? Wel probleem.
Oud 30 januari 2008, 15:05   #117
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het egalitair-anarchisme heeft dat, sorry voor u Linkse, helaas niet.
Het komt toch weer neer op onderschikking aan het rechtstreeks geweld van anderen.

Je erkent dat zelf, door het feit dat ze private eigendom niet erkennen.
Ik laat hun eigendom met rust, zij de mijne? Geen probleem.
Zij doen dat niet? Wel probleem.
Ok, met het egalitair-anarchisme bedoel je dus gewoon het anarchisme. En er is helemaal geen onderschikking, ik herhaal, ik zal je eens meenemen naar de krakers van Leuven en dan zal je zien dat de sfeer er opperbest is, zonder dat het huis eigendom is, zonder leiders en zonder ruzie en ongelijkheden. Wel zijn er twee gezellige madammen die elke zondag koken voor de vegan volxkeuken Jij zou eens wat lesjes moeten krijgen in respect en wat dat betekent.
Oud 30 januari 2008, 15:08   #118
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, met het egalitair-anarchisme bedoel je dus gewoon het anarchisme. En er is helemaal geen onderschikking, ik herhaal, ik zal je eens meenemen naar de krakers van Leuven en dan zal je zien dat de sfeer er opperbest is, zonder dat het huis eigendom is, zonder leiders en zonder ruzie en ongelijkheden. Wel zijn er twee gezellige madammen die elke zondag koken voor de vegan volxkeuken Jij zou eens wat lesjes moeten krijgen in respect en wat dat betekent.
Wel, daar heb ik geen problemen mee. Ze respecteren elkaar en alles is, in onderlinge overeenstemming, gezamenlijk bezit.
Geen probleem mee.

Maar nu, wat als ik niet mee wil doen, daarmee? Wat gaan zij dan doen? Als ik mijn bezit als van mij wil blijven beschouwen en niet wens te delen met hen. Wat dan?

Dat is de bottomline. Erkennen ze privaat bezit of niet.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 januari 2008 om 15:09.
Oud 30 januari 2008, 15:38   #119
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wel, daar heb ik geen problemen mee. Ze respecteren elkaar en alles is, in onderlinge overeenstemming, gezamenlijk bezit.
Geen probleem mee.

Maar nu, wat als ik niet mee wil doen, daarmee? Wat gaan zij dan doen? Als ik mijn bezit als van mij wil blijven beschouwen en niet wens te delen met hen. Wat dan?

Dat is de bottomline. Erkennen ze privaat bezit of niet.
Je wijkt af, het gaat er niet om of jij het met anarchisten eens bent of niet, daarstraks zij je dat het wannabe-kindjes zijn, en dat zijn ze allesbehalve, ze staan ethisch veel verder als veel andere mensen die zich blijven vastklampen aan hun geld. Wanneer gaat de mensheid dit eindelijk doorhebben? HEBBERIGHEID, HEBBERIGHEID, HEBBERIGHEID. Dat is de rode draad van alle miserie in de wereld. Maar neen hoor, de kapitalisten vinden het belangrijker dat zij rijk worden dan dat dieren mateloos mishandeld worden en dat er amper naar het milieu gekeken wordt.
Oud 30 januari 2008, 15:45   #120
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wijkt af, het gaat er niet om of jij het met anarchisten eens bent of niet, daarstraks zij je dat het wannabe-kindjes zijn, en dat zijn ze allesbehalve, ze staan ethisch veel verder als veel andere mensen die zich blijven vastklampen aan hun geld.
De link tussen 'ethisch' wezen en 'geld' snap ik niet. Je kan veel goede zaken doen met geld, zou ik denken?

[quote]Wanneer gaat de mensheid dit eindelijk doorhebben? HEBBERIGHEID, HEBBERIGHEID, HEBBERIGHEID. Dat is de rode draad van alle miserie in de wereld.[/quote

Maar is dat ook niet de rode draad van heel veel welvaart? Enfin, die anarchisten zouden zo echt niet kunnen leven in de USSR, hoor. 'k weet niet in Cuba.

Citaat:
Maar neen hoor, de kapitalisten vinden het belangrijker dat zij rijk worden dan dat dieren mateloos mishandeld worden en dat er amper naar het milieu gekeken wordt.
Misschien moet je eens stoppen met met zoiets abstract te redeneren als 'de kapitalisten' en kijken naar concrete daden. Mc Donalds gebruikt geen varkensvlees meer van varkens die gecastreerd zijn zonder verdoving, bijvoorbeeld.

Maar het ging imo hier niet over. Het ging over de ideologische coherentie. Aanvaarden ze mijn bezit als zijnde van mij, of moet dat gecollectiviseerd worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be