![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of hoe je een systeem van imperfect naar moorddadig imperfect omzet.
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nee, de kans is niet gelijk aan nul.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel ooggetuigen wilt gij als limiet om het "bewezen" te achten? éen? Dus als iemand zegt dat die een moord heeft gezien gaat gij op basis daarvan zelf een moord plegen? Of twee? maar als die twee nu zelf de beschuldigde dood willen? Dan wordt die vermoord en even later ook de rechter want ja hij was "fout". Ik denk dat het verhaaltje van Adrian niet echt toepasbaar is. Toch niet in een maatschappij die nog functioneert zonder het bloed van de straat de kuisen. (hehe, en ik vermeld nog even dat hij een libertariër is - een "vreedzame" ideologie naar eigen zeggen). Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 januari 2008 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekentenissen zouden al een mooi begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iemand wordt heus niet zomaar 'plots' ter dood veroordeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind concentratiekampen een verschrikking, maar die zatlap die mijn aanstaande heeft doodgereden, raakte mij nog meer en veel dieper. En toch heb ik hem niet vermoord, hoewel er gelegenheid was. Daarom dat ik, hoewel rationeel bekeken daar wel iets voor gezegd kan worden, weiger onderscheid te maken op grond van 'misdaden tegen de mensheid' in doodstrafdiscussies. Gewoon al de verantwoordelijkheid t.a.v. de oprichting en functioneren van de concentratiekampen onderscheiden en beoordelen, is uiterst moeilijk. Als je Eichman ophangt, moet je dan ook al treinbestuurders die van hem een dienstregeling hebben gekregen, mee ophangen? Want zonder hen, was er enkel een dienstregeling, en dienstregelingen doden niet.
![]() |
![]() |
#111 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De zaken die wel rechtgezet zijn, zijn dat pas na een lange procedure en met heel veel moeilijkheden rechtgezet. Men tornt niet snel aan beslissingen van Jury's. Maar als men in Amerika sinds 1992 toch al minstens 15 mensen op grond van DNA uit Death Row heeft gehaald (zie WIKI), - omdat er DNA voor handen was, - omdat er nabestaanden zijn die door blijven vechten - na een procedure die een tocht naar de hel doet lijken op een heidewandeling hoeveel potjes zijn en blijven er dan nog gesloten voor mensen die al lang dood en begraven zijn? Zien we het topje, of de hele ijsberg. Of neem hier in België. De beruchte pedofielzaak van twee jaar geleden. Wij presteren het hier in dit land om een man die veroordeeld is op grond van valse getuigenissen (zoals de getuige zelf toegaf), toch op de vlucht te laten slaan omdat hij het proceduretje voor Cassatie niet kan betalen om zijn vonnis te laten annuleren. En zolang hij dat proceduretje niet heeft doorlopen, blijft hij in de bak. U bent onschuldig, gelieve 500 euro te betalen, zoniet blijft u schuldig. Dat soort crapuleuze ongein wens ik niet gecombineerd te zien met de doodstraf. Dus nee, niet verwaarloosbaar, kans moet NUL zijn. En als je dat soort collateral damage aanvaardt omdat je je veilig voelt voor gerechtelijke dwalingen, is dat je goed recht, maar ik kwalificeer je dan als een koude cynicus of de ultieme gokker.
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Bekentenissen zoals in Guantanamo?
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet je wrslk zelf ook, als je er wat over nadenkt?
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dan ook dat, zelfs al heb je een systeem waarbij de doodstraf geldt, het slachtoffer of de agenten van het slachtoffer effectief bezwaren moeten kunnen aantekenen tegen de uitvoering ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() daarom pak ik ook extreme omstandigheden om aan te tonen dat Adrians verhaaltje niet algemeen toepasbaar kan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() sinds wanneer beschouw jij dat men 't recht heeft iemands leven te nemen als 't jouwe of dat van een ander niet in direct gevaar is? Hoeveel mensen zijn er niet die Guantanamo gerechtvaardigd vinden?
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 januari 2008 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarover ging het niet...
![]() |
![]() |